Normaali aihe Hollikan suuttimet.. (Luettu 2050 kertaa)
chief-79
Aktiivi
***
Poissa


JEEP there's only one

Viestejä: 918
Sijainti: jämsä
Liittynyt: 17.05.07
Sukupuoli: Mies
Hollikan suuttimet..
06.05.10 klo 17:58:29
Tulosta viesti  
Niin mulla tuohon kaasutin remppaan vaihtoehtona 48 ja 61 suuttimet, (numero joka on niiden kyljessä). Kummat pistän . Oma arvio että pistän 61 mutta riittäkö ne tuolle 360 vai pitääko olla suurempi. Toinen noista ollut remontti kaasareista ollut 302 föördin päällä.. Jos jollakin vaihtoehtoja, voisin ostaa. Ne tulee vaikka kirjekuoressa..
Kun noita 2300 tyypin on kahta kokoa 350 ja 500 cmf.  Ajattelin kysyä kun tuohon jos jälkikäteen huono vaihtaa suuttimet, joutuu tiivisteitä uusimaan Hymiö
  
Sivun alkuun
ICQ  
IP kirjattu
 
chief-79
Aktiivi
***
Poissa


JEEP there's only one

Viestejä: 918
Sijainti: jämsä
Liittynyt: 17.05.07
Sukupuoli: Mies
Re: Hollikan suuttimet..
Vastaus #1 - 08.05.10 klo 12:23:21
Tulosta viesti  
Ilmeisesti pistän sen mukaan miten siinä motorcraftissa, täytyy ruuvata ne irti kohokammion pohjalta. 2mm pienemmät holleyssa kurkut , jotenka motorcraftin kanssa melkein samat. Lähellä CFM maksimivirtauskapasiteettia.

Ja kattelin noita holleyn sivulta tai ylensäkin jutusteluista. Selvää vastausta ei saa että mikä vakio suutinkoko. Kun 600 CFM hollikassa on 64 tai 68 ensiökurkulle (keskustelu foorumeista löytänyt) eli tuo 600 CFM puolitetaan joten siitä voi suuntaa saada 350 koolle... Ja normaalikäytössä 600 nelikurkkuisena on kaksikurkkuinen....
  
Sivun alkuun
ICQ  
IP kirjattu
 
PetriN
Aktiivi
***
Poissa



Viestejä: 690
Sijainti: Kotka
Liittynyt: 27.01.03
Re: Hollikan suuttimet..
Vastaus #2 - 09.05.10 klo 13:55:54
Tulosta viesti  
Mulla on tässä kohtaa sellaista kokemusta/ongelmaa, että olen kokeillut Ambassadorin 360  58:lla - ei toimi, vaihdoin 66:siin, eikä tunnu vieläkään riittävän. Kokeilen vielä isompaa, kunhan saan käsiini.
Hurjan hyvin on seos kohdallaan silloin, kun toisiot tulevat mukaan, mutta pintakaasulla kiihdytettäessä on laihalla.
Mulla on 600cfm.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
chief-79
Aktiivi
***
Poissa


JEEP there's only one

Viestejä: 918
Sijainti: jämsä
Liittynyt: 17.05.07
Sukupuoli: Mies
Re: Hollikan suuttimet..
Vastaus #3 - 10.05.10 klo 14:05:17
Tulosta viesti  
Tota justiin ajatellut itsekkin mutta siihen sitten vaihdettava muutakin, esim. kiihdytyspumpun suutin kurkkujen päällä (pump discharge nozzle) ja kohokammion takaseinässä suutimien yläpuolella power valve. Ne pitää holleyn tietojen mukaan pienentää kun löysin omaan säätö ja asennusohjeen. Koska jos suutin vaihtuu 61 pykälästä vaikka 73 , nozzle pienentyy 28 ja power valve 50 kun taas normit taas nozzle on 31 , power valve 85. Jos näitä joutuu vaihtelemaan, pitäis varmaan heti ostaa pikkasen isompi kaasutin. Koska ne välilevyn porauksetkin muuttuu sen mukaan mikä suutin. Mulla kaksi 350 kaasutinta ja välilevy aivan erinlainen kummaskin Pyöritä silmiä
« Viimeksi muokattu: 10.05.10 klo 14:06:10 Kirjoittaja chief-79 »  
Sivun alkuun
ICQ  
IP kirjattu
 
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun