Sivunvalintanappi Sivu: [1]  Lähetä aiheTulosta
Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 50 vastausta) Willys Jeepster 1950 (Luettu 76650 kertaa)
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Willys Jeepster 1950
05.10.13 klo 20:40:13
Tulosta viesti  
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 5356
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #1 - 05.10.13 klo 20:43:45
Tulosta viesti  
No nythän se on laitoksen löytänyt!
  
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
raipe
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


rambler rovasti

Viestejä: 3106
Sijainti: manse
Liittynyt: 14.11.05
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #2 - 05.10.13 klo 21:03:13
Tulosta viesti  
aaaaaaaaaaaaarrrgggghhhhhh avoooooooooooooooooooooo
odotellaan kohtaamisia rysän kansa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 14946
Sijainti: Porin Karhukaupunki
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #3 - 05.10.13 klo 22:03:10
Tulosta viesti  
noniiih! Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 4979
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #4 - 05.10.13 klo 22:22:06
Tulosta viesti  
Jaahas onkos jotain speciaalia suunnitteilla vai mennäänkö mobilisti linjalla? Tää oli ilmeisesti sieltä laanilta?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #5 - 05.10.13 klo 22:27:51
Tulosta viesti  
Laanilta on juu... ja aaavvvoooo on...  Niin kuin ruåttalaiset sanoo: Man tager hvad man haver.... Kasataan kuntoon niillä, mitä nurkista sattuu löytymään. Low buck special...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Hyperaktiivi
****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 1930
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #6 - 05.10.13 klo 22:28:05
Tulosta viesti  
Hieno hankinta ja tekijän tuntien jotain hienompaa on syntymässä  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #7 - 05.10.13 klo 22:30:04
Tulosta viesti  
Ai niin.... tuolla laanilla on 35 Willys coupe MR-auto. Saattoi käydä niin, että kyytimiehen veli käy hakemassa...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #8 - 06.10.13 klo 09:24:29
Tulosta viesti  
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
hentpe
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


HePe

Viestejä: 5731
Sijainti: Mynämäki
Liittynyt: 28.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #9 - 06.10.13 klo 18:45:12
Tulosta viesti  
Oliko takaveto?? Tosta saa kyllä niin hienon, että kateeksi käy. Ei kun tsemppiä projektiin.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #10 - 06.10.13 klo 18:50:13
Tulosta viesti  
Juu, takatuuppari sekaventtiili Hurricane kutosella ja ilmeisesti loikkarilootalla...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 14946
Sijainti: Porin Karhukaupunki
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #11 - 06.10.13 klo 20:19:57
Tulosta viesti  


Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HEKE
Vakiovieras
**
Poissa


SCRambler

Viestejä: 334
Liittynyt: 03.11.03
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #12 - 06.10.13 klo 21:10:56
Tulosta viesti  
Mukavan näköinen laitos...(etenkin tuo ylimmän kuvan Hymiö )
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #13 - 06.10.13 klo 23:35:54
Tulosta viesti  
Hieman reippaamman näköinen uusilla rankailla ja pestynä. Koneenkin nostin jo pois takakontista ja katonkin irrotin sen vuoksi.





Onkohan tämä loikkarilaatikko? Kuka tunnistaa...



« Viimeksi muokattu: 06.10.13 klo 23:36:54 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
hentpe
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


HePe

Viestejä: 5731
Sijainti: Mynämäki
Liittynyt: 28.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #14 - 07.10.13 klo 09:51:00
Tulosta viesti  
Kyllä toi vahvasti ylivaihdehännältä näyttää. Omat öljyroput ja kaikki. Enpä oo koskaan livenä nähnyt tämmöistä. JL:n aarteissa makaa se nelivedon keppihirviö ylivaihde laatikko mutta tommosta ei oo tullut vastaan.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 14946
Sijainti: Porin Karhukaupunki
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #15 - 07.10.13 klo 10:11:52
Tulosta viesti  
No tossahan se lukeekin ja päälisinpuolin näyttäs olevan Borg-Warnerin T-96B (neljä pulttia kannessa) jossa perässä BW:n oma overdrive yksikkö. Periaatteessa sama loota kun Americanissa, mutta huomattavasti vanhempi ja heikompi (lue: ensimmäinen) versio samasta aiheesta.  Mutjoo, eipä ole ennen vastaan kävellyt OD:n kanssa.
« Viimeksi muokattu: 07.10.13 klo 10:12:23 Kirjoittaja A-V »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #16 - 13.10.13 klo 20:07:08
Tulosta viesti  
Sain katon lauantaina liikkumaan. Jokin verran vasarointia ja seeärseetä...

Tähän asti meni puoli tuntia rassatessa...



Loput menikin helposti, kun oli liikkeelle päästy...





Kattelin, että tuulilasin kehys ja tuuletusikkunat ovat kiinni ruuveilla... Mitäs jos...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
jamba
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 390
Sijainti: Ruhtinansalmi
Liittynyt: 08.12.04
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #17 - 14.10.13 klo 16:32:52
Tulosta viesti  
Älymakeen näkönen peli Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #18 - 17.10.13 klo 23:07:06
Tulosta viesti  
Ja tähän löytyi sitten etupenkki. Pienellä sovittelulla saa paikoilleen.
Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #19 - 10.01.14 klo 20:48:00
Tulosta viesti  
Nyt on tallista vedetty Murraylla korigrilli ulkoruokintaan ja Willyksestä on kannettu sinne jostakin ilmestyneet kaljatölkkipussit Rysleriin...

Mitähän seuraavaksi?...  Silmänisku
« Viimeksi muokattu: 10.01.14 klo 20:49:00 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #20 - 11.01.14 klo 21:13:17
Tulosta viesti  
Nonni ny se on tallissa... Oli jo nosturilla ylhäällä... Pohja on kuin tahkojuustoa. Onneksi runko on hyvä, yhdestä kohtaa on polttoleikattu pala pois...  Vihainen

Onpahan loppu talveksi tekemistä...



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jeep-Ukko
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa



Viestejä: 2324
Sijainti: Kuopion seutu
Liittynyt: 12.02.07
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #21 - 11.01.14 klo 21:47:32
Tulosta viesti  
juhap kirjoitti 11.01.14 klo 21:13:17:
yhdestä kohtaa on polttoleikattu pala pois...  Vihainen

Onko joku lainannut runkonumeron, vai onneksi joku muu kohta lie?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #22 - 11.01.14 klo 22:19:20
Tulosta viesti  
Vaihdelootan tyköö on pala pois... Ei varmaankaan ole overdrive mahtunut kun kone on napattu pois.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Hyperaktiivi
****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 1930
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #23 - 11.01.14 klo 22:32:22
Tulosta viesti  
Me odotellaan millainen tuosta alkaa tulemaan  Pyöritä silmiä
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #24 - 14.01.14 klo 23:49:07
Tulosta viesti  
Alkoi raivaustyöt... Ja kiinnitin repsikan ovenkin kunnolla. Nyt seuraavaksi tukiristikon rakentamista, että voisi nostaa korin pois rungolta.

Tästä lähettiin



Avaraa on kuskilla. Tässä oli öljyfirman mainosplakaatti tilkkeenä



Repsikan puolella oli sentään laitettuna kattopeltiä, mutta alta tuo oli auki.



Sinkkipeltiä oli tässäkin...



Ja samanlainen pala tässä myös.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 14946
Sijainti: Porin Karhukaupunki
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #25 - 15.01.14 klo 09:03:22
Tulosta viesti  
Näyttäs siltä että saat koko pohjan vaihtaa..  Kieli Nomut tais olla tiedossa investointihetkellä ja päälipellit vaikuttaa ainakin kuvissa paljon paremmilta...  Silmänisku
« Viimeksi muokattu: 15.01.14 klo 09:03:56 Kirjoittaja A-V »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #26 - 15.01.14 klo 11:06:22
Tulosta viesti  
Joo, lattian kunto oli havaittavissa, kun ei ollut mattojakaan. Onneksi runko on OK j aulkopellitkin aika pitkälti. Helmat ja oven takaa menee uusiksi. Ikävä kyllä osa patinaa häviää samalla...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #27 - 23.01.14 klo 19:07:21
Tulosta viesti  
Nonni nyt on eka "paikka" saanut perusmuodon... Repsikan takajalkatila sai olla kohteena. Hieman on vielä säätöä, mutta tästä se lähtee... Paikan  etureunassa näkyy uuden kutistajan hampaan jäljet ekasta kokeilusta... Ja englannin pyörälläkin hieman tuota murjoin...



Vuorossa on kuskin puoli. Pitää töissä ajaa vahvikkeet ja kantata, kun kotoa puuttuu värkit. Ja sitten kotona loput...



Tämmöisen lestin tein tuon upotuksen takia.  Saa viilapenkissä vaan puristaa.



Keskellä lattiaa oleville kiinnikkeiden upotusta varten on tämmöinen... Upotukset täytyy tehdä erilliseen palaan, joka hitsataan paikkaansa. Kun ei ole isoa prässiä, vain omatekoinen pullotunkki juttu, johon ei lattian pala mahdu.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Hyperaktiivi
****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 1930
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #28 - 23.01.14 klo 19:45:29
Tulosta viesti  
Jees  Mahtava  Lähti taas peltityöt vauhdilla käyntiin.

Juha tekee työkalutkin sitä mukaa, kun työ vaatii   Pyöritä silmiä
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
NonSenCe
Hyperaktiivi
****
Poissa


Kirojitushäiröit tarkoituskenmuikasia
.

Viestejä: 1595
Sijainti: Pori
Liittynyt: 29.01.07
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #29 - 23.01.14 klo 21:25:29
Tulosta viesti  
aika huima kyllä. Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 14946
Sijainti: Porin Karhukaupunki
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #30 - 24.01.14 klo 09:18:57
Tulosta viesti  
hyvältä näyttää Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 4979
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #31 - 24.01.14 klo 23:10:09
Tulosta viesti  
On kyllä asiallisen näköisiä korjauspaloja!
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #32 - 25.01.14 klo 01:57:15
Tulosta viesti  
Joo näillä pienillä on hyvä aloittaa... isompia luvassa.  Virnistys
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
MJF
Aloittelija
*
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 45
Sijainti: Oulainen
Liittynyt: 20.11.12
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #33 - 25.01.14 klo 19:37:53
Tulosta viesti  
Komiaa jäläkiä tulee  Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #34 - 26.01.14 klo 18:13:49
Tulosta viesti  
Tämän päivän saannoksia...



« Viimeksi muokattu: 22.02.14 klo 10:59:18 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #35 - 02.02.14 klo 18:29:31
Tulosta viesti  
No nyt olis lattian palaset naputeltu, ei puutu enää kuin hitsausta...

Tuommoinen köntsä jää tuohon keskelle vanhaa peltiä...



Pienet palat teettää kanssa hommia...

Aluksi piti tehdä tämmöinen viritelmä...



Sitten naputeltiin...



...ja sitten kun palat on rälläköity, niin palat on valmiina.



Kuskin jalkatilan alla olevat jäykisteet/korin kannakkeet ovat melkein kuolleet... Uusix vaan...

« Viimeksi muokattu: 02.02.14 klo 19:00:22 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 14946
Sijainti: Porin Karhukaupunki
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #36 - 03.02.14 klo 08:24:29
Tulosta viesti  
melko vaatimattoman kokoiset peltipaikkaukset tähän projektiin  Mahtava Hienoa jälkeä.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #37 - 05.02.14 klo 23:17:06
Tulosta viesti  
Nyt on etuhelmojen sisäpuoliset kulmapalat viännetty... näihin tulee jalkatilan lattiaa kiinni.



Ja tässä alkoi noiden aika huonojen kannakepalojen uudelleen luominen...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 5356
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #38 - 06.02.14 klo 06:44:24
Tulosta viesti  
Miten toiset jaksaakin!?...
  
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
Jeep-Ukko
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa



Viestejä: 2324
Sijainti: Kuopion seutu
Liittynyt: 12.02.07
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #39 - 06.02.14 klo 07:16:12
Tulosta viesti  
KK kirjoitti 06.02.14 klo 06:44:24:
Miten toiset jaksaakin!?...

Se on sitä harrastamisen iloa.

Mutta on kyllä komiat korjaus palat.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #40 - 06.02.14 klo 19:23:27
Tulosta viesti  
Kannakepalkit työn alla...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #41 - 07.02.14 klo 19:46:37
Tulosta viesti  
Etenee hieman kerrallaan. Huomenna valmiina?



Nurjalla puolella on saumaa ja pieni pala vanhaa. Nimittäin toinen speiceri on alkuperäinen ja toisen väsäsin ite... siintä uupuu vielä reikä... hieman pitää vielä siistiä ja reijittää... ja tuo  oikealla puolella oleva litteä reuna pitää taivuttaa kardaanikotelon mukaiseksi...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #42 - 08.02.14 klo 14:25:46
Tulosta viesti  
Tohon ne tulee...



« Viimeksi muokattu: 08.02.14 klo 14:26:09 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #43 - 18.02.14 klo 20:39:08
Tulosta viesti  
Taas on tapahtunut jotakin...

Irrotin sisälokarit, tai oikeastaan vaan nuo sisäpellit. Noissa kun on takalokarin kaari tuohon sisälle asti...

Tein jo huonoimpaan kohtaan paikan, mutta kun aloin tutkimaan lisää tuota rakennetta, niin löytyikin huonoa vähän sieltä sun täältä... Lattian reuna lokarin vieressä, sisälokarin kiinityskohta lattiaan olivat täynnä reikää. Ja kun takapenkin alla oleva pelti pitää paikata sekä lattian ja penkin alusen välissä oleva pystypelti samoin, on aloitettava sisälokarin korjauksella ja tultava sieltä eteen ja alaspäin... Kuulostaako monimutkaiselta, no on se monimutkainen tehdäkin...



Kuskin puoli. Oikealla puolella missä lokarin sisäkaari menee lattian reunan taakse, on pikkuisen peltiä oudoilla mutkilla.
Sen alueen olisi voinut Willys tehdä ihan suorilla muodoilla, mutta kun ei...



Repsikan puoli...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #44 - 22.02.14 klo 11:08:15
Tulosta viesti  
Eka vaihe sisälokarin teosta ei oikein onnistunut...

Kun koulun sikkikoneella ei päässyt tekemään uria: pieni kita ja ei sopivaa rullaa, niin tein prässiin palat, joilla koetin saada oikean malliset pokkaukset aikaan.
Koepalat onnistuivat mainiosti ja sitten vaan puristamaan urat oikeaan palaan...

Ja veti sitten koko palan mutkalle. Tuota on jo kutisteltu ja mankeloitu jne, mutta suoraa siitä ei enää tule... Ai, miksi on ulkonäöllä väliä? No, kun näkyy tuolta takapenkin takaa tuo lokari...

43 senttiä syvä sikkikone on jo tilattu ja rullia varten on aihio, josta alan sorvaamaan...

Kuva valehtelee enemmän kuin 1000 sanaa...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Hyperaktiivi
****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 1930
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #45 - 22.02.14 klo 16:48:56
Tulosta viesti  
Silti näyttää hienolta korjauspalalta  Pyöritä silmiä

Onko tuossa alla olevassa lokasuojassa piirretty alkuperäinen kaaren linja ?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #46 - 22.02.14 klo 17:16:40
Tulosta viesti  
Ei kun siinä on sauma. Ison lokariaukon pienentämiseksi on tehdas laittanut tuommoisen mini fender skirtsin...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #47 - 23.02.14 klo 19:30:07
Tulosta viesti  
No nämä pitkät palat onnistuivat sitten paremmin... ihan niin kuin pitikin.



Ja tuohon nuo tulee... Hieman pitää leikellä ja tehdä pari paikkapalaa ennen kuin pääsee laittaan paikoilleen.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #48 - 24.02.14 klo 11:03:54
Tulosta viesti  
Tämmöisen kaivoin esiin tuolta penkin alla olevan pellin sisältä...



Ja sen alla on runko...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #49 - 24.02.14 klo 21:23:24
Tulosta viesti  
Tänään, kun tulin tukkimettästä, poikkesin koululla askartelemassa uudet kannakkeet 1,5 mm pellistä. Kaasulla hitsasin ja samalla muotoilin nuo kulmat pyöreiksi... Kun jäävät näkyviin. Ja kuinka ollakaan kaksi onnistui hyvin ja kaksi vielä paremmin.  Virnistys



Ja sopii se paikoilleenkin. Hieman tuota alaosaa yksinkertaistin, nimittäin eipä kerää ruostetta lattiapellin saumaan. Jos ei tiedä, niin eroa ei huomaa alta päin ja ylhäältä lattia peittää.  Pyöritä silmiä

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
RamiS
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


BJ-140

Viestejä: 3930
Sijainti: Hyvinkäy
Liittynyt: 27.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #50 - 25.02.14 klo 10:22:31
Tulosta viesti  
Hienoja korjauspaloja tulee sarjassa.  Silmänisku

RS
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 5356
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #51 - 25.02.14 klo 13:22:48
Tulosta viesti  
Vähän ohi aiheen, mutta luin just kirjastossa Historialehden, oli muistaakseni 4/2014? Kannessa kuitenkin aiheena WW2 ja Omaha Beach.
Ja loppupuolella hieno aukeaman kuva, jossa ruokitaan/tankataan tauottoman lennon ennätyskonetta tuliterästä Jeepsteristä käsin, kone lentää sen päällä ja äijät ojentelee kamoja, hieno foto!
Valittu tehtävään tuollainen tulisen nopea ajokki, hehe...
No ei se konekaan näytä nopeusennätyksiä varten tehdyltä.
  
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #52 - 25.02.14 klo 22:05:35
Tulosta viesti  
Tuosta tilanteesta lähdettiin tänään, kun olin saanut mettähommat hoidettua... Kannake on jo kiinni pultilla ja hitsipisteellä.



Uusi reuna on paikoillaan parilla hitsillä ja ruuvattuna.



Sama sivusta...



Ja kuskin puoli alkoikin paikan tekemisellä lokariin. Sitten pitikin lähteä saunomaan...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #53 - 26.02.14 klo 20:20:07
Tulosta viesti  
Toinenkin puoli meni paljon helpommin...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #54 - 27.02.14 klo 20:57:34
Tulosta viesti  
Vähän päivässä... paljon viikossa...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #55 - 02.03.14 klo 20:08:13
Tulosta viesti  
Nonni, työt tallilla jatkuu aina pikku tauon jälkeen...

Vanhaa peltiä pois...



...ja uutta palikkaa tilalle.



Tämän jälkeen hitsasin lattiapellin saumat ja ajattelin laittaa sen paikoilleen, mutta mutta... lattian alla olevat korikannakkeet/poikkipalkit
olivat lahot (ylläripylläri), joten pitää ne uusia. Ja ennen kuin voi niitä ottaa pois pitää saada etummaiset kannakkeet kiinni johonkin. Sen
vuoksi pitää aloittaa etupalkkien etummaiseten kulmapalojen vaihdolla...

Joten tähän isketään seuraavaksi rälläkkää...

« Viimeksi muokattu: 02.03.14 klo 20:08:52 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #56 - 03.03.14 klo 20:39:53
Tulosta viesti  
Edelliseen kuvaan jatkoa...
Leikkasin tuon huonon etukulman pois... ja sen takaa puuttuikin koko sisärakenne! Voi voi...



No lätkäisin siihen sen aikoinaan tehdyn paikkapalan, että saan kiinni tuon tuen.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #57 - 06.03.14 klo 20:50:00
Tulosta viesti  
Testailin tuossa yhtä hankintaani... nimittäin pistehitsipistoolia.
Hieman oli tähtäys hakusessa, kun oli niin ahtaassa välissä, mutta pellit tarttui kiinni toisiinsa. Ja nuo onneksi jäävät piiloon.
Tällä hitsatessa täytyy huolehtia, että pellit on kiinni toisissaan, koska tuolla ei saa painettua/puristettua sitten yhtään. Ruuveilla vetelin ensin ja sitten yläosasta lukkopihdeillä.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rebel70
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


www.vicarius.fi ja www.mcone.fi
Tervetuloa!!!

Viestejä: 5542
Sijainti: Kortejoki
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #58 - 07.03.14 klo 13:35:03
Tulosta viesti  
Kilroy was here meininkiä olet myös harrastanut.  Hymiö
  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
Enzo
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


It´s a finnish Jeep thing.
You wouldn´t understand

Viestejä: 2147
Sijainti: Tampere
Liittynyt: 13.06.05
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #59 - 07.03.14 klo 19:44:43
Tulosta viesti  
Artisti signeeraa (ja maksaa). Virnistys
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
N1k0
Vakiovieras
**
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 109
Liittynyt: 25.11.13
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #60 - 07.03.14 klo 21:39:42
Tulosta viesti  
Pitää nostaa hattua, hienosti näyttää pelti taipuvan! Hymiö

Pitää udella tuosta pistekoneesta.. Onko tuo sellainen lisälaite, joka liitetään puikkohitsauskoneeseen? Jos on niin oletko laitteeseen tyytyväinen? Itse tuollaista joskus haaveillut..
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #61 - 07.03.14 klo 21:48:35
Tulosta viesti  
Juu tuo on just semmoinen puikon tilalle laitettava juttu.
Nuo pisteet tuossa on ensimmäiset mitä olen tehnyt. Kokemukset hyvin vähäiset. Ainakin nuo pellit tarttuivat toisiinsa...

http://www.mve-online.com/product_info.php?cPath=35&products_id=402
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #62 - 09.03.14 klo 17:21:44
Tulosta viesti  
Nyt on taas tehty jotakin...
Kovin on avaraa helmassa. Kaksi korvaketta pitää rakentaa. Helman sisäpeltiä pitää tehdä uudelleen koko matkalta...

Neliöputkea piti laittaa tueksi ja vanttiruuvilla piti oviaukko justeerata kohdalleen. Sitten sivusuunnassakin piti hieman antaa kyytiä...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
maze
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 412
Sijainti: Sodankylä
Liittynyt: 23.08.10
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #63 - 09.03.14 klo 20:18:46
Tulosta viesti  
Aika mittavat pelti työt, tämähän kohta omavalmiste Silmänisku
Hyvää jälkeä jatka samaan malliin, ite olisin kyllä oikonut muutamassa kohti ja jättänyt pokkauksia tekemättä   Nolostunut
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #64 - 09.03.14 klo 20:38:32
Tulosta viesti  
Joo, mielessä kävi kanssa tuo oikaisu noissa hankalissa kohdissa, mutta jospa joskus museolle tämän joku vie, niin ei sitten harmita... Onhan tämä Suamen ainoo...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rane58
Aktiivi
***
Poissa


Jeep ZJ rules!

Viestejä: 608
Sijainti: Espoo
Liittynyt: 06.12.11
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #65 - 09.03.14 klo 20:50:18
Tulosta viesti  
Hyvää kun yrittää niin priimaa pukkaa tulemaan..!  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
RamiS
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


BJ-140

Viestejä: 3930
Sijainti: Hyvinkäy
Liittynyt: 27.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #66 - 09.03.14 klo 21:07:06
Tulosta viesti  
Sitä rälläkällä sormeen, joka ruosteista peltiä säästää  Virnistys vai miten se vanha sanonta meni???

Virnistys Kliseinen Virnistys Kliseinen Virnistys Kliseinen

RS
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #67 - 10.03.14 klo 22:44:37
Tulosta viesti  
Tommoset leikkelin ja taittelin ja hieman hitsailinkin kynnystä varten. Pitää vielä ajaa sikkikoneella uraa sinnesuntänne...
palojen päällä näkyy alumiininen kaava takaosaa varten ja etuosan mallina vanha kynnyksen pala.

Leikkelin vielä korin kannakkeisiin paksusta pellistä palasia ja pokkailin niitä sekä taivuttelin kutistajalla. On se kummaa
metallityötä, kun ei kuulu se tavanomainen kauhee hakkaaminen. Silti levy saa oikeen muodon...  Mahtava

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 14946
Sijainti: Porin Karhukaupunki
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #68 - 11.03.14 klo 11:12:53
Tulosta viesti  
on se Pihkanen kyllä kova  Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #69 - 12.03.14 klo 21:37:17
Tulosta viesti  
Hepskukkuu... noita kannakkeita on tullut väkerrettyä ja nyt ollaan tuossa mallissa...

Alustassa on 12 korin kiinnityspistettä, joista 8 on mennyt uusiksi... 2 on ruosteettomia ja 2 on vielä mysteereitä.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 4979
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #70 - 12.03.14 klo 22:36:14
Tulosta viesti  
Juha tais hommata tän projektin vaan siks että pääsee kiduttamaan peltiä Virnistys Hienosti se näyttää kyllä sujuvan.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Hyperaktiivi
****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 1930
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #71 - 13.03.14 klo 08:05:07
Tulosta viesti  
On upeeta peltityötä kyllä  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Iiro
Hyperaktiivi
Toimikunta
****
Poissa


TIM-74

Viestejä: 1165
Sijainti: Rauma
Liittynyt: 15.07.08
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #72 - 13.03.14 klo 08:24:05
Tulosta viesti  
Juu tuota pellin vääntelyä on kyllä hieno seurata! Kauhian komiaa tulosta tulee!

Iiro
« Viimeksi muokattu: 13.03.14 klo 08:24:16 Kirjoittaja Iiro »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #73 - 15.03.14 klo 11:47:13
Tulosta viesti  
Nonni, nyt on palkit ja helman sisäosa valmiina. Ei muuta kuin  kasaamaan.... Tein tuohon helman reunaan nuo vedenpoisto lovet kun sattumalta huomasin nettikuvissa jotakin pattia tuossa reunassa. Omassa oli korroosio sen verran purrut, että kun oli sitten paikat selvilla, niin niiden avulla löysin viitteitä helmasta. Pahaksi onneksi sattui yksi juuri pellin saumaan...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #74 - 15.03.14 klo 19:02:00
Tulosta viesti  
Siä lepää...

Pikkuisen oli mittaamista, kun oikea ja vasen puoli ei ole ihan symmetriset ja tällä puolella on kynnyksen kohdalta hakattu kantit lyttyyn ja siihen oli niitattu pelti päälle. Sentin parin heittoja oli aluksi, mutta nyt on aika mitoissaan. Pikkuisen heittoa löytyy, mutta kiinni on...

« Viimeksi muokattu: 15.03.14 klo 20:23:17 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #75 - 16.03.14 klo 20:30:24
Tulosta viesti  
Nyt alkaa näyttää paremmalta kuin pitkään aikaan... Lattia paikallaan, tosin vain ruuveilla kiinni. Lopullinen hitsaus sitten kun kori on grillissä, niin saa saumat oikein ja hiottua kans.



Takakulmakin asettui oikein, kun nettikuvia katteli ja pellit leikkeli oikeaan malliin.



Kardaanikotelon takaosan leikkasin irti ja nakkenakuttajalla päästelin raudat irti. Piti hiekkapuhaltaa, mutta ruostekerros oli niin paksu, että pistin sitruunahappoon likoomaan.

« Viimeksi muokattu: 16.03.14 klo 20:31:31 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
PetriN
Aktiivi
***
Poissa



Viestejä: 546
Sijainti: Kotka
Liittynyt: 27.01.03
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #76 - 16.03.14 klo 20:43:00
Tulosta viesti  
Hyvännäköistä, niin kuin tehtaan alkuperäistä korjauspalaa. Parempaa kuin tarvike.
"Huikee idis" tuo vanttiruuvisäätö. Ite käytin volvo 164:ssa vaijeritaljaa, mutta siinä oli karkea asteikko. Tuo onkin tarkka.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #77 - 18.03.14 klo 22:21:21
Tulosta viesti  
Tässäpä kuskin puolen korjaussarja helman sisäpuolelle...



Ja tästä aloitin, taas...



Pala pois, ja tyhjää on täynnä tämäkin kotelo. No, tuosta sisäpuolesta oli jäljellä kantti ja noin 3 cm leveä kaistale, joka ei näy kuvassa...



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #78 - 20.03.14 klo 22:05:26
Tulosta viesti  
Tämän verran parissa päivässä...

Kardaanikotelo oli hapossa ja sitten vasta lähti puhalluksella loput. Hieman piti paikkailla, mutta ei tarvinnut tehdä uusiksi.
Laitoin hieman säätötankoja, että sain kuskin oven käymään. Oven aukko oli moneen suuntaan vinksahtanut, joten säätöä tarvitaan.
Pitää varmaan hieman vetää yli hitsauksen ajaksi, että pysyy sitten palautuessaan normimitassa... jos pysyy.  Silmänisku

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #79 - 23.03.14 klo 19:30:39
Tulosta viesti  
Jep jep

Lattia pois ja tuommoista löytyi...



Ja sitten hieman valmiimpaa. Muutaman tunnin aherruksen jälkeen olikin jo kirkasta peltiä näkyvissä.
Palkitkin on paikoillaan.



Ja tämä oli koko viikonlopun aherruksen tulos. Hieman oli hitsaamista ja hiomista sekä sovittelua ennen kuin "valmis" pelti oli paikoillaan.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #80 - 27.03.14 klo 21:58:05
Tulosta viesti  
Taas on pikkusen edistyny...

Lattia on kohta tehty.  Pyöritä silmiä



Vaihteiston ympärille pitää laittaa korjauspalaa.
Helpompi puoli... Tuon kuplan edestä uuden ja vanhan pellin saumasta puuttuu oikeasti viipale. Ei ole siis huono sovitus syynä rakoon... Tuon on Ameriikan Jamppa irrottanut jollakin tämmillä.



Tämä onkin jo englannin pyörän hommia. Kurvia joka suuntaan...

« Viimeksi muokattu: 27.03.14 klo 22:00:54 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #81 - 05.04.14 klo 19:49:35
Tulosta viesti  
Ei ole tätäkään unohdettu. On vaan niin vähän saatu aikaan, vain valmisteluita... Ja tohon ^ vaihteiston koppaan on tehty kanssa pala.

Mutta lattiaan ilmestyi aukko.



Ja toisesta suunnasta näkyy uutta peltiä ja runkoa.



Ja sitten uusi pala paikoilleen...

« Viimeksi muokattu: 05.04.14 klo 19:51:23 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #82 - 06.04.14 klo 22:29:06
Tulosta viesti  
Toisesta palasta tulikin tilkkutäkki, kun oli liikaa mutkia...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #83 - 14.04.14 klo 19:25:52
Tulosta viesti  
Sainpa taas paloja valmiiksi.

Vaihdelaatikon koteloa, kuskin jalkatila... Pikkuisen monimutkainen paikka.



Sama paikka toinen puoli. Hieman helpompi.



Takapenkin allejäävää maisemaa, hieman pitää vielä tilkitä kun on grillissä.



Ja alapuolelta...



Niin tämäkin...



Kokonaiskuvaa



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #84 - 21.06.14 klo 18:16:00
Tulosta viesti  
Hieman on taas rakenneltu muuta kuin tätä eli autokatos on valmis ja pihahommaakin on tehty jonkin verran. Puitakin on talvea varten pilkottu... Joten on taas aika ottaa Jeepsteri työn alle... Ja näin juhannuksen kunniaksi aloin hieman totuttelemaan sisähommiin...

Jotta voi pistää korin grilliin, niin helmat pitää tehdä ensin muuten nitkahtaa kori, vaikka on jo tuet sisällä.

Aluksi helman helpoin osa.

Ensin rälläköin pintapakkelin pois. Ja mitäs sieltä löytyikään... no iso kasa kittiä ja verkkoa. Se ei ollut yllätys, koska tuon pohjan teon aikanahan ne oli näkyvissä. Tälläinen musta aukko ilmestyi...

Hieman saa mallia tuon alaosan kanttauksen etu- ja takareunasta. Tuossa reijän yläpuolella on vielä kaiken kukkuraksi iso painautuma, joka hieman on muokanut pellin mallia... Kovin on arvailuiden varassa.



Ja tässä "paikka"...  Virnistys



Ei tuolta toiseltakaan puolelta saa mallia, kun on hieman kanssa korroosio iskenyt.



Tein tuossa jokin aika sitten alkukanttauksia peltiin, kun oli aikaa. Näistä on hyvä lähteä työstämään englannin pyörällä muotoon.



Jonkin verran jynssäystä, niin taipui tuommoiseksi... reunatkin on jo leikattu. Tuo on vasta ulkopelti, joten pitää vielä nikkaroida päätypalat ja leikata pois tuo koripellin ruttuinen osa.



Ja sitten vielä pitää tehdä sisäpuolelle tuommoinen palikka kuin tuossa keskellä on.




« Viimeksi muokattu: 21.06.14 klo 18:18:26 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Hyperaktiivi
****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 1930
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #85 - 21.06.14 klo 18:23:25
Tulosta viesti  
Hienoa jälkeä, kun muut ryyppäs mökillä  Silmänisku
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #86 - 22.06.14 klo 21:36:17
Tulosta viesti  
Taas on pajotettu...

Laikkasin tuon verran auki tuota kylkeä. Sain sen ison lommon pois ja samalla pääsin käsiksi siihen vaakasuoraan palkin kattoon. Ruiskasin jo pohjamaaliakin.
Tuo pystypalkki pitää putsata ja lokarin pinta tuolta sisäpuolelta koteloa. Mutta Raspi-Roope päätti päivänsä, joten huomenna uudella koneella jatketaan.



Tässä on se paklin katto-osa...



Ja tässä on valmiit paikat. Hieman pitää vielä sipistellä, mutta periaatteessa valmiit.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #87 - 24.06.14 klo 20:54:55
Tulosta viesti  
Repsikan puoli tuli hepattua kiinni...



Helmakotelon katto työn alla.



Ja sitten testiä... sopii.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
RamiS
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


BJ-140

Viestejä: 3930
Sijainti: Hyvinkäy
Liittynyt: 27.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #88 - 24.06.14 klo 21:10:58
Tulosta viesti  
Hyvin etenee  Silmänisku

RS
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 14946
Sijainti: Porin Karhukaupunki
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #89 - 25.06.14 klo 08:08:45
Tulosta viesti  
Yep, tästä tulee kyllä pohjapelleiltään kokonaan uusi.  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #90 - 13.07.14 klo 23:04:53
Tulosta viesti  
Aloin purkamaan tuosta noita etupään peltejä pois, että pääsee käsiksi keskimmäiseen helman osaan...



Toisessa sisälokarissa oli kunnon rytty kolarin jäljiltä.
"Kolarikorjaus" oli tehty vaihtamalla vasen lokari ja puskuri sekä nokan ja puskurin välinen pelti.
Runkoaisaa ei oltu välitetty oikaista eikä oven ja lokarin välistä peltiäkään.

Ruttu...



Ja se koripelti... hieman jo suunniteltu uutta ruttuisen tilalle...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Hyperaktiivi
****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 1930
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #91 - 13.07.14 klo 23:38:29
Tulosta viesti  
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #92 - 15.07.14 klo 16:52:14
Tulosta viesti  
Nonni nyt on taas tehty hommia... pois laiskottelu ja vetelehtiminen...

Tunti tolkulla mennyt aikaa kun noista kanttikoneella tehdyistä paloista vääntelin kynnyksen yläpalan ja sitten tuon näkyvän helman. Voi sitten olla ristuksen hankala palikka tuo ulkopelli...



Tuohon se pitäis tällätä.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #93 - 15.07.14 klo 20:11:16
Tulosta viesti  
Tuossa on pätkä valmiina...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 4979
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #94 - 15.07.14 klo 21:43:50
Tulosta viesti  
No on aika hankalan näkönen pokkaus, mutta hienosti näyttää uutta palikkaa syntyvän!
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #95 - 15.07.14 klo 21:51:05
Tulosta viesti  
Tuossa ei ole muuta suoraa kohtaa kuin tuo alakantti... Joka suuntaan kaarella... Tuon pokkauksen alakulma on aikalailla arvauksen mukaan tehty, kun toisella puolella ei ole mitään mallia ja tämäkin puoli oli hakattu lyttyyn ennen pakkelin levittämistä ...keles.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #96 - 18.07.14 klo 19:00:31
Tulosta viesti  
Taas on rälläköity ja hizattu...

Päivän eka homma oli päällypalan hitsaus ja hionta.



Sitten hitsasin sen paikoilleen kynnykseen. Sauman hioin pois ja sain ulkokulman samalla muotoiltua.



Kun pääsin vauhtiin, niin hitsasin koko kyljen ja hioin sen siloiseksi. Kyljessä oli putki tukena, koska pelti oli mutkalla lommon takia. Hionnan jälkeen sauman molemmissa päissä oli kohouma. Sen sain pois Wanhalla hyvällä tavalla... rälläkällä lämpöä ja rätillä jäähdytys. Ja suoraksi tuli. Ei mene paljoakaan pakkelia.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #97 - 19.07.14 klo 21:08:42
Tulosta viesti  
Tänään siivosin tallia ja pesin tinneillä pois tuota harmaata pohjamaalia, jota oli sutattu jos johonkin paikkaan. Kauheeta sotkemaan tuo ja sitä oli vedetty paksulti...

Tein repsikan oven etupuolella olevan pellin mallipalan alumiinilevystä, jotta saa kuskinpuolesta täysin samanmoisen kuin se on ollut. Kirjapainolevy on hyvää kaavapaperia, koska se ei ryttääny niin kuin pahvi...

Ja aloitin kyljestä löytyneen JEEP merkin entisöinnin. Pesin siitäkin tinnerillä sen harmaan mönjän pois ja laitoin merkin yöksi ketsuppiin puhdistumaan...  Kliseinen nam
« Viimeksi muokattu: 19.07.14 klo 21:11:09 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rane58
Aktiivi
***
Poissa


Jeep ZJ rules!

Viestejä: 608
Sijainti: Espoo
Liittynyt: 06.12.11
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #98 - 19.07.14 klo 22:51:04
Tulosta viesti  
Voitkin alkaa myydä tomaatti-JEEP-pyreetä... Silmänisku
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #99 - 21.07.14 klo 19:55:53
Tulosta viesti  
Koetettu olla hellettä paossa autotallin viileydessä...

Eilisiä saavutuksia.

Kynnyksen päällyosa ja kylki avattuna ja putsattuna. Levittelin vielä Noveroxia ja tuohon päälle tuli pohjamaalia...
Ja maalin kuivuessa mankeloin oven alle tulevaa kynnyksen palaa.



Sitten tämän päivän turauksia.

Takapala oli jo valmiina, joten se olikin "vaan" paikoilleen sovittelua. Tähän onnistuin  tumpuloimaan muutaman vekinkin aikoinaan... ne sain jo pois aika hyvin, hieman on vielä pientä säätöö tuossa taka osassa.



Tässä on se eilen mankeloitu pala jo hieman jatkokäsiteltynä. Päätylaippa on jo paikoillaan.



Ja tässä se on jo lyhennettynä oikeaan mittaan ja tuo lokarin lovikin on jo syntymässä. Huomenna viimeistelyä ja paikoilleen hitsausta kansipalan kanssa... Ja uusien palojen tekoa.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #100 - 21.07.14 klo 19:57:17
Tulosta viesti  
Ai niin... ketsupissa ollut merkki...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #101 - 23.07.14 klo 21:33:58
Tulosta viesti  
No nyt on kuskinkin puoli laitettu helman osalta kuntoon.



Tästä on tulossa uutta palaa...



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #102 - 24.07.14 klo 19:45:10
Tulosta viesti  
Vääntelin viimeiset helman korjauspalat puolivalmiiksi. Iso pala piti ajaa ensin Englannin pyörällä joka suuntaan kaarevaksi ja sittén kanttauksen jälkeen reunat vielä piti kutistimella ajaa oikeaan säteeseen. Kaarevan alakulman tein puisen mallineen päällä takomalla ja lämmittämällä. Ei ollut sopivaa rissaa sikkikoneeseen, joten perinteinen tapa oli helpoin.



Tästä siis lähdettiin tekemään toiseksi viimeistä helman paikkaa. Pikkuisen iso pala helmaksi, mutta haittaak se...



Kun kannen avasi, niin tämmöinen sieltä paljastui. Hieman on kiinnitystaso mutkalla...



Ja toisestakin suunnasta on hieman mutkaa havaittavissa...



Kaikkea ei saanut vasaroimalla suoraksi, joten hieman kättä pidempää piti käyttää.



Ja sitten hieman vasaraa takaosaan. Kiinnityslaippa on vieläkin mutkalla... Huomenna jatketaan...

« Viimeksi muokattu: 24.07.14 klo 20:23:31 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rane58
Aktiivi
***
Poissa


Jeep ZJ rules!

Viestejä: 608
Sijainti: Espoo
Liittynyt: 06.12.11
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #103 - 25.07.14 klo 00:35:15
Tulosta viesti  
Mistä kirjapainosta olet noi painopellit hommannut...?  Virnistys
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #104 - 25.07.14 klo 00:57:53
Tulosta viesti  
En tiiä.. Kaverilla oli noita iso kasa. Olivat jääneet joltakulta tyhjennettävään varastoon ja talkkari siivosi ne... itelleen.
Tuotepakkauksia painettu Nokian ikivanhoja malleja ja terveysjyviä näkyy kuvissa... Voi vaikka olla Ruoveden edesmenneen Enson pakkaustehtaan Expo-painon jämiä...
« Viimeksi muokattu: 25.07.14 klo 01:00:24 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rane58
Aktiivi
***
Poissa


Jeep ZJ rules!

Viestejä: 608
Sijainti: Espoo
Liittynyt: 06.12.11
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #105 - 25.07.14 klo 01:36:23
Tulosta viesti  
juhap kirjoitti 25.07.14 klo 00:57:53:
En tiiä.. Kaverilla oli noita iso kasa. Olivat jääneet joltakulta tyhjennettävään varastoon ja talkkari siivosi ne... itelleen.
Tuotepakkauksia painettu Nokian ikivanhoja malleja ja terveysjyviä näkyy kuvissa... Voi vaikka olla Ruoveden edesmenneen Enson pakkaustehtaan Expo-painon jämiä...

Sori, tämä OT, olen 37v ollut offset-painaja ja pisti silmään noi pellit, ne on jotain alumiinia ja arvokasta, sai hyvät rahat kun myytiin niitä aikoinaan.... Silmänisku
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Tapani
Aktiivi
***
Poissa


Verta,hikeä ja kyyneleitä

Viestejä: 564
Sijainti: Pori
Liittynyt: 22.04.07
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #106 - 25.07.14 klo 16:23:13
Tulosta viesti  
Offset-peltiä saa vielä nykyäänkin.Ohuet pienet käytetyt ei maksa juuri mitään ja uudet isommat ja paksummat oli n.1,2€ kappale pari vuotta sitten. Täytyy tänä syksynä hommata lisää.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #107 - 25.07.14 klo 21:17:56
Tulosta viesti  
Nonni, nyt on taas säädetty paksumpaa peltiä...

Tuo kuskin lokari on AmeriikanJoe napannut Wagonista. Eipä juuri muuta eroa ole kuin nuo kaksi kiinnitysreikää tuossa vaakapellissä ja sitten alapuolelta puuttuu Jeepsterin kiinnityspala.
Väliaikaisena kiinnityksenä on tuollainen hieno kulmapala...



Lokari kävi paikallaan pari kolme kertaa päivän aikana, kun oioin kiinnitysreunaa ja koetin testata tuota uutta peltiä paikoilleen. Hieman ahdisti alhaalta, kunnes huomasi, että tuo astinlauta on kaarella ylöspäin! Se on vedetty Wagoniin ruuveilla lujasti ja onkohan hieman ollut siinäkin pellit hitsattu mietan sattuu...

No tuossa on uusi pelti nyt kohdallaan. Oikeassa reunassa on kaksi leikkauslinjaa... Pitää valita kumpi on parempi tapa...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jeep-Ukko
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa



Viestejä: 2324
Sijainti: Kuopion seutu
Liittynyt: 12.02.07
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #108 - 27.07.14 klo 21:11:09
Tulosta viesti  
rane58 kirjoitti 25.07.14 klo 01:36:23:
juhap kirjoitti 25.07.14 klo 00:57:53:
En tiiä.. Kaverilla oli noita iso kasa. Olivat jääneet joltakulta tyhjennettävään varastoon ja talkkari siivosi ne... itelleen.
Tuotepakkauksia painettu Nokian ikivanhoja malleja ja terveysjyviä näkyy kuvissa... Voi vaikka olla Ruoveden edesmenneen Enson pakkaustehtaan Expo-painon jämiä...

Sori, tämä OT, olen 37v ollut offset-painaja ja pisti silmään noi pellit, ne on jotain alumiinia ja arvokasta, sai hyvät rahat kun myytiin niitä aikoinaan.... Silmänisku

OT jatkuu  Kliseinen

Tuttu oli Vilppulan Editalla töissä.
Aku Ankan painajana, niin tuollaista peltiä oli meidän pyörätallilla.
Puhuttiin Aku Ankka pellistä, oli myös Cosmopolitan lehden kuvia, ym.
Editakin lakkautettiin Vilppulasta ja nyt on painokoneetkin jo tyhjätty pois...
Oli hyvää tavaraa just tollasiin sapluuna juttuihin, keittiö sakset käteen ja leikkaamaan.
« Viimeksi muokattu: 27.07.14 klo 21:12:02 Kirjoittaja Jeep-Ukko »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 14946
Sijainti: Porin Karhukaupunki
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #109 - 28.07.14 klo 16:48:35
Tulosta viesti  
Hienoa jälkeä tulee kyllä Pihkaselta!  Mahtava Ilo seurata tämän edistystä!
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #110 - 28.07.14 klo 19:20:17
Tulosta viesti  
Tänään ukkosti koko päivän, joten hitsaus ja muu sen semmoinen ei käynyt, joten jatkoin harmaan primerin poistamista pelleistä. Nyt on oma väri pinnassa ja vasemmasta lokaristakin jynssäsin primerin alta löytyneen kirkkaan punaisen ja tummemman punaisen värikerroksen kin pois. Nyt siinä on alkuperäinen Wagonin tumman vihreä, josta kuultaa paikoin läpi punainen pohjamaali ja pintaruoste...

Kaunista... kaunista...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #111 - 29.07.14 klo 18:57:14
Tulosta viesti  
No taas on puuhattu ja ventattu ukkosen loppumista.

Katselin hieman kriittisemmin tuota isoa palaa ja huomasin monía korjauskohteita.



Taisi olla lokari irti tänääm 6 kertaa ja paikkakin 3 kertaa ennen kuin se alkoi istua oikein joka puolelta. Hiukka oli  hikinen urakka.

Kiinnítysreuna mitattuna ja rälläköitynä uutta palaa verten.



Ja kun ei alkanut mitat menemään kohdilleen, niin mittailin alaosan paikkaa ja kas... sepä oli kolarin vuoksi siirtynyt yhdellä sentillä. Joten taas tarvittiin hieman kättä pidempää...




Sitten kaikenn sen hieromisen jälkeen sain piutsata pois tussimerkinnät ja laittaa kaivatun OK! -merkinnän. Hitsausta puuttuu...



Ja just kun alkoi tympimään tuon saman palan kanssa junnaaminen, niin pääsin tekemään uuden paikan. Homma etenee...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Kautsi
Vakiovieras
**
Poissa


Willys Jeep Rules

Viestejä: 491
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 08.06.14
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #112 - 29.07.14 klo 19:22:31
Tulosta viesti  
Hienoa jälkeä!

Mulla oli pick up:issa juuri nuo viimeisen kuvan kohdat eli lokarin ja hytin väliset alaosat happamat, kaksi peltiä vastakkain.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #113 - 31.07.14 klo 15:55:40
Tulosta viesti  
Nonni nyt on harsittu kasaan tuo etummainen kulma. Molemmin puolin oli niin kokonaan kadonnut, että kuvan mukaan tein. No tietenkään tuolta netistä ei löytynyt kuin tämmöisen hitsatun kulma kuva, mutta parempi se kuin ei mitään. Mitat palikoille lokarin mukaan ja malli tuosta kuvasta...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #114 - 31.07.14 klo 21:26:19
Tulosta viesti  
Samantien kun kuskin puoli tuli "valmiiksi", niin aloitin toisen puolen. Matador pitää saada pukille...

Tästä lähettiin...



Tämmöistä löytyi alta. Isommat ruosteet on jo jynssätty pois... ja Noveroxia sivelin vielä.



Sitten sovittelin jo paikkaa. Hieman piti vasartaa reunaa ja lokarin kiinnityruuvien tienoita, koska olivat vääntyilleet ja kanittivat.
Illan päätteksi vielä nappasin tämän parilla pisteellä paikoileen ja huomasin, että saumakohdasta täytyy vielä lisätä kaarevuutta.



Kaveri poikkesi tontilla ja pitihän sitä sitten hieman makustella tuota haaveiltua "stanssia". Alemmas ei saanut kun nosturin vara loppui... Aika paljon vaikuttaa olemukseen kun tuo harmaa primeri on pesty pois.
Huomaa: alla on ainoat oikeat erikoisvanteet!

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jeep-Ukko
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa



Viestejä: 2324
Sijainti: Kuopion seutu
Liittynyt: 12.02.07
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #115 - 31.07.14 klo 22:12:19
Tulosta viesti  
Nuo etu kulmat/lokarin kiinnike pisteet, menee täydestä kuin väärä raha.
Kukaan ohikulkija ei huomaa tehdas tekoiseen verraten mitään eroa, on sen verta hyvää jälkeä.
Ja muutenkin koko pellitys työ viimesen päälle hienoa työtä.
Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 14946
Sijainti: Porin Karhukaupunki
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #116 - 31.07.14 klo 23:36:56
Tulosta viesti  
Tästä tulee komia! Hymiö nuo vanteet ei yllätä sut tuntien, hyvin sopii mutta tarttet tosiaan matalemman nosturin tai akselistoa auton alle... Silmänisku
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #117 - 01.08.14 klo 14:19:32
Tulosta viesti  
Ja taas vastustaa...

Miten voi olla, että tuommoinen pala pitää laittaa kolmeen kertaan ennen kuin on oikeassa asennossa?
Kolme tuntia! No hitsasin sentään tuolta sisältä yhden 7 cm sauman.
Ja pikkuisen piti portopowerilla tuupata, mutta silti!

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #118 - 01.08.14 klo 18:55:53
Tulosta viesti  
Ja palat on paikoillaan!

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #119 - 02.08.14 klo 20:25:12
Tulosta viesti  
Potilas ulkoilee...



Vasen kylki



Oikea kylki

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 14946
Sijainti: Porin Karhukaupunki
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #120 - 04.08.14 klo 09:06:18
Tulosta viesti  
Jälki on todella hienoa.  Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #121 - 05.08.14 klo 18:18:00
Tulosta viesti  
Nonni, pääsi NippeliTepolta ostetut vasen kätiset pyörän mutteritkin heti käyttöön. Pistin tuommoiset Rocketit alle ja noille sitten hieman nykyisiä M+S Misukoita paremmin sopivat renkaat.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #122 - 05.08.14 klo 18:24:42
Tulosta viesti  
Onhan tuo korkea. Kone puuttuu, mutta korkeaksi se jää silti. Jos laskisi ihan pohjaanlyöntikumin varaan, niin kuin tässä...



Jää nokka vielä näin ylös...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
hentpe
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


HePe

Viestejä: 5731
Sijainti: Mynämäki
Liittynyt: 28.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #123 - 05.08.14 klo 22:37:20
Tulosta viesti  
Miten vaikeaa olis tehdä tollanen uus napakannatin/olka-akseli joka pudottais etupäätä mutta jättäis joustovaraa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #124 - 05.08.14 klo 23:19:41
Tulosta viesti  
Tuohon Planar- akselistoon ei oikein kannata mitään "parannuksia" tehdä. Jos entisöi, niin silloin vaan uutta kulutusosaa tilalle... joista saa kyllä sitten maksaa.

Haaveissa olisi ainakin niin kauan kun tuo on "rilluttelu" autona laittaa joku valmis paketti ilman mitään peruuttamattomia muutoksia. Ainoa hankaluus tuossa on se, että runkopalkit ovat liian leväällään melkein kaikille valmiille bolt on- akseleille, Heidts ja muut vaativat silpomista ja hitsausta (ja ovat hinnakkaita)... Volvo 142 on kapea, PV on kapea ja ikivanha, Amazon vaatii rungon muuttamisen jne jne Opel Commodore/Rekord on kapea, mutta menee palkkeihin, ohjauskin on palkin takana... hmm... Omatekoinen Hornan osista... on käynyt sekin mielessä... Omatekoinen suorasta tavarasta...

Putkiakseli... askel menneisyyteen. Jos haluaa tonttiin, niin pitäisi olla 6" droppia ja matalat jouset. Ottaa akseli herkästi runkoon kiinni. Speedwayn Willys Gasser akselia mittasin ja siinä oli 1 cm joustovaraa ja nokka olisi noussut noin 10 cm korkeammalle.
« Viimeksi muokattu: 05.08.14 klo 23:23:17 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #125 - 12.10.14 klo 16:24:37
Tulosta viesti  
Visiointia ennen kuin alan purkamaan härveliä...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Kautsi
Vakiovieras
**
Poissa


Willys Jeep Rules

Viestejä: 491
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 08.06.14
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #126 - 12.10.14 klo 17:08:49
Tulosta viesti  
Oisko tästä kuvasta apua visiointiin?
Vanhemmalla maskilla, mutta suurennos näyttää yksityiskohtia.

http://www.ebay.com/itm/AUTO-ART-T-SHIRT-Willys-Jeepster-/201174453623?pt=Apparel_Merchandise&var=&hash=item2ed6ee8d77&vxp=mtr
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #127 - 12.10.14 klo 18:09:05
Tulosta viesti  
Tässä on nyt hyvä katella miltä "patinajeepster"-look näyttää kun autoa olen laittamassa grilliin... Äsken lähti kuskin oven tuuletusikkuna ja pian toinen sekä tuulilasi karmeineen... Tuo avarrettu konepelti on pahasti ruostunut ja lommoinen... ei isoa vahinkoa tullut.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #128 - 12.10.14 klo 20:41:30
Tulosta viesti  
Lisää visiointia...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #129 - 15.10.14 klo 15:33:48
Tulosta viesti  
Ratin irrotusrustinki.




Damagee tuli. Tuo muovi on kuin kumia ja rattiakseli on ohutta putkea, kuin huonekaluputki. Pusertui kasaan ja piti vingulla hioa reunaa, että ratti tuli pois.



Sitten laitoin viimeisen tukitangon koriin. Nyt voi alkaa sen irrotus...



aika viidakko, eipähän pitäisi kopan vääntyä...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #130 - 16.10.14 klo 21:51:49
Tulosta viesti  
Nonni, koppa nous aamulla rungolta. Vain yksi pultti jumitti ja tietty katkes. Muuten on kaikki auennut helpolla. No tuulilasin kehyksen yksi pultti katkesi myös...



Tuossa runko...



...ja pohja.



Päivän aikana nikkaroin tuon kopan grilliin.



Eteen kaikki meni niin kuin olin aikonaan suunnitellutkin nuo kiinnikkeet.



Mutta takana päätinkin käyttää olemassa olevaa valmista Willykswn korvaketta. Linjaus tuotti hieman probleemaa, joten 90-luvun alussa taltioimani kardaanin kannakelaakeri pääsi töihin. Hitsasin laakerin tuonne vaakaputkeen ja sovitepalalla toisen pään kiinni varapyörätelineeseen.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 14946
Sijainti: Porin Karhukaupunki
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #131 - 16.10.14 klo 22:50:19
Tulosta viesti  
komia on jigi, taatusti helpottaa duunia, jota näyttäs vielä olevan vaikka ylimääräset reiät vissiin alkaa olla täytetty..? Mitäs mienaat tolle rungolle, oleks miettinyt kokonaan sen vaihtoa jos noi korkeusjutut on ongelmallisia...? Jäis sit talteen orkkisrunko jos joskus entisöinti alkaa puskea päälle..
« Viimeksi muokattu: 16.10.14 klo 22:51:42 Kirjoittaja A-V »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #132 - 16.10.14 klo 22:58:56
Tulosta viesti  
No runko pitäis laittaa happoon likoomaan...

Korkeus vaiva ja vanhojen aksiloiden tuoma lisäharmi poistuu varmaankin Ruotti ylpeyden osilla... Ja saa samalla levyt joka nurkkiin, toisaalta voi käydä, ettei noi vanteet sovi... Mulla on muinoin purettu 144 osina...

Korissa on melkein kaikki saumat hitsaamatta ja muutama paikka tekemättä. Ja pitäähän tuo vielä puhaltaakin... jospa huomenna santa lentää...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #133 - 17.10.14 klo 17:42:53
Tulosta viesti  
Willy grillissä pihalla ja koko päivä valmisteltu puhallusta. Kun sen aika koitti, niin ei puhallus pömpeli toimikaan. Kaikkea mahdollsita vaivaa. Jäätymään ei putkisto päässy, kun ei ehtinyt ilma/hiekka paljoa virrata, mutta kaikkea muuta mitä vain voi vanhassa laitteessa olla...

No nyt on ihan tyhjä hylsy ja kaverilta pönttö lainaksi, jospa huomenna sitten kun lehtimies on lähtenyt tontillta...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #134 - 19.10.14 klo 19:28:55
Tulosta viesti  
Juu-u... Eip onnistunut hiekkapuhallus viikonloppuna. Sen verran aloitin, että kämmenen kokoisen alueen sain putsattua, niin alkoi lumisade, joka kasteli uudet pellit ja ne muuttuivat sitten ruskeiksi.  Vihainen

Tältä pohja näytti aloittaessa...





Tämä päivä ei mennyt ihan pelastusarmeijalle sateen laantumista odotellessa. Tuliseinää oikoessa meni aika ihan  rattoisasti. Pahimmat kohdat leikkasin irti ja tämmöinen läpi siihen tuli sitten... Tämäkin kohta on sisään päin painuksissa, niin kuin oli tuo kuskinpuolen reunakin, jonka painoin prässillä paikalleen. Ja leikkaisin lokarin kiinnityskorvakkeen irti. Se pitää tehdä kokonaan uusiksi.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
JL
Aktiivi
***
Poissa



Viestejä: 687
Sijainti: Varsinais-Suomi
Liittynyt: 13.12.04
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #135 - 20.10.14 klo 07:28:20
Tulosta viesti  
Hienoo ja tarkkaa työtä. On siin ollu fabtikaatiota!

No, kun myräkkä ulkona, tallis alkaa tapahtuu...

JL
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #136 - 20.10.14 klo 20:09:19
Tulosta viesti  
Jipii... piti taas puhaltaa. Sain aloitettua ja puhallusvärkki meni tukkoon ja vaihtelin suuttimia... ja sitten alkoi sataa, taas!

No tuon palan naputtelin ja laitoin paikoilleen. Portopowerilla punnersin tulipellin linjaan ja tuo kiinni. Hyvin pysyy nyt oikeassa muodossaan.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #137 - 21.10.14 klo 18:45:52
Tulosta viesti  
Tänään puhkuttiin melkein 3 tuntia, välillä taistellen tukkiutuvan suulakkeen kanssa. Kosteus, liian karkeita kikkareita sisältävä puhallushiekka ja hieman pienet tai sitten aivan liian isot suuttimet, niin puhti loppui. Mutta jälkiä jo syntyi...  Pyöritä silmiä
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #138 - 25.10.14 klo 18:58:15
Tulosta viesti  
Koppaa on puhallettu sen verran, että kojelaudan alta pitäisi vielä putsata ja takakontin pohjasta toisesta nurkasta. Syyssade vaan haittaa hommaa...

Kyljen kromilistan alta löytyi runsaasti ruostetta, jota puhalsin pois. Komeat kraaterit tuli ja pari neulan mentävää reikää. Noista vetäisin tinaamalla pahimmat montut tasaseksi ja samalla meni ne lävetkin... Peräkontin lattiasta löytyi mahtavaa perunapeltoa, mutta reikiä oli vain lattiapellin ja takahelmapalkin välisessä pellissä. No toisaalta koko takahelman sisäosa menee uusiksi. Pituutta on pyöränkotelosta toiseen kokomatkan!

Hieman kittiä ja sitten patinamaali pintaan...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #139 - 25.10.14 klo 20:52:50
Tulosta viesti  
Tässä kuvaa...

Listan alta löytyi...



Tinalla silattuna.



Tulipelti...



Tässä on hieman lisää väännettävää...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
raipe
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


rambler rovasti

Viestejä: 3106
Sijainti: manse
Liittynyt: 14.11.05
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #140 - 25.10.14 klo 21:55:41
Tulosta viesti  
anteeks vaan kysymys.
ei oo mitenkään pakko vastata.
saako tosta helvetin moisesta hitsaamisesta jotain piäniä?
itte oon päässy onneks noi kiärtään.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
hentpe
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


HePe

Viestejä: 5731
Sijainti: Mynämäki
Liittynyt: 28.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #141 - 25.10.14 klo 22:05:36
Tulosta viesti  
Juu....miljoona pientä palovammaa, ja jos käyttää huolimattomasti maskia niin miljoona hiekanjyvää silmiinsä (siis siltä se ainakin tuntuu). Ja sit kun se ruostekasa alkaa taas muistuttaa autoa, niin kyllä siitä niitä onnistumisen fiiliksiäkin saa.  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #142 - 25.10.14 klo 22:16:42
Tulosta viesti  
Niin tuo romusta valmiiksi on hyvänä pontimena ja se että tykkää väännellä rautaa. Joskus kakarana nikkaroin puutöitä, mutta sitten rauta vei mennessään. Jos ei noita autoja ois mahdollista laitella, niin sitten vaikka takoisin tai tekisin lehmänkelloja tai jotakin mopoja. Tai kyllä kait noita taloja ja latoja vois tehdä vaikka töikseen... olisivat ottaneet rakennushommiin aikoinaan, mutta päätin kuitenkin pysyä kässäopen hommissa. Palkka ois voinut kyllä nousta huomattavasti...

Ai niin filosofisesti vois todeta, että tuo hengen voitto materiasta on kaiken tuon taustalla... ja onhan tuo tallilla oleminen sellainen miehinen kausaaliattribuutti, varsinkin jos on omistutumaton orientaatio noihin kotitöihin...  Kliseinen
« Viimeksi muokattu: 25.10.14 klo 22:19:56 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #143 - 26.10.14 klo 14:15:32
Tulosta viesti  
No nyt on puhkuttu puhtaaksi. Olipas hommaa...

Sitten ei muutakuin paikkaamaan ja hitsaamaan.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #144 - 28.10.14 klo 21:08:34
Tulosta viesti  
Eilen tuli siivoiltua ja mittailtua reikien paikkoja pohjaan. Tänään sitten kairasin isompia läpiä uusiin pelteihin. Kuuspyttysessä Jeepsterissä on vaihdelaatikon tunnelin ja tulipellin välimaastossa reilun tuuman kokoiset lävet, jotta kytkinkopan pultit saa auki ja pois, jos koneen irrottaa. Ja sitten on joku mysteerireikä tuossa niiden yläpuolella.
Hieman saumaakin tuli räittyä, ettei totuus unohtuisi...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #145 - 09.11.14 klo 13:20:55
Tulosta viesti  
Valmista... ainakin pikkuiselta osin. Sain listan alla olevat ruosteviat korjattua ja paikkamaalattua "patinamaalilla"...
Samoin tuli maalailtua takalokarien alaosat ja hieman muutakin.
Nippelitepolta uudet jousikiinnikkeet ja pari ruuvikiinnikettä piti tehdä ite...



« Viimeksi muokattu: 09.11.14 klo 13:21:45 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Kautsi
Vakiovieras
**
Poissa


Willys Jeep Rules

Viestejä: 491
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 08.06.14
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #146 - 09.11.14 klo 19:15:47
Tulosta viesti  
Upeeta ja mahtavaa! Tätä on kiva seurata.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #147 - 09.11.14 klo 20:17:28
Tulosta viesti  
Ja lisää seurattavaa...

Hitsasin ja maalasin molemmin puolin nuo lokoset mihin tuulilasin kehys tulee. Jos tulee...



Samalla vaivalla hioin hitsit siloiseksi tuosta kirveellä hakatusta tulipellistä ja vedin siihen maalia päälle. Tämäpä jää äänieristyksen alle piiloon. No tulipahan sutattua kalliit värit tuonnekin. Oikeessa kulmassa näkyy tuo uusi lokarin kiinnikekin.

Enempikin olisi kerennyt, mutta aloittelin varastokatoksen tekemistä tässä viikonloppuna.

« Viimeksi muokattu: 09.11.14 klo 20:19:53 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #148 - 11.11.14 klo 21:50:47
Tulosta viesti  
Tähän vedin metrin verran saumaa ja puoli kiloa pakkelia...  Johonkin saa taas patinamaalausta alkaa sutata... Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
faikku66
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 469
Liittynyt: 24.10.05
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #149 - 12.11.14 klo 12:52:45
Tulosta viesti  
juhap kirjoitti 25.10.14 klo 22:16:42:
Niin tuo romusta valmiiksi on hyvänä pontimena ja se että tykkää väännellä rautaa. Joskus kakarana nikkaroin puutöitä, mutta sitten rauta vei mennessään. Jos ei noita autoja ois mahdollista laitella, niin sitten vaikka takoisin tai tekisin lehmänkelloja tai jotakin mopoja. Tai kyllä kait noita taloja ja latoja vois tehdä vaikka töikseen... olisivat ottaneet rakennushommiin aikoinaan, mutta päätin kuitenkin pysyä kässäopen hommissa. Palkka ois voinut kyllä nousta huomattavasti...

Ai niin filosofisesti vois todeta, että tuo hengen voitto materiasta on kaiken tuon taustalla... ja onhan tuo tallilla oleminen sellainen miehinen kausaaliattribuutti, varsinkin jos on omistutumaton orientaatio noihin kotitöihin...  Kliseinen

Mukavaltahan se tuntuu kun raadosta saa tehtyä auton.Ja seuraavaksi projektiksi hommaa sit viel astetta huonomman.Haasteita pitää elämässä olla Silmänisku.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #150 - 14.11.14 klo 19:18:44
Tulosta viesti  
Kittiä jiiriin...



...ja toiseenkin.  Kieli

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #151 - 23.11.14 klo 20:31:19
Tulosta viesti  
Tätäkään ei ole unohdettu, vaikka varastokatoksen teko vei aikaa...

Kylkiin on laitettu jos toinenkin kittaus ja pian alkaa olla kohtuullista pintaa. Saumaa on hitsattu hieman.

Tänään hitsasin kaikkein hankalimman sauman. Nimittäin tuon pellin takana olevan...



Ja se ompi tuossa paikassa... Koppa ylösalaisin...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #152 - 26.11.14 klo 22:26:26
Tulosta viesti  
Tänään hitsailin tuon tulipellin ja kardaantunnelin tienoon peltien saumoja. Hieman ovat nekin hankalassa paikassa, kun on tuo grillin kiinnityspalkki edessä, mutta alkaapa olla pian ojennuksessa nekin...

Vasaraa ja saumoja, koko rahalla... vai miten laulussa sanottiinkaan?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #153 - 29.11.14 klo 19:53:46
Tulosta viesti  
Ja taas on saumaa tehty...

Muut hommat haittaa vieläkin... Tänään aloitin varaosa Jeepin palottelun, mutta meni sahassa käpy karpuraattoriin...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
JL
Aktiivi
***
Poissa



Viestejä: 687
Sijainti: Varsinais-Suomi
Liittynyt: 13.12.04
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #154 - 29.11.14 klo 20:38:52
Tulosta viesti  
Kyl grilli on kätevä.
Äijäki o.
Ei enää paljon jäljel.
Mitä on patinamaali?


JL
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #155 - 29.11.14 klo 20:55:34
Tulosta viesti  
Onhan tuossa vielä hommaa, kun pitää repiä auki takaosaa ja sinne pelliä naputtaa..

Patinamaalia näkyy tuossa kuvassa, missä on listaa asennettu. Pohjamaalin päälle mattamustaa ja siihen farecla hionta ja päälle sitten tuota tumman punaista ja siitä kiiltoa pois...

sillai kai...  Kliseinen
« Viimeksi muokattu: 29.11.14 klo 20:58:07 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #156 - 01.12.14 klo 19:13:59
Tulosta viesti  
Nonni, taas tuli hetki tinattua...

Tukipalkin pään tein lauantaina ja tuon kaaripalan nikkaroin tänään...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #157 - 03.12.14 klo 20:31:28
Tulosta viesti  
Tänään ehdin hieman harrastaa tätäkin. Hion hieman saumaa pois ja kittiä kans. Sitten patinamaalin testausta...

Hiottu.



Mustattu.



Patinoitu.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #158 - 04.12.14 klo 20:56:19
Tulosta viesti  
Ja toinenkin puoli tuli sutattua...

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #159 - 09.12.14 klo 23:24:34
Tulosta viesti  
Taas kaiken muun seassa on saatu tähänkin jotakin tehtyä...

Ekan kerran ikuna on tuolla kojelaudan alla jotakin maalia...



Kukas osais sanoa, että mistä löytyy "matkalaukkupahvia" eli sellaista noin 2 mm paksua jäykähköä paffia... tarttis tehdä tuo tulipellin "äänieriste".
« Viimeksi muokattu: 09.12.14 klo 23:27:30 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 14946
Sijainti: Porin Karhukaupunki
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #160 - 10.12.14 klo 01:18:31
Tulosta viesti  
Hienoa jälkeä tulee.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Enzo
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


It´s a finnish Jeep thing.
You wouldn´t understand

Viestejä: 2147
Sijainti: Tampere
Liittynyt: 13.06.05
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #161 - 10.12.14 klo 01:25:17
Tulosta viesti  
Mullekin kelpais pari palaa pahvia J20:n kick paneleihin.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
JL
Aktiivi
***
Poissa



Viestejä: 687
Sijainti: Varsinais-Suomi
Liittynyt: 13.12.04
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #162 - 10.12.14 klo 08:53:27
Tulosta viesti  
http://www.sisustusmuovikum.fi/tuotteet/pahvi.html

Tuolla 1,5 mm voimapahvia, riittäiskö?

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Kautsi
Vakiovieras
**
Poissa


Willys Jeep Rules

Viestejä: 491
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 08.06.14
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #163 - 10.12.14 klo 09:50:05
Tulosta viesti  
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #164 - 10.12.14 klo 10:03:15
Tulosta viesti  
Nyt en haekkaan oikeaa äänieristettä, vaan tuossa Jeepsterissä on tulipellin ulkopuolella aaltopahvista ja kovasta voimapahvista tehty "äänieriste"...

Kuvassa on sitä hieman vielä jäljellä...



Saahan niitä Ameriikastakin...

« Viimeksi muokattu: 10.12.14 klo 10:10:50 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rphx
Hyperaktiivi
****
Poissa


Rambling is A dream

Viestejä: 1562
Sijainti: Puolanka
Liittynyt: 13.08.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #165 - 11.12.14 klo 15:31:21
Tulosta viesti  
Kuulostaa hyvältä palokuormalta tuo pahvijuttu  Pyöritä silmiä
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #166 - 11.12.14 klo 20:10:43
Tulosta viesti  
Voihan sen liottaa boorivedessä... syttyy huonommin.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #167 - 28.12.14 klo 22:11:07
Tulosta viesti  
Tätäkin on rassattu, vaikka ei paljon ole päivitettykään.
Jouluaikana on hitsattu ja hiottu. Nyt on kaikki vanhat paikat saatu hitsattua ja ehkä pian hiottuakin... Muutama uusi paikka on tehty ja pensaputken suojakotelo on revitty auki sekä pala lattiaa.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 14946
Sijainti: Porin Karhukaupunki
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #168 - 30.12.14 klo 04:38:29
Tulosta viesti  
vaikuttais siltä, että peltitalkoot alkaa olla voitonpuolella...? Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #169 - 30.12.14 klo 11:38:53
Tulosta viesti  
Takaosa oottaa hoitajaansa...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7086
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #170 - 30.12.14 klo 21:37:41
Tulosta viesti  
Nonni. Tästä piti aloittaa takaosaston laittamisen, mutta kun sain mallit tehtyä tulikin mieleen, että jo rälläköin paloja irti, niin putoaa lattia...



Joten lokarin sisäkyljet piti ottaa ja tehdä. Aihiot lattialla ja vieressä varoittavana esimerkkinä se ensimmäinen versio viime talvelta. Malleina vanhat palat ja tuo penkin kiinnityksen vahvikepala. Harjoituspaloja tuli sikkikoneella tehtyä useampia, että sai työjärjestyksen selville ja samoin selkis, että kuinka paljon voi uraa tehdä, ettei mene pelti ihan haitarille.



Kuskin puolinen aihio urat mankeloituina, mutta alakulmat tekemättä.



Ja repsikan puoli samassa vaiheessa. Huomenna jatkuu...



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Pitu
Hyperaktiivi
Toimikunta
****
Poissa


Kuutoskone kuljettaa..

Viestejä: 1302
Sijainti: Pori
Liittynyt: 31.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Willys Jeepster 1950
Vastaus #171 - 31.12.14 klo 01:07:17
Tulosta viesti  
Vaikka sitä muotoa olisi hieman haettukin, niin lopputulos palkitsee. 

Kyllä noilla paloilla kelpaa Jeepsteriä paikkailla..  Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu