Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Lähetä aiheTulosta
Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 50 vastausta) AMC Rebel Machine - Suomessa. (Luettu 20519 kertaa)
Beluski
Aktiivi
***
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 892
Liittynyt: 03.01.18
Sukupuoli: Mies
Re: YouTube
Vastaus #45 - 03.01.21 klo 15:04:19
Tulosta viesti  
Äijät on melkosia salapoliiseja.selvittäkääpä vielä missä se on ja nykytila  Silmänisku
varmaan ihan ok aihio vaikka ruosteinen,maalikin vaikutti alkuperäiseltä.
Pekka vois paljastaa vinnistä parinumeroo lisää ja mistä hemmetistä sait tuon tiedon ongittua...??
ainakin manuaalilaatikolla ko. auto.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sammy
Aktiivi
Toimikunta
***
Paikalla


-SV Special Vehicles-

Viestejä: 899
Sijainti: Brushstate of Finland
Liittynyt: 07.08.10
Sukupuoli: Mies
Re: YouTube
Vastaus #46 - 03.01.21 klo 16:57:13
Tulosta viesti  
On toi VINin mukaan just manuaali. Ja toi toinen merkki pitäisi olla nolla, vaikka papereissa onkin merkitty O-kirjaimella.

Jos nyt oikein tulkitsin, niin ensirekisteröity sveduihin 1975 ja viimeksi leimattu 1976. Omistajanvaihdos 2012.

« Viimeksi muokattu: 03.01.21 klo 16:59:10 Kirjoittaja Sammy »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
pekka.j
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


040-5211052

Viestejä: 11040
Sijainti: Parainen
Liittynyt: 23.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: YouTube
Vastaus #47 - 03.01.21 klo 17:12:11
Tulosta viesti  
Kaivelin asiaa lisää ja joskus 5 vuotta sitten tätä on foorumilla käsitelty, silloin se oli työn alla ja luultavasti siellä edelleen, kyllä sen omistajan varmaan sais vielä kaiveltua, tarvis vaan jonkun ruotsin kansalaisen apua.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Beluski
Aktiivi
***
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 892
Liittynyt: 03.01.18
Sukupuoli: Mies
Re: YouTube
Vastaus #48 - 03.01.21 klo 19:11:33
Tulosta viesti  
Rambler Machine...mielenkiintoista tarinaa.en löytäny seartsilla ketjua aiheesta.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
pekka.j
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


040-5211052

Viestejä: 11040
Sijainti: Parainen
Liittynyt: 23.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: YouTube
Vastaus #49 - 03.01.21 klo 20:27:45
Tulosta viesti  
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Beluski
Aktiivi
***
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 892
Liittynyt: 03.01.18
Sukupuoli: Mies
Re: YouTube
Vastaus #50 - 03.01.21 klo 21:05:25
Tulosta viesti  
Höh.noni.löysin itsenikin siellä.jos olis kova jätkä ni soittas Aarnio-Wihuri papparaiselle ja kysyis asioista...toi A-V kattomaan meno tarina oli jännä.mutta nää on asioita jotka on tapahtunu sillon kun minä olin kivespussin painona vain.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 16337
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Rebel Machine
Vastaus #51 - 04.01.21 klo 21:52:29
Tulosta viesti  
Noniih, leikkailin ja liimailin viestit Machinesta yhteen ketjuun.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 16337
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Rebel Machine
Vastaus #52 - 04.01.21 klo 22:09:17
Tulosta viesti  
Tuo Ruotsin Machine on tosiaan hepulla, jolla on jo muutamia Rebeleitä. Asiallinen heppu, näkynyt myös Euromeeteissä vähän väliä.

Lainaus:
3. Tummanvihreä/musta (tai tummansininen/musta) machine, tuhoutunut. Tästä ainoa huono kuva mikä mulle on esitetty on veekasissa jostain '80luvun alkupuolelta jostain pohjanmaan tapahtumasta kuva jossa näkyy takapilari ja hiukan kylkeä, mutta mielestäni kuvan auto vois olla myös Ambassador tai joku muu 2D HT Rebel. Käytännössä mitään selkeitä todisteita (paitsi yhdet ylimääräset Machine Wheelsit, jotka vois olla peräisin myös Javelin AMXstä) auton olemassaolosta en ole nähnyt, tarinaa sitäkin enemmän.


Päivityksenä tähän hommaan - se veekasissa 80-luvulla ollut auto oli Ambassador ('72 vihreä 401cidillä, Poriin mennyt myöhemmin niitattuna, kunnostettu siellä ja nykyisin punainen projekti), ei siis Rebel. Heppu joka auton tuolloin omisti muisti kuvan ja näytti sen  mulle veekasista.

Niinjoo, selvisi yhtä sun toista kun sain noita mun '69 Rebelin maahantuontilappuja ja tullaushommia edelliseltä omistajalta jotka randomilla oli törmännyt niihin tallia siivotessaan...  Silmänisku Eli mun auto on poikkeusluvalla tullut Suomeen myös Wihurin kautta 1970/1971.

Mun Rebelin Suomen eka omistaja oli jenkkilän ulkoasiainministeriön työntekijä (Suomen suurlähetystön "kanslian virkamies", nimikin selvisi dokkareista), jolla vissiin painoarvoa käytettävänä sen verran, että liikenneministeri Esa Timonen (komppaajana liikenneministeriön ylitarkastaja Ilpo Krootila) oli henkilökohtaisesti myöntänyt poikkeusluvan auton rekisteröintiin "uutena" mutta vanhoilla säännöillä (ja ilman rattilukkoa/jne muutoksia). Mulla on tästä dokumetti. Ilmeisesti komennus on ollut määräaikainen ja tarkoituksna ollut vielä viedä auto takaisin kotiin. Ja kuten legenda kertoo lähtö tuli aika äkkinäisesti kun tuli syytöksiä että varsinainen työnantaja olikin yksi niistä  kolmikirjainlyhennelmistä jotka tohon aikaan Suomessa aktiivisesti toimivat.

Väittäisin siis, että ne kolme maahantuotua Rebel "The Machinea" olikin:
- #1 tuo Oulun '70 Machine RWB
- #2 Makkosen '70 2D SST Punainen
- #3 mun '69 Rebel SST kaksvärisininen


Tuo Ruotsin auto ei ainakaan paikallisten rekisterien mukaan ole tullut mistään muualta kuin jenkeistä heille. Eli epäilisin tuota taustalegendaa, voihan se olla että tullut samalla paatilla mutta tuskin Suomeen asti. Niin ja legendat palaneesta Machinesta uskon myös täysin, meinaa molemmat tuo RWB Machine sekä Makkosen SST oli jossain vaiheessa konehuoneesta saaneet liekkejä jos oikein olen ymmärtänyt - mutta autoa kokonaisuudessaan ei ole tuhoutunut.

Näin väitän kunnes joku toisin todistaa  Kliseinen esim sillä legendaarisella Mobilistin valokuvalla jossa kolme machinea, jota kukaan ei ole onnistunut löytämään mistään enää.
« Viimeksi muokattu: 04.01.21 klo 22:14:29 Kirjoittaja A-V »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5908
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Rebel Machine - Suomessa.
Vastaus #53 - 04.01.21 klo 22:20:19
Tulosta viesti  
Jossain sitä pöpilistin kuvaa taannoin äimisteltiin. Siinä oli muistaakseni machine ja joku toinen rebel mistä ei näe onko machine vai tavallinen. Ja se kolmas auto oli joku ihan muu malli
« Viimeksi muokattu: 04.01.21 klo 22:21:01 Kirjoittaja tl »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 16337
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Rebel Machine - Suomessa.
Vastaus #54 - 04.01.21 klo 22:21:42
Tulosta viesti  
tl kirjoitti 04.01.21 klo 22:20:19:
Jossain sitä pöpilistin kuvaa taannoin äimisteltiin. Siinä oli muistaakseni  machine ja joku toinen rebel mistä ei näe onko machine vai tavallinen. Ja se kolmas auto oli joku ihan muu malli


no toi sopis ylläolevaan väitökseeni aika kepeästi...  Silmänisku

onko siitä hämeenkyrön 2D HT:sta jotain lisätietoja, milloin tullut maahan yms? kilpeä?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Beluski
Aktiivi
***
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 892
Liittynyt: 03.01.18
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Rebel Machine - Suomessa.
Vastaus #55 - 04.01.21 klo 23:00:42
Tulosta viesti  
Olen sen kuvan täälläkin nähny,ja jossain mopilisti lehessä.kuvan on ottanu Heikki Vainikainen joka on hämeenlinnan miehiä,käsittääkseni päälle seitenkymppinen ukkeli.valokuvannu kaikkee jännää,en tiedä onko elävien kirjoissa.

muistaakseni kuvassa RWB n vieressä vasemmapuoleinen on selvästi SST Rebel listoituksesta päätellen.eli BRU-36.toisen puolen autosta ei näy kuin a-pilaria.

Muuta kuvaa en ole nähnyt...muisti palaa pätkittäin,tais olla kuva numerossa jossa oli juttu punaisesta AMX stä,uutena tullut alunperin hopea jos muistin oikein.

Nää on kuitenkin 50vuotta vanhoja juttuja.olishan se jännä jos Heikillä olisikin jemmassa lisää kuvia tuolta tontilta..
« Viimeksi muokattu: 04.01.21 klo 23:27:14 Kirjoittaja Beluski »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
hentpe
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


HePe

Viestejä: 5954
Sijainti: Mynämäki
Liittynyt: 28.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Rebel Machine - Suomessa.
Vastaus #56 - 04.01.21 klo 23:43:39
Tulosta viesti  
Sain sen kuvan kopion Moblasta joskus. Ja tosiaan sitä ihmeteltiin jossain kerhon kinkereissä ja tultiin siihen tulokseen et kuvassa olis Lopakan Machine, Makkosen SST ja American.
Itse olen A-V:n kanssa samaa mieltä, että näiden todisteiden valossa Suomeen ei ole tullut kuin yksi Machine ja luojan kiitos et se on tallessa ja kunnossa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 6196
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Rebel Machine - Suomessa.
Vastaus #57 - 04.01.21 klo 23:44:14
Tulosta viesti  
Tää muistelus ei varmaan mitenkään aiheeseen varsinaisesti liity, mutta joskus 80/90-lukujen taitteessa oli Helsingin Kalliosaa Auto-Dallasissa Machine koppanen rämpylä, en muista varmax oliko valkoinen vai kullan värinen, sisusta oli muistaakseni paksusti topattua ja napitettua kullan cäristä plyyssiä. Ja maskin takana se alapelti oli kolmivärinen. Konepeitto vakkari, mut taas dementikon hataran muistin mukaan sen konehuoneessa oli ollut palo. Kovia palamaan noi rämpylät...
Edittiä vielä vähän...
En siis tätä masiinaksi varsinaisesti usko, mutta tuohon aikaan ei netistä niitä katseltu, joten vois kuvitella, että auton maalannut oli sellaisen nähnyt.
« Viimeksi muokattu: 05.01.21 klo 16:37:09 Kirjoittaja KK »  
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
Beluski
Aktiivi
***
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 892
Liittynyt: 03.01.18
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Rebel Machine - Suomessa.
Vastaus #58 - 04.01.21 klo 23:45:16
Tulosta viesti  
hentpe kirjoitti 04.01.21 klo 23:43:39:
Sain sen kuvan kopion Moblasta joskus. Ja tosiaan sitä ihmeteltiin jossain kerhon kinkereissä ja tultiin siihen tulokseen et kuvassa olis Lopakan Machine, Makkosen SST ja American.
Itse olen A-V:n kanssa samaa mieltä, että näiden todisteiden valossa Suomeen ei ole tullut kuin yksi Machine ja luojan kiitos et se on tallessa ja kunnossa.


Aamen!

edittiä.sen verran utelias että koitin soittaa Kehys-Hessulle,numero ei ollut käytössä..eli Heikki on varmaan poistunut taivaan sineen.
« Viimeksi muokattu: 05.01.21 klo 12:32:29 Kirjoittaja Beluski »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
WeGe
Aktiivi
***
Poissa


Veijo Ketonen  0407451090

Viestejä: 505
Sijainti: Harjavalta
Liittynyt: 03.05.07
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Rebel Machine - Suomessa.
Vastaus #59 - 05.01.21 klo 19:09:15
Tulosta viesti  
vähän off topic...
Joo, tosiaan. Uusimmassa Seniori-Moblassa KLB kertoi
Heikki Vainikaisen poistuneen joukostamme 2020.
Muistan 70-luvulta lehden nimeltään Uusi Autokuvalehti ja siinä olleen palstan "Hessun silmin". Siinä oli aina aukeama valokuvia selityksineen ja pääsääntöisesti autot olivat harvinaisia, erikoisia tai rakenneltuja.
Mieleen on jäänyt kuva Hornetista, jossa oli varmaan 10" vanteet takana ja vakiot edessä, lisäpitkät keulalla ja kaks tosipitkää antennia takaloksuissa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
Lähetä aiheTulosta
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun