AMCCF foorumilogo
Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 ... 8 Lähetä aiheTulosta
Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 50 vastausta) Mielensäpahoittaja (Luettu 17181 kertaa)
Jari Jaakkola
Aktiivi
***
Poissa


"Selvä !... "

Viestejä: 561
Sijainti: Tuusula
Liittynyt: 30.10.11
Re: Mielensäpahoittaja
Vastaus #15 - 20.12.16 klo 08:56:08
Tulosta viesti  
Kyllä minä taas eilen mieleni niin pahoitin.
Kyllä en ymmärrä. Jalankulkijoita.
Kylän raitilla kulkevat pimeämpänä vuodenaikana, sateisessa ja sumuisessa säässä niin mustissa  vaatteissa, jotta itse Mustanaamiokin olisi ollut kateellinen.
Eikä kukaan käytä heijastinta. Talja on jakanut jo varmaan 50 vuoden ajan miljoonia heijastimia ilmaiseksi, puhumattakaan Kansallisuus Osakepankin mainosheijastimista. Niistä oravanmallisista. Tai SYP:n maapallon muotoisista.
Kyllä en ymmärrä, ovatko kaikki heijastimet voineet kadota Suomessa molokin kitaan.
Kyllä kivikauden luolamieskin ymmärsi, ettei pimeällä muuten kannattanut luolasta poistua ilman soihtua, - eikä siihen aikaan ollut edes autoja.
...,mua huvita taas mikään...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
NonSenCe
Hyperaktiivi
****
Poissa


Kirojitushäiröit tarkoituskenmuikasia
.

Viestejä: 1596
Sijainti: Pori
Liittynyt: 29.01.07
Sukupuoli: Mies
Re: Mielensäpahoittaja
Vastaus #16 - 20.12.16 klo 16:32:21
Tulosta viesti  
eipä jaeta enää niitä hyviä ilmaisia heijastimia joka paikassa kaikille. joten ei kukaan niitä opi käyttään kun joutus itte ostaan. se on se sana "ilmainen". ilmaista voipi käyttää surutta. maksettua pitää säästellä. sehän kuluu vielä se heijastin.


juu ja näistä "pimeistä" kulkijoista.. etenkin polkupyöräilijöillä tulee joku outo extra ulottuvuus kun on sateinen ja tuulinen ..eli paska keli.. silloin heillä tulee joku pakollinen turbovaihde painaa vauhdilla läpi tuulen ja tuiskun vähät välittämättä mitä muualla tapahtuu ja missä muita kulkijoita liikkuu.. jalankulkijoillakin tätä harakiri mentaliteettia on lisääntyvässä määrin pahalla kelillä mutta ovat hieman hitaampia liikkeissään niin eivät ole niin nopeasti auton alle hyppäämässä kuin se polkupyörijä jonka on lisättävä vauhtia kun keli huononee.. ei kerkee katsoa sivuille tietä ylittäessä, ei hidastaa vaan vauhti on pidettävä yllä.. on märkää ja pakko päästä nopeemmin perille ettei kastu enempää.

jos hittolainen oot itse valinnut lähteä sinne märkään myrskysäähän kulkemaan jaloin tai polkien.. niin perkele aja edelleen kelin mukaan.. huonontunut näkyvyys toimii muillekin kuin sulle jonka silmiin se räntä osuu kun pitää polkee lujempaa. itse valitsit kulkuneuvosi. joten älä aiheuta sen takia ongelmia muille kun itseäs vituttaa märkänä polkea vastatuuleen.

-----
se on niin hieno joskus nähdä liikenteessä joku "joulukuusi" kävelijä.. koiralla heijastinliivit tms muita heijastimia ja vilkkuvaloja kaulassa ja ehkä jopa narussakin.. kävelijällä itsellään on heijastinliiviä ja irtoheijastinta ja taskulamppua tai otsalamppua jotenka tämän yksikön kyllä näkee kaukaa.

heidän mukanaan kulkevaa pimeää tapausta taas ei ees huomaa. "miksi minulla pitäisi olla mitään välkkyvää.. nuo toiset kyllä näkyy ihan tarpeeksi hyvin."
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Ari.S
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 67
Sijainti: Kalanti
Liittynyt: 13.05.10
Sukupuoli: Mies
Re: Mielensäpahoittaja
Vastaus #17 - 20.12.16 klo 21:43:33
Tulosta viesti  
Ei ketään kiinnosta jos ilmaisia heijastimia jaetaan, mut annas olla kun on ilmaisia ämpäreitä tarjolla!  Kliseinen
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
NonSenCe
Hyperaktiivi
****
Poissa


Kirojitushäiröit tarkoituskenmuikasia
.

Viestejä: 1596
Sijainti: Pori
Liittynyt: 29.01.07
Sukupuoli: Mies
Re: Mielensäpahoittaja
Vastaus #18 - 21.12.16 klo 21:52:37
Tulosta viesti  
saisikohan niitä jotenkin yhdistettyä.. pimeässä hohtava ja heijastava ämpäri!

en oo muuten missään vaiheessa ymmärtänyt tuota ämpäri villitystä..

kyllä mäkin ämpäreistä tykkään ja käytänkin jatkuvasti mutta että sen kahden euron tai alle laatuisen ja hintaisen ämpärin perässä jonotetaan.. ja se on yleensä vielä TYHJÄ se ämpäri! jos se olisi täynnä tauhkaa ja muuta tarpeetonta tarviketta ymmärtäisin paremmin.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
jeeppihullu
Vakiovieras
**
Poissa


The Toughest 4-Letter
Word on Wheels

Viestejä: 281
Sijainti: Helsinki
Liittynyt: 12.08.14
Sukupuoli: Mies
Re: Mielensäpahoittaja
Vastaus #19 - 23.12.16 klo 01:44:14
Tulosta viesti  
Ämpärit kunniaan !  Nysse on keksitty - se heijastava ämpäri, joka pannaan päähän kun lähdetään ulos pimeässä kävelemään, pyöräilemään, ulkoiluttamaan koiraa etc.  Sehän suojaa jaloin liikkujaa myös kolhuilta, jos vaikka askel lipeää.

Hyvä joululahjaidea - ämpäriin ja siihen heijastin teippiä. Mutta, lahjahan on ilmainen, ainakin tietyllä tavalla - unohdetaan koko juttu, ei sitä kukaan kuitenkaan käyttäisi.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jari Jaakkola
Aktiivi
***
Poissa


"Selvä !... "

Viestejä: 561
Sijainti: Tuusula
Liittynyt: 30.10.11
Re: Mielensäpahoittaja
Vastaus #20 - 23.12.16 klo 18:31:50
Tulosta viesti  
Kyllä minä tänään taas niin mieleni pahoitin.
Kyllä en ymmärrä ruokakauppoja.
Väiskin kookaupasta lähdin hakemaan pyhiksi tölkin piimää, jälkiuunileivän ja sardiineja tomaattikastikkeessa. Siinä vasta on sardiini oikeassa ympäristössä. Kookauppa oli pullollaan jonninjoutavaa rouvaa ja neitiä, jotka parveilivat ympäriinsä kuin järkensä menettäneet sopulit, niin ettei piimätölkkiä meinannut hyppysiinsä saada. Kyllä en ymmärrä.
Jälkiuunileipä oli taas melkein toisella puolella kauppaa ja koitin köpötellä sinne rouvia ja neitejä väistellen.No, onnistuihan se viimein. Hikeä rupesi jo pukkaaman turkishatun ja popliinitakin alta, kun en niitä sardiineita mistään löytänyt. Kyllä en ymmärrä miksi sardiinit pitää niin piilottaa. Ei ole kylttejä kertomassa, saati henkilökuntaa auttamassa. Itsepalveluna vaan kaikki nykyään toimii.
Varmaan kolmatta kilometriä kaupassa hikihatussa taivalsin hyllyrivejä edestakaisin tutkiskellen, mutta jäi sardiinit löytämättä. Kyllä en ostanut sitten piimää ja jälkiuunileipääkään. Säästyi markat. Pitäkää tunkkinne.
...mua huvita taas mikään...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jari Jaakkola
Aktiivi
***
Poissa


"Selvä !... "

Viestejä: 561
Sijainti: Tuusula
Liittynyt: 30.10.11
Re: Mielensäpahoittaja
Vastaus #21 - 25.12.16 klo 21:36:41
Tulosta viesti  
Kyllä minä taas mieleni tänään pahoitin.
Kyllä en ymmärrä uusavuttomia vastaantulevia autoilijoita, jotka räväyttävät pitkät päälle juuri vähän ennen, kun autot sivuuttavat toisensa.
Kyllä verkkokalvolle palaa umpimusta jälki, kun tuhannen vatin leti tai tsenon valot pläjähtävät päin näköä. Kolmeen kilometriin kyllä ei näe mitään muuta kuin mustaa ja mustaa, vaikka voortissa on melkein uudet 30 vuoden ikäiset umpiot.
Ittestä ei niin väliä, jos hirvi juoksee eteen, mutta emännyys ja kolme jälkeläistä haluan säästää turmalta.
...mua huvita taas mikään...
« Viimeksi muokattu: 25.12.16 klo 21:38:33 Kirjoittaja Jari Jaakkola »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jeep-Ukko
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa



Viestejä: 2554
Sijainti: Kuopion seutu
Liittynyt: 12.02.07
Sukupuoli: Mies
Re: Mielensäpahoittaja
Vastaus #22 - 26.12.16 klo 10:39:49
Tulosta viesti  
Meinasin minäkin eilen illalla mieleni pahoittaa.
Täällä kun satoi ja sataa edelleen lunta.
Pientä seutu tietä ajeltiin, jossa välillä oli 4 ajouraa, mutta melko monella kohtaa vain 3.
5-10 cm pöperö lunta uran ulkopuolella.
Joku uudehko citymaasturi tuli vastaan. Ja se vain 3 uraa oli sillä hetkellä. Väistin pois urista penkalle. Vastaan tulija ei väistänyt urasta mihinkään, vaikka hänelläkin ojan penkalle olisi ollut tilaa.
Hyvä ettei peili kolahtanut.
Ajattelin, että seuraavan vastaan tulijan kohdalla minä olen se joka ei väistä, mutta ei sitten muita vastaan tulijoita ollut 3 urasella kohdilla.
Mikä se on niin vaikeaa nousta urasta pois ja väistää, ja jos pelottaa väistää, niin hiljentäisi vauhtiaan samalla kun väistää. Ei juurikaan silläkään citymaasturilla vauhti hidastunut.
« Viimeksi muokattu: 26.12.16 klo 10:40:36 Kirjoittaja Jeep-Ukko »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Enzo
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


It´s a finnish Jeep thing.
You wouldn´t understand

Viestejä: 2456
Sijainti: Tampere
Liittynyt: 13.06.05
Sukupuoli: Mies
Re: Mielensäpahoittaja
Vastaus #23 - 27.12.16 klo 00:49:22
Tulosta viesti  
Jari Jaakkola kirjoitti 25.12.16 klo 21:36:41:
Kyllä minä taas mieleni tänään pahoitin.
Kyllä en ymmärrä uusavuttomia vastaantulevia autoilijoita, jotka räväyttävät pitkät päälle juuri vähän ennen, kun autot sivuuttavat toisensa.
Kyllä verkkokalvolle palaa umpimusta jälki, kun tuhannen vatin leti tai tsenon valot pläjähtävät päin näköä. Kolmeen kilometriin kyllä ei näe mitään muuta kuin mustaa ja mustaa, vaikka voortissa on melkein uudet 30 vuoden ikäiset umpiot.
Ittestä ei niin väliä, jos hirvi juoksee eteen, mutta emännyys ja kolme jälkeläistä haluan säästää turmalta.
...mua huvita taas mikään...


Aikaisemmin kun tuli enemmän ajettua maaseudulla otin joskus asiakseni vastata näille urpoille samalla mitalla. Valokytkimellä sormi liipasimella ja jos vastaantulija räväytti pitkät ennen kohtaamista vastasin "tuleen" millisekunnissa. Virnistys
Nostihan se vähän vireystasoa yömyöhällä ajaessa ja toimi eräänlaisena viihteenä.
Muistan joskus olisko ollut 80- luvulla joku moottoritoimittaja paasasi että "ei se häikäise, jos pitkät vaihtaa vähän ennen kohtaamista." No, kyllä se häikäisee - ja raivostuttaa. Tästä syystä käytän joskus keltaisia laseja. Sopii hyvin myös sumuiseen ja harmaaseen keliin. Piristää myös mieltä.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussilassi
Vakiovieras
**
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 68
Sijainti: Joensuu, Pohjois-Kurjala
Liittynyt: 25.09.11
Sukupuoli: Mies
Re: Mielensäpahoittaja
Vastaus #24 - 27.12.16 klo 14:24:25
Tulosta viesti  
Tiedä osaanko mieltänipahoittaa, säikähtää ainakin.

Pimeää tienlaitaa nuoret tytönhupakot hevosella ratsastavat.
Siinä kun lumisateessa menee vaaleanharmaalla hepalla, niin näet sen noin viisimetriä ennen kohtaamista, voi per..

Eikö sille elukalle vois jotain heijastavaa laittaa, vaikka tuo heijastavaämpäri häntään sitasta?
Mänis ne lannotekikkarat samalla talteen, eikä tielle leviis.

On tuo heppaharrastus lisääntynyt, ei mitään sitä vastaan.
Ajatteluttaa vain kun mopoon vaaditaan korttia ja tiettyä ikää.
Piittaamattomat vanhemmat laskevat kokemattomat tyttöset liikenteen sekaan arvaamattomalla elukalla.

Tärkeempää kuin mopo kurssit tai kortit olisi jonkinlainen hevosenhallinta tutkinto, eikä olisi pahitteeksi ymmärtää liikennettäkin hivenen, ennenkuin yleisille teille autojen sekaan lähtee.

Poliisihepoillahan on verrattain kovat pääsyvaatimukset.(Vaikeempi kuulemma päästä koniks ku konstaapeliks)
Jonkinkaltainen kelpoisuuskortti saisi olla myöskin siviilikoneilla, jotka liikenteessä mukana ovat.

Ja ..ttu, minä joka vastustan kaikenmaailman lupia ja kortteja, olen tässä ehottelemassa moisia lisää.

Miten tässä näin kävi?

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jari Jaakkola
Aktiivi
***
Poissa


"Selvä !... "

Viestejä: 561
Sijainti: Tuusula
Liittynyt: 30.10.11
Re: Mielensäpahoittaja
Vastaus #25 - 27.12.16 klo 21:09:48
Tulosta viesti  
Kyllä minä taas eilen mieleni niin pahoitin.
Emännyys piti viedä voortilla kylän äsmarkettiin.
Parkkipaikka oli melkein yhtä tyhjä kuin Saharan autiomaa. Sai ihan vapaasti valita vapaan  parkkiruudun. Ei ollut vieruskaveria kummallakaan puolella.
Kyllä en ymmärrä uusavuttomia autoilijoita, jotka parkkeeraavat ihan kiinni viereen, kun vapaita paikkoja on kolmen hehtaarin verran.
Kyllä sain kuljettajan ovea raotettua 30 senttimetrin verran, ennen kuin ovi napsahti viereen tulleen auton kylkeen. Koita nyt siinä sadan kilon ruhon kanssa luikerrella ja pujotella etuistuimelle..
Kyllä en ymmärrä tuollaista parkkeeraustyyliä.
...mua huvita taas mikään...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rebel70
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Paikalla



Viestejä: 7697
Sijainti: Kortejoki
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Mielensäpahoittaja
Vastaus #26 - 27.12.16 klo 21:58:35
Tulosta viesti  
Nää perkeleen savolaiset....vesiosuuskunnan hommissa sain yhen(jos toisenkin) kiinni veden luvattomasta käytöstä.
Tehtiin sitten ihan soppari. Liittymähän heillä on mutta ei käytössä.
Vuosia käytetty. Mittari tuli paikalleen. Laskutkin lähti. Nyt kun toiset huomautukset menny niin lukeneet senkin kohdan ettäulosotto kelposta...
Mahtaa vituttaa ku joutuu maksamaan taannehtivasti ja vielä lisäerät jotka johtuu siitä että on ollu huonolla kassan hoito ja että on niitä salakäyttäjiä.
Nyt tää yks on alottanut vielä soittoringin että onko pakko maksaa ku on luvattu että kahviveet voi ottaa.
PERKELE!!! ( en äsken viittiny vastata puhelimeen...)
  
Sivun alkuun
YouTube  
IP kirjattu
 
Jari Jaakkola
Aktiivi
***
Poissa


"Selvä !... "

Viestejä: 561
Sijainti: Tuusula
Liittynyt: 30.10.11
Re: Mielensäpahoittaja
Vastaus #27 - 02.01.17 klo 19:24:45
Tulosta viesti  
Kyllä minä taas aamulla mieleni pahoitin.
Kyllä en ymmärrä uusavuttomia autoilijoita, jotka ajavat kuuttakymppiä kahdeksankympin alueella. Vaikka uusissa autoissa on kaikki geepeeässät ja tietämyskojeet, jotka näyttävät nopeuden ja sijainnin yhtä tarkasti kuin Big Ben kellonajan Lontoossa
Kyllä en ymmärrä, Voortissa on marssikompassi, sekunttikello, Suomen maantiekartta vuodelta 1971 ja patterilamppu. Ja hyvin on pärjänny. Patterilamppu on sitä varten että näkee hämärissä tavata karttaa, kun voortin sisävalosta on polttimo palannut. Poika lupas sen jo viime kesänä vaihtaa. Liekö unohtanut...
...mua huvita taas mikään...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
TeemuS
Ylläpito
*****
Poissa



Viestejä: 4369
Sijainti: Pirkanmaa
Liittynyt: 02.05.03
Sukupuoli: Mies
Re: Mielensäpahoittaja
Vastaus #28 - 03.01.17 klo 11:50:03
Tulosta viesti  
Jari Jaakkola kirjoitti 02.01.17 klo 19:24:45:
Kyllä minä taas aamulla mieleni pahoitin.
Kyllä en ymmärrä uusavuttomia autoilijoita, jotka ajavat kuuttakymppiä kahdeksankympin alueella.


Noni! Tulihan se sieltä. Nimenomaan -tämä- on se käytännössä ainoa asia joka mua nykyään liikenteessä v*tuttaa ja mielen pahoittaa. Ja tätä näkee ihan joka päivä. Hyvin harvoin nähtävät hurjastelijat ole mikään ongelma näihin verrattuna.



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jeep-Ukko
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa



Viestejä: 2554
Sijainti: Kuopion seutu
Liittynyt: 12.02.07
Sukupuoli: Mies
Re: Mielensäpahoittaja
Vastaus #29 - 03.01.17 klo 22:12:06
Tulosta viesti  
TeemuS kirjoitti 03.01.17 klo 11:50:03:
Jari Jaakkola kirjoitti 02.01.17 klo 19:24:45:
Kyllä minä taas aamulla mieleni pahoitin.
Kyllä en ymmärrä uusavuttomia autoilijoita, jotka ajavat kuuttakymppiä kahdeksankympin alueella.


Noni! Tulihan se sieltä. Nimenomaan -tämä- on se käytännössä ainoa asia joka mua nykyään liikenteessä v*tuttaa ja mielen pahoittaa. Ja tätä näkee ihan joka päivä. Hyvin harvoin nähtävät hurjastelijat ole mikään ongelma näihin verrattuna.




Ja nämä alinopeutta ajavat aiheuttaa muihin hurjastelua, kun etsitään sitä sopivaa ohitus paikkaa. Kun ajaisivat muun liikenteen mukaisesti, niin muiden ei tarviu ohitella ja hurjastella...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 ... 8
Lähetä aiheTulosta
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun