AMCCF foorumilogo
Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2]  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) Kerho 20v. historia. (Luettu 3310 kertaa)
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 6204
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Kerho 20v. historia.
Vastaus #15 - 26.03.20 klo 14:19:46
Tulosta viesti  
Ahvenanmaan miitissä mun piti vanhasta kalamiesmuistista käväistä vesilläkin ja sitä parin kilon haukea sit käytiin savustamaankin. Kukaan ei jostain syystä kuitenkaan muistanut pitää tulta savustuspöntön alla, joten puolikypsä kylmä haukiparka meni hukkaan.
Ja kerran Yyterissä en kyennyt poislähtöön mökin luovutuksen jälkeen, vaan jäin sateeseen relluun torkkumaan. Voimanostaja oli fiksumpana ottanut mökin vielä vuorokauseksi ja kun keksi mut sieltä autosta, niin riemuissaan melkein kaatoi koko kotteron, kun koitti saada mut mökkiinsä saunomaan, viskiäkin oli kuulemma vielä reilusti. Vaimonsa ilme ei ollut yhtä ilahtunut...
Mitenkähän nää miittijutut on mulla ainakin tän tapaisia suunnilleen kaikki, voivoi   Nolostunut
  
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
TeemuS
Ylläpito
*****
Poissa



Viestejä: 4369
Sijainti: Pirkanmaa
Liittynyt: 02.05.03
Sukupuoli: Mies
Re: Kerho 20v. historia.
Vastaus #16 - 27.03.20 klo 00:16:36
Tulosta viesti  
Jotain alkuajan muistoja,

Liityin kerhoon 2003 kun ostin A-V:n Rebelin. Ajelimma kaverin kanssa Poriin Vaasasta ja A-V tietenkin käytti jonkinkin verran aikaa   puhumiseen siitä et kerhoon sais sitten liittyä.

Rebelin vetari pyörähti booreista 40km ennen Vaasaa ja meno hyytyi. Sain rullattua Rebelin sopivasti läheiselle bensa-asemalle, mut vetari tosiaan pyöri tyhjää. "Voi v*tun AMC:t ja kerhot, en oo tosiaankaan liittymässä yhtään mihinkään!"

Bensa-asemalle sattui tulemaan rekka-auto, jolta osattiin kysyä työkaluja, ja häneltä löytyikin tarpeeksi iso lenkkiavain jolla vetarin mutteri saatiin kiristettyä ja päästiin suorilta pysähtymättä korjaamolle ja Vaasalaiselle korjaamolle saatesanoilla "tehkää kaikki"

Vetari pyörähti mutterista sittemmin vielä moneen kertaan ja hitsattiinkin yhtä moneen kertaan, viimeiset hitsaukset kestikin sitten liki 10 vuotta.

Koska liekään ollut ensimmäinen Sea and Sand Run Kalajoella 2004, jonka järjestelyissä AMCCF oli mukana. Sinne Rebelillä ja siellä ensimmäisen kerran näki kerholaisia nimimerkkien takaa. Mulla oli silloin vielä vähän rennompi pukeutumistyyli ja KK kertoi mulle suoraan kasvokkain et "TÄSTÄ JÄTKÄSTÄ ei sit IKINÄ tule mitään AMC-harrastajaa, kattokaa nyt sitä!"  Virnistys

Tässä ollaan edelleen. A-V:n kanssa tietotekniikkajutut tulivat esille jo tuossa kyseisessä Kalajoen tapahtumassa ja niiden osalta loppu onkin historiaa, siitä lähtien

Ensimmäiseen Euromeettiini 2006 Porin Yyteriin tulin rumasti keltaisella Firebirdillä, Oulusta asti, tutun mimmin kanssa, viekoittu-mielessä tietenkin. Jotenkin sain paikalle puhuttua myös yhden suht läheltä Poria olevan mimmin myös mestoille ja mökin makkarissa käytiinkin sitten hänen kanssaan eikä Oulun mimmin kanssa, loppumiitti ja paluumatka meni mun osalta sit melkoisen teennäisissä merkeissä..  Kieli
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 16350
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Kerho 20v. historia.
Vastaus #17 - 27.03.20 klo 00:23:51
Tulosta viesti  
Virnistys Virnistys Virnistys
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rebel70
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 7697
Sijainti: Kortejoki
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Kerho 20v. historia.
Vastaus #18 - 27.03.20 klo 06:18:54
Tulosta viesti  
Virnistys Virnistys Virnistys
  
Sivun alkuun
YouTube  
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 6204
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Kerho 20v. historia.
Vastaus #19 - 27.03.20 klo 09:43:19
Tulosta viesti  
Kyllähän toi Sillu melkoinen myssypäinen lökäpöksy silloin olikin... Vaan kunnon mieshän siitä sit kuitenkin kuoriutui  Hymiö
  
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
guru
Hyperaktiivi
****
Poissa


whisky kapinallinen

Viestejä: 1253
Sijainti: vantaa
Liittynyt: 11.04.03
Re: Kerho 20v. historia.
Vastaus #20 - 30.03.20 klo 16:16:54
Tulosta viesti  


kk ,hepen ja makkosen? piilit

silu mä ymmärrän sua oli se niin outo akka

mä voisin jotain kirjotella mutta ei niistä sais mitään selvää

hauskaa kumminkin on ollu alkuaikoina vielä melko selvin päin hik
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 6204
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Kerho 20v. historia.
Vastaus #21 - 30.03.20 klo 19:00:15
Tulosta viesti  
Siinähän se komia kolmikko.
  
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
rane58
Aktiivi
***
Poissa


Jeep ZJ rules!

Viestejä: 695
Sijainti: Espoo
Liittynyt: 06.12.11
Sukupuoli: Mies
Re: Kerho 20v. historia.
Vastaus #22 - 05.04.20 klo 20:54:31
Tulosta viesti  
Täältä takarivistä onnittelut 20v kerholle...!  Kliseinen

Liityin kun ostin Jeepin, tosin olen jäsenenä monissa autokerhoissa (ja MP-kerhoissa) etten muistakkaan ja pulmana on olenko maksanut jäsenmaksut....  Epävarma
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
hentpe
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


HePe

Viestejä: 5954
Sijainti: Mynämäki
Liittynyt: 28.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Kerho 20v. historia.
Vastaus #23 - 10.04.20 klo 21:58:51
Tulosta viesti  
En edes muista missä ekan kerran A-V:n kanssa tavattiin. Varmaan jotain osia haettu puolin ja toisin. Mut sen muistan, kun A-V mulle soitti tän kerhon perustamisesta. Oltiin emännän kanssa jossain asuntomessuilla. A-V selitti suu vaahdossa, et KK oli jo lupautunut lähtemään mukaan ja lähde sä kanssa, niin saadaan homma käyntiin. Ei siinä auttanut kun lähteä mukaan.
Ensimmäiset kosketukset muihin AMC-harrastajiin tais kuitenkin olla Kulmalan Aki ja Riikosen Pasi. Akin sen aikasta Javelinia ihmettelin jossain Turun tapaamisessa. Olin silloin tuore Americanin omistaja. Riikoseen tutustuin hänen sen aikaisen eukkonsa veljen kautta. Kaverilla oli Buicki siihen aikaan. Olivat sitten Riikosen kanssa jossain vaiheessa sillä avo lassilla näissä nurkissa ja sitä ihmettelin et eipä oo ennen vastaan tullut. Riikosen kanssa oltiin tekemisissä sit myös toista kautta kun se ajeli duunin puolesta Transitilla ja oli meidän asiakkaana.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jeep-Ukko
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa



Viestejä: 2554
Sijainti: Kuopion seutu
Liittynyt: 12.02.07
Sukupuoli: Mies
Re: Kerho 20v. historia.
Vastaus #24 - 13.04.20 klo 23:06:29
Tulosta viesti  
2002 vuonna, 18 vuotiaana kloppina, kun ajokortti tuli saatua, FSJeepit alkoi pikku hiljaa saapua omiin auto kokoelmiini ja silloin tuli enempi pyörittyä Offipalsta.comilla.
Joskus tuli AMCCF-foorumillekin eksyttyä.

Muistin varaisesti joskus 2006 tietämillä hommasin tuon mustan -66 Ambassadorin.
Foorumille olen nimimerkin luonut helmikuu 2007.
Kyllähän sitä kerhon aktiiveihin tuli jo heti vähän tutustuttua, varaosia hommaten, esim. Hyvinkäälllä Ramin tallilla tuli käytyä.

Olisko ehkä 2008 tai 2009?
Makkonen, Pekka, Hentpe, (ketähän muita oli läsnä?)
Olivat Makkosen autotallissa kerhon näyttely pöytää hieromassa. Kävin hakemassa Pekalla myynnissä olleet Jeepin vanteet. Makkostakaan en aikasemmin tuntenut.

Jossain vaiheessa tuli sitten kerhoonkin liityttyä, vaikka kovin aktiivisesti ei ole tullut toiminnassa mukana oltua, mutta Tampereen näyttelyssä useampinakin vuosina tullut piipahdettua.

Monta uutta tuttua on tullut AMCCF kerhon/foorumin kautta.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 
Lähetä aiheTulosta
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun