amc 304/360 eroja?

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
xtreme12
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Loka 16, 2007 2:44 pm

amc 304/360 eroja?

Viesti Kirjoittaja xtreme12 »

oma vanhapaska 2 kurkkunen repii ilmaa sieltä täältä eikää kiihdytys pumppu toimi ja taitaa olla imukin jumissa joten ei käy ihan niin kuin pitäisi!



se on semmoinen on/off kaasari! käy tyhjäkäyntiä ja liikkuu kaasu pohjassa mutta jos varovasti annat kaasua niin sammuu ja jos rauhallisesti painat kaasun pohjaan niin sammuu mutta kertaheitolla kun annat lankku kenkää polkimelle niin ottaa kyllä kierrokset tappiin ;D
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

amc 304/360 eroja?

Viesti Kirjoittaja A-V »

Noniin, tuolla tiedolla kyllä remonttia siihen olis jokatapauksessa tiedossa ja toista 2bbl kaasaria en itse ainakaan viitsisi asennella ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
Uba
Viestit: 261
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2003 1:23 am

amc 304/360 eroja?

Viesti Kirjoittaja Uba »

Mites on voiko 360 kansissa olla venttiilit kokoa 1.6 ja 2.02 tuumaa? Muistaakseni Uballa oli tuo 2. vena...



Jos ne mahtuu, niin käykö Moparin venat? Passaako pituus ja varren halkaisija?



Vastatkaa oi tietäjät....



360 venttiilin koko on:  imu 2.025, pako 1.625 vanhemmat ja 1.680 uudemmat. Moparin venttiilissä on sama varren halkaisija, kuin AMC:ssä eli 3/8". AMC imuventtilin seeti kulma 30 astetta Mopar 45. Omassa motissa on 2.000 imu, joka on pienennetty 2.025 Mopar venttiilistä. Syynä ilmiselvä virhe NHRA:n 1967 (343 ci) speksissä. Venttiilin pituuksia löytyy joka lähtöön eri valmistajilla. Mulle löyty parhaat vaihtoehdot imupuolelle Ferreat ja pakopuolelle Manleyt (vai olikohan toisinpäin?). Ovat eri mittaiset - eli imu- ja pakopuolella on eri mittaiset työntötangot jne. Toisin sanoen Moparin venttiilit käy, mutta joutuu tekemään aika paljon töitä.
xtreme12
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Loka 16, 2007 2:44 pm

amc 304/360 eroja?

Viesti Kirjoittaja xtreme12 »

Noniin, tuolla tiedolla kyllä remonttia siihen olis jokatapauksessa tiedossa ja toista 2bbl kaasaria en itse ainakaan viitsisi asennella ;)



no niin! sain rokki kaasarin yhdestä caprisesta! 20e ;D



olen samaa mieltä että mitä järkeä olis survoa enään 2bbl kaasaria?



periaatteessa jos ottaisin kannet kainaloon ja kantaisin na aution autoon *koneistamo*

antaisin niitten tehdä kansille taikojaan! varmaan saisivat porattua isommat venttiilit vanhoihin kansiin!

jos joku tietäis että mitkä venttiilit passais 304 kansiin jos pituus olisi sama mutta leveyttä tulisi muutaman millin lisää niin olisi ihan ok ;D

samalla muokkaisivat hieman imukanavia ja suikalois kannesta jonnin verran pois!
Avatar
Uba
Viestit: 261
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2003 1:23 am

amc 304/360 eroja?

Viesti Kirjoittaja Uba »

http://wps.com/AMC/valves/index.html



Tämmösiin sivuihin tuli törmättyä.



Huom. Chevan venttiilit on 5/16" varrella.
xtreme12
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Loka 16, 2007 2:44 pm

amc 304/360 eroja?

Viesti Kirjoittaja xtreme12 »

http://wps.com/AMC/valves/index.html



Tämmösiin sivuihin tuli törmättyä.



Huom. Chevan venttiilit on 5/16" varrella.



prkl ku oon huono englannissa! ymmärsin että chevyn 1.94"/155" venat sais passaamaan amc 304 kansille!

miten suuri koko ero sitten on näillä venoilla?



mikä on koko 302 venoissa? sen ku saan selville niin helpompi selvittää mistä uudet isommat venat!
xtreme12
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Loka 16, 2007 2:44 pm

amc 304/360 eroja?

Viesti Kirjoittaja xtreme12 »

eli! soitin aution autoon ja tultiin siihen tulokseen että



-parimilliä isommat venttiilit

-jyrkempi nokka

-kansien kanavien avarrus/kohdistus

-kansien madallus

-peltisarja

-4 kurkkunen kaasari



tavoite olisi tämänhetkisestä 150hv saada 300hv

150 hv kasvatus ei minusta tunnu mahdottomalta eikä järjettömän kalliilta paitsi tuo nokka voi maksaa!
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

amc 304/360 eroja?

Viesti Kirjoittaja A-V »

ei onnistu tehojen tuplaus tuolla reseptillä.. ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

amc 304/360 eroja?

Viesti Kirjoittaja juhap »

Taidanpa alkaa soveltaa noita Manleyn rosteri venoja tuohon projekti koneeseen... jos vaikka.... no joo...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
xtreme12
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Loka 16, 2007 2:44 pm

amc 304/360 eroja?

Viesti Kirjoittaja xtreme12 »

ei onnistu tehojen tuplaus tuolla reseptillä.. ;)



sitten kerrot paremman reseptin *kokki*!!! :D
Vastaa Viestiin