Mitä öljyä Cheroon?
Mitä öljyä Cheroon?
Eli perä, etuperä, askit. Mitä ja kuinka paljon? Korjaamolta tarjottiin synteettistä mobilia. . . . . .
Ja auto siis on 4.0 -90(rek. 6/1990)
Kiitos!
Ja auto siis on 4.0 -90(rek. 6/1990)
Kiitos!
Mitä öljyä Cheroon?
Peräöljynä normaalikäytössä SAE 75W tai SAE 80W-90 GL5 vaihteisto- ja vetopyörästö-öljy. Etuperään 2,5 pinttiä eli 1,2L. Takaperään Dana 35 3,5 pinttiä eli 1,66L. Model 8-1/4 4,8 pinttiä eli 2,3L. Samaa öljyä voi käyttää myös manuaalivaihteistossa. 4speed.7,5 pinttiä eli 3,54L 5speed 7,2 pinttiä eli 3,4L.
Heavy duty- käytössä (trailerin veto) ainakin takaperään SAE 75W-140 synteettinen vetopyörästö-öljy (synthetic gear lubricant).
Transfer case (jakolaatikko) ATF Dexron II tai III tai Mercon. Selec-trac 3,0 pinttiä eli 1,42L Command-track 2,2 pinttiä eli 1,04L.
Omassa jeepissäni olen käyttänyt Kendallin tai Mobilin tuotteita.
Heavy duty- käytössä (trailerin veto) ainakin takaperään SAE 75W-140 synteettinen vetopyörästö-öljy (synthetic gear lubricant).
Transfer case (jakolaatikko) ATF Dexron II tai III tai Mercon. Selec-trac 3,0 pinttiä eli 1,42L Command-track 2,2 pinttiä eli 1,04L.
Omassa jeepissäni olen käyttänyt Kendallin tai Mobilin tuotteita.
Mitä öljyä Cheroon?
Omassani olen käyttänyt perissä Mobilin 1SHC täyssynteettistä ja jakolaatikossa ja automaatissa Moparin omaa automaattiöljyä.
Mitä öljyä Cheroon?
Omassani olen käyttänyt perissä Mobilin 1SHC täyssynteettistä ja jakolaatikossa ja automaatissa Moparin omaa automaattiöljyä.
AW-4:ssä ei pidä käyttää Mopar ATF+4:ää, suositus Dexron III/Mercon!!!! Yhdessäkään luettelossa ei tuohon askiin anneta Moparin omaa öljyä!!!
Niin ja öljysuositukset löytyy aika pitkälle suoraan tuolta: http://www.jamant.fi/information.php?info_id=22
Mitä öljyä Cheroon?
En muista minkä laatuista öljyä mulle Jeeppi-kaupasta myivät. Moparin kannussa kuitenkin.
BTW Jamant.....koitan ehtiä tänään käydä lunastamassa sen lähettämäsi paketin.
BTW Jamant.....koitan ehtiä tänään käydä lunastamassa sen lähettämäsi paketin.
Mitä öljyä Cheroon?
Niin ja öljysuositukset löytyy aika pitkälle suoraan tuolta: http://www.jamant.fi/information.php?info_id=22
Ihan hyvä listaus, kannattaisi tehdä taulukkomuotoon niin olisi selkeämpi lueskella :)
TILAVUUDET: Yleensä kaikissa öljyn- ja suodattimenvaihdoissa automaattivaihteistoihin riittää 4 litraa öljyä.
En ole ihan täysin samaa mieltä... Mulla on litran pöniköitä mennyt yleensä vähintään tuplasti tuon verran...?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Mitä öljyä Cheroon?
Tomaattilootassa vaihdettava öljymäärä kaksinkertaistuu, jos öljyn antaa valua yön yli. Turbiinista öljy valuu hitaasti. Jos haluaa vaihtaa öljyn mahdollisimman tarkasti, voi startilla pyörittää moottoria, jotta turbaanista valuu pois mahdollisimman paljon öljyä.
Mitä öljyä Cheroon?
Ihan hyvä listaus, kannattaisi tehdä taulukkomuotoon niin olisi selkeämpi lueskella :)
Sviddu, jos toi nettikauppa osais (tai mä osaisin käyttää tota nettikauppaa)!!!! Heti kun opin tekemään, muutan sen!!! Ihan tarpeeks ongelmia, kun oma pöytäkone ei rokkaa noiden sivujen päivitysten kanssa >:(
TILAVUUDET: Yleensä kaikissa öljyn- ja suodattimenvaihdoissa automaattivaihteistoihin riittää 4 litraa öljyä.
En ole ihan täysin samaa mieltä... Mulla on litran pöniköitä mennyt yleensä vähintään tuplasti tuon verran...?
Arvaa, miks siinä lukee "yleensä"!! Joskus menny itselläkin enemmän, mutta pitää ottaa tarpeeks öljyä reserviin.......
Mitä öljyä Cheroon?
Meilläkin meinas velipojan kanssa usko loppua kesken kun jeepin lootaa (th400) rempan jälkeen täytettiin, en muista enää tarkkaa määrää mutta jossain 10 litran huitevilla se oli
Mitä öljyä Cheroon?
Koitetaas nyt sitten tarkentaa, jos vaihdetaan vain suodatin ja se öljy mitä öljypohjasta tulee siinä yhteydessä: Yleensä menee 4 litraa!!!
Jos laatikko on totaalityhjä, siis rempattu laatikko, niin menee joissain tapauksissa kolme kertaa enemmän kuin edellä!!!!!
Eli esim. XJ 87-97 tyhjään menee 8 litraa ja vaihdossa 4 litraa.
WJ 02-06 tyhjään menee 13,4 litraa ja vaihdossa 3,8 litraa (eli yli kolme kertaa)!!!
KJ 02-05 tyhjään menee 13,3 litraa ja vaihdossa 4,7 litraa.
Nämä siis vaihto/täyttötaulukon mukaisesti esimerkkinä!!
Jos laatikko on totaalityhjä, siis rempattu laatikko, niin menee joissain tapauksissa kolme kertaa enemmän kuin edellä!!!!!
Eli esim. XJ 87-97 tyhjään menee 8 litraa ja vaihdossa 4 litraa.
WJ 02-06 tyhjään menee 13,4 litraa ja vaihdossa 3,8 litraa (eli yli kolme kertaa)!!!
KJ 02-05 tyhjään menee 13,3 litraa ja vaihdossa 4,7 litraa.
Nämä siis vaihto/täyttötaulukon mukaisesti esimerkkinä!!