Rattivaihteet

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Avatar
Pitu
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2003 4:40 pm

Rattivaihteet

Viesti Kirjoittaja Pitu »

Jos Rattiputkessa olevasta muoviholkista on loppunu kiristysvara tai menny jenka, niin kiristysklipsua voi kääntää ja porata muoviin uuden reiän ja kierteyttää sen.
Oldis
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 10:17 am

Rattivaihteet

Viesti Kirjoittaja Oldis »

Minulla taas ei meinaa pakki lähteä päältä pois, ja ykkösen kanssa sama vika, siis americaanista kyse vm 65
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Rattivaihteet

Viesti Kirjoittaja raipe »

Minulla taas ei meinaa pakki lähteä päältä pois, ja ykkösen kanssa sama vika, siis americaanista kyse vm 65

mun miälestä tässä tapauksessa on syy laatikon huonoista/kuluneista laakereista. muistaakseni laakerit pitäis vaihtaa sadan tonnin välein, eli aika tiheesti.
American67
Viestit: 894
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am

Rattivaihteet

Viesti Kirjoittaja American67 »

mulla tekee semmosta et keppi jää välillä jumittaa, eli yrittää rattiputken päästä ottaa kahta vaihdetta samanaikasesti. säätämällä sai toimimaan jotenkin, mut nailonissa säätövara loppu... yks tuttu tarinoi et oli omansa korjannu, saa kuulemma purettua ilman et ottaa rattiputkee irti... en sit tiiä ku en oo kokeillu? kenelläkää faktatietoa...
waldemar
Viestit: 8
Liittynyt: La Touko 23, 2009 8:27 am

Rattivaihteet

Viesti Kirjoittaja waldemar »

mulla tekee semmosta et keppi jää välillä jumittaa, eli yrittää rattiputken päästä ottaa kahta vaihdetta samanaikasesti. säätämällä sai toimimaan jotenkin, mut nailonissa säätövara loppu... yks tuttu tarinoi et oli omansa korjannu, saa kuulemma purettua ilman et ottaa rattiputkee irti... en sit tiiä ku en oo kokeillu? kenelläkää faktatietoa...





Yks´vanha asentaja kertoi niitä kiristys systeemejä aikanaan muuttaneen metallikierteisiksi. Äkkisiltään tulisi kyllä mieleen että putki pitää ottaa irti...
American67
Viestit: 894
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am

Rattivaihteet

Viesti Kirjoittaja American67 »

tää kundi jolla 66´neliovinen kerto että tulipellistä piti joku kulma taittaa edestä pois että sai systeemin purettua, ja asentaessa ilm. kyseinen kulma piti taivivuttaa takaisin? samalta herralta tuli vinkki alipainepyyhkijämoottorin korjaamiseen. (osina käytetty silikonisolumuovista valmistettua pöytätablettia)...



tähän samaan pieni vinkki americanin omistajille: parkki- ja pakkivaloumpioiden tiivisteet voi kätevästi tehdä solumuovipefletistä (noin 2 e/4kappaletta) todella helppo leikata sekä veitsellä sekä saksilla...
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Rattivaihteet

Viesti Kirjoittaja juhap »

Tuota peflettiä myydään softis-nimellä Sinoopereissa ja muissakin askarteluliikkeissä. Värejä on runsaasti, pinkistä mustaan. Voi valita vaikka korin värin mukaan...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
American67
Viestit: 894
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am

Rattivaihteet

Viesti Kirjoittaja American67 »

jep, saman mä huomasin... vähä tuli irstaan näköset parkkilinssien tiivisteistä, keltaset kun ovat... onneks ei paista liikaa läpi ;D
Vastaa Viestiin