Ei taida kellään olla oikein materiaali, tai ei oo kukaan tehnyt...
Mutta käytännössähän se on erittäin helppoa, kun nostaa kutosen pois, ja tiputtaa vaihteisto paketin pois.
Sitten jostain sopiva 4x4 tekniikka, esim Blazer tai Silverado.
Koneen korvakoita ja vaihteiston palkkia varmasti täytyy vähän muokata, jne.
ym. ym.
ei mikään tekemätön paikka.
Huomioitavaa tietysti se, että onko minkä ikäinen Jeepy.
Etuakselin murikka kuskin vai pelkääjän puolella??
Että Chevyn tekniikan valitsee saman kätisellä jakolaatikolla, tai sit vaihtaa eri ikäisestä Jeepystä etuakselin, että saa murikan jakikseen nähden oikein ;)
v8 moottorin asennus kutosen tilalle.
v8 moottorin asennus kutosen tilalle.
Ihan houkutteleva tekniika, kun vertaa koneen ja laatikon hintaa ja saatavuutta verrattuna AMC:n omaan kasiin ja automaattiin.
Muutaman moisen kombinaation olen jostain bittiavaruudesta joskus bongannut. Ei kuitenkaan omakohtaista kokemusta. Olen pyrkinyt keräämään osia AMC-:n osista tehtävään 6man -> 8aut. swappiin..
Amerikasta saa muutossarjoja näihin Swappeihin, mikäli ei oo koneistajan hyvä kaveri. Oli kai kyse 2wd-laatikon naittamisesta olevaan jakolaatikkoon?
http://www.advanceadapters.com/products/pn-50-3100/
Muutaman moisen kombinaation olen jostain bittiavaruudesta joskus bongannut. Ei kuitenkaan omakohtaista kokemusta. Olen pyrkinyt keräämään osia AMC-:n osista tehtävään 6man -> 8aut. swappiin..
Amerikasta saa muutossarjoja näihin Swappeihin, mikäli ei oo koneistajan hyvä kaveri. Oli kai kyse 2wd-laatikon naittamisesta olevaan jakolaatikkoon?
http://www.advanceadapters.com/products/pn-50-3100/
v8 moottorin asennus kutosen tilalle.
Tohon mun vanhaan Wagoneeriinhan vaihtui GM tekniikka, kun vanha 360 kone poiki uudella omistajalla. Joskin autohan oli orkkis kasi malli.
Kasin sovittaminen kuutosen tilalle vaatii muutoksia tulipeltiin, et kone mahtuu. Venakopat ottaa kiinni.
Taitaa olla helpointa laitaa koneen ja alkuperäisen askin väliin adapteri jos nyt ei AMC:n omaa konetta sen kutosen tilalle löydy.
Kasin sovittaminen kuutosen tilalle vaatii muutoksia tulipeltiin, et kone mahtuu. Venakopat ottaa kiinni.
Taitaa olla helpointa laitaa koneen ja alkuperäisen askin väliin adapteri jos nyt ei AMC:n omaa konetta sen kutosen tilalle löydy.
v8 moottorin asennus kutosen tilalle.
Kokomoottori on aina paikallaan :) :)
Minä paikoittaisin moottorin laatikoineen sopivaan kohtaan ja lyhentäisin/pidentäisin kardaaneja. Tunnin työ ei kuitenkaan maksa sorvaamossa hirveästi
Veikkaan ettei kardaanit kuitenkaan mene heittämällä uuteen tekniikkaan.
Ja detroit nivelhän heitetään luonnollisesti kardaanin huollossa roskikseen ja laitetaan tilalle toimiva rakenne (ristikollinen ja liullinen kardaani) ;)
Onnea projektiin!
Minä paikoittaisin moottorin laatikoineen sopivaan kohtaan ja lyhentäisin/pidentäisin kardaaneja. Tunnin työ ei kuitenkaan maksa sorvaamossa hirveästi
Veikkaan ettei kardaanit kuitenkaan mene heittämällä uuteen tekniikkaan.
Ja detroit nivelhän heitetään luonnollisesti kardaanin huollossa roskikseen ja laitetaan tilalle toimiva rakenne (ristikollinen ja liullinen kardaani) ;)
Onnea projektiin!
v8 moottorin asennus kutosen tilalle.
Vähän tällainen ylimalkainen vastaus ylimalkaiseen kysymykseen...
Kasikoneen murinaa ja voimaa ei voita mikään. Vai voittaisiko sittenkin. Kuten tiedetään, niin joutavat AMC V8 koneet ovat aika vähissä Suomessa. Sitten ehkä GM TPi V8 voisi olla hyväkin valinta saatavuuden ja edullisuuden takia. Vaihteistoksi TH700 voisi sekin olla ihan hyvä. En tosin tiedä miksi se pitäiä olla kasikone?
Jeep 4,0(242) litrainen on suorituskykynsä puolesta ihan yhtä hyvä ja luotettavan koneen maineessa. Jeep 4,0 (190hv ja 305 Nm) GM 5,0 (160 hv ja 320 Nm). Jeep 4,0 pitäisi mennä melkein heittämällä 4,2 koneen tilalle. Vaihtamalla 4,0 koneeseen 4,2 koneen kampiakselin saa tilavuuden nostettua ~4,6 litraan. Vähän isommat suuttimet, pakosarja, pakoputki ja pari muuta pikku asiaa, niin tehoja on ~250 hv. Taotut männät ja pakokaasuahdin +300hv. Näistä asioista löytyy mukavasti juttua http://www.jeepstrokers.com sivulta.
Kummastakohan Cherokeesta on edes kysymys SJ vai XJ?
Viisi litrainen on maksimi(+25%) XJ Jeeppiin.
SJ:n 401 taitaa olla verrokkimoottori.
Jos itsellä on vaikeuksia tehdä ja sovitella osia toisiinsa, niin valmista osaa löytyy.
XJ swappia...
http://www.novak-adapt.com/knowledge/xj_swap.htm
http://www.novak-adapt.com/catalog/engine_mounts/mmxj1.htm

FSJ swappiin...
http://www.novak-adapt.com/catalog/engine_mounts/mmx-wc1.htm
http://www.bjsoffroad.com/prod-503.htm
GM:n vaihteiston ja Jeepin jakolaatikon väliin taitaa olla myös adaptereita olemassa, ettei tartte koko tekniikkaa miettiä uusiksi.
XJ:ssä ECM voi olla aika haastava ohitettava.
FSJ swapissa tulee lisäksi eteen bensajärjestelmän päivitys, jos koneeksi tulee GM TPi kone.
www.ifsja.org sivulta löytyy lisää infoa.
Kasikoneen murinaa ja voimaa ei voita mikään. Vai voittaisiko sittenkin. Kuten tiedetään, niin joutavat AMC V8 koneet ovat aika vähissä Suomessa. Sitten ehkä GM TPi V8 voisi olla hyväkin valinta saatavuuden ja edullisuuden takia. Vaihteistoksi TH700 voisi sekin olla ihan hyvä. En tosin tiedä miksi se pitäiä olla kasikone?
Jeep 4,0(242) litrainen on suorituskykynsä puolesta ihan yhtä hyvä ja luotettavan koneen maineessa. Jeep 4,0 (190hv ja 305 Nm) GM 5,0 (160 hv ja 320 Nm). Jeep 4,0 pitäisi mennä melkein heittämällä 4,2 koneen tilalle. Vaihtamalla 4,0 koneeseen 4,2 koneen kampiakselin saa tilavuuden nostettua ~4,6 litraan. Vähän isommat suuttimet, pakosarja, pakoputki ja pari muuta pikku asiaa, niin tehoja on ~250 hv. Taotut männät ja pakokaasuahdin +300hv. Näistä asioista löytyy mukavasti juttua http://www.jeepstrokers.com sivulta.
Kummastakohan Cherokeesta on edes kysymys SJ vai XJ?
Viisi litrainen on maksimi(+25%) XJ Jeeppiin.
SJ:n 401 taitaa olla verrokkimoottori.
Jos itsellä on vaikeuksia tehdä ja sovitella osia toisiinsa, niin valmista osaa löytyy.
XJ swappia...
http://www.novak-adapt.com/knowledge/xj_swap.htm
http://www.novak-adapt.com/catalog/engine_mounts/mmxj1.htm

FSJ swappiin...
http://www.novak-adapt.com/catalog/engine_mounts/mmx-wc1.htm
http://www.bjsoffroad.com/prod-503.htm
GM:n vaihteiston ja Jeepin jakolaatikon väliin taitaa olla myös adaptereita olemassa, ettei tartte koko tekniikkaa miettiä uusiksi.
XJ:ssä ECM voi olla aika haastava ohitettava.
FSJ swapissa tulee lisäksi eteen bensajärjestelmän päivitys, jos koneeksi tulee GM TPi kone.
www.ifsja.org sivulta löytyy lisää infoa.