199 kutvosen remppausta

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
faikku66
Viestit: 323
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 6:45 pm

199 kutvosen remppausta

Viesti Kirjoittaja faikku66 »

Tossa purkailin ton 199 motin kun sillain liikaa "rolisi".Kone muuten tikissään,mutta pytyt sikaväljät,pahimmillaan välystä 0,5 milliä.Porautus edessä luonnollisesti,mutta muistaako kukaan minkä automerkin männillä sais tuota ruttua hieman nosteltua?Voortin 260 cid kasin mäntiä tuossa pyörittelin,halkaisija aika passeli ja männäntappi vain hivenen paksumpi mutta puristuskorkeus sama eli ei vaikutusta asiaan.Joskus kauan kauan sitten tungettiin rämpylän koneesseen jotkut toisen auton männät juurikin tuossa samassa tarkoituksessa,mutta ei muista mistä vehkeestä ne oli.
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

199 kutvosen remppausta

Viesti Kirjoittaja raipe »

race karin kanssa joskus lörpötelly saman suuntaisista asioista.

tonnin kuulemma kustantaa mitoilla duunatut.

niillä saa kuinka kovan rutun vaan.

niin, satsissa 10 mukia.
guru
Viestit: 968
Liittynyt: Pe Huhti 11, 2003 11:59 am

199 kutvosen remppausta

Viesti Kirjoittaja guru »

olikos 199 ja 232 samalla porauksella? sama juttu pyöriny mielessä

ooppelin 305 mäntä oiskos ollu trukki malli mikä pitäs TUTKIA
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

199 kutvosen remppausta

Viesti Kirjoittaja raipe »

muistaakseni samat mukit käy molempiin.
NonSenCe
Viestit: 800
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 12:52 pm

199 kutvosen remppausta

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

joskus muistelisin kattoneeni niin että: 232 mäntiin oli muistaakseni upotetut venttiilinkuviot.. (dished pistons) ja 199 oli tasaiset (flat). eli jos käyttää vakiopuristuksilla olevia 232 mäntiä 199 koneessa niin puristuksia tulee vielä vähemmän kuin alunperin.
guru
Viestit: 968
Liittynyt: Pe Huhti 11, 2003 11:59 am

199 kutvosen remppausta

Viesti Kirjoittaja guru »

haa tarkoittaako toi ylläoleva et kun laittaa 232 kannen 199 niin tapahtuu mitä`?
faikku66
Viestit: 323
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 6:45 pm

199 kutvosen remppausta

Viesti Kirjoittaja faikku66 »

Tuossa kattelin,et 258 koneessahan sama poraus myös ja männässä puristuskorkeus noin 1,32 milliä enempi kuin 232 motissa.Ja taitas mahtua olemaan kun tos hieman mittailin.Mites 258 männän laki,onko paljon monttua siinä?Ei muista tuotakaan enää,heh.Tos ois pari 258 pyörivää myllyä jemmassa ,mut ei viittis sen takia purkailla.
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

199 kutvosen remppausta

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Kun vaan muistais tallilla irvistellä noita mäntiä, pitäis olla 199, 232 ja 258 mäntiä irrallaan...



RS
faikku66
Viestit: 323
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 6:45 pm

199 kutvosen remppausta

Viesti Kirjoittaja faikku66 »

Kaveri muisteli,että taitaapi monttua sen verran olla 258 männässä et eipä oo apua sitte siitäkään.
guru
Viestit: 968
Liittynyt: Pe Huhti 11, 2003 11:59 am

199 kutvosen remppausta

Viesti Kirjoittaja guru »

pikkasen kuukletelin niin näyttäs kasikyt luvun 258 olleen puristuksia



mistä sitten männät rokkiauto tarjoo kahta mäntää mistä ei tietenkään ole kuvaa
Vastaa Viestiin