Nyt kun tuota 4.0 olen purkanut ja alan joskus kasaamaan, kait... niin heräsi mielenkiinto tuohon stroukkaamiseen vakio-osilla.
Mites se nyt menikään?
4.0 loki ja 258:n kampura ja kiertokanget ja sitten 4.0:n vakio männät (jos ei ole poraustarvetta). Näilläkö pärjää?
Meneekö kiilaura dampperi 258:sta 4.0:n moniuran tilalle? Onko kaulan ulkohalkaisija sama?
Ja tilavuus oli sitten noin 4,5 l, vai kuinka?
Hieman kait tuo lisää tehoa ja vääntöö? Vai tuoko?
4.0 stroukki
4.0 stroukki
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
4.0 stroukki
Psst... Onks tiatoo...
No sevverran tuolta netistä sain lisä vinkkiä. että pitäsi laittaa H.O. kansi, että saisi kaasut kulkemaan.
Kinaa on hieman siitä, että minkä valunumeron kansi on paras... No vintiltä löytyi 7120 numeroinen H.O. kansi, joten sen voisi laittaa tuohon, jos innostuu tekemään stroukin. Säästää tuon tavallisen vaikkapa johonkin muuhun rakennelmaan.
Kammen kunnon kun vielä tsekkaa, niin katotaan onko sen vaihto aiheellinen...
No sevverran tuolta netistä sain lisä vinkkiä. että pitäsi laittaa H.O. kansi, että saisi kaasut kulkemaan.
Kinaa on hieman siitä, että minkä valunumeron kansi on paras... No vintiltä löytyi 7120 numeroinen H.O. kansi, joten sen voisi laittaa tuohon, jos innostuu tekemään stroukin. Säästää tuon tavallisen vaikkapa johonkin muuhun rakennelmaan.
Kammen kunnon kun vielä tsekkaa, niin katotaan onko sen vaihto aiheellinen...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
4.0 stroukki
JeepStrokers foorumi on paras tietolähde.
Varsinkin FAQ topicista löytyy vastaukset kysymyksiisi.
http://www.jeepstrokers.com/forum/viewforum.php?f=34
Laskurilla saat laskettua eri variaatioita.
http://www.jeepstrokers.com/calculator
Varsinkin FAQ topicista löytyy vastaukset kysymyksiisi.
http://www.jeepstrokers.com/forum/viewforum.php?f=34
Laskurilla saat laskettua eri variaatioita.
http://www.jeepstrokers.com/calculator
4.0 stroukki
Lisää infoa...
http://www.ajeepthing.com/stroker-motor.html
http://jeep4.0performance.4mg.com/index.html
Kansien virtauksista http://jeep4.0performance.4mg.com/tech_specs.html
0331 kansissa on halkeamisongelmaa, joten niiden kanssa pitää olla tarkkana.
http://www.ajeepthing.com/stroker-motor.html
http://jeep4.0performance.4mg.com/index.html
No sevverran tuolta netistä sain lisä vinkkiä. että pitäsi laittaa H.O. kansi, että saisi kaasut kulkemaan.
Kinaa on hieman siitä, että minkä valunumeron kansi on paras... No vintiltä löytyi 7120 numeroinen H.O. kansi, joten sen voisi laittaa tuohon, jos innostuu tekemään stroukin. Säästää tuon tavallisen vaikkapa johonkin muuhun rakennelmaan.
Kansien virtauksista http://jeep4.0performance.4mg.com/tech_specs.html
0331 kansissa on halkeamisongelmaa, joten niiden kanssa pitää olla tarkkana.
4.0 stroukki
Jep, tutkiskeltu on noitakin.
Siellä vaan on niin paljon tarinaa, ettei jaksa kaikkea selata saadakseen perustietoa.
Tuo kampura on pureskellut huonoa ölliä ja hieman saanut siipeensä. Voip olla, että menee tai sitten menee vaihtoon... ;)
Siellä vaan on niin paljon tarinaa, ettei jaksa kaikkea selata saadakseen perustietoa.
Tuo kampura on pureskellut huonoa ölliä ja hieman saanut siipeensä. Voip olla, että menee tai sitten menee vaihtoon... ;)
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
4.0 stroukki
0331 kansissa on halkeamisongelmaa, joten niiden kanssa pitää olla tarkkana.


