FSJ Wagoneerin alkuperäinen peltivanne
FSJ Wagoneerin alkuperäinen peltivanne
Olisiko kellään tiedossa mikä mahtaa olla FSJ Wagoneerin alkuperäisen 6x15" peltivanteen ET ?.
Wagoneer on vuosimallia - 76.
T. Jari
Wagoneer on vuosimallia - 76.
T. Jari
FSJ Wagoneerin alkuperäinen peltivanne
Voin mittailla illalla jos ei joku muu ehdi ennen
FSJ Wagoneerin alkuperäinen peltivanne
Backspace 98mm
FSJ Wagoneerin alkuperäinen peltivanne
Kiitos. Miten tuosta saadaan laskettua ET ?. Tarkoituksena olisi vertailla eri vanteita ja niiden sopivuutta alkuperäisen tilalle.
T. Jari
T. Jari
FSJ Wagoneerin alkuperäinen peltivanne
Netistä löytyy laskureita
esim ton perusteella olis +9, en tosin huomannu mitata tota kokonaisleveyttä joten voi heittää jonkun millin
http://www.tyresizecalculator.com/tyre-wheel-calculators/wheel-offset-backspace-calculator
esim ton perusteella olis +9, en tosin huomannu mitata tota kokonaisleveyttä joten voi heittää jonkun millin
http://www.tyresizecalculator.com/tyre-wheel-calculators/wheel-offset-backspace-calculator
FSJ Wagoneerin alkuperäinen peltivanne
Pitäisi tietää vanteen kokonaisleveys. Ko. vanteen tuumaleveys 6 kertoo rengasta vasten tulevien pintojen välisen etäisyyden. Lisäksi tarvitaan vanteen huulen (lip) leveys että saadaan vanteen keskilinja selville, elikkäs vanteen leveys jaettuna kahdella. Tämä luku vähennetään backspacesta ja jos se on positiivinen, niin ET on positiivinen eli vanne on navasta enemmän sisällä kuin ulkona. Jos ET on negatiivinen, on asia toisinpäin.
Toisin sanoen: Jos matka vanteen sisäreunasta navan vastinpintaan on isompi kuin matka vanteen reunasta keskilinjaan on ET positiivinen ja tämä erotus on ET.
Toisin sanoen: Jos matka vanteen sisäreunasta navan vastinpintaan on isompi kuin matka vanteen reunasta keskilinjaan on ET positiivinen ja tämä erotus on ET.
FSJ Wagoneerin alkuperäinen peltivanne
Juu heitin valistuneen arvauksen kokonaisleveydestä, eli lisäsin tuuman nimellisleveyteen. Voin sen vielä huomenna tarkistaa mutta veikkaisin että toi et +9mm on aika lähellä.
Raideväli saa muuttua 30mm eli et 15mm ilman muutoskatsastusta.
Raideväli saa muuttua 30mm eli et 15mm ilman muutoskatsastusta.
FSJ Wagoneerin alkuperäinen peltivanne
Iso kiitos taas tietäjille. Tämä helpottaa varsin paljon vanteiden keskinäistä vertailua. Tuo linkki on mainio !.
t. Jari
t. Jari
FSJ Wagoneerin alkuperäinen peltivanne
Tuo backspace on tärkeä huomioida.
Leveemmillä vanteilla, joissain autoissa täytyy ET olla alkuperäisistä pienempi. Jotta vanteet tulee ulommaksi. Backspacen pysyessä liki samana.
Varsinkin edessä raidetangon pallonivelien takia, ettei ota kiinni.
Leveemmillä vanteilla, joissain autoissa täytyy ET olla alkuperäisistä pienempi. Jotta vanteet tulee ulommaksi. Backspacen pysyessä liki samana.
Varsinkin edessä raidetangon pallonivelien takia, ettei ota kiinni.
FSJ Wagoneerin alkuperäinen peltivanne
Juu heitin valistuneen arvauksen kokonaisleveydestä, eli lisäsin tuuman nimellisleveyteen. Voin sen vielä huomenna tarkistaa mutta veikkaisin että toi et +9mm on aika lähellä.
Raideväli saa muuttua 30mm eli et 15mm ilman muutoskatsastusta.
Sorry unohdin tän, mutta valistunut arvaukseni osui oikeaan eli kokonaisleveys oli 7 tuumaa