Jeepin 304:een nokka?

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Heatseeker
Viestit: 107
Liittynyt: La Marras 19, 2005 8:34 pm

Jeepin 304:een nokka?

Viesti Kirjoittaja Heatseeker »

Kurkkasin -81 TSM:a ja siellä oli orgis nokalle tällasia arvoja...ja siis samat arvot sekä 304 että 360 koneelle.

-nosto 6,7564 mm

- imu aukeaa 14.75 BTDC, sulkeutuu 68.75 BTDC

- pako aukeaa 56.75 BBDC, sulkeutuu 26.75 ATDC

- overlap 41.50

- íntake and exhaust duration 263.50

Ja nuo lukemat tietty asteita.
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Jeepin 304:een nokka?

Viesti Kirjoittaja tl »

Pelkästä nokan vaihdosta ei kauheasti ole iloa. Varsinkin noin matalapuristeisessa koneessa kuin tuo -80 304:n niin mennään äkkiä huonompaan suuntaan. Virinokat kun yleensä laskevat dynaamista puristussuhdetta, johtuen pidemmästä venttiilien aukioloajasta.



Mä laitoin 290:iin tollasen nokkasetin

http://www.summitracing.com/parts/cca-k10-214-5/overview/

ja oli aika passeli mun makuun mutta siinä puristussuhde jossain 9:n paikkeilla. Tasapää männät ja höylätyt 304:n kannet. Ei mikään raketti , mutta mukavan pirteä ja kuulostaa jo hiukan auton moottorilta.



Sulla on puristussuhde 8.4:1.

Eli joko männät vaihtoon tai sitten etsit -70 vuoden pienipalotilaiset kannet. Ja ehdottomasti 4-reikänen imusarja/kaasari.
Heatseeker
Viestit: 107
Liittynyt: La Marras 19, 2005 8:34 pm

Jeepin 304:een nokka?

Viesti Kirjoittaja Heatseeker »

Mulla on Edelbrockin S2P2 4v imusarja joutilaana. Saattais sopia tähän tuunaukseen jollain tapaa :)
Renegade
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Huhti 23, 2013 6:07 am

Jeepin 304:een nokka?

Viesti Kirjoittaja Renegade »

Joo-o. Ei hajuakaan ton koneen puritussuhteesta, mutta männissä on vaan pienet kynnen kokoiset lovet (max. pari milliä syvät) venoille, eikä kansissakaan ylimääräistä tilaa näytä olevan kuin tulpille.. Eli luulis ettei tosta paljoa pysty niistämään...?



Mutta kyllähän tästä nyt pitää ottaa parisataa heppaa, tai ainakin kunnon kasin äänet!!! Peltisarjakin on mietintämyssyssä, jos noista rautasarjoista ei saa kalua. Pitäs vaan löytää jostain sellaset mitkä mahtuu lokasuojien sisään...


maze
Viestit: 322
Liittynyt: Ma Elo 23, 2010 3:39 pm

Jeepin 304:een nokka?

Viesti Kirjoittaja maze »

Mulla olis yhdet peltisarjat tosin fsj ja 360 mutta käy varmaan tuohonkin.

Valurautasetkin löytys jos tarvetta.
Renegade
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Huhti 23, 2013 6:07 am

Jeepin 304:een nokka?

Viesti Kirjoittaja Renegade »

Onko tietoa onko samat sarjat kuin 360:ssä?? Noi valurautaset kiinnostaa jos on ehjät!!!
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Jeepin 304:een nokka?

Viesti Kirjoittaja tl »

360 sarjat käy suoraan.



Jos tossa on tasapäiset männät niin on sitten varmaankin joskus jo vaihdettu. Vakiona ton ikäsessä mun mielestä kuppimännät ja aika matala puristussuhde. Joka tapauksessa kannattaa mittailla ja laskea se todellinen puristussuhde niin on jotain pohjaa valkata sitä kärsää, muuten se on aika arpapeliä
maze
Viestit: 322
Liittynyt: Ma Elo 23, 2010 3:39 pm

Jeepin 304:een nokka?

Viesti Kirjoittaja maze »

muistaakseni on ehjät, mutta pitää tarkistaa vielä.
Renegade
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Huhti 23, 2013 6:07 am

Jeepin 304:een nokka?

Viesti Kirjoittaja Renegade »

Aivan loistavaa. noi sarjat on ainakin kovasti samannäköiset L-mallisine kanavineen kuin 360:ssä, muista mitoista ei ole hajuakaan. Mutta noi männät... Epäilen kovasti että konetta on koskaan avattu, eli uskaltaisin väittää vakiomänniksi. Männät on ns. kääntömalliset, eli männissä on molemmille lohkopuolille sopivat venttiililovet... Yritän, huom. yritän liittää tähän kuvan...



Poistettu kuvalinkki toimimattomana, seuraavassa viestissä pitäis näkyä.
Renegade
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Huhti 23, 2013 6:07 am

Jeepin 304:een nokka?

Viesti Kirjoittaja Renegade »

muistaakseni on ehjät, mutta pitää tarkistaa vielä.



Katos perkele, kuvahan näytää ihan kuvalta. Vähän vaan huono kuva, kun ei näe tota männän pinnan tasoa. Mutta se on noita venttiilien "kynsikoloja" lukuun ottamatta ihan tasapäiset mukit.



Ja joo, noi pakosarjat kiinnostaa jos on ehjät ja hinta työläiselle sopiva!! :)
Vastaa Viestiin