Alapallo irti

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Alapallo irti

Viesti Kirjoittaja A-V »

mulla lähti alapallot irti ilman sen kummempia rituaaleja.



1. sokka+mutteri pois

2. sorkkaraudalla pieni jännite alatukivarteen alaspäin (muistaakseni toinen pää runkopalkista vipuvoimaa) vaikka jalalla polkien

3. kunnon kopautus pienellä lekalla kylkeen (siis siihen osaan minkä sisällä nivelen tappi on).

4. irti on, varo lentävää sorkkarautaa ;)



joo on kait niitä fiksumpiakin tapoja, mut tää on toiminut joka kerta.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
pera
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 6:38 pm

Alapallo irti

Viesti Kirjoittaja pera »

Tuo vänkärin puolen nivel (oli muuten aikuistenoikeasti kiinni) lähti vain vanhan mallisella pallonivelen irroitus työkalulla, eli eli pissä toinen sakara tulee "kartiopulen" alle ja toinen nivelen pultin päälle sitten työkalun pulttia kiristämällä painetaa niveltä alas ja moskalla isku päähän(ei omaan) ;D Nuita työkaluja saa muutamalla eurolla mutta niihin ei kannata sekaantua, leuat napsahtaa niissä ku tupakki poikki. Kuskin puoli lähti juuri tuolla sorkkarauta kikalla auki ja todellakin se rauta lentää...
KKOSKINEN
Viestit: 371
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2003 3:08 pm

Alapallo irti

Viesti Kirjoittaja KKOSKINEN »

Mä jätän tossa AV:n ohjeessa kohta yksi mutterin vaan löysälle, niin ei tapahdu mitään isompia liikkeitä. Mulla on tollanen Bilteman irrotusvehje kyllä kestänyt aika koviakin otteita.
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Alapallo irti

Viesti Kirjoittaja A-V »

Mä jätän tossa AV:n ohjeessa kohta yksi mutterin vaan löysälle, niin ei tapahdu mitään isompia liikkeitä. Mulla on tollanen Bilteman irrotusvehje kyllä kestänyt aika koviakin otteita.



;) juuu kaiketi tuo olis ihan hyvä parannusehdotus
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Vastaa Viestiin