Classicin sähköistä...

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Classicin sähköistä...

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Vähän vastaavaa korjausta tehtiin aikoinaan 91-92 Escortin lämppärin valojen korjaamiseen. Polttimille menee ohuet kupariliuskat liittimiltä mitkä sitten tärinässä murtuivat poikki. Uusi paneeli maksoi maltaita, joten murtuma korjattiin raaputtamalla kuparin päältä suoja lakka pois ja juottamalla pari johtosäijettä murtuman yli. Toimiva korjaus, enkä ole koskaan kuullut että ko. korjaus olisi johtanut kupariliuskan syöpymiseen.
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

Classicin sähköistä...

Viesti Kirjoittaja stidi »

Tarkoitin: jos piikki heiluu huolestuttavasti, niin silloin tinaa sen juurestaan kiinni mittaristoon tinatipalla.

Loppuu kontaktihäiriöt siitä välistä.



Juu, just noin. Sillon se vaan paranee, kun on tinaus kontaktipintojen ulkopuolella ja heiluminen katoaa. Piti vaan ihan varmuuden vuoks varottaa, ettei kukaan mee tinaa piikkejä, et " kontaktist tulis tiukempi."



Mittaristo maadotetaan kuoresta kojelautaan, piikkirimassa ei ole "yhteistä maata". En tie, mikä lakkoisku suunnitelijoille on tullu täs kohtaa, ei o mikään maailmaa kaatava ajatus, etenkin kun koko systeemin, alkuperäsiä vilkkumerkivaloja myöten, riippu tästä " maadotuksesta." Paras tapa on kyl vetää ihan oma piuhansa jostain kuoren kiinnitysruuvista jykevästi maahan
Vastaa Viestiin