Liikenteessä nähtyä
Liikenteessä nähtyä
Bongasin eilen kotiin ajellessa tienposkessa Opelin ja hepun puoliksi konehuoneessa ja aattelin pysähtyä auttamaan. Syylärihän siitä oli mennyt, toinen pääty halki pitkältä matkalta ja alareunasta iso pala pois. Hyvää hyvyyttäni tarjouduin hinaamaan tyypin pari kilsaa lähimmälle huoltikselle mutta kun en tajunnut varmistaa, että toinen osaisi olla hinauksessa... Sinnehän se sitten tömäytti vetokoukkuun kun piti alkaa hiljentelemään huoltiksen pihaan kääntymistä varten. Huoh.
Ihmetteli vain kun jarrut eivät toimineet. Kas kummaa kun tehostin oli pois pelistä.
Onneksi alla oli firman paku = normaalia tukevampi koukku ja teräsaskelmat siinä molemmin puolin, ei tullut käytännössä mitään vahinkoja (paitsi pooppelin puskuriin). Jos tarkkaan katsoo niin toinen askelma on ehkä aavistuksen taittunut eteenpäin mutta ei niin että sillä olisi mitään merkitystä.
No, ensi kerralla muistaa sitten varmistaa tämmöisetkin itsestäänselvyydet...
Ihmetteli vain kun jarrut eivät toimineet. Kas kummaa kun tehostin oli pois pelistä.
Onneksi alla oli firman paku = normaalia tukevampi koukku ja teräsaskelmat siinä molemmin puolin, ei tullut käytännössä mitään vahinkoja (paitsi pooppelin puskuriin). Jos tarkkaan katsoo niin toinen askelma on ehkä aavistuksen taittunut eteenpäin mutta ei niin että sillä olisi mitään merkitystä.
No, ensi kerralla muistaa sitten varmistaa tämmöisetkin itsestäänselvyydet...
Liikenteessä nähtyä
Bongasin eilen kotiin ajellessa tienposkessa Opelin ja hepun puoliksi konehuoneessa ja aattelin pysähtyä auttamaan. Syylärihän siitä oli mennyt, toinen pääty halki pitkältä matkalta ja alareunasta iso pala pois. Hyvää hyvyyttäni tarjouduin hinaamaan tyypin pari kilsaa lähimmälle huoltikselle mutta kun en tajunnut varmistaa, että toinen osaisi olla hinauksessa... Sinnehän se sitten tömäytti vetokoukkuun kun piti alkaa hiljentelemään huoltiksen pihaan kääntymistä varten. Huoh.
Ihmetteli vain kun jarrut eivät toimineet. Kas kummaa kun tehostin oli pois pelistä.
Onneksi alla oli firman paku = normaalia tukevampi koukku ja teräsaskelmat siinä molemmin puolin, ei tullut käytännössä mitään vahinkoja (paitsi pooppelin puskuriin). Jos tarkkaan katsoo niin toinen askelma on ehkä aavistuksen taittunut eteenpäin mutta ei niin että sillä olisi mitään merkitystä.
No, ensi kerralla muistaa sitten varmistaa tämmöisetkin itsestäänselvyydet...
Eipä nuo uuden polven autoalan ihmisetkään välttämättä osaa hinata tai olla hinattavana. Molemmista kokemusta, tosin ilman kolhuja ;)
RS
Liikenteessä nähtyä
Tampereen ohitustie, 26.10.2016 n. klo 7:05 aamulla. Harmaa Peugeot 406 tulee aivan takapuskurissani kiinni kun ajan ohituskaistaa kohti Jyväskylää ja ohitan samalla muutamia autoja. Vauhtia minulla on aika tarkkaan 110kmh todellista, rajoituksen ollessa 100. Sen puolesta siis tarvetta painostamiselle ei ole. Vakionopeussäädin käytössä.
Totean pösö-kuskilla olevan ilmeinen kiire joten vaihdan oikealle kaistalle about Messukeskuksen kohdalla. Ajatuksenani on päästää hänet ohi ja vaihtaa sitten takaisin vasemmalle hänen taakseen, koska olemme saamassa kiinni edellä menevää jonoa. Peugeotin ajokäytöksestä ja vauhdista päättelen hänen matkansa jatkuvan myös kohti Jyväskylää.
Tässä vaiheessa takanani on jo lähemmäs sata metriä tyhjää tilaa. Edellä menevät kytkevät vilkun päälle poistuakseen moottoritieltä kohti Helsinkiä. Peugeot on juuri päässyt ohitseni ja alan vaihtamaan kaistaa vasemmalle, kun tämä päättääkin vaihtaa kaistaa suoraan eteeni, painaa jarrua ja jatkaa edelleen Helsinkiin poistuvalle rampille.
Peliliike on melko yllättävä ja autojemme välimatka on hetkellisesti hyvin lyhyt, jonka vuoksi osoitan tyytymättömyyteni ranskalaisen V6-moottorilla varustetun ajopelin kuljettajalle vilauttamalla pitkiä.
Kauniiksi kiitokseksi saan rampilla jo olevan pösön kuskilta keskisormea sivuikkunan kautta näytettynä.
Ihan oikeasti. Takanani oli tyhjää vaikka miten paljon mutta pakko oli etukautta päästä koukkaamaan hyvin ahtaasta välistä. En ymmärrä.
Totean pösö-kuskilla olevan ilmeinen kiire joten vaihdan oikealle kaistalle about Messukeskuksen kohdalla. Ajatuksenani on päästää hänet ohi ja vaihtaa sitten takaisin vasemmalle hänen taakseen, koska olemme saamassa kiinni edellä menevää jonoa. Peugeotin ajokäytöksestä ja vauhdista päättelen hänen matkansa jatkuvan myös kohti Jyväskylää.
Tässä vaiheessa takanani on jo lähemmäs sata metriä tyhjää tilaa. Edellä menevät kytkevät vilkun päälle poistuakseen moottoritieltä kohti Helsinkiä. Peugeot on juuri päässyt ohitseni ja alan vaihtamaan kaistaa vasemmalle, kun tämä päättääkin vaihtaa kaistaa suoraan eteeni, painaa jarrua ja jatkaa edelleen Helsinkiin poistuvalle rampille.
Peliliike on melko yllättävä ja autojemme välimatka on hetkellisesti hyvin lyhyt, jonka vuoksi osoitan tyytymättömyyteni ranskalaisen V6-moottorilla varustetun ajopelin kuljettajalle vilauttamalla pitkiä.
Kauniiksi kiitokseksi saan rampilla jo olevan pösön kuskilta keskisormea sivuikkunan kautta näytettynä.
Ihan oikeasti. Takanani oli tyhjää vaikka miten paljon mutta pakko oli etukautta päästä koukkaamaan hyvin ahtaasta välistä. En ymmärrä.
Liikenteessä nähtyä
Samaa olen huomannut itsekkin, aamuhämärissä kun menee töihin, niin tosi usein on liikkellä "kilvanajajia" ja kaikenlaista kiilaajaa.
Välillä näkee kun itselle palaa vihreät parisataa metriä edenpänä ja silti risteyksestä ilmestyy auto eteen.
Välillä näkee kun itselle palaa vihreät parisataa metriä edenpänä ja silti risteyksestä ilmestyy auto eteen.
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 5:38 pm
Liikenteessä nähtyä
Ehkä sormi oli ollut pösökuskin omassa p.....ssä ja kaipasi tuuletusta. Olen jo aikoja sitten luovuttanut toivon käytöstapojen ja ajotapojen parantumisesta Suomen niemellä. Saman tyyppinen kehitys on valitettavasti tapahtunut kuulemma länsinaapurissammekin. :'(
Liikenteessä nähtyä
Tuossa kesä tullut pörrättyä länsinaapurissa ja allekirjoitan tuon, tuntuu jopa hurjemmalta meno kuin täällä...
Liikenteessä nähtyä
Vähän saman tyyppinen tilanne oli toissa kesänä.
Kuopiosta siilinjärvelle motari 120 kmh.
Perässäni tuli auto, joka melkein Kuopiosta asti oli tullut perässäni, ohitus mahdollisuuksia olisi ollut uuseita, mutta silti pysyi vain takanani. Vähän reilu 120 kmh todellista nopeutta.
Kasurilan shellin kohdalla ohitin jonoa. Palasin omalle kaistalle kun tie oli tyhjä, mutta eevempänä silti autoja jotka mahdollisesti saavutetaan...nopeusrajo tippuu 100 kmh ja tulee siilinjärven ramppi, edellä ajavat laittaa vilkkuja, itsekkin tiputin nopeuden noin 105 kmh. Peilistä seurasin että takana tullut auto jatkaa sitä 120 minun rinnalle. Edessä ajavat alkaa lähestyä ja vähän hidastan lisää ja laitan vilkun ohitus kaistalle jatkaakseni ohittavan auton perässä edelleen pohjoiseen päin.
Just nokan eessä ohittava lyö jarruvalot palamaan ja vilkauttaa minun eteen itsensä ja reilu jarrutus ettei aja rampille nousevan perään ja jatkoi itsekkin sinne rampille. Jouduin voimakkaasti jarruttaa, muuten olisi kolahtanut tämän yhden sankarin perään.
Kuopiosta siilinjärvelle motari 120 kmh.
Perässäni tuli auto, joka melkein Kuopiosta asti oli tullut perässäni, ohitus mahdollisuuksia olisi ollut uuseita, mutta silti pysyi vain takanani. Vähän reilu 120 kmh todellista nopeutta.
Kasurilan shellin kohdalla ohitin jonoa. Palasin omalle kaistalle kun tie oli tyhjä, mutta eevempänä silti autoja jotka mahdollisesti saavutetaan...nopeusrajo tippuu 100 kmh ja tulee siilinjärven ramppi, edellä ajavat laittaa vilkkuja, itsekkin tiputin nopeuden noin 105 kmh. Peilistä seurasin että takana tullut auto jatkaa sitä 120 minun rinnalle. Edessä ajavat alkaa lähestyä ja vähän hidastan lisää ja laitan vilkun ohitus kaistalle jatkaakseni ohittavan auton perässä edelleen pohjoiseen päin.
Just nokan eessä ohittava lyö jarruvalot palamaan ja vilkauttaa minun eteen itsensä ja reilu jarrutus ettei aja rampille nousevan perään ja jatkoi itsekkin sinne rampille. Jouduin voimakkaasti jarruttaa, muuten olisi kolahtanut tämän yhden sankarin perään.
Liikenteessä nähtyä
Eilen meinas fillaristi jäädä dösän alle. Onneks oli pyöräilijä hereillä ja sai pysättyä ja väistettyä, ei tainnu 15cm jäädä varaa. Ja mitä teki dösäkuski? Jatkoi tyynesti matkaansa, tuskin huomasi että meinasi suojatiellä ajaa ihmisen päälle. Ja poikkeuksellisesti fillaristi ajoi täysin sääntöjen mukaan, muutenkin fiksusti ja oli etuajo-oikeutettu siinä kohdassa.
Liikenteessä nähtyä
Tänään joku pösilö yritti aikaansaada Transit vs. Transit -mittelön korirakenteen kestävyydestä.
https://www.youtube.com/watch?v=nKVlh- EQcH0">https://www.youtube.com/watch?v=nKVlh-EQcH0