Levyjarrut AMC / Käyttäen osia Motonetistä

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
keranen
Viestit: 9
Liittynyt: La Maalis 29, 2014 3:23 pm

Levyjarrut AMC / Käyttäen osia Motonetistä

Viesti Kirjoittaja keranen »

Tässä pari kuvaa:







classic770h
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2016 3:26 pm

Levyjarrut AMC / Käyttäen osia Motonetistä

Viesti Kirjoittaja classic770h »

vaikka laitoin nuo 275mm levyt,mahtui Cragarin G/T 14" vanteet :)
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Levyjarrut AMC / Käyttäen osia Motonetistä

Viesti Kirjoittaja A-V »

Taidan jättää Wilwoodit ostamatta Hornettiin ja teen tällä setillä kun vaikuttaa melkosen kustannustehokkaalta JA toimivalta.



Näkeekö joku jotain haasteita asian suhteen? Mullahan on jo levyjarrujen jakaja+pääsylkky muutoinkin.



Ainoa mikä mulla mietityttää hiukan on satulan kiinnityspaikka (noissa orkkiksissa on mulla eessä, tuskin mitään merkitystä) ja toi jarruletkun kiinnitys (ettei hankaa vanteeseen/renkaaseen).



Käytittekö siis rumpujarrujen napoja? vai levyjarrujen (4mäntästen bendixien vai 1mäntästen uudempien)?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Levyjarrut AMC / Käyttäen osia Motonetistä

Viesti Kirjoittaja pekka »

No jos itse lähtisin tekemään, niin ainakin hakisin satulan sijainnin kohdalleen suhteessa levyyn.



Ja A-V, en näe mitään hyötyä vaihtaa "orkkis" settiä tollaseen... Tietty jos on 4-mäntäiset, niin on ne uudet satulat tietty ihan vitun kalliit jos vanhat on kunnostuskelvottomat...
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Levyjarrut AMC / Käyttäen osia Motonetistä

Viesti Kirjoittaja A-V »

No jos itse lähtisin tekemään, niin ainakin hakisin satulan sijainnin kohdalleen suhteessa levyyn.



Ja A-V, en näe mitään hyötyä vaihtaa "orkkis" settiä tollaseen...  Tietty jos on 4-mäntäiset, niin on ne uudet satulat tietty ihan vitun kalliit jos vanhat on kunnostuskelvottomat...



Rebelissähän on Hornetin hyvin toimineet Kelsey-Hayesit ja Hornetissa ei tällä hetkellä ole jarrujen ollenkaan ja ens kesänä sillä pitäs päästä liikkeelle... Hyllystä löytyy 2 settiä huonoja nelimäntäsiä joita en jokseenkaan aatellut käyttää kuitenkaan.



Tarkoituksena itellä oli tätä reseptiä seuraillen tehä yks tommonen kiinnike sitten shimmata se kohalleen siten ja sen jälkeen tehä uudet kiinnikkeet käyttäen tuota samaa kiinnitystapaa mutta siten ettei lisähiomisia tarvi tehdä muille osille.



Toihan käytännössä vastaa sitä Scarebirdin settiä.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Levyjarrut AMC / Käyttäen osia Motonetistä

Viesti Kirjoittaja pekka »

;D Niin joo, en muistanutkaan tota
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Levyjarrut AMC / Käyttäen osia Motonetistä

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Kuva ei oikein meinaa näkyä...






Kuvassa näkyvä osa. Satulan pidike.

Onko tiedossa varaosanumeroa. Saako uusia.

Pitääkö hommata käytetyt jostain.

Onko eri vuosimallin mazdoissa bensa tai diesel, näissä kiinnikkeisdä eroja.







Uskoisin, että rumpujarrullisen napoihin sovitettu.

Ainakin jos lähtökohta on rummut muuttaa levyiksi.

Ja itse näen näillä osilla tehtynä ihan järkevältä. Varsinkin hinta on omaan mieleen.

Ja varsinkin jos ei ole orkkiksia itsellään.





Mulla ambossa 4 mäntä bendixit.

Mitä tästä on, 8-9 vuotta kun viimeksi oli ajossa. Jatkuvalla käytöllä toimi, mutta jo kahden viikon seisominen aiheutti ilma vaivaa.

Toisessa satulassa oli pahaa syöpymää kun jarruja aikoinaan auki käytin.



Sitten kun aloin autoa kunnostaa, niin ajatus oli että projekti olisi nopeasti valmis ja en jarruja purkanut ja nesteet oli sisällä.



Kuitenkin projektin venyessä ja laajentuessa hilppeet veti jumiin.

Tällä hetkellä satulat on täys arvoitus missä kunnossa ovat, kunhan joskus otan käsittelyyn.



Joten saattaa kodkus otelläkin tulla vaihtoehdoksi jotkut muut kuin orkkis....
dart-66
Viestit: 63
Liittynyt: To Helmi 06, 2003 5:00 pm

Levyjarrut AMC / Käyttäen osia Motonetistä

Viesti Kirjoittaja dart-66 »

Äkkisiltään tulisi mieleen, että napaan tarvinnee pitemmät pinnapultit ja toiseksi jarrutasapaino...
keranen
Viestit: 9
Liittynyt: La Maalis 29, 2014 3:23 pm

Levyjarrut AMC / Käyttäen osia Motonetistä

Viesti Kirjoittaja keranen »

Alkuperäinen 14" peltivanne ei mulla menny enää paikoilleen, mutta hyvä jos cragarit sopi. Itse käytin alkuperäisiä rumpujarrujen napoja. Tässä on jonkin verran jo tullut testattua rämpylää ja jarruissa ei ole ollut moittimista. Ei ole letkut osunu mihinkään. Tosin tuota on aika rankasti madallettu edestä. En tiedä miten sitten orkkisvehkeissä.. Tosiaan palat tulee sen 2mm yli levystä, mutta eipä tuolla taida olla mitään merkitystä.



Tuo kuvassa näkyvää osaa ei saa uutena. Pitää hakea romikselta. Farmareihin myydään tuota 275mm satulaa niin ei kai koneella pitäs olla merkitystä. 97-02 väliltä pitäs löytää farkun satulat.
keranen
Viestit: 9
Liittynyt: La Maalis 29, 2014 3:23 pm

Levyjarrut AMC / Käyttäen osia Motonetistä

Viesti Kirjoittaja keranen »

Äkkisiltään tulisi mieleen, että napaan tarvinnee pitemmät pinnapultit ja toiseksi jarrutasapaino...



Itse laitoin muistaakseni 12mm kuusiokolopultit pyörän napaan. Pultin kantapuoli pitää olla ulospäin. Muuten napa osuu pultteihin/muttereihin
Vastaa Viestiin