American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)
American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)
Tota. Tarkoitan individual runner termillä näin suurinpiirtein sitä, että jokaisella pytyllä on oma itsenäinen kaasarinkurkku. Eli ei yhteistä plenumia, kuten "normaalissa" imusarjassa. Toivottavasti en puhunu läpiä päähän.
Kiinnostaa lähinnä kulutus, reagointi ja alavääntö verrattuna perinteiseen yks/kaks/nelikurkku systeemiin. Tommonen ainakin hengittää hyvin korkeella, uskoisin?
Tuplaweberithän maksaa nykyään herukoita, ja "lorttoja" ei tunnu enää oikein saavan. Taitaa olla tuotanto lopetettu niiden osalta.?
Tommoset "eksoottiset" polttoaineensyötöt kun tuntuu aina kiehtovan. ::)
Kiinnostaa lähinnä kulutus, reagointi ja alavääntö verrattuna perinteiseen yks/kaks/nelikurkku systeemiin. Tommonen ainakin hengittää hyvin korkeella, uskoisin?
Tuplaweberithän maksaa nykyään herukoita, ja "lorttoja" ei tunnu enää oikein saavan. Taitaa olla tuotanto lopetettu niiden osalta.?
Tommoset "eksoottiset" polttoaineensyötöt kun tuntuu aina kiehtovan. ::)
American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)
No juu. ;D
Silloin kun rupesin suunnittelemaan tota kaasaripatteria kyselin vähän joka puolelta näkemyksiä aiheesta.
Kolmelle kaasarille ei suositeltu missään tapauksessa "yhdysputkea", ellei toteuta vivustoa silleen, että tarjoaa soppaa alakierroksilla yhdellä kaasarilla ja polkimen painuessa päätykaasarit tulee mukaan.
Parhaaksi vaihtoehdoksi mainittiin tuo yx kurkku per pytty ja jokaiselle vielä oma kanava.
Alipaineen ottoja ei mun autossa enää ole, juuri tuon takia.
Koneen käytös:
Alkuperäiseen yhteen yx kurkkuiseen nähden tämä paketti vääntää alhaalta-> ylös koko ajan.
Reagointi: Ei oo ainakaan mitään turbon viivettä ;D , kyllä se lähtee kuin mummo lumesta. ;D8-) 8-) 8-)
Kulutus: Nätillä ajolla (mitä se on) pääsee pitkälle, polkien kuluu hyvin soppaa, mutta on se hauskaakin. (en laske kulutuslukemia)
Joo Dellortoja ei tehdä enää.
Kun etsin kaaviokuvia kaasareiden laippapinnoista, törmäsin johonkin Britti-sivustoon jolta löytyi nuo tarvittavat kuvat, mutta ne kuvat olivatkin Dellorton-mallisiin polttoaineensuihkutus läppärunko-suutin osiin. (Ihan varmasti vielä kalliimpia kuin Weberit.)
Eksoottisia visioita kuutoskoneelle löytyy päästäni lisääkin, kun vaan olisi rahaa:
4-71 Remmiahdin, miksei isompikin.
Reilu turbo kylkeen
Paxton ahdin
Jonkun nykypelin ruuviahdin
RS
Silloin kun rupesin suunnittelemaan tota kaasaripatteria kyselin vähän joka puolelta näkemyksiä aiheesta.
Kolmelle kaasarille ei suositeltu missään tapauksessa "yhdysputkea", ellei toteuta vivustoa silleen, että tarjoaa soppaa alakierroksilla yhdellä kaasarilla ja polkimen painuessa päätykaasarit tulee mukaan.
Parhaaksi vaihtoehdoksi mainittiin tuo yx kurkku per pytty ja jokaiselle vielä oma kanava.
Alipaineen ottoja ei mun autossa enää ole, juuri tuon takia.
Koneen käytös:
Alkuperäiseen yhteen yx kurkkuiseen nähden tämä paketti vääntää alhaalta-> ylös koko ajan.
Reagointi: Ei oo ainakaan mitään turbon viivettä ;D , kyllä se lähtee kuin mummo lumesta. ;D8-) 8-) 8-)
Kulutus: Nätillä ajolla (mitä se on) pääsee pitkälle, polkien kuluu hyvin soppaa, mutta on se hauskaakin. (en laske kulutuslukemia)
Joo Dellortoja ei tehdä enää.
Kun etsin kaaviokuvia kaasareiden laippapinnoista, törmäsin johonkin Britti-sivustoon jolta löytyi nuo tarvittavat kuvat, mutta ne kuvat olivatkin Dellorton-mallisiin polttoaineensuihkutus läppärunko-suutin osiin. (Ihan varmasti vielä kalliimpia kuin Weberit.)
Eksoottisia visioita kuutoskoneelle löytyy päästäni lisääkin, kun vaan olisi rahaa:
4-71 Remmiahdin, miksei isompikin.
Reilu turbo kylkeen
Paxton ahdin
Jonkun nykypelin ruuviahdin
RS
American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)
Hu haa! Nyt Rami puhut asiaa visioidesi suhteen. Itsellä tarkoitus rempata kone nimenomaan maltillisesti. Eli nokaksi miedohko. Näin koneen käytös pysyis miellyttävänä. Ruttua ei taida hirveästi olla tehtaalta lähtiessä, joten sitä voi hakea ahtimella, tehoa unohtamatta.
turpotusta
Nuo artikkelit sytytti minulla ajatuskipinän. ;) Kyseessä tosin moparin släntti, mut samat perusasiat pätee näihinkin.
Nää nettisivut ja voorumit aiheuttaa pervormanssihinkua ;) ;D
turpotusta
Nuo artikkelit sytytti minulla ajatuskipinän. ;) Kyseessä tosin moparin släntti, mut samat perusasiat pätee näihinkin.
Nää nettisivut ja voorumit aiheuttaa pervormanssihinkua ;) ;D
American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)
Olix se JuhaP joka oli löytänyt sen AMC:n tuplaturbo sivuston, olikos sillä sivulla juttua IndyCar autostakin AMC-moottorilla.
En muista varmaksi.
RS
ps Tuli uudestaan tuhat viestiä täyteen. ;D
En muista varmaksi.
RS
ps Tuli uudestaan tuhat viestiä täyteen. ;D
American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)
Ootko Rami tai joku muu, perehtyny turpoihin enemmänkin? Oon aatellu että esim. Garret T3 olis tommoseen mosaan sopiva? Vai onko liian ahdistava korkeella? Eihän tuo kone tule kiertämään kuitenkaan kovin korkeelle.
American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)
Mulla oli ainakin niin kapeet kanavat että turbottaminen kävis kysymykseen vasta melkosen kairaamisen jälkeen. Joku eatonin m62 vois mennä tohon Ramin härveliin aika simppelisti. Siellähän niitä myydään, teidän tallilla. :)
American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)
Mulla oli ainakin niin kapeet kanavat että turbottaminen kävis kysymykseen vasta melkosen kairaamisen jälkeen. Joku eatonin m62 vois mennä tohon Ramin härveliin aika simppelisti. Siellähän niitä myydään, teidän tallilla. :)
Mistähän johtuu nää mun hämärät visiot, noo tottakai tallikavereista. ;D ;D ;D
RS