http://s67.photobucket.com/albums/h320/amc390/?action=view¤t=amc390006.jpg
T-haarasta taaksepäin tulee lähtemään mekaanisen öljynpainemittarin vastaava jarruputki.
http://s67.photobucket.com/albums/h320/amc390/?action=view¤t=amc390008.jpg
...palikka...
http://s67.photobucket.com/albums/h320/amc390/?action=view¤t=amc390003.jpg
Metallipunos päällysteinen teflonletku kutos ja kasi imunostajien väliin.
http://s67.photobucket.com/albums/h320/amc390/?action=view¤t=amc390005.jpg
Etupää.
http://s67.photobucket.com/albums/h320/amc390/?action=view¤t=amc390004.jpg
Takapää.
Eikä maksanu paljo ;D
ps. Nykypivänä hydrauliikkafirmoista löytyy asiallisempia esim. just teflonletkuja tohon ö:pohjan ja pumpun väliin, toisin kun silloin 90-luvun alussa kun noi tuli tehtyä. Mut onhan noi hyvin kestäny vaikka onki niinku jostain kaivinkoneesta.
Mikä öljyputkiviritys?
Mikä öljyputkiviritys?

liitin on vähä karu kun sitä piti madaltaa aikoinaan kun kone oli kiinni '68:ssa, letkujen ja liittimien sisämitat on 16mm, öljypohjan sisällä kaksoisnippojen päässä on metallisilla nippusiteillä kiinni vaimon entisen spagettisihdin verkkoa,itte pohjan kasvatin 7 litraseksi.

Lohkon sisällä öljykanava johon pick-upin putki kiinnittyy on tulpattu molemmista päistä kierretulpalla(etupäässä kanava pitää kierteistää ja tulppa kiertää ohi uuden alhaalta päin tulevan kanavan. Letkussa oleva messinkinen pötikkä on paineilmaverkostoissa käytetty takaiskuventtiili jonka tehtävänä on estää öljypumpun tyhjeneminen moottorin ollessa sammuksissa.

Alumiinipalikan sahasin vannesahalla muotoon ja porasin siihen metabolla tarvittavat öljykanavat. Palikka oli aluksi 50mm paksu mut se piti madaltaa n.30 milliseks kun öljyfilsa otti runkoon kiinni.
Jakajanrattaan putken tein sisämitaltaan 2mm jarruputkesta jonka pään leikkasin putkileikkurilla jolloin se supistui n 1mm. Putki on kopassa kiinni helminipalla jonka läpi se menee n. 5cm ja loppuu n.2-3mm päähän jakajanrattaasta.
edit: miksei quotessa näy noi kuvalinkit suoraan?
Mikä öljyputkiviritys?

T-haarasta taaksepäin tulee lähtemään mekaanisen öljynpainemittarin vastaava jarruputki.

...palikka...

Metallipunos päällysteinen teflonletku kutos ja kasi imunostajien väliin.

Etupää.

Takapää.
Eikä maksanu paljo ;D
ps. Nykypivänä hydrauliikkafirmoista löytyy asiallisempia esim. just teflonletkuja tohon ö:pohjan ja pumpun väliin, toisin kun silloin 90-luvun alussa kun noi tuli tehtyä. Mut onhan noi hyvin kestäny vaikka onki niinku jostain kaivinkoneesta.
Mikä öljyputkiviritys?
Pistin aikanikuluksi noi kuvat ja tekstit samaan tilaan, helpotti omaa hahmotusta kummasti..