Poika tuli kotiin
Poika tuli kotiin
Ja ehdottomasti uusi toimiva termostaatti ennen kuin aloittaa
Poika tuli kotiin
Ja ehdottomasti uusi toimiva termostaatti ennen kuin aloittaa
viime kesänä hommasin uuden termarin joten sen luulis pelittävän
Poika tuli kotiin
Öljyn sekaan varmaan kannattais laittaa sitä zddp:tä.
Poika tuli kotiin
Jos mineraalilla sisäänajon suorittaa niin ZDDP määrä kyllä riittää.
Nämä uudet syntiset öljyt on niitä, joissa ZDDP määrä on väännetty minimiin, mutta empä niitä muutenkaan käyttäis, turhaa rahan haaskaamista ja harrasteen vaikeuttamista kun myyjät kuvittelee ettei vanhoilla moottoreila enää kukaan aja ja ottavat myyntiin vaan kuravesiä.
Nämä uudet syntiset öljyt on niitä, joissa ZDDP määrä on väännetty minimiin, mutta empä niitä muutenkaan käyttäis, turhaa rahan haaskaamista ja harrasteen vaikeuttamista kun myyjät kuvittelee ettei vanhoilla moottoreila enää kukaan aja ja ottavat myyntiin vaan kuravesiä.
Poika tuli kotiin
Mitä mieltä olette Castrolin EDGE öljystä, sitä on jotkut kehuneet?
http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9015210&contentId=7031040
http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9015210&contentId=7031040
Poika tuli kotiin
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin toi on "kisaöljy", eli sinkkiä yms on enemmän kun tavallisissa syntisissä litkuissa.
Mulla Javessa castrolin tsw 10w-60, jeepissä ja caanossa mineraali 10w30.
Mulla Javessa castrolin tsw 10w-60, jeepissä ja caanossa mineraali 10w30.
Poika tuli kotiin
Tossa on sinkkiä vastaava määrä kuin aiemmissa syntisissä, eli yli 3 ja alle 6 prosenttia. Moderneissa on sinkin määrä alle 2%, vai olikohan se alle 1%? En tie ku ei hodeta käyttää niitä.
10-60 kastruuli on ihan hyvä kesäöljy, mutta muutama varoituksen sana. Risiinipohjasten syntisten öljyjen (kuten kastruuli) kanssa ei voi sekoittaa mineraaliöljyä. Sekoittuessaan yhdisteestä tulee paksu etana joka tukkii jokaisen alle kolmen neliön kanavan. Eli jos käytät kastruulia niin pysy siinä ehdottomasti, joka saattaa pitkällä matkalla olla hankalaa jos öljynpinta laskee ja matkan päällä bensiiniasemalla on ainoastaan tod. näk. mobiilia tai nefte supferia. Älä usko bensamyyjää joka sanoo että " kyllä niit voi sekottaa". Voihan niitä sekottaa, ne ei vaan tee enään senjälkeen niille annettua tehtävää.
LIsäksi 60ppinen viskositeettina on aika riskirajoilla, pätkäliikkumiseen varsin vaarallisilla rajoilla liikutaan.
10-60 kastruuli on ihan hyvä kesäöljy, mutta muutama varoituksen sana. Risiinipohjasten syntisten öljyjen (kuten kastruuli) kanssa ei voi sekoittaa mineraaliöljyä. Sekoittuessaan yhdisteestä tulee paksu etana joka tukkii jokaisen alle kolmen neliön kanavan. Eli jos käytät kastruulia niin pysy siinä ehdottomasti, joka saattaa pitkällä matkalla olla hankalaa jos öljynpinta laskee ja matkan päällä bensiiniasemalla on ainoastaan tod. näk. mobiilia tai nefte supferia. Älä usko bensamyyjää joka sanoo että " kyllä niit voi sekottaa". Voihan niitä sekottaa, ne ei vaan tee enään senjälkeen niille annettua tehtävää.
LIsäksi 60ppinen viskositeettina on aika riskirajoilla, pätkäliikkumiseen varsin vaarallisilla rajoilla liikutaan.
Poika tuli kotiin
Minkä merkkistä ja plaatusta mineraali öljyä suosittelette / käytätte ?
Poika tuli kotiin
Nämä öljyt ovat aika makuasioita... Kaseihin on mennyt aiemmin kendallin tai penzoilin 20W50 öljyä. Viimeisimmän konerempan jälkeen tosin oon Hornetissa käyttänyt Mobilin 5W50 täyssynteettistä ilman ongelmia (ei korkkitiivisteitä). Vaihtanut aina keväällä uusiin.
Komanchessa oon käyttänyt 10W40 mobileita ja/tai mitävain on tarjouksesta saanut. Vaihtovälinä oon siinä käyttänyt 5tkm (koneeseen on rempattu yhtä sun toista jota ennen se seisoi lähes 10 vuotta, joten oon tiuhentanut normikäytännöstäni 10tkm).
Mielestäni tärkeintä on, että mitävain käytätkin että vaihdat ne riittävän usein (mieluusti hiukan useamminkin kuin riittävän).
Komanchessa oon käyttänyt 10W40 mobileita ja/tai mitävain on tarjouksesta saanut. Vaihtovälinä oon siinä käyttänyt 5tkm (koneeseen on rempattu yhtä sun toista jota ennen se seisoi lähes 10 vuotta, joten oon tiuhentanut normikäytännöstäni 10tkm).
Mielestäni tärkeintä on, että mitävain käytätkin että vaihdat ne riittävän usein (mieluusti hiukan useamminkin kuin riittävän).
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Poika tuli kotiin
Tossa on sinkkiä vastaava määrä kuin aiemmissa syntisissä, eli yli 3 ja alle 6 prosenttia. Moderneissa on sinkin määrä alle 2%, vai olikohan se alle 1%? En tie ku ei hodeta käyttää niitä.
10-60 kastruuli on ihan hyvä kesäöljy, mutta muutama varoituksen sana. Eli jos käytät kastruulia niin pysy siinä ehdottomasti, joka saattaa pitkällä matkalla olla hankalaa jos öljynpinta laskee ja matkan päällä bensiiniasemalla on ainoastaan tod. näk. mobiilia tai nefte supferia. Älä usko bensamyyjää joka sanoo että " kyllä niit voi sekottaa". Voihan niitä sekottaa, ne ei vaan tee enään senjälkeen niille annettua tehtävää.
LIsäksi 60ppinen viskositeettina on aika riskirajoilla, pätkäliikkumiseen varsin vaarallisilla rajoilla liikutaan.
Eikös moniasteöljyn idea ole siinä, että viskositeetti pysyy mahdollisimman tasaisena eri lämpötiloissa?
Tosin Comanchessa kevätlämpöisillä kaupunkiajossa tyhjäkäynnillä Kendall 5W-30 laski öljynpaineet nollaan. :o