Kaasari auki > olisko vanhentunut aine tehnyt kaasariin sellasta valkosta töhnää ja tukkinut jotain kanavia > haeppa tiivistesarja ja käy koko vekotin läpi ja huolella
selevä homma, täytyy talvella ottaa käsittelyyn ja samalla hommata se säätösarja.
Kun kurkkaat kaasarin kurkusta sisään ja avaat läppiä (auto sammuksissa) pitäisi kiihdytyspumpun suuttimesta tulla ihan reilu bensa ruikkaus. Jos näin ei tapahdu niin pumpussa on luultavasti vikaa. Tai jos bensa määrä vaikuttaa vähän onnettomalta niin sama juttu.
Onko silti mahdollista että ropleema olisi tossa kaasarissa (Edelin 650cfm), ei välttämättä niin että on rikki, mutta niin ettei vaan tässä mun raaserissa pelitä. Oli nimittäin koekäytössä yksi 650 cfm tupla pumppu hollikka, siinä oli ilmeisesti jokin pieni vika koska koekäytön jälkeen jäi valuttamaan bensaa suuttimista... Mutta sieltä ainakin tuli sitä bensaa kun auto ei käynnyt.
Eikös tossa hollikassa ole huomattavasti enemmän bensaa "varastossa" kun Edelissä, niiden rakenne on ainakin huomattavasti erilainen?
Aukaisin sen Hollikan ja mun mielestä siihen mahtuu lähes desin verran bensaa. Ton Edelin ruiskauksen perusteella ei kaasarissa ole paljon paskaakaan bensaa...
Tuli äsken mieleen että mullahan tossa jeepissä on mekaaninen bensa pumppu. Mahtaisko ongelma piileä siinä. Toi Eedeli toimii hyvin kun on sähköinen bensa pumppu ja startatessa on kunnon bensanpaine, mutta kun mulla on mekaaninen niin ei startatessa saa riittävästi painetta ja loppuu soppa startatessa kesken...? Hollikassa taas on kaasarissa sisällä enemmän tavaraa ja näin ollen startatessa ei tarvi pumpulta painetta...? Korjatkaa jos olen väärässä!!!