vastus
vastus
Löytyhän se linkki:http://theamcforum.com/forum/instrument-gauges-work-once-in-a-while_topic9791_page3.html ja regulaattori esim Kouluelektroniikasta 0,71€ http://www.kouluelektroniikka.fi/cgi-bin/shop.cgi?action=prodshow&usr=gbtvs5i4sa5rgnlfs6krvv4ev5&prodid=7805 . Helppo nakki, mutta sen alkuperäisen kotelon aukaisu on yhtä tuskaa.
vastus
Evil bäyssä on tommonen regulaattori zydeemi myyrä...
Jonkin aikaa toi linkki toimii...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AMC-Instrument-Cluster-Voltage-Regulator-upgrade-/280572905050?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AAmerican+Motors&hash=item415372c65a
Jonkin aikaa toi linkki toimii...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AMC-Instrument-Cluster-Voltage-Regulator-upgrade-/280572905050?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AAmerican+Motors&hash=item415372c65a
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
vastus
Se on ihan hyvä, mutta jos muutaman kommentin voin antaa:
1) 7805 (korvaava puolijohde) maksaa noin alle 5 jöröä, saa suomesta joka paikasta, posti ehkäpä halavempi.
2) Jos toi on orkkisaikaan tehty, niin on 40 vuotta vanha, tosin en tie miten bimetalli käyttäytyy suhteessa aikaan, luultavasti ei mitenkään, mutta käytössä olleista, varsin vähän ajetuistakin, varsin monta on jo väsähtänyt. Eli pahaa pelkään että bimetallin aikaväsymyksellä on myös osuutensa asiaan. Mittarikäytössä ei 7805sista ole yhtä pitkältä ajalta kokemuksia, mutta vekpottimia joita tein n. 30 vuotta sitten on edelleen hengissä ja 7805 potkii niissä edelleen terhakkaasti. Eli hyvin jäähdytettynä on ainakin yhtäkestävä ratkaisu kun bimetalliregulaattori.
3) Jos joku tietää mistä saisi bimetalliregulaattoriin raaka- ainetta, niin mielelläni kuulisin ja alkaisin siitä trekemään uusia antureita, mutta tähän asti etsintä on tuonu pelkkää 0 tulosta.
4) joku kuiteski ehdottaa, että laita 7805 tommoseen vanhaan purkkiin ni näyttää päällepäin orkkikselta. Joo-o, 7805 ei vaan saa riittävästi jäähdytystä ja possahtaa likkalämmöstä, esimerkki orkkismaisuuden huijauksen seurauksesta.
1) 7805 (korvaava puolijohde) maksaa noin alle 5 jöröä, saa suomesta joka paikasta, posti ehkäpä halavempi.
2) Jos toi on orkkisaikaan tehty, niin on 40 vuotta vanha, tosin en tie miten bimetalli käyttäytyy suhteessa aikaan, luultavasti ei mitenkään, mutta käytössä olleista, varsin vähän ajetuistakin, varsin monta on jo väsähtänyt. Eli pahaa pelkään että bimetallin aikaväsymyksellä on myös osuutensa asiaan. Mittarikäytössä ei 7805sista ole yhtä pitkältä ajalta kokemuksia, mutta vekpottimia joita tein n. 30 vuotta sitten on edelleen hengissä ja 7805 potkii niissä edelleen terhakkaasti. Eli hyvin jäähdytettynä on ainakin yhtäkestävä ratkaisu kun bimetalliregulaattori.
3) Jos joku tietää mistä saisi bimetalliregulaattoriin raaka- ainetta, niin mielelläni kuulisin ja alkaisin siitä trekemään uusia antureita, mutta tähän asti etsintä on tuonu pelkkää 0 tulosta.
4) joku kuiteski ehdottaa, että laita 7805 tommoseen vanhaan purkkiin ni näyttää päällepäin orkkikselta. Joo-o, 7805 ei vaan saa riittävästi jäähdytystä ja possahtaa likkalämmöstä, esimerkki orkkismaisuuden huijauksen seurauksesta.
vastus
Tarviiko tuon normaalin 5 voltin regulaattorin olla nyt siellä mittariston takana, pistää normi liittimet mittaristoon ja vie tuon regulaattorin sulakerasian viereen eriste levyllä, piitahnalla auton peltirunkoon peltiruuvilla> on jäähdytys pintaa. Ja saa lämmetä vaikka auton kori punaiseksi ;D ;D ;D. Johtoihin sen verran löysää että saa mittariston irroitettua taikka vaihdettua reguun. Eikä museoautossa siihen mikään tarkastaja/katsastaja siihen puutu :)
vastus
Ajattelin ispiraation rippeet käyttää wanhan CJ:n polttoainemittarin elvytyksee. Autos on nykysin 12V ja mittari ja anturi on 6V. Käykös toi 7805 nyt siihen vai oliskos joku muu zydeemi parempi. Vaik sellanen et sais jännittet vähän säädettyy, vois vaikka rukata sillä mittarin näytämän enempi kohdalleen. Köh, ;) vähempi sillai yllätyksii...
edit: Zap, tutkin, totesin ecun antavan jostaki piuhast ulos jotai 6,8V, sitte ei juur tarvittais muuta, jos nimittäi vois hyödyntää. Tummansininen piuha oranssil raidal ecu cherokee 2.5 -94 - -95 autosta. Aikanaa johtanu kojelaudan alle töpseli, pitää kattoo mihin menee ettei tee vahinkoo
edit: Zap, tutkin, totesin ecun antavan jostaki piuhast ulos jotai 6,8V, sitte ei juur tarvittais muuta, jos nimittäi vois hyödyntää. Tummansininen piuha oranssil raidal ecu cherokee 2.5 -94 - -95 autosta. Aikanaa johtanu kojelaudan alle töpseli, pitää kattoo mihin menee ettei tee vahinkoo
vastus
Olisko kellään heittää perusteellista ohjetta tästä operaatiosta, olisiko se hyvä vaikka laittaa tuonne tärkeisiin aiheisiin omana aiheenaan, niin löytäis tulevat amc harrastajat paremmin? kun tuntuu melko yleinen vaiva kuitenkin olevan :)