Näin AMC:n liikenteessä
Mä oon ainakin syyllinen. Monta kesää tuli ajettua lähes kokonaan harrasteautoilla ja talvellakin jeepillä mutta viimevuosina on kilometrimäärät vähän hiipunut. Ehkä käyttikset on sen verran parantunut että niilläkin pystyy vittuuntumatta ajeleen ;D
Viime kesän ja tämän alkukesän ajot jäivät lootaongelmien vuoksi vähemmälle, mutta nyt ollaan poltettu Mätäröörillä pensaa kiitettävästi ja aattelin ajella ainakin Lokakuun. Pitää vaan laittaa imuilman lämmitys, ettei mene karpuraattori jäähän...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Mä ainakin ajan mieluummin näillä vanhoilla,tänä vuonna ehdin jeepillä ajaa n.5000 ja caanollakin jo yli 1000 km .
Samaa me ollaan Jopen kanssa monesti ihmetelty, ei taida Porissa olla muita päivittäisessä ajossa. Mulla Rebelillä 10tkm rikki jo tältä kesältä ja tänäänkin aion kulkea töihin ja kauppareissut sillä.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Oon muutaman rämpylänkin ostanut tarkoituksena ajella ympäri vuoden, vaan en oo raaskinut. Ja lisäx nää nykyautot oikeesti on vaan niin helpon mukavia ajella, ihan sama, mitä te autoromantikot ootte mieltä. Terveiset Kuhmosta, Lapin reissu tyssäs tänne parix päiväx, kuin murhanhimoisen kaverin pitää päästä metsälle ampumaan varmaan ihan mitä vaan, kun homma alkaa ylihuomenna. Meikä joutuu vaan dokaamaan, paha rasti...
Omat (teko)syyt on kovin arkisia; yli 60km päivässä työmatkaa + aina välillä joutuu kuskaamaan romua.
Olen kyllä talvia ajellut "kalustollakin"; ympärivuotisessa käytössä ollut mm American, pari piilofarmia, 6 Jeeppiä, Rebel. Ainakin tollasia...
Olen kyllä talvia ajellut "kalustollakin"; ympärivuotisessa käytössä ollut mm American, pari piilofarmia, 6 Jeeppiä, Rebel. Ainakin tollasia...
mää oon yrittäny ruisailla ympäri vuoden oikeen merkkisellä kalustolla.
tossa ku ambolla tullu ruisailtua niin noita kilsoja ei oo tullu niin katteltua. pensiini laskua on tullu seurattua.
viis hunttia kuussa keski määrin kesä aikaan nurkka ruisailussa.
tossa ku ambolla tullu ruisailtua niin noita kilsoja ei oo tullu niin katteltua. pensiini laskua on tullu seurattua.
viis hunttia kuussa keski määrin kesä aikaan nurkka ruisailussa.
Nähty Satakunnankadulla Tampereen keskustassa sininen ('67?) American valkoisilla liekeillä, tuli oikein tervehdittyä valoissa vieressä :-? komiat kirkkaanvalkoset peltivanteet alla
-
Helsingin herttoniemessä Siilitiellä tuli keskiviikkona (muistaakseni) vastaan siistin ja suorakylkisen näköne 63´Classic, sähkönsininen. rekkari TOX-jotain... en muista aikasemmin nähneeni stadissa semmosta autoa. joku kerholainen?
Viime viikolla seiso Tapanilan tallin edessä monta päivää tosi söpö kullan värinen farmari 64 tai 65 American. Kun en nähny omistajaa niin en tie kenen mutta omistaja vois paljastaa ittensä ja esitellä söpöläisensä.
Sen lisäks joskus ens kesänä saman paikan Willys esiintyy uudessa filmissä, omistaja ei tiedä mikä filmi mut jos ja kun saan tietoon niin se on pakko mennä katsomaan Kyseessä on -54 sekaventtiili Willys, vihreä väriltään ja orkkis kunnoltaan.
Sen lisäks joskus ens kesänä saman paikan Willys esiintyy uudessa filmissä, omistaja ei tiedä mikä filmi mut jos ja kun saan tietoon niin se on pakko mennä katsomaan Kyseessä on -54 sekaventtiili Willys, vihreä väriltään ja orkkis kunnoltaan.