Niitä tehtiin 6 kpl peltikorista prototyyppiä joista noin puolet oli aika täydellisiä ja toimivia ja puolet ei niin.
Loppujen lopuksi homma kaatui rahaan, autosta olisi tullut huomattavasti kalliimpi kuin samaan aikaan ilmestynyt fordin vastaava eli pantera joten amc:lla ei ollut uskallusta/rahaa ottaa autoa tuotantoon.
Suorituskyvyssä toi hakkasi panteran mennen tullen pääosin tietysti tehokkaamman moottorinsa takia (390cid).
Harmi sinänsä kun projekti haudattiin niin loppumetreillä, toihan oli jo kuitenkin lähes valmis auto ja markkinointikin oli jo täydessä käynnissä. Amc muun muassa teetti ihan oman vaihteistoperän tuohon kun markkinoilta ei löytynyt tarpeeksi kestävää. Panterassa käytetty zf:n vaihteistoperä ei olisi kestänyt 390:n perässä.
Tuolla
http://www.amx390.com/ on ehkä kattavimmin selvitetty tota historiaa, ensimmäisen lasikuitukorisen protomallin omistajan toimesta
Autot tehtiin italiassa Bizzarrinin toimesta, korin muodot oli amc:n omaa suunnittelua (Richard Teague), italialaiset käsittääkseni suunnitteli runkorakenteet ja alustan. Vaihteistot valmisti italialainen OTO Melara.