Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja Jago »

Onhan autot keskimäärin arvokkaampia ja halutumpia oikean merkkisellä tekniikalla ainakin jos viritysaste on sama, tosin vieraskin v8 saattaa hakata oman kutosen. Itse en koskaan harrasteautoja ruuvatessa mieti myyntiä, ei kai niitä kannata rakentaa ollenkaan jos ne myydä aikoo. Hukkaan heitettyä aikaa.





Romuihin ei kannata rakastua, kyllä kaikki on myynnissä jos joku tulee tarjoamaan sopivan summan rahaa...
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja A-V »

Onhan autot keskimäärin arvokkaampia ja halutumpia oikean merkkisellä tekniikalla ainakin jos viritysaste on sama, tosin vieraskin v8 saattaa hakata oman kutosen. Itse en koskaan harrasteautoja ruuvatessa mieti myyntiä, ei kai niitä kannata rakentaa ollenkaan jos ne myydä aikoo. Hukkaan heitettyä aikaa.





Romuihin ei kannata rakastua, kyllä kaikki on myynnissä jos joku tulee tarjoamaan sopivan summan rahaa...



ei muuten ole... ::)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Onhan autot keskimäärin arvokkaampia ja halutumpia oikean merkkisellä tekniikalla ainakin jos viritysaste on sama, tosin vieraskin v8 saattaa hakata oman kutosen. Itse en koskaan harrasteautoja ruuvatessa mieti myyntiä, ei kai niitä kannata rakentaa ollenkaan jos ne myydä aikoo. Hukkaan heitettyä aikaa.









Romuihin ei kannata rakastua, kyllä kaikki on myynnissä jos joku tulee tarjoamaan sopivan summan rahaa...



ei muuten ole... ::)



Se on ihan summasta kiinni...



Mä harkitsen kaikkia yli 50.000€ tarjouksia. :D :D :D :D ;D ;D ;D



RS
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja Jago »

Onhan autot keskimäärin arvokkaampia ja halutumpia oikean merkkisellä tekniikalla ainakin jos viritysaste on sama, tosin vieraskin v8 saattaa hakata oman kutosen. Itse en koskaan harrasteautoja ruuvatessa mieti myyntiä, ei kai niitä kannata rakentaa ollenkaan jos ne myydä aikoo. Hukkaan heitettyä aikaa.









Romuihin ei kannata rakastua, kyllä kaikki on myynnissä jos joku tulee tarjoamaan sopivan summan rahaa...



ei muuten ole... ::)



Se on ihan summasta kiinni...



Mä harkitsen kaikkia yli 50.000€ tarjouksia.  :D :D :D :D ;D ;D ;D



RS



Juuri tätä tarkoitin. Menisi kyllä linssit huuruun noin isosta summasta ja harkitsisi kahteen kertaan tekeekö jotain tyhmää vai vielä tyhmempää ;)
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja tl »

No joo mutta jos palataan takaisin todelliseen elämään niin kyllä se muuttuu aika nihkeeks toi rakentelu jos kokoajan täytyy miettiä jälleenmyyntiarvoa. Paitsi tietysti jos harrastuksena on autojobbaus ;)
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Näinhän se on, että myyntiä on turha miettiä silloin kun rakentaa.

Tai turha rakentaa isosti, jos aikomus on heti myydä, teko hengittää vain vanhaa, ja laittaa kiertopalkinnon eteenpäin :P



Ku itelläkin on ollut useita tekniikka vaihdoksia, toiset järki syistä, toiset vain rakentamisen ilosta.

No, yleensä syy on ollut se, että omassa tekniikassa on jokin vika, ja "helpompi"/halvempi laittaa jokin vaihtoehtoinen toimiva, kuin ruveta tekeen vanhaan täys remppa.

Ja sit monesti yksi muutos johtaa toiseeen ja kolmanteen, jne, ja se loputon työnmäärä, eli onko se nyt niin helppoa tai halpaa :-[ Mutta se on sitä harrastamista, jos tykkää rakentaa.

Toiset taas tykkää vain ajaa.



Dodgeen se HJ61:sen 12H-T oli täysin järjellä selitettävissä, koska diesel on diesel :-? Ja kuitenkin 12H-T on moottori, eikä mikään nuhanen laiska Cedric, tai muu vastaava, kansi vaivainen SD33 (Patrolli), jne...

Cumminssihan aluksi mielessä, mutta halvin, helppo valmis paketti, suoran Dodgen keulasta, olis ollut silloin n. 5000 euron tienoilla...tai itse asiassa se olis ollut koko auto, josta taas purkamalla osia, ja myymällä, olis tekniikan hinta tullut edullisemmaks.

Mutta joutu sitä silti ihan ostamalla ostamaan kalliin kolari Toyotan raadonkin, no onneks siitäkin sai akselit, ym. myytyä, niin itse moottorin hinta on melko pieni.



Muut projektit on ollutkin enempi sellaisia, että nurkissa on sattunut oleen ylimmääräisiä tekniikoita. Rahaahan ei koskaan laiteta, kaikki on omasta takaa ja tehdään itse :D



Ja itse en juurikaan ole merkki uskollinen, kaikkia sotketaan sopivasti sekaisin.

No, myydessä sen kyllä huomaa, että toisia kiinnostaa, ja toisia ei. Mutta jollain tavoinhan se on tietoinen riski, että auton arvo tippuu, jos ei ole oman valmistajan tekniikalla. Se on vaan, että siinnä rakentelu vaiheessa itsellä ainakin on tärkeintä, että auton saisi taas liikenteeseen, oli siellä pellin alla mitä tahansa, autot tykkää kun niillä ajetaan.
Vastaa Viestiin