Olkaahan varovaisena tunkin kanssa...

Juttua kaikesta mahdollisesta säästä elämään ja muuhun ei suoraan harrastukseen liittyvään.
juhap

Viesti Kirjoittaja juhap »

Ostin jo 10 vuotta sitten tuommoiset säädettävät pukit poistomyynnistä... Olikohan nimelliskantavuus 1 tn per pukki... Kun meinasin niille parit, niin saman kantavuuden pukit Mätänätissä olivat huomattavasti hennommat... Taitaa olla varmuuskertoimet noissa wanhoissa kohdallaan..
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
tl

Viesti Kirjoittaja tl »

Ei kestänyt jeep wj painoa, motonet tai biltema laatua

Hitto, ilmeisesti selvisit säikähdyksellä? Mullakin on yhdet tollaset vastaavat ja aina vähän epäilyttänyt tuo valettu varsi, ei näköjään turhaan >:(
maze

Viesti Kirjoittaja maze »

Juu, ei henkilö vahinkoja. Olin asentamassa jousia kun napsahti. Onneksi ei ollut kädet jousissa ja pää lokasuojan ja renkaan välissä niin kuin hetkeä aiemmin. Pitää vissiin panostaa suomalaisiin koivu ja mänty pukkeihin
pekka

Viesti Kirjoittaja pekka »

Mua on aina epäilyttänyt noi valetut pukit, eikä näemmä syyttä.

Sen verran varovaiseksi oon tullu, etten mene tallilla auton alle jos olen paikalla yksin. Paitsi jos mahtuu ilman tunkkia.
KK

Viesti Kirjoittaja KK »

Ai pärkkele, mulla on neljä noita ja jave jonkun kerran ollut niitten varassa kytkin, pakoputki yms jutuissa, vaan eihän se paljoa paina, onnex vissiin.
SW

Viesti Kirjoittaja SW »

Kun yksin joutuu tallilla autoja korjaamaan niin hankin bilteman tukevamman hallitunkin ja pari isoa pukkia. Noilla vaihtaa käyttiksenkin renkaat. Tunkki näyttää Bahcon tekeleeltä.

Myös pienempi tunkki ja pukit on varoiksi jos joutuu akseleita nostamaan.
rphx

Viesti Kirjoittaja rphx »

Mulla kans tuommoset "putki" pukit, mutta silti nakkaan helman alle pari rengasta ;)
Pitu

Viesti Kirjoittaja Pitu »

Ei kestänyt jeep wj painoa, motonet tai biltema laatua

Huh huh! :o

Mille kantavuudelle noi olivat?

Jos noita on parikin ollut WJ:n toisen pään alla, niin ollaan oltu murto osassa sallitusta kantavuudesta.

Pitänee päivittää nyrkkisääntöä: Kiinalaiset kilot pitää aina puolittaa, eli ne onkin paunoja vaikka olisi kiloiksi kirjattu.

Mulla on ollut ahkerassa käytössä tommoset isot 4T valetut pukit. Mites mahtaa pärjätä, jos ei noita enää uskalla käyttää?

Laatuongelma ei taida parantua vaikka vaihtaisi kiinalaisen pukin kiinalaiseksi puolinosturiksi. :-?

Puusta kyhätyt systeemit jätän kyllä heti väliin..
Tapani

Viesti Kirjoittaja Tapani »

Ei liity tunkkeihin, mutta oli ihan pakko! Meikäläisen varustus rakettien ampumiseen ;)

maze

Viesti Kirjoittaja maze »

Olisko 2 tonnin kantavuudella. En kerennyt kuin toisen puolen nostaa ja siirtymään toiselle puolen.

Joskus olen käyttänyt auton alla 20cm halkaisijaltaan olevia pölkyjä tai vanteita.
Vastaa Viestiin