AMC-20 peräremppa.

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
A-V

AMC-20 peräremppa.

Viesti Kirjoittaja A-V »

Nyt on tiiviste tilattu. Jamantin pääkallo paikka olis ollu kyl tuttujen reittien varrella mut kun ei satu oleen mitään asiaa espoon suuntaan niin nyt saa kusti polkee. hintaa tuli kyl 2,5 kertaa mitä ite tiivari maksaa  :-?

Tuohan on melko tyypillinen ongelma 'kiinteissä toimituskuluissa', suosivat jos ostaa kalliimpia osia, mutta pienempien nippelien ostossa ovat aivan törkeitä. Varmaan halvempikin tapa löytyisi toimittaa osat perille, mutta jos kauppias ei sellaista tarjoa niin oikeastaan toinen ainoa vaihtoehto on nouto.  ;) Tai tokihan sitä voi putiikkia vaihtaa, joka yleensä tämän merkin osissa tarkoittaa viikon tai parin lisäystä toimitusaikaan. Olen itsekseni sitä järkeillyt, että tuossa samalla maksaa säästetystä ajasta odottelun osalta... :)

Jos osalla ei ole kiire, niin olen yleensä ite tilaillut paikallisten usaosafirmojen kautta.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
RamiS

AMC-20 peräremppa.

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Mulla kun on AMC-15 perä, niin en edes kyselly tiivistettä mistään (laiska ku oon), vaan ostin Biltemasta arkin "korkkitiivistettä" ja leikkasin itse. Taisin tehdä samalla jo varatiivisteenkin. ;)

RS
Kosti

AMC-20 peräremppa.

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Alko ny vastustaan perässä kun jarrurumpu hankaa jarrukilpeen molemmilla puolilla, ei tahdo pyöriä pyörät.

Kasattu banjoputkesta alkaen, shimmit, stefalaippa, jarrukilpi, pölysuoja.

Noinhan se on tuolla aloitusviestin kuvassakin, niin mikäs tässä vastustaa?
raipe

AMC-20 peräremppa.

Viesti Kirjoittaja raipe »

jos päittäis välys kunnossa, niin laipat vaan menny syvemmälle vetareihin kun ennen.

luulisin.
Uba

AMC-20 peräremppa.

Viesti Kirjoittaja Uba »

Alko ny vastustaan perässä kun jarrurumpu hankaa jarrukilpeen molemmilla puolilla, ei tahdo pyöriä pyörät.

Kasattu banjoputkesta alkaen, shimmit, stefalaippa, jarrukilpi, pölysuoja.

Noinhan se on tuolla aloitusviestin kuvassakin, niin mikäs tässä vastustaa?

Pitäisi olla: shimmit, jarrukilpi, stefalaippa, pölysuoja

Jarrukilpi stefan laipan paksuuden verran liian ulkona.

Kosti

AMC-20 peräremppa.

Näin mä sitä räknäilin itsekin että toimis.

Kuvittelin että stefa säädetään shimmeillä painamaan laakeria kevyesti että välykset saa kohdalleen.

Siinä meni väärin.

Tolla kokoonpanolla laakerin ulkoskooli on omillaan ilman painetta, niin kai se siellä pysyy.
Uba

AMC-20 peräremppa.

Viesti Kirjoittaja Uba »

Laakerin ulkokooli on jarrukilven takana. Shimmeillä säädetään laakereiden päittäisvälys. Vetoakselit on oltava niiden välissä olevan mokkulan välityksellä yhdessä.
Kosti

AMC-20 peräremppa.

Noista mokkuloista ei ollut mitään havaintoa purkuvaiheessa, eikä perän osienkaan joukossa sellaisia ollut.

Jos jollain on sellaiset irrallaan niin mitat kelpaisi, vaikka tehdään uudet jos ei valmiina saa. Apd:lla ei näkynyt.

Hyvä että jollain on tietoa, tota on aika vaikee hahmotella kun ko. osia ei  räjäytyskuvissakaan näy.

Mikä se laakerin välys mahtaa olla, ja mistä/miten mitataan.

PetriN

AMC-20 peräremppa.

Viesti Kirjoittaja PetriN »

Uba tarkoitti sitä 1kpl mokkulaa, joka on tasauspyörästön keskellä. Ei näykkään tuossa kuvassa.
Vastaa Viestiin