Tänne voit laittaa oikean merkkisiin autoihin liittyvät muut kysymykset tai kertoa mitä on tullut kohellettua auton kanssa. Myös osto-oppaat ja ensimmäiset tervehdys viestit tänne.
Hyvä että monella kerholaisella (mm. mulla) kiertänyt "keltiäinen" on edelleen liikenteessä ja voimissaan.
Cherokeen ja Wagoneerin ero on jäänyt mulla pimentoon, tai siis ei oo tullut tutkittua niin tarkkaan. :)
Pitääpä kattoa mistä noi erottaa toisistaan, täytyyhän kerhon automallit tuntea kun muutenkin kaverit kuittailee, et ei löydy sellaista Amerikanautoa mitä mä en tunnistaisi. Onhan niitä paljon mitä en tunne, mut kun noi kyselevät aina niitä helppoja tapauksia... ::)
Takavalot on helpoin tunnistuskeino ja vanhemmissa maski. Kaks oviset pitkällä takalasilla on kaikki cheroja. 60-luvulla oli wagoakin kaks ovisena mutta siinä erilaiset takalasit, eikä semmosta taida suomessa olla. Ja sit sekottamaan pakkaa, grand wagoneereissa oli cherokeen takavalot. No sama autohan se käytännössä on, erot pieniä ja kosmeettisia
Kukakohan huristeli Marlinilla kehä III:lla itään tänä aamuna? Poika nappasi työmatkalla kuvan.
Pakkasta pitkälti toistakymmentä astetta.
Autot tykkää kun niillä ajetaan.Itsekin ajellut koko talven Rambler American STW -67 laatuvaunulla ja muutaman viikon päästä siirrytään sitten Hudsonin rattiin :).On täälläkin ollut pakkasta reilu -30,mutta eipä se meikäläisen autoiluun ole vaikuttanut.
Mä olen kanssa talviautoillut '64 Ramblerilla oikein tyytyväisenä, hyvin tuntuu toimivan ja lämmintä riittää hytissä. Kovin pakkanen taisi olla -22 missä lähdin aamulla töihin, Rambler ei ollut moksiskaan vaan hyrähti käyntiin kuin palmun alta.
Eihän se pakkanen oo ongelma talvikäytössä, vaan maatiesuola.
Aika vauhdilla "norjan kromi" etenee päivittäisessä talvikäytössä.
Autoa voi myös ruostesuojata ja pestäkin sitä voi useastikin tarvittaessa.Oon Fairlanella ajanut 30 vuoden aikana yli 500 000 km ja tuossahan tuo näkyy pihassa sesisovan.Ei ole ruosteena hävinnyt vielä mihinkään ;).Yhden kerranhan me täällä taidetaan vaan olla niin siinä jää ajelut hyvin monelta ajamatta,kun keksitään näitä syitä ajamattomuuteen.