Suomen Javelin ja Amx mallit

Tänne voit laittaa oikean merkkisiin autoihin liittyvät muut kysymykset tai kertoa mitä on tullut kohellettua auton kanssa. Myös osto-oppaat ja ensimmäiset tervehdys viestit tänne.
KK

Viesti Kirjoittaja KK »

Katohan, hankkinut läjän samana vuonna, kuin minä omani. Pitääkin ens käynnillä laittaa lappu lasiin, jos vaikka on joutavampi kuin tuo mun katiska, 15 vuotta edellisestä leimasta on aika pitkä aika.
HV

Viesti Kirjoittaja HV »

Mä olen vähän tutkinut näitä Suomen Javelin yksilöitä ja niiden historiaa. Sopivan helppoa hommaa laiskalle, istua ruudun ääressä :)

Yksi asia on mun mielestä aikaa jännä. Meillä on Suomessa ainakin kolme pidempään täällä ollutta ja yksi TL:n myöhemmin tuoma -70 Javelin, jossa alkuperäis väri on ollut Big Bad Orange, eli oranssi. Lisäksi muistelen, että olisi voinut viideskin ? Lisäksi ainakin BIV-43 oli kai alunperin Big Bad Blue.

olisiko jollain hyvää veikkausta, miksi näin on aikoinaan käynyt ? Näiden erikoisväristen valmistusmäärä tiedot on ilmeisesti aika epäluotettavia, mutta kuitenkin jotain suuntaa antavia, ja niiden mukaan nämä oli harvinaisia :-?

Mun oma veikkaus on, että nämä värit alkoi mennä pois muodista vuoden -70 tuotannon aikana ja ko. yksilöt on saatu tänne pohjoiseen vielä ehtana tavarana, toisin kuin kotimarkkinoille ? Kellään ajatuksia tästä ?
Kosti

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Mun ex -70 on BBG
KK

Viesti Kirjoittaja KK »

Ja mä näin vuosia sitten ladossa muiden autovainajien joukossa yhden alkujaan BBG.
Kosti

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Ja mä näin vuosia sitten ladossa muiden autovainajien joukossa yhden alkujaan BBG.

Missä se lato oli?

Ettei vaan olis toi mun ex ollut?
tl

Viesti Kirjoittaja tl »

Saattaa HV olla jäljillä, ei niitä big bad värejä jenkeissä enää -70 taidettu markkinoida ja puskuritkin vaihtu kromisiin
HV

Viesti Kirjoittaja HV »

Ai niin se Kostin ex Javelin vuodelta -70 oli tosiaan kanssa Big Bad Green. 50 % tuon vuoden Javeista Suomessa alunperin Big Bad väreillä ::)

Koko valmistusmäärästä vuonna -70 näitä ei montaa prosenttia ollut.
tl

Viesti Kirjoittaja tl »

Tietysti kun puhutaan oikeesti kourallisesta autoja, niin sattuman osuutta ei voi myöskään korostaa liikaa. Tullu mitä nyt sattunu sillä hetkellä olemaan sopivasti varastossa :)
KK

Viesti Kirjoittaja KK »

Sorry, ei enää mielikuvaa siitä, missä päin BBG oli, haettiin silloisella LTD farkulla äijältä rännejä ja kouruja, joita hän valmisti. Auton raatoja sillä oli säilössä suulissa, sekä pitkin pihaa.
HV

Viesti Kirjoittaja HV »

Juuri tuo mitä TL totesi. Tullu mitä sattuu olla varastossa, sopis ehkä tuohon mun -70 Javeliiniin. Autohan on SST malli BBO-värillä ja sitten 6-koneella ja rattivalitsimella oleva automaatti.

Vastaa Viestiin