Turkuun piti lähteä Stratusta kahtomaan. Myyjällä aamupäivän puhelin kiinni, menemättä jäi.
Palattiin alkuperäisiin kriteereihin.
Läheltä tuli moinen hajettua. Yllätyin itsekin tosta hankinnasta. Yllättävän mukava peli. Tosin -16 pakkanen ja webasto teki temput akulle ::) elämä on.
Noi pitäis olla aika vahvoja vehkeitä noi viimiset 80:set Audit. Löytyy vissiin ihan kohtuu varusteetkin. Tossa on noita vastaavia sedaneita parilla duunikaverilla V6 bensa koneella. Osat on vaan Audimaisen hintasia. Ainakin ne mitä ei saa tarvikkeena.
Tosta tuli mieleen, että tämmösen osti tuola töissä yks tyttö myös. kone vain alkoi sitte kolista aika pian: Oli öljy loppunu. Kun vahinko oli tapahtunu, niin aiheuttajaksi ilmeni semmonen öljynlauhduttajan putki joka kuulemma hinkkaantuu näistä puhki ja öljyt valuu mäkeen.
Siinä sitte jälkiviisaat osaa kertoa, että tuota tapahtuu näissä usein :o No olisko joku voinu tytölle vähän etukäteen kertoa tästä ?
Itte en ongelmaa paremmin tunne, mutta kannattais varmaan kysellä joltakin joka näitä on ruuvannu. :-?
Saattaa tietysti olla turha tämmösestä varotella, mutta mulle se ainakin oli aivan uus tieto.
Golffissa tuppas oleen ainakin kuskilla noi AMC:n värit: Pää punasena, maha valkosena ja jalat sinisenä. Jalkatilaan kun ei pahemmin lämpöö herunu. Eilen suoritin pieniä säätötoimenpiteitä ottamalla lämppärin säätöpaneelin irti; siellä oli yhden vaijerin kuorta pitävä klipsu häipynyt paikalta (löytyi myöhemmin hanskalokerosta). Muovirunko mihin klipsu kiinnittyy oli lohjennut (mokomia himmeleitä >:(). Ei huvittanut kysyä Laakkoselta säätöpaneelin hintaa. Säädin vaan vaijerin puhaltamaan sopivasti jalkatilaan ja tuulilasille. Pitää lämpösemmillä keleillä kiinnittää kuori rautalankapatentilla runkoon ja myydä patentti VW konsernille.
Eli niinkuin vähän arvelin, on nää paksun lumipöperön kelit sille myrkkyä, helposti jää paikalleen, ei siis sutimaan vaan jumiin siksi, ettei se ajonhallintasysteemi salli sutimista vaan siinähän nökötellään hiljakseen.
Onneksi se ei ole toiminnassa pakilla, joten takaperin on pari kertaa ollut pakko poistua auraamattomalta parkikselta, jonne on vauhdilla eksynyt. Pakilla vaan se kevyt etupää nousee pöperön päälle, eikä ohjaa yhtään, mutta onneksi on ollut tilaa. Muuten liukkaus ei haittaa sen menoa yhtään, kiihtyy nelivetojen tahtiin, kun vaan malttaa varovasti ensin saada sen liikkeelle ilman että se vitun systeemi nappaa vauhdin pois. Siinä sitä malttia vaaditaan, kun se kaupunkimaasturi siinä vierellä tuntuu karkaavan, mutta hetken kuluttua siitä saakin pistellä ohi. Eli maltilla ihan hauska vietävä, kun vaan ei ole liikaa sitä lumiperöä, tuollainen ESPi pitäis saada kytkettyä siinäkin pois päältä esim alle 20 nopeudessa, muuten se kyllä on ihan välttämätön noin lyhyen akselivälin laitteessa.