Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä
Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä
Tolla glymin litkulla ja epäkeskokoneella sain konepellin ihan hyväksi. Katto ei onnistunut edes pykälää paria karkeammalla Fareclalla. Eli pitää koittaa sitä savea, josko sillä onnistuis.
Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä
Tossa oon kaverille kunnostellut pikku hiljaa tuommoista Mazdaa. No ulkoisia tunnusmerkkejä lukuunottamatta sama tötterö kuin Ranger. Vääräksi mennyttä kääntövartta vielä odotellaan mut muuten pitäis kaiken olla valmiina kilpien hakemista varten.

Ja siinä sivussa oon kunnostellut tuommoista vaihderobotti Fiestaa. Vaihderobotin vika on jo melkein selätetty. Kytkimen ilmaaminen ja systeemin uudelleen sopeutus vaatii vaan Fordin oman testerin.

Onko joku meidän porukassa haka näissä peltien smart-korjauksissa?? Meidän peltivelho piti tota lokasuojan painumaa liian pahana siihen mut josko sen sais edes hiukan paremmaks.

Ja siinä sivussa oon kunnostellut tuommoista vaihderobotti Fiestaa. Vaihderobotin vika on jo melkein selätetty. Kytkimen ilmaaminen ja systeemin uudelleen sopeutus vaatii vaan Fordin oman testerin.

Onko joku meidän porukassa haka näissä peltien smart-korjauksissa?? Meidän peltivelho piti tota lokasuojan painumaa liian pahana siihen mut josko sen sais edes hiukan paremmaks.
Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä
En oo todellakaan mikään peltien korjaaja, mutta taitaa ehkä olla vähän voimakas tuo lommo ilman maalausta oiottavaksi.
Saman värinen vissiin kuin tuo mun tyttärelle tekemä Fiesta. Ei ollut ihan helpoimpia värejä tehdä paikkamaalausta, mutta voishan tuon kaaren oikoa ja paklata, sitten paukkupullolla sävyä ja 2k- spray lakalla koko lokasuoja...No onhan siinä tietysti sitä hommaa jo :P
Saman värinen vissiin kuin tuo mun tyttärelle tekemä Fiesta. Ei ollut ihan helpoimpia värejä tehdä paikkamaalausta, mutta voishan tuon kaaren oikoa ja paklata, sitten paukkupullolla sävyä ja 2k- spray lakalla koko lokasuoja...No onhan siinä tietysti sitä hommaa jo :P
Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä
Moneen vuoteen en oo mitään oikonu, mut voishan sitä koittaa...
Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä
Hiukan se jo lopsahti ulos päin kun itkällä rengasraudalla varovasti sisäpuolelta väänsi. Toi pyörän kaaren vekki tekee siitä haasteellisen. No katotaan kun siihen saakka päästään.
Otin tänään IDS:n töistä mukaan et sais sen ilmauksen ja sopeutuksen tehtyä. No sekään ei mennyt tosiaan niin kuin strömmsöössä. Hiton pääsylinteirn ja putken sauma vuotaa eikä kotona todellakaan niin pieniä O-renkaita mikä siihen liitokseen kuuluisi. :P
Otin tänään IDS:n töistä mukaan et sais sen ilmauksen ja sopeutuksen tehtyä. No sekään ei mennyt tosiaan niin kuin strömmsöössä. Hiton pääsylinteirn ja putken sauma vuotaa eikä kotona todellakaan niin pieniä O-renkaita mikä siihen liitokseen kuuluisi. :P
Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä
Mazda on kilvissä ja Fiestalla ajettu kohta 3000 kilsaa. Chero odottelee takapään listoja josko kaveri kerkiäis ne tekemään. No mun on aina hiukan tehnyt mieli kattoa mitä tämä on syönyt....

Oli alkuun jumissa mutta pienellä liottelulla ja vähän reilummalla väännöllä lähti liikkeelle. Vanha Clintonin paikallismoottori on vissiin tilalle hankittu klapisirkkeliä tai jotain pyörittämään. Käyttötunnit ovat kuulemma erittäin vähäiset. Saas nähdä miten tuosta saa jumissa olevan keskipakosäätimen liikkeelle.

Oli alkuun jumissa mutta pienellä liottelulla ja vähän reilummalla väännöllä lähti liikkeelle. Vanha Clintonin paikallismoottori on vissiin tilalle hankittu klapisirkkeliä tai jotain pyörittämään. Käyttötunnit ovat kuulemma erittäin vähäiset. Saas nähdä miten tuosta saa jumissa olevan keskipakosäätimen liikkeelle.
Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä
Clinttoni rupes paukuttamaan lopulta todella pienellä vaivalla. Rikkoutuneet vedenerotuskupin ja tulpan kun uusi ja vaihtoi tuoreet öljyt niin kampikammioon kuin ilmanputsariinkin niin johan pelittää. Kieriikö jollain vanhaa vesipumppua jossain, josko sellaisen pyörittämiseen tän valjastais. Sais rannassa saunavedet mukavammin sisälle.
Mulla on kierinyt tuossa duunista taltioitu mainostaulu tai sähköinen valokuvakehys. Pintä tuunausta ja josko se kelpais vaikka näyttely osastolle pyörittämään koneelta löytyneitä viimeiseltä kymmeneltä vuodelta taltioituja kuvia.

Mulla on kierinyt tuossa duunista taltioitu mainostaulu tai sähköinen valokuvakehys. Pintä tuunausta ja josko se kelpais vaikka näyttely osastolle pyörittämään koneelta löytyneitä viimeiseltä kymmeneltä vuodelta taltioituja kuvia.

Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä
Päätettiin lähteä vähän pyöräilemään sällin kanssa, kun tuo myräkkä vaihtui kauniiseen auringon paisteeseen. Joku porkkana tuohon ruumiin kulttuuriin pitää saada joten lähdettiin etsimään faijan vanhan Pannonian runkoa yhdeltä tontilta jossa muistelin sen viimeksi maanneen. Ei löytynyt prätkää mutta kaikkea muuta jännää kylläkin.






Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä
Tosta Pannoniasta tuli mieleen yx ihan ite tehty kauhea munaus. Pannonia nimeähän edelsi Csepel, ihan saman fillari oli. Sain sellaisen enolta, muistaakseni -58 mallisen, sämpylällä sen toin himaan Suomenlinnaan, vähän piti purkaa, että sopi kattotelineelle, tavaratilaan ja takapenkille. Tankin ja lampunkehyksen maalasin, sit selvis rungossa pari murtumaa ja homma jäi.
Kun faija jäi eläkkeelle, ite silloin jo muualla, osat kuskattiin Läyliäisiin. Varmaan 20 vuotta siitä faija siivos nurkkiaan, soitti et mitä tehdä pärrän osille ja tallissa myös säilöttynä olleelle Rellu 8 Gordinin mosalle.
Rellun koneesta laitoin ilmon muinaiseen Keltaiseen Pörssiin ja se meni salamaakin nopeammin, äijät tuli yöllä hakemaan jostain pohjoisesta. Mutta Csepel meni kaatikselle. Ja se kone oli rempattu, porattu, laakeroitu, uus korkkikytkin yms ei ajettu metriäkään.
Arvatkaas, oonko muutamankin kerran sitä päätöstä kironnut...
Kun faija jäi eläkkeelle, ite silloin jo muualla, osat kuskattiin Läyliäisiin. Varmaan 20 vuotta siitä faija siivos nurkkiaan, soitti et mitä tehdä pärrän osille ja tallissa myös säilöttynä olleelle Rellu 8 Gordinin mosalle.
Rellun koneesta laitoin ilmon muinaiseen Keltaiseen Pörssiin ja se meni salamaakin nopeammin, äijät tuli yöllä hakemaan jostain pohjoisesta. Mutta Csepel meni kaatikselle. Ja se kone oli rempattu, porattu, laakeroitu, uus korkkikytkin yms ei ajettu metriäkään.
Arvatkaas, oonko muutamankin kerran sitä päätöstä kironnut...
Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä
Tätä fillaria on sällin kanssa tehty pikku hiljaa ylimääräiseksi jääneestä vanhasta fillarista. Minna teki straipit runkoputkeen, maali bauhausin kilikali fleikkiä, penkin verhous pala 95 Escort Ghian penkkiä ja muu tallilta kerättyä aihiota.





