
1969 Baja SC/Ramblers
1969 Baja SC/Ramblers
Auto numero 130: alunperin James Garner – Scooter Patrick, lopulta kilpailuun osallistui Hunter Floyd ja ???


1969 Baja SC/Ramblers
hienoa faktaa ja komeita kuvia. 8-)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
1969 Baja SC/Ramblers
Auto numero 140: Ed Orr – Jim ”JW” Wright










1969 Baja SC/Ramblers
Auto numero 150: Johnny Crean, Jr. – Dick Hansen


1969 Baja SC/Ramblers
Auto numero 160: Jim Wright – Rene Leonharde tai Marion Beaver (?), neliveto
Myös tämä saattoi olla Garner/Patrick-kaksikolle osoitettu auto, ennen kuin he jättivät tallin



Donna Crean auton numero 160 edessä


Tämän auton matka keskeytyi jo kilpailun alkuvaiheessa suuriin vaurioihin
Myös tämä saattoi olla Garner/Patrick-kaksikolle osoitettu auto, ennen kuin he jättivät tallin



Donna Crean auton numero 160 edessä


Tämän auton matka keskeytyi jo kilpailun alkuvaiheessa suuriin vaurioihin
1969 Baja SC/Ramblers
Auto numero 170: Don Simpson – Walker Evans
Tämä auto oli alunperin osoitettu John ja Donna Creanille ja koska he eivät olleet totisia kilpa-ajajia, niin siksi se lähti reitille SC/Ramblereista viimeisenä. Auto oli siis kaksivetoinen ja siinä oli automaattivaihteisto sekä tuulilasi paikallaan




John ja Donna Crean tarkastavat autoa numero 170 ilmeisesti kisakatsastusjonossa. Aiempaan kuvaan verraten konepelti on vielä sininen, mutta kisakuvissa vaihtunut jo mattamustaksi.
Tämä auto oli alunperin osoitettu John ja Donna Creanille ja koska he eivät olleet totisia kilpa-ajajia, niin siksi se lähti reitille SC/Ramblereista viimeisenä. Auto oli siis kaksivetoinen ja siinä oli automaattivaihteisto sekä tuulilasi paikallaan




John ja Donna Crean tarkastavat autoa numero 170 ilmeisesti kisakatsastusjonossa. Aiempaan kuvaan verraten konepelti on vielä sininen, mutta kisakuvissa vaihtunut jo mattamustaksi.
1969 Baja SC/Ramblers
Ensimmäiset 87 mailia reitistä oli päällystettyä tietä ja kun ensimmäinen ensimmäinen kontrollipiste 9,3 mailin kohdalla oli ohitettu, ajettiin seuraavalle jo kaasu pohjassa. Tästä syystä 390cid V8:lla varustetut Ramblerit valittiin autoiksi – uskottiin että moottorin tuottama suuri teho antaisi huomattavan edun juuri kilpailun ensimmäisellä osiolla, kun ajettiin sileällä, tasaisella ja päällystetyllä tiellä. Myös reitin 12 viimeistä mailia olivat päällystettyjä, joten samaa etua haettiin myös sinne.
Ja uskomus kävikin toteen. Aikakorteista arvioiden Ramblerien keskinopeudet päällystetyillä osuuksilla lähentelivät 140mph:a, jolloin eroa muihin autokuntiin kertyi helposti. Kuljettajien kertomusten mukaan moottoreiden kierrokset olivat jatkuvasti 7000rpm:n nurkilla. Ed Orr kertoi ajaneensa autolla numero 140 hetkellisesti 151mph @ 8000rpm mittarien mukaan!
Tankkaus/huoltotaukojen lisäksi kilpailuun ei kuulunut pysähdyksiä tai muita taukoja. Kuljettajilla piti olla autoissa mukanaan tarvittavat työkalut, varaosat, tarvikkeet, ruuat sekä kartat ja heidän tuli suorittaa mahdolliset korjaukset itse reitillä, jos jotain sattui huoltoalueiden ulkopuolella. Jotkut osuudet mahdollistivat kaasupohjassa ajon, joillain taas autojen oli pakko madella pikkuhiljaa eteenpäin.

Kilpailijoille jaettu reittikartta

Useimpien autojen ajovalot teipattiin, jotta ne eivät vahingoittuisi ennen yöosuutta, jolla niitä todella tarvittaisiin. Kuvissa näkyy autoja valot teipattuina tai ilman, riippuen siitä missä vaiheessa kilpailua kuvat on otettu.

Reitin tarkastelua aiemmin esitetystä kartasta ennen kilpailua

Brian Chuchuan Jeep-tiimin ajokki lähdössä ensimmäisenä nelipyöräisenä matkaan numerolla 61.

Tässä esimerkki kortista, jollainen jaettiin kaikkiin autoihin ennen starttia. Kyseinen kortti kuului jo aiemmin mainitulle Carol Bryanille, joka ajoi Jeepsterillä
Ja uskomus kävikin toteen. Aikakorteista arvioiden Ramblerien keskinopeudet päällystetyillä osuuksilla lähentelivät 140mph:a, jolloin eroa muihin autokuntiin kertyi helposti. Kuljettajien kertomusten mukaan moottoreiden kierrokset olivat jatkuvasti 7000rpm:n nurkilla. Ed Orr kertoi ajaneensa autolla numero 140 hetkellisesti 151mph @ 8000rpm mittarien mukaan!
Tankkaus/huoltotaukojen lisäksi kilpailuun ei kuulunut pysähdyksiä tai muita taukoja. Kuljettajilla piti olla autoissa mukanaan tarvittavat työkalut, varaosat, tarvikkeet, ruuat sekä kartat ja heidän tuli suorittaa mahdolliset korjaukset itse reitillä, jos jotain sattui huoltoalueiden ulkopuolella. Jotkut osuudet mahdollistivat kaasupohjassa ajon, joillain taas autojen oli pakko madella pikkuhiljaa eteenpäin.

Kilpailijoille jaettu reittikartta

Useimpien autojen ajovalot teipattiin, jotta ne eivät vahingoittuisi ennen yöosuutta, jolla niitä todella tarvittaisiin. Kuvissa näkyy autoja valot teipattuina tai ilman, riippuen siitä missä vaiheessa kilpailua kuvat on otettu.

Reitin tarkastelua aiemmin esitetystä kartasta ennen kilpailua

Brian Chuchuan Jeep-tiimin ajokki lähdössä ensimmäisenä nelipyöräisenä matkaan numerolla 61.

Tässä esimerkki kortista, jollainen jaettiin kaikkiin autoihin ennen starttia. Kyseinen kortti kuului jo aiemmin mainitulle Carol Bryanille, joka ajoi Jeepsterillä
1969 Baja SC/Ramblers
Mukavaa vauhtia ramlerit loikotellu menemään, jeepsteri on saattanu hiukan jäädä noilla asfalttiosuuksilla. Dauntless kutosella ei varmaan ihan ylletty 140mph nopeuksiin
1969 Baja SC/Ramblers
Hitonmoista kyytiä tollasilla tötteröillä!