käynnistys ongelma... iso sellainen

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
CULMALA

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

Muistit kai että kyseisen nostajan pitää olla nostottomalla puolella nokkaa, eli ei yhtään nostoa päällä säätövaiheessa. Joutuu säädettäessä pyörittelemään konetta jonkun verran. jos näin oli niin hyvä, yks ongelma eliminoitu
Cassu

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Muistit kai että kyseisen nostajan pitää olla nostottomalla puolella nokkaa, eli ei yhtään nostoa päällä säätövaiheessa. Joutuu säädettäessä pyörittelemään konetta jonkun verran. jos näin oli niin hyvä, yks ongelma eliminoitu

Unohtakaa kyseinen kirjoitus... korjaus alempana...

Eli siis siinä vaiheessa kiristetään mutteria kun nostaja on niin ylhäällä kun se tulee...? sitten pyöritetään konetta että seuraava on taas niin ylhäällä ja kiristetään jne jne... Vai??? Jos sen mutterin kiristää silloin kun nostaja on alhaalla niin eikö noi keinut mene niin perkeleen piukkaa... Kun nostaja oli alhaalla sai mutterin vedettyä lähes pohjaan...?

lucifer74

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Mä ymmärsin aikoinaan ton ohjeen siten, että keinu käy alhaalla, eli painaa venan auki ja kun vena on täysin sulkeutunut ja keinu taas ylhäällä sitten aletaan ruuvaamaan.

Edit: ei pitäs kirjottaa ensin ja ajatella vasta sitten.. :-[

Ajattelin keinua enkä nostajaa kun kirjottelin. Korjattu typo.
Cassu

Mun mielestä kun nostaja on ylhäällä nousee työntötanko joka nostaa keinun toista päätä ja silloin keinun toinen pää työntyy alas ja avaa venttiilin eikö?
Cassu

Korjaus tohon nostaja kirjoitukseen... eli just toisinpäin, säädetään nostaja alhaalla... vittu mä olen tota jo aikaiasemmin kysynyt ja saanut vastauksen että nostaja alhaalla... Saatana täytyy vielä tarkastaa että tein oiken, vittu tässä alkaa olemaan ihan sekaisin kaikki asiat pyörii päässä... Itse asiassa vähän jopa toivon että olisin säätänyt väärin, olisi ainakin helppo korjata!!!! Asiaa kuitenkin kun tarkkaa mietin muistelisin että nostaja oli alhaalla kun keinuja säädettiin koska työntötanko ei paljon pyöritellä kun se alkaa työntämään venttiiliä alas noissa kansissa on meinaa tupla jouset... Juu kyllä ne taidettiin säätää ihan oikein...

Sori kaikki nämä voimasanat mutta voitte kuvitella että tällä hetkellä olen unissakin talilla konetta vääntämässä ja alkaa mennä painajaisen puolelle!!!
Cassu

Huomasin vielä sellaisen asian kun tuota räjäytyskuvaa katselin että kampuran ajoitusrattaan ja jakopään kopan välissä on tuollainen kupin mallinen "prikka". Mielestäni mulla ei sellaista ollut... Tai ainakaan en sellaista laittanut... :P Onko sillä muuta tarkoitusta kun suojata stefaa öljy roiskeilta?
lucifer74

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Joo ei haittaa manailu, kun ite vielä sotkin asioita. Käytiin mamman kans lekurissa niin se sotki pasmoja. Sori.

Eli nostaja alhaalla säätö, kuten on ohjeistettu aiemmin.

Venttiilin liikkeen loputtua, jos tönäri pyörii on syytä hiukan kiristää. Näin ite tein.

Tosta prikasta en tiedä, kun en ole koppia availlu. Heittäny aina kokonaisen toimivan koneen nokalle.. ;) ;D
CULMALA

Eipä sillä prikalla muuta virkaa taida olla, eli ei ongelma ole siitä kiinni. Halusin vain varmistella tuon vena jutun. Tuli tosiaankin selväksi ;D
pekka

Viesti Kirjoittaja pekka »

Just juttelin kassun kanssa ja tosiaan venoista/tönäreistä ei ole kiinni.

Jakoketju on pelkääjän puolelta pirun kireellä ja kuskin puolelta löysällä.
CULMALA

Niin päinhän se kuuluu uuden ketjun kanssa ollakin.
Vastaa Viestiin