pörpör - A-V:n mopoprojektia

Juttua kaikesta mahdollisesta säästä elämään ja muuhun ei suoraan harrastukseen liittyvään.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Loud pipes saves lives! :)
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja A-V »

Joo. noita perkuleen bombereita alkaa pyöriä jaloissa täälläkin.. :o



..kokoajan saa varoa mistä suhahtaa ohitte. :o >:( >:(



Tjuu, tuntuu olevan kevätsokeutta autoilijoissa. Sais hommata muutamat kuskit paksummat lasit mitä tossa oon ajellut...



Onneks toi A-V:n kapistus ei mee kovin kovaa ja sen näkee ja vissiin kuuleekin..  ;) ;) ;D



tjoo, tätä ei sekoita mopoon pikatiellä, mukava huippunopeus 90kmh ja epäilemättä kuulee ennenkä näkee.. ::)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Serkulla oli joskus kevari Honda jossa kuuluvuusalue maaseudulla tyynenä kesäyönä n. 10 km. ;D
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja A-V »

Noniin, tästäkin käyttispaukuttimesta pari kuvaa:











Kattelin tossa että näyttää oudolta, mutta perähän se siinä yläasennossa hämää, istuessa tilaa takarenkaan ja lokarin välissä ei ole.



niinjoo ja tualahan näkyy tuo massiivinen uima-allaskin minkä asentelin loman kunniaksi ;D tästä voiskin lähteä sinne lojumaan... ::)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
NonSenCe
Viestit: 800
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 12:52 pm

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

se on muuten härskimmän näkönen livenä toi mopetin.



ps. ja muista hyttysmyrkky :)
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja A-V »

se on muuten härskimmän näkönen livenä toi mopetin.



ps. ja muista hyttysmyrkky :)



ei hytyjä oo näkyny tänää ;) tässä aattelin just jos menis paukuttelemaan tätä tonne jazzien suuntaan... ;D ;D
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja A-V »

tuo edellinen CM400T vaihtui viime talvella kahteen mönkijään, joista toinen moottorivikainen ja toinen pikkuvikainen.



Viime viikolla möin moottorivikaisen pois ja sen toisen susisafarilta tutun/kesällä työmatka-ajossakin palvelleen toimivan mönkkärin pistin vaihdossa prätkään. Vaihtosuhde oli sen verran edullinen, että Anun kanssa ajeltiin eilen Vaasaan mönkkäri kärryllä ja takaisin köröttelin 240km koeajon uudella mopolla.





Tämä tässä on CB750 KZ, eli tuttavallisemmin tuuttihonda vuosimallia 1980. Joku höpö ruattalainen tosin on asentanut siihen '80luvulla tommosen pirun ruman katehässäkän keulalle (joka lähtee irti heti kun osuu pyöreä lamppu käteen jossain) ja seisottanut sitä lämpimässä tallissa kahdeksan vuotta. Tämän jälkeen myyty Suomeen edelliselle omistajalleen joka ajellut joskus ja jouluna - mutta huoltanut ihan ok vaikkakin kaupannut orkkis nelosputket johonkin museoprojektiin ja asennellut nuo tarviketrumpetit. Seisomisen vuoksi motti oli 'lievästi sanottuna' tukossa, huippunopeus ostettaessa 80kmh, joka matkan myötä nousi noin tuplaksi tuosta. Tänään olis tarkotus vaihdella öljyt ja filtterit ja kattella ostosta tarkemmin.







Perushuollon jälkeen kaasarit säätöön, startin kehää vaihtoon sekä ulompien pyttyjen puola... ja sitten aletaan talven tulon myötä keventämään ja rakentelemaan tonne bobberin ja caferacerin välimaastoon... ::)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja pekka »

Komee se on... 8-)
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Isä-ukolla oli muutamakin CB500:nen.

Olikohan -78 ja -79.

Vanhempi myytiin jo joskus kauan sitten, kun en ollut pyörä iässä.

Mutta uudemmalla tuli itsekkin ajeltua, oli ihan mukava peli,

Ja matka ajossa erittäin mukava, esim. Kittilän Leviltä - Vilppulaan, noin 820 km, 9 tuntiin. Pakollisia tankkaus pysähdyksiä vähintään 250 km välein, tuossa vauhdissa soppaa jo kuluu.



---



Mutta asiaan, jota ajattelin.



Niissä, häiriö suojatut tulpat särkyi heti muutaman käynnistys kerran jälkeen.

Toimi ainoastaan vanhemman tyyppisillä, ei häiriösuojatuilla.



Lähinnä vaan, että onko puolassa todettu joku oikea vikakin??

Vai onko vain väärät tulpat ja tulppa vikaa...
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja A-V »

joo puola on pimeä kunnes lämpö nousee, ja puolan takia ulommaiset pytyt pimeänä, sisemmät toimii kun ovat toisessa puolassa. 50e maksaa uus joten ei täs stressiä.





Sata euroa köyhempänä ja pari tuntia myöhemmin... NYT se näyttää keulasta enemmän siltä miltä pitäs... Pistin piruuttani hiukan korkeammalle etuvalon mitä orkkiksena on, natsaa omaan silmään paremmin tossa. Vilkut vielä, ja peilit ja takavalo ennen kaikkea.







loput sit talvella... pirusti siivoamista sähköissä ja tööttiä vaihtoon ja satulaa ja keulan korjausta (stefat...) ja uutta maaliakin ja pakoputkisto ja mittaristoa ja takapään muutokset...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Vastaa Viestiin