ja noi etuveto parsat on ihan OK käyttiksiä. Ainakin mulla toi Neoni toiminut todella hyvin ja luotettavasti - sekä valittamatta ja nöyrästi (toisin kun isäntä ite vai miten se meni). ;)
Eihän se häävin näkönen ole, mutta keskikulutus pyörinyt 7-8 l/100km tasolla joten ei sen puoleen myöskään valittamista.
PT Cruiser oli paremmannäkönen mutta ei kulkenut lähellekään yhtä hyvin joten tää Neon sopii mulle yllättäen paremmin.
Dodiin....nyt alkaa nää omat käyttis murheet olla ratkaistu tai taattu pitkäksi aikaa eteen päin. Kun emännän Mondeo alkoi esittää laajenevaa ruostumisen merkkiä, niin laitoin sit varmuudeksi koko kaluston myyntiin, et sais emännälle uudemman ajopelin alle. No tässä hössötyksessä kävi sit niin, että meni niin Mondeo kuin Stratuskin. Emännälle hain tilalle ´02 Neonin ja tänään itelle saman ikäisen 2 litrasen Sebringin. Saas nähdä miten noilla pärjätään.
Positiivisia kokemuksia etuveto Hyryslereistä, joten Audi saa mennä..
minkä verran hyrsleri vie bentsiiniä maantiellä tai seka-ajossa ?
nyt kolme viikkoa ihaillut nettiautosta. aiemmin meitillä oli 2.5 ja manuaalilla vanhempi korinen ja muuten oli mukava mutta puhtia ei ollut ollenkaan joten mietinnässä 3.3 ja tomaatti
Nää on molemmat vielä niin tuoreita hankintoja, ettei oo vielä hajuakaan kulutuksista. Noi 2,5 V6 Staratukset meni 8,5-9,5l/100km luokassa. Vanha 2,5 nelos koneinen Saratoga vei jotain 8 litraa.
Tää 2 litranen Sebring tuntuu nyt alkuun ehkä hiukan tassukalta mut kyllä se tossa 8-tien ruuhkassa tuntu menevän cruisella ihan hienosti. Saas nähdä mitä se gasoa sit haukkaa kun päästään tuosta vähän sinuiksi. Mut se on edelleen sanottava, et valot on edelleen ihan yhtä huonot kuin kaikissa muissakin omistamissani jenkeissä. Neoniin laiton heti lisäpitkät mut tähän Sebringin keulaan niitä on vähän hankalampi sovittaa.
Toi Voyager on ollu vasta vajaa pari viikkoa. Eli ainoo mitattu kulutus oli kerhokokousreissulla, missä kulutus oli ~10 l/100km. Suoraa maantietä, neljä henkeä ja kolmisen sataa kiloa peltiosia kyydissä..
Aiemmin meillä oli -95 Voyager 2,5 nelosella ja manuaalilla. Siinä sekalainen kulutus myös kympin paikkeilla.
Keksin tänään käväistä katsastuskonttorilla Sierran kanssa ja puhtain paperein tuli leima.
Kuulemma on "riittävän" hieno Sierra.
Toisen sivuvilkun polttimon vaihdoin ensin, siihenkin piti Ramilta neuvoa kysyä, kun en tajunnut, miten irtoaa, enkä halunnut tietenkään rikkoa.
Mun silmään oli etualatukivarsien isommassa kumihelassa jo turhan paljon väljää ja vaikka sitä voisi kiristääkin, niin kävinpä tilaamassa Motonetista uudet molemmin puolin, on koko tukivarsi pallonivelineen ja heloineen TRW:n valmistetta, muutama yksittäiskappale löytyi vielä eripuolilta Suomea, uusia ei enää tehdä.
Ens kesänä kiva vaihtaa pihalla auringossa asennusjuomia nautiskellen.
Tulis jo liukasta, niin pääsis lukkoperästä naatiskelemaan, pelkällä asvaltilla ei viitti uusia nastarenkaita rikkoa.