AMC Rebel Machine - Suomessa.

Tänne voit laittaa oikean merkkisiin autoihin liittyvät muut kysymykset tai kertoa mitä on tullut kohellettua auton kanssa. Myös osto-oppaat ja ensimmäiset tervehdys viestit tänne.
Sammy

Viesti Kirjoittaja Sammy »

Suomen 1970 Machinet :

aito, rekisteröity 1 kesäkuuta 1971

SST 360, rekisteröity 14 joulukuuta 1970

SST 360, rekisteröity 30 joulukuuta 1970

aito tyyppikatsastettu 3 kesäkuuta 1970

SST 360 tyyppikatsastettu 19 marraskuuta 1969

lähetystövirkailijan vm 1969 on rekisteröity 26 tammikuuta 1972 suomalaisilla kilvillä

suomeen tuotujen varaosa Machinen ensimmäiset omistajat

Telmoos oy Helsinki

Tekseks ry Helsinki / Yrjö Paulow Helsinki (Monimiljonääri)

Mistä nämä faktat ovat peräisin?

Toi Telmoos Oy käsittääkseni mätsää Makkosen autoon.
Beluski

Viesti Kirjoittaja Beluski »

On,on kiintoisaa.monta SST sedaneita on tuotu?tiedän 5 kärryä kun olen tätä voorumia sellannut.ja onko nuo ilmotetut tosiaan 2d ht...?

Eikös Paulow ja Aarno-Wihuri ole naapureita?ei taida takkutukkaraukkapaskarähjäisellä olla asiaa niille huudeille.
rebel70

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Telmoos oy oli juu mun auton eka omistaja. Tais olla 73 vuoteen asti.
😁
rebel70

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Mitä tuo Telmoos oyn ala oli, onko tietoa?
😁
tl

Viesti Kirjoittaja tl »

Totuus on tarua ihmeellisempää, olis se ollut ainakin komeeta katseltavaa, vaikkei menestystä välttämättä olis tullutkaan. Ihmetyttää kyllä suuresti silti, että miksei valinta osunut ennemmin javeliniin, kun ei kuitenkaan ihan amatöörikilpa-autoilijasta ollut kyse

eikö kaikki suomeen tuodut 2 oviset V8 varustetut AMC autot olleet tarkoitettu kilpuriksi, niin olen kuullut

2 paikkainen AMX, Javelin, Hornet/SC, the Machine

Voi olla että Toivonen käytti tota myyntipuheena, ja koska oli kilpa-autoilija miehiä, niin on saattanut toimiakin. Totuus on kuitenkin että kilpaili ihan muilla merkeillä ja amc:t toimi vaan käyttiksinä ja vetoautoina (jeepit). Tuskin Amc-myyjällä olis ollut suuria vaikeuksia osatoimituksissa, jos olis päättänyt lähteä oikeasti kilpailemaan niillä.
Sammy

Viesti Kirjoittaja Sammy »

http://www.overdrive.fi/forum/threads/amc-rebel-sst-2d-ht-70-etsin-kuvia-ja-historiaa-autosta.75052/

Tossa linkki Makkosen autoon liittyen OD:lta, jutut vuodelta 2006. Liittyy myös tuohon KK:n muisteloon kullanvärisestä sisustasta (vai onko toi saman herran sama muistelo?)
KK

Viesti Kirjoittaja KK »

Minähän se kuvaavalla nimimerkillä muinoin oodeella.

Ja veti Toivonen kilpureitaan ja ainakin yhtenä kesänä matkamöxää tolla mun Javellakin kertoi poikansa, joka hyvin muistaa sen lapsen kakan värisenä (mustard yellow).
tl

Viesti Kirjoittaja tl »

Harmi ettei se enää oo sen värinen, omasta mielestä paras väri tohon korimalliin mustilla teipeillä ja sama pätee myös sc/hornaan.

Mulla on edelleen Toivonen racing-teamin vanha Wagoneer tallessa, on vaan niin pahan mätä, että en tiedä riittääkö inspiraatio koskaan kunnostukseen
KK

Viesti Kirjoittaja KK »

Menee ihan aiheen vierestä, sorry masinistit, mut itekin oon tykännyt siitä -71 Jave AMX promokuvasta, orkkis esitteessäkin auto just sen keltainen ja se T-teippi taipuu päistä alas, eikä lokasuojien päälle, harmi ettei kukaan valmista sen mallista teippiä.
tl

Viesti Kirjoittaja tl »

Olikos se niin että se teippimalli oli vaan niissä promokuvissa ja tuotantomalleihin se muuttui? Se on kyllä paremman näköinen
Vastaa Viestiin