Tänne voit laittaa oikean merkkisiin autoihin liittyvät muut kysymykset tai kertoa mitä on tullut kohellettua auton kanssa. Myös osto-oppaat ja ensimmäiset tervehdys viestit tänne.
Totuus on tarua ihmeellisempää, olis se ollut ainakin komeeta katseltavaa, vaikkei menestystä välttämättä olis tullutkaan. Ihmetyttää kyllä suuresti silti, että miksei valinta osunut ennemmin javeliniin, kun ei kuitenkaan ihan amatöörikilpa-autoilijasta ollut kyse
eikö kaikki suomeen tuodut 2 oviset V8 varustetut AMC autot olleet tarkoitettu kilpuriksi, niin olen kuullut
2 paikkainen AMX, Javelin, Hornet/SC, the Machine
Voi olla että Toivonen käytti tota myyntipuheena, ja koska oli kilpa-autoilija miehiä, niin on saattanut toimiakin. Totuus on kuitenkin että kilpaili ihan muilla merkeillä ja amc:t toimi vaan käyttiksinä ja vetoautoina (jeepit). Tuskin Amc-myyjällä olis ollut suuria vaikeuksia osatoimituksissa, jos olis päättänyt lähteä oikeasti kilpailemaan niillä.
Tossa linkki Makkosen autoon liittyen OD:lta, jutut vuodelta 2006. Liittyy myös tuohon KK:n muisteloon kullanvärisestä sisustasta (vai onko toi saman herran sama muistelo?)
Minähän se kuvaavalla nimimerkillä muinoin oodeella.
Ja veti Toivonen kilpureitaan ja ainakin yhtenä kesänä matkamöxää tolla mun Javellakin kertoi poikansa, joka hyvin muistaa sen lapsen kakan värisenä (mustard yellow).
Menee ihan aiheen vierestä, sorry masinistit, mut itekin oon tykännyt siitä -71 Jave AMX promokuvasta, orkkis esitteessäkin auto just sen keltainen ja se T-teippi taipuu päistä alas, eikä lokasuojien päälle, harmi ettei kukaan valmista sen mallista teippiä.