Minkäläisia AMC-käyttöautoja teillä on
Vai onko teillä?!?Eipä juuri näy missään.Nooh,minä huristelen jokapäiväiset ajoni tällä hetkellä Rambler American farmilla vm. -67.Autot tykkää kun niillä ajetaan.
Mulla on Wagoneer ollu koko vuoden ajossa. En oo periaatteessa koskaan omistanu harrasteautoa , vanhoja autoja kyllä , mutta niillä on aina ajettu mitään säälimättä.
Kun veivaa 60+ kilsaa päivässä IS luokiteltua tietä, niin ei paljon huvita vanhoja autoja siinä raiskata. Nuo 90 luvun Jeepit on saanut nyttemmin palvella jonkun perus kinnerin kaverina talvisin. Enkä kyllä kesälläkään kauheasti ajele, toi MR status tekee oman rajoituksensa.
Amc:n moottori on käyttisjeepissä
'67 Americanolla tulee ajettua abouttiarallaa huhtikuusta lokakuulle n. 10 000-12 000 km.
Pelkistä työmatkoista tulee 1000 km kuukaudessa, lisäksi viikonloppureissuja, jotka nekin on yleensä toista tuhatta kilometriä. Talvellakin tulee ajeltua jos on nätti keli ja muuten vaan huvittaa tai jos isännän käyttis sohlaa. Suolaröppöisille teille ei enää juurikaan raatsi lähteä.
Tämä kesä on tosin jäänyt vähälle ajolle pitkittyneen jarrurempan takia. Kaikkinensa 27 vuoden aikana on pyörähtänyt mittariin reilu 250 000, viimeksi mittari "nollautui" heinäkuussa 2014, joten mittarilukema on nyt karvan päälle 30 000.
Nyt mulla on ollut reilun vuoden verran Ramsun kaverina tuo '93 Limited, siihen on tullut sinä aikana n. 7000 mailia mittariin. Sain ostaa sen vain nimikkeellä "talviauto", toista "harrasteautoa" meille ei kuulemma saa hankkia... ;)
Pelkistä työmatkoista tulee 1000 km kuukaudessa, lisäksi viikonloppureissuja, jotka nekin on yleensä toista tuhatta kilometriä. Talvellakin tulee ajeltua jos on nätti keli ja muuten vaan huvittaa tai jos isännän käyttis sohlaa. Suolaröppöisille teille ei enää juurikaan raatsi lähteä.
Tämä kesä on tosin jäänyt vähälle ajolle pitkittyneen jarrurempan takia. Kaikkinensa 27 vuoden aikana on pyörähtänyt mittariin reilu 250 000, viimeksi mittari "nollautui" heinäkuussa 2014, joten mittarilukema on nyt karvan päälle 30 000.
Nyt mulla on ollut reilun vuoden verran Ramsun kaverina tuo '93 Limited, siihen on tullut sinä aikana n. 7000 mailia mittariin. Sain ostaa sen vain nimikkeellä "talviauto", toista "harrasteautoa" meille ei kuulemma saa hankkia... ;)
Ja vastaan vielä samantien itselleni, kun kysyttiin nimenomaan käyttöautoista ja lipsahti tuo sana harrasteauto tuonne edelliseen viestiin.
Ramsu on toden totta ollut aina mulle käyttö- ei näyttöauto ja ainoa sellainen. Jepukan ostin melkein vahingossa, joten tuntuu jopa hieman oudolta, että nyt on valinnanvaraa peräti kaksi oikean merkkistä käyttistä.
Ramsu on toden totta ollut aina mulle käyttö- ei näyttöauto ja ainoa sellainen. Jepukan ostin melkein vahingossa, joten tuntuu jopa hieman oudolta, että nyt on valinnanvaraa peräti kaksi oikean merkkistä käyttistä.
Vähäistä taitaa olla Amc-ajelut porukoilla.Nooh,pitää itse yrittää harjoittaa tuota autoilupuoltakin.1000 kilsaa näyttää tulevan kuukaudessa vähintään ajoa ja parhaassa kuussa reilu 3000 km.
jahans, meinas mennä ohi.
kesät ambolla ja talvet lassella. lasselle tulossa neljäs talvi.
kesät ambolla ja talvet lassella. lasselle tulossa neljäs talvi.
Jeepillä edelleen. 8-)
-Oliko tälläinen kysely jo aiemmin....? :-?
-Oliko tälläinen kysely jo aiemmin....? :-?
Voiko tästä "runsaasta" kommenttien määrästä päätellä,että tuo AMC-tuotteella aktiivisesti ajaminen on muutaman kaverin hallinnassa.Mihinkä niitä autoja oikeen säästetään?Itse kun on niin perkuleen autoromantikko,ettei vaan pysty millään nyky etovetohimmelillä ajelemaan niin pakkohan se on sitten ns. oikeilla autoilla ajella ;D