Puristukset
Puristukset
Eli paljo suunnilleen pitäs puristukset olla 360 motissa?? siis vakiossa.. mittasin tosta omasta, repsikan puolella kaikki 7,5. kuskin puolella kaks 6,5 ja yks 8 ja yks 7,7... onko noissa liikaa heittoa..
Puristukset
Puristuspaineissa sais kait olla heittoa joku 25% parhaan ja huonoimman välillä. Noihin tuloksiin ei kannata kuitenkaan itseään hirttää, koska mittausvirheen mahdollisuus on suuri.
Onko koneessasi jokin vika miksi paineita mittaat???
Puristuspaine- ja ohivuotomittaukset yhdessä antavat osviittaa siitä missä vika voi olla mutta eivät kerro koko totuutta. Esim. tossa duunissa haettiin vikaa 60tkm ajetusta Maverickin 2,3 koneesta miks öljyä kuluu 2 litraa 3000km aikana. Puristuspaineet ja ohivuodot oli hyvät ja tasaiset. Vika oli alimittaisissa öljyrenkaissa jotka olivat alkaneet päästää kokoajan enemmän. Että tuolta pohjalta.
Onko koneessasi jokin vika miksi paineita mittaat???
Puristuspaine- ja ohivuotomittaukset yhdessä antavat osviittaa siitä missä vika voi olla mutta eivät kerro koko totuutta. Esim. tossa duunissa haettiin vikaa 60tkm ajetusta Maverickin 2,3 koneesta miks öljyä kuluu 2 litraa 3000km aikana. Puristuspaineet ja ohivuodot oli hyvät ja tasaiset. Vika oli alimittaisissa öljyrenkaissa jotka olivat alkaneet päästää kokoajan enemmän. Että tuolta pohjalta.
Puristukset
Kovin alhaisilta vaikuttavat. Riippuen vuosimallista ilmoitetaan 120-150 Psi tai 150 psi 1975 ja vanhemmalle.
Onko kone seisonut käyttämättömänä pitkään? Muutama ruikkaus öljyä sylinteriin kertoo onko vaivaa venttiileissä vai sylinterissä. Eli, jos öljy nostaa painearvoa on sylinterin tiiveydessä vikaa
Onko kone seisonut käyttämättömänä pitkään? Muutama ruikkaus öljyä sylinteriin kertoo onko vaivaa venttiileissä vai sylinterissä. Eli, jos öljy nostaa painearvoa on sylinterin tiiveydessä vikaa
Puristukset
Eli paljo suunnilleen pitäs puristukset olla 360 motissa?? siis vakiossa.. mittasin tosta omasta, repsikan puolella kaikki 7,5. kuskin puolella kaks 6,5 ja yks 8 ja yks 7,7... onko noissa liikaa heittoa..
http://www.jaatiedostosi.com/UHHK/AMC-V8-SPECS.pdf
Onhan nuo numeroina matalat verrattuna speksiin, etenkin tuo 6.5. Mä mittailin joskus 304cidistä niin olivat kasin pintaan kaikki, mutta tiettävästi ihan tyypillistä kasikoneissa että venat kusee jonkinverran puristuksista etenkin jos niille ei ole vuosiin tehty mitään.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Puristukset
Otin vähä selvää asiasta ja oon ilmeisesti mitannu puristukset väärin.. eli annoin koneen pyörähtää kerran, eiks sillä pidä sahata vähän aikaa ni lukema nousee ja si kun ei enää nouse ni se on se tulos.. koitin muuten vaa yhellä sylinterillä pyörittää kauemmin konetta ni mittari liikahti kolme kertaa ja ois kai viäki noussu..(en koittanu enempää) tolloin arvo oli jo 10 tai vähä enemmänki.. pitää noi viä mitata tollain kaikki jos toi on oikee tapa.. onko sillä hirveesti merkitystä onko kone kuuma vai kylmä? ja kaasu pitäs kai pitää pohjassa? siks mä noita mittaan kun ylävesiletkuun tulee painetta kun termari aukee ja sit syylaristä kusee välillä nestettä.. siis pinta nousee hiljalleen ja si tulee yli, sit taas laskee.. en muista nousiko pinta sillonki kun termari oli kiinni. muistaakseni noin se meni kesällä.. aattelin et oisko kansipahvi entinen mut jos noi puristukset on hyvät ni ei kai se si siitä oo.. tai si vois olla kannessa tai jossai halkeema joka kuumana laajenee ja siks puristukset ois kylmänä ok. mun oma veikkaus ois ehkä tukkonen syylari et sen takia tekee painetta.. saakoha tosta ny mitää selvää :o
Puristukset
Mittaa kuumasta koneesta, pyöritä hetki ja joka pytylle samallalailla.
Huuhtele jäähdytin ja vaihda termari. Mulla oli muinoin wagossa myös ylävesiletku piukan pullea, ei toennut huuhtomisellakaan, vasta uudelleen kennotus toi toivotun muutoksen.
Huuhtele jäähdytin ja vaihda termari. Mulla oli muinoin wagossa myös ylävesiletku piukan pullea, ei toennut huuhtomisellakaan, vasta uudelleen kennotus toi toivotun muutoksen.
Puristukset
no kuumaks tota en ny saa ku pakosarjat irti, kardaani irti (pitäs lyhentää) ja laatikossa ei öljyjä.. eli en viitti käynnistää.. kone ja syylari huuhdeltu pariki kertaa vedellä ja jollai puhdistus aineella kesällä, termari vaihdettu.. aattelin laittaa tohon capricen syylarin ku ois semmonen ylimääräsenä.. oman merkin osat vaa vähenee.. mut voihan ton joskus kennottaa ja vaihtaa si takas..kun toi budjetti ei oo ny mikää hirveen suuri..
Puristukset
Puristusten pitäisi nousta samassa tahdissa joka pytyssä. Vuotavalla venttiililläkin saa samat puristukset, kun vaan tarpeeksi jauhaa.
Yleensä viidennellä pyörähdyksellä ei enää paineet nouse, jo kaikki on kunnossa. Ja mittarit tuntuu olevan aika epätarkkoja, joten enemmänkin kannattaa kiinnittää huomiota heittoihin, ei max. paineeseen.
Yleensä viidennellä pyörähdyksellä ei enää paineet nouse, jo kaikki on kunnossa. Ja mittarit tuntuu olevan aika epätarkkoja, joten enemmänkin kannattaa kiinnittää huomiota heittoihin, ei max. paineeseen.
Puristukset
Turbiiniin ja askiin öljyä, jos se on kiinni koneessa puristusmittausten aikana.
Kuivana pyöriminen ei tee hyvää.
RS
Kuivana pyöriminen ei tee hyvää.
RS
Puristukset
ottaako se aski nii helposti itteensä jos muutaman kerran konetta pyöräyttää..