Cherokeen vilkut

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
WeGe
Viestit: 282
Liittynyt: To Touko 03, 2007 5:03 pm

Cherokeen vilkut

Viesti Kirjoittaja WeGe »

Tuollainen pikku vika Cherokeessa. Vilkutettaessa mittaristossa vilkkuu molemmat merkkivalot, aivankuin hätävilkuilla. Ulkona kyllä vilkkuu ihan normisti sekä auto että myös kärry (silloin kun se on perässä).

Ei tuo mua niinkään haittaa, mut kyllästyttää selittää aina uusille kyydissäolijoille tätäkin ominaisuutta. (Se on näis jenkkilotjapaskois aina ollu tälläi, eks tiä)

Missä vika?
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Cherokeen vilkut

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Tästä oli ennenkin juttua.



Se on ominaisuus, ei vika.





------------



EDIT

tuossa juttua

http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1197545891/4#4
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Cherokeen vilkut

Viesti Kirjoittaja A-V »

Totajoo, sama ominaisuus on kaikissa euroopassa alunperin myydyissä XJ Cheroissa, eli suomiautoissa ja saksantuonneissa.



Ymmärtääkseni melko selkeä korjata, Jamant mulle sen joskus selitti pirun hyvin - muttei enää muista detaileja. Vissiin "vika" on ollut laiskoissa maahantuojissa jotka käyttäneet niitä piuhoja mitä autossa on lisäämättä yhtä (minkä nää eurovalot käytännössä tarvis kun vilkut ja parkit on erikseen).
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
WeGe
Viestit: 282
Liittynyt: To Touko 03, 2007 5:03 pm

Cherokeen vilkut

Viesti Kirjoittaja WeGe »

Asai selvisi nopeasti, kiitos. En tosin rupea korjailemaan, ellei tule mitään mikä vaatii mittariston irroittamista....

Onpahan ainakin erilainen kuin muilla.
Avatar
pekka
Viestit: 4939
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Cherokeen vilkut

Viesti Kirjoittaja pekka »

uudemmissa ei ole tota ominaisuutta
Teddy_Tiger
Viestit: 163
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2007 5:10 am

Cherokeen vilkut

Viesti Kirjoittaja Teddy_Tiger »

Eikä ollut kyllä munkaan ex-Cherossa (vm.1991), siihen lisättiin sivuvilkut itse. Ei tarvinnu vetää uusia piuhoja sen enempää, vähän vaan jatkettiin yhtä.



Ajovalon viereen siihen pitkulaiseen, joka vissiin jenkkimalleissa palaa, tulee myös vilkkupiuha. Siellä on polttimollekin paikka. Siitä otettiin omaan. Tosin mun auto oli ilmeisesti alkujaan mallia Canada, en tiedä onko vaikutusta...
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Cherokeen vilkut

Viesti Kirjoittaja A-V »

onjuu, canada/usa on ratkaisu erilainen.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Cherokeen vilkut

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Tuollainen pikku vika Cherokeessa. Vilkutettaessa mittaristossa vilkkuu molemmat merkkivalot, aivankuin hätävilkuilla. Ulkona kyllä vilkkuu ihan normisti sekä auto että myös kärry (silloin kun se on perässä).

Ei tuo mua niinkään haittaa, mut kyllästyttää selittää aina uusille kyydissäolijoille tätäkin ominaisuutta. (Se on näis jenkkilotjapaskois aina ollu tälläi, eks tiä)

Missä vika?





Se kyllä yleistä että jenkkiautoja mollataan pahasti mutta onko käyttökinderit sen parempia. Saksalainen tekee vielä erikoisempia ratkaisuja ja japsit ollut ennen ainakin semmoisia että kun tie aurattu talvella tai karhuttu, sitten välillä auraaja käynyt linja-autopysäkin kautta. Japanilainen auto menee samoja jälkiä ;D ;D ;D Siinä ne ajominaisuudet.. Jeepit menee kiertelemättä suoraan ;)
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Cherokeen vilkut

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Eikä ollut kyllä munkaan ex-Cherossa (vm.1991), siihen lisättiin sivuvilkut itse. Ei tarvinnu vetää uusia piuhoja sen enempää, vähän vaan jatkettiin yhtä.



Ajovalon viereen siihen pitkulaiseen, joka vissiin jenkkimalleissa palaa, tulee myös vilkkupiuha. Siellä on polttimollekin paikka. Siitä otettiin omaan. Tosin mun auto oli ilmeisesti alkujaan mallia Canada, en tiedä onko vaikutusta...



Minä en tiedä siitä mitä sähköisesti kytkennöissä canadanpojan tai usapojan eroja. Mutta se työnjälki ja laatu heikkoa canadalaisilla> liekkö sukulais-siirtolais vaikutusta mutta tämän päivän valeot muistuttaa täysin sitä. Ainakin GM pikkareissa näkee eron täysin, sen tietää siitä kumman tekemässä harnessissa häviä johtoa mittaritaulun sisältä> savusta näkee...



Sitten tuo maahantuojan tekeleitä näkee FSJ:ssä myöskin. Kaksinapainen johto viety mittariston taakse vilkkujen merkivaloille, rosvoilla otettuna. Ihmetyttää kun ei voi ottaa suoraan takavaloilta vetokoukun pistorasialle> merkkivaloilta ;D



Vilkuilla ei ole niin paljoa kuormaa kun on pulssijännite. Kuormitusvaikutus pientä kun johdot kestää hetkellisesti mitä vaan.

Sama kuorma silti releen päässä, lisää asennustyötä kun purat lattiaverhoilut auki ja vedät johtoa autoon. Sekin semmoinen 0,5 neliön ohutta karvaa. Ohuempi kuin auton omat johdot...
Vastaa Viestiin