Sivunvalintanappi Sivu: [1]  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) Hornan startti (Luettu 7612 kertaa)
Henri Eronen
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 118
Sijainti: Pieksämäki
Liittynyt: 02.04.06
Sukupuoli: Mies
Hornan startti
04.04.06 klo 21:27:50
Tulosta viesti  
Moi,

Ongelmana on hornan startti. autossa siis 232 cid kutonen ja startti sisäisellä solenoidilla.



Tuleeko tuo "sokka" joka rajoittaa bendixin liikettä (kuvassa osa 14) ni kumpaanko noista hahloista starttiakselilla? itselläni se oli alemmassa ja startatessa startti vain pyöri ja rohisi. Onko siis autoni startti kasattu alkujaankin väärin (ed. omistajan toimesta varmaan...)
« Viimeksi muokattu: 04.04.06 klo 21:28:18 Kirjoittaja Henri Eronen »  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Henri Eronen
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 118
Sijainti: Pieksämäki
Liittynyt: 02.04.06
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #1 - 04.04.06 klo 21:39:48
Tulosta viesti  
Okei, oli se sit oikees reiäs alkujaankin.

Mut nyt jos laitan sen siihen niin sillon se solenoidi ei lyö ratasta ihan "perille" asti... ja sit pääsee tää akseli täällä liikkumaan noin 1,5cm suuntaan jos toiseen? (sormisuussahymiö)

Oiskohan kellään keskisuomessa halvalla tohon tarttia, sais tuon melkein ehjän vaihdossa.. Kliseinen

ne puslat kyllä aika kuluneen oloiset.. .varsinkin tuo 35. mut ei se väljä silti ole.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jokke
Aktiivi
***
Poissa



Viestejä: 508
Sijainti: Jämsä Lopeistontie 18
Liittynyt: 05.04.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #2 - 05.04.06 klo 15:14:49
Tulosta viesti  
Mulla ois tommonen startti purettuna. Toi bendix pitäs olla ok kunnossa. Ja keskisessä Suomessa ( Jämsä). Noi puslat ei maksa juur mitään autosähkö liikkeessä, että hae sieltä ennenkuin heität startin jorpakkoon. Soittele jos tarvit osia. 050-5429200.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
RamiS
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


BJ-140

Viestejä: 3975
Sijainti: Hyvinkäy
Liittynyt: 27.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #3 - 05.04.06 klo 23:51:54
Tulosta viesti  
Osa numero 19 jos on väärinpäin niin liikerata väärä jolloin liike taisi jäädä vajaaksi, tämä ulkomuistista.

RS
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 6216
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #4 - 06.04.06 klo 07:17:59
Tulosta viesti  
Joo, tuota Ramin mainitsemaa haarukan väärinpäin asennusta oon itekin kokeillut   Pyöritä silmiä Ja sen haarukan nastoista on usein kulunut jo puolet pois, rajoittaa sekin liikerataa.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
merlin
Ex-jäsen


Re: Hornan startti
Vastaus #5 - 06.04.06 klo 11:25:13
Tulosta viesti  
mie voin ostaa risat ja vaillinaiset startit edullisesti Hymiö
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KKOSKINEN
Aktiivi
***
Poissa



Viestejä: 947
Sijainti: kirkkonummi
Liittynyt: 11.07.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #6 - 06.04.06 klo 16:58:08
Tulosta viesti  
Kuvan perusteella sama laite kun GM:llä päätyä lukuunottamatta. Varaosia löytyy varmasti. Jos pääty on ehjä ei uskoakseni osien suhteen tule ongelmia.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
karzi
Moderaattori
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 3011
Sijainti: Joensuu
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #7 - 06.04.06 klo 18:28:28
Tulosta viesti  
Mulla olisi pari ylimääräistä korjaussarjaa sis. Bendix,laakerit ,hiilet ja jousen lukituksineen hmm.. 40 € /kpl + pk  Mahtava
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
RamiS
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


BJ-140

Viestejä: 3975
Sijainti: Hyvinkäy
Liittynyt: 27.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #8 - 06.04.06 klo 20:33:04
Tulosta viesti  
KKOSKINEN kirjoitti 06.04.06 klo 16:58:08:
Kuvan perusteella sama laite kun GM:llä päätyä lukuunottamatta. Varaosia löytyy varmasti. Jos pääty on ehjä ei uskoakseni osien suhteen tule ongelmia.


Joo nämähän on "Melko Romun" (Delco Remy) tekeleitä....

RS
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Henri Eronen
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 118
Sijainti: Pieksämäki
Liittynyt: 02.04.06
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #9 - 06.04.06 klo 21:35:43
Tulosta viesti  
Taas tänään startti kahdesti irroitettu ja laitettu paikalleen, alkaa käymään jo suht joutuisasti..

Löysin kylältä toisen startin josta solenoidi rikki, no kasasimme näistä kahdesta yhden ehjän. siinä oli tuo PO4 -osa vähän pidempi kuin tässä minun startissani, myös ankkuri oli samanverran pidempi.

Nyt se ei rohahtele, kilahtaa iloisesti ja sanoo että hurrr... siis vain startti, eli ilmeisesti ei ylety vauhtipyörään asti.. että osaa elämä joskus olla kiinni pienestä... no huomenna emäntä ei päästä hallille, lauantaina pitäis lähtee hotrodshowhun,,,jos sitä sunnuntaina kerkiäis katsoa tuon osa 19 hommelin et onko se väärinpäin. ja toinen mikä voisi nyt olla että laittas sen vanhan oman tartin runkoon tuon uuden tartin bendixin, jossa siis hampaat ehjät ja alkuperäiset....

melko romu joo.....
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 6216
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #10 - 07.04.06 klo 08:09:37
Tulosta viesti  
Onhan se startti sivusuunnassa oikeassa asennossa? Tommosen jutun kanssa joskus tappelin, kun oli liian ohuet startin kiinnityspultit, eikä ne bendixin hampaat ylettyny sivusuunnassa starttikehän hampaisiin, on meinaan pienestä kiinni!
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
Henri Eronen
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 118
Sijainti: Pieksämäki
Liittynyt: 02.04.06
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #11 - 07.04.06 klo 12:06:19
Tulosta viesti  
Alempi pultti on jäykkä  (silotettu se kannan jälkeen ja menee just ja just startin reikään.. mut se ylempi saattaa olla erikokoinen... alemmassa on vastapuolella mutteri, ylemmässä valmiiksi kierre... Hyvä pointti KK! tarvitsee tarkistaa tämä.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
RamiS
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


BJ-140

Viestejä: 3975
Sijainti: Hyvinkäy
Liittynyt: 27.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #12 - 07.04.06 klo 13:26:51
Tulosta viesti  
Eihän autoon ole vasta tehty koneremonttia, jossa yhteydessä olisi laitettu liian pienellä kehällä olevaa vauhtipyörää (ainakin 3-halkaisija vaihtoehtoa).

Tää on taas varmuuden maksimointia.

RS

  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
TeemuS
Ylläpito
*****
Poissa



Viestejä: 4376
Sijainti: Pirkanmaa
Liittynyt: 02.05.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #13 - 07.04.06 klo 14:34:04
Tulosta viesti  
Joo, pienestä on kiinni.

Itellä vauhtipyörän hammaskehä on sen verran kulunut, että piti viilata starttimoottorin kiinnitysreikiä
että sai starttimoottorin lähemmäs hammaskehää. Sen jälkeen toiminut ongelmitta eikä äännä rohisevasti.

  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Henri Eronen
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 118
Sijainti: Pieksämäki
Liittynyt: 02.04.06
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #14 - 07.04.06 klo 17:52:12
Tulosta viesti  
Autoon on kyllä tehty koneremonttia ennen minulle tuloa, mutta siinä olleen startin bendixistä oli lähtenyt rattaat litomaan, mutta edellinen omistaja vakuutteli että se oli hänen käytössään hajonnut.

No kommentoin sunnuntaina että miten kävi ku pääsen auton pariin.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
karzi
Moderaattori
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 3011
Sijainti: Joensuu
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #15 - 09.04.06 klo 12:12:58
Tulosta viesti  
Niitä samoja delco-remyn korjaussarjoja on sillä nippelit.netin kaverilla 15€ kappale. On näköjään siellä näyttelyssäkin  Mahtava Sisältää kaikki mitä tarttee korjaukseen  Mahtava
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
Henri Eronen
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 118
Sijainti: Pieksämäki
Liittynyt: 02.04.06
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #16 - 10.04.06 klo 07:32:23
Tulosta viesti  
No se osa 19 oli ilmeisesti senverta kulahtanut että ei ylettänyt hammaskehään asti, hipas aina mut vetäs sit takasi.  Nyt sain niputettua startin mikä toimii. ja korjattua pyyhkijät. tälläviikolla rek. kats.

kesä ja kasi <3 toi kuutonenki so kivasti, mut ku menin jo ostamaan 289 tekniikan Kliseinen.  Pojat fiksaili kaikkea muuta, 4v ku on ollu maalarinteipit kromeilla ni on tiukassa.

Onkohan siihen 3v rattiman siirtimeen jotain puslasarjaa tai vastaavaa? taidan viritellä jousilla vaan senverran että katsastusmies saa jonkun vaihteen silmään.

nyt on intoa  Mahtava
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
pekka.j
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


040-5211052

Viestejä: 11053
Sijainti: Parainen
Liittynyt: 23.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #17 - 10.04.06 klo 14:38:35
Tulosta viesti  
Nylonista syntyy vaikka pylväsporakoneessa puslia.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jokke
Aktiivi
***
Poissa



Viestejä: 508
Sijainti: Jämsä Lopeistontie 18
Liittynyt: 05.04.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #18 - 10.04.06 klo 21:15:55
Tulosta viesti  
Semmonen tuli mieleen, että kun laitat uudet puslat starttiin. Onko ne nyt messinkiä vaiko kuparia niin voitele ne hyvin ennen asennusta. Muuten on pusla remontti uudestaan edessä hyvinkin pian. Eli laita pusla esim. keskisormea vasten ja täytä se öljyllä jonka jälkeen painat peukalolla toisesta päästä niinkauan että öljy tulee helminä seinämän läpi. On yllättävän huokosta ainetta ja sen takia ei kestä jos ei ole voideltu hyvin. Tämänhän jokainen ilmeisesti tiesikin,mutta muistutuksen sana. Eräs autosähkö asentaja tämän minulle joskus aikanaan neuvoi, kun hain noita puslia. Sanoi että pelkkä päältä voitelu ei ole riittävä vaan kannattaa voidella niin että öljy tulee seinämän läpi.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
stidi
Hyperaktiivi
****
Poissa


Vanha mies ja Marlin

Viestejä: 1764
Sijainti: Japanila
Liittynyt: 09.07.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #19 - 13.04.06 klo 12:11:43
Tulosta viesti  
Ei kumpaakaan vaan pronssia. Tarvii nimittäin olla senverran huokosta että voitelu toimii. Jos hätäkorjauksessa pystyy valitsemaan, kumpaa käyttäis, niin kuparia, sen liukukitka terästä vasten on pienempi kuin messingin ja lämpölaajeneminen on vähäisempää, mutta pitkälle sillä ei pötkitä. On vähän turhan tiheetä kamaa voitelua ajatellen.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
pekka.j
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


040-5211052

Viestejä: 11053
Sijainti: Parainen
Liittynyt: 23.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #20 - 13.04.06 klo 15:34:56
Tulosta viesti  
niiiin, mää tarkoitin vaihdevivuston puslia, en startin...
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Henri Eronen
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 118
Sijainti: Pieksämäki
Liittynyt: 02.04.06
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #21 - 13.04.06 klo 16:54:47
Tulosta viesti  
Niin määkin,, joku on sitä jo korjannutkin,, hitsannut sinne pätkän harjaterästä ettei etummaisempi rattiakselilta lähtevä tanko vetäis itseään nakeliin,, se vetää silti.

emännältä terveisiä, se rupes nussimaan pilkkuja,, lähettää hymiön:    Hymiö
....

kasin kannet tuli tänään oikaisusta, olivat siivun ottaneet pois samalla, pitäisi puristuksetkin olla nyt sit kohdallaan.  Mikä on yleinen mielipide fordin koneesta AMC:n kopassa ? AMC:n kaseja vaan hankalahko löytää.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KKOSKINEN
Aktiivi
***
Poissa



Viestejä: 947
Sijainti: kirkkonummi
Liittynyt: 11.07.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #22 - 13.04.06 klo 17:16:51
Tulosta viesti  
Kaikki vieraat koneet teilataan jossain vaiheessa julkisesti tai kautta rantain. Mitkään järkisyyt ei auta. Kuitenkin jälkiasennetuista kaseista suuri osa on just niitä muita. Ehkä Ford kelpaa paremmin kuin Chevy, mene ja tiedä. Mä olen kokenut tän asian näin.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
RamiS
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


BJ-140

Viestejä: 3975
Sijainti: Hyvinkäy
Liittynyt: 27.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #23 - 13.04.06 klo 18:12:21
Tulosta viesti  
Mun mielestä on tärkeintä, että AMC-kopat on liikenteessä, eikä pölyynny talleissa odottaen sitä AMC kasia.

Tähän täytyy kyllä vielä lisätä, jos kuutoskone toimii niin miksi sitä ruveta pois kampeamaan....

AMC kuutosella jo vuodesta 1992

RS
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5923
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #24 - 13.04.06 klo 19:05:08
Tulosta viesti  
Lainaus:
Mikä on yleinen mielipide fordin koneesta AMC:n kopassa ? AMC:n kaseja vaan hankalahko löytää.


No toi on ihan sama kun amc:n kone esim. mustangissa. Voi olla hienokin varsinkin jos on tehokas, mutta ei koskaan yhtä arvostettu/arvokas kuin omalla tekniikalla.
Poikkeuksena on ehkä pienet eurokopat joihin on saatu ängettyä iso jenkkikasi, ne on mielestäni aika hienoja pelejä

Ja kyllä noita kaseja on vähän väliä kaupan eikä edes kovin kalliita, osat tosin on kalliimpia kuin valtamerkkeihin.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Henri Eronen
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 118
Sijainti: Pieksämäki
Liittynyt: 02.04.06
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #25 - 13.04.06 klo 22:39:40
Tulosta viesti  
Mut onneks se on aina niin et itsellehän noita autoja rakennetaan... ei muille.  Virnistys

Ja hornettiakaan moni pertti perusautoilija AMC:ksi tunnista. moni tietotoimistokin kysellyt nyt et mikä toi sun autos on ku tuol hiekkapuhallushallis seisoo... Vaikka niitä nyt tuntuu liikentees kuitekin +100 olevan.

Kunhan se kuulostaa ja näyttää hyvältä  Mahtava
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
merlin
Ex-jäsen


Re: Hornan startti
Vastaus #26 - 14.04.06 klo 09:08:47
Tulosta viesti  
samahan se on mitä muut ajattelee , pääasia että itse tykkää Hymiö
ja eihän sitä itsekään aina kaikista muiden autoista pidä Pyöritä silmiä
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 6216
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #27 - 14.04.06 klo 16:02:06
Tulosta viesti  
Jiihaa, mun lempiaiheita, hiphei!!! Rämpylään AMC:n kone ja sillä siisti, heheeeeee...
Eikä ainakaan zörvelottia, joku muuten mulle joskus väitti, kun oli vaihtanut hajonneen AMC:n 360:n tilalle Jeeppiinsä tuollaisen fjuurdin 351, että muka kulki paremmin ja kulutti vähemmin, varmaan ihan paskapuhetta...  Kieli
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
Henri Eronen
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 118
Sijainti: Pieksämäki
Liittynyt: 02.04.06
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #28 - 14.04.06 klo 16:27:01
Tulosta viesti  
Oli miten oli,,, mut erittäin hyvää päästäistä kaikille !

Hymiö

Nyt mökkeillään ja ryypätään, ajetaan vain saunanlauteilla...
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jokke
Aktiivi
***
Poissa



Viestejä: 508
Sijainti: Jämsä Lopeistontie 18
Liittynyt: 05.04.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #29 - 16.04.06 klo 23:29:24
Tulosta viesti  
Se on ihan sama mikä kone siellä sykkii,kuhan kuljettaa. KYLLÄ JENKKI ON JEEEEESS. Silmänisku
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Henri Eronen
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 118
Sijainti: Pieksämäki
Liittynyt: 02.04.06
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #30 - 17.04.06 klo 00:10:14
Tulosta viesti  
No tulehan jokke nykiin hihasta ku tuutte pieksämäelle loppukesästä... ei näitä postinoransseja hornetteja ja kuplia oo muilla ku meillä. Tarjoon paukut kaikille jotka nykii hihasta.. (eli vitusti viinaa mukaan! eihän se se tarkoitus ole vaan,,, =))



nyt ei kyllä pää enää kulje yhtään, mut mun mielestä 2krt vuodessa on hyvä nollata aivot kunnolla, toinen on pääsiäinen ja toinen on muu kesäloma. Kliseinen

onneks emännän koneella ei oo linkkiä tänne  Sinetöidyt huulet
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jokke
Aktiivi
***
Poissa



Viestejä: 508
Sijainti: Jämsä Lopeistontie 18
Liittynyt: 05.04.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornan startti
Vastaus #31 - 17.04.06 klo 15:05:20
Tulosta viesti  
Jos ajankohta sopii vapaisiin,niin on tuota pieksämäkeä suunniteltu. Cruisinkia& Veturitallia.
  

(Liite poistettu)
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: [1] 
Lähetä aiheTulosta
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun