Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) Pakosarjan tiivistys (Luettu 5100 kertaa)
Pitu
Hyperaktiivi
Toimikunta
****
Poissa


Kutoskone kuljettaa..

Viestejä: 1369
Sijainti: Pori
Liittynyt: 31.01.03
Sukupuoli: Mies
Pakosarjan tiivistys
31.07.07 klo 18:34:56
Tulosta viesti  
Pitäis jostain keksiä pakosarjan tiiviste. Auto pitäis leimata, että päästään Forssaan & Euromiittin.

Oikeata tiivistettä (196) ei taida tässä ajassa löytyä.

Tarvikeliikkeet myyvät ei oota, kun grafiittitiivistettä kyselin metritavarana, (tai muuta tohon käyvää.)

Mitä korvaavia virityksiä ootte kokeillu.. Pitää loppukesän kestää.

Kestääkö pakoputken korjauskitti tossa yhtään. (tunnustaako kukaan kokeilleensa)
Vai alanko hankkimaan höyrylaippojen tiivisteitä tai kuparilevyä..

Talvella ehtii sitte purkaa koko koneen.. (Ja toivottavasti myös kasatakki)
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
audiq
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 399
Liittynyt: 08.10.05
Re: Pakosarjan tiivistys
Vastaus #1 - 31.07.07 klo 18:56:21
Tulosta viesti  
Minulla säksätti hitusen kannen ja pakosarjan välistä ja kokeilin siihen jotain kuparin väristä tiivisteliimatököttiä, joka ihme kyllä on pitänyt siinä jo vuoden. Tökkäsin liiman sormella teräsharjattuun pintaan( , en siis edes löysännyt pakosarjaa).

Taitaa olla vielä tuubi tallessa, joten voin kaivaa tarvittaessa tarkemmat tiedot. Jotain tiivistettä se varmasti sinne lisäksi kaipaa, mutta tuolla voisi saada huononkin tiivisteen pitämään jonkin aikaa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KKOSKINEN
Aktiivi
***
Poissa



Viestejä: 947
Sijainti: kirkkonummi
Liittynyt: 11.07.03
Sukupuoli: Mies
Re: Pakosarjan tiivistys
Vastaus #2 - 31.07.07 klo 21:38:40
Tulosta viesti  
Bilteman tiivisteaine piti ainakin pakösarjan ja imusarjan välissä. Siis 232:ssa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
JaniH
Aktiivi
***
Poissa


Fossiilisti...

Viestejä: 653
Sijainti: Nokia
Liittynyt: 25.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Pakosarjan tiivistys
Vastaus #3 - 31.07.07 klo 22:14:49
Tulosta viesti  
Mulla ei ollut 232:ssa mitään tiivistettä eikä mömmöjä ja piti ihan hyvin.Ei kaksi koneistettua pintaa tiivistettä tarvitse.Ei ole SisuDiesel moottoreissa ikinä käytetty tiivistettä pakosarjassa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
RamiS
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


BJ-140

Viestejä: 3975
Sijainti: Hyvinkäy
Liittynyt: 27.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Pakosarjan tiivistys
Vastaus #4 - 31.07.07 klo 23:15:48
Tulosta viesti  
Mielessä kävi ehdottaa Bilteman tiivistemateriaali-arkkia, mutta luin tuote-esittelyn niin en olekaan enää varma kestäiskö.
0,8mm paksu nro 60231 8,90€, 1,0mm nro 60232 11,90€, 1,5mm nro 60234 19,90€

RS
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Pitu
Hyperaktiivi
Toimikunta
****
Poissa


Kutoskone kuljettaa..

Viestejä: 1369
Sijainti: Pori
Liittynyt: 31.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Pakosarjan tiivistys
Vastaus #5 - 01.08.07 klo 00:06:25
Tulosta viesti  
Pakosarja on irti. Paikoillaan olleet tiivisteet muistuttavat kovasti klingeriitttiä. (putkien laippatiivisteet) Lämpötilankeston pitäisi olla ~500C, mahtaako riittää. Tota löytyy multa kotoa, eli sillä mennään.

Takaiskuna tuli pakosarjan takimmainen pultti. Olikin jo valmiiksi poikki, siksi vuoti. Mutta pultti olikin poikki ½ kierrosta lohkon sisältä, eli ei onnistu hitsaus jatko irrotukset). En rupea sitä porailemaan koneen paikalla ollessa. Eli ton kohdan kesto tullaan näkemään. vuorataan pakoputkikitillä, sillä näkyi olleen myös ton -64 Americanon pakosarjan tiivistystä varmisteltu. laippatiivisteinä myös klingeriittiä.

Toi "kupari-silikoni" kävi mielessä. Siinä loppuu lämpötilankesto jossain 350C paikkeilla, joten sen hylkäsin jo aiemmin.

Ikävänä lisänä hommassa oli katkennut pakoputken kiinnityspultti, jota olin jatkanut hitsatulla mm-pultilla. (Piti alkukesällä irrottaa kunnolla, mutta toi pakosarjan pultti katkes ja mä tyydyin jatkamaan katkennutta pulttia ja siirtämään korjausta myöhemmäksi. Nyt sain pakoputken kuntoon ja pakosarjan vuoto kävi ylisuureksi..) Kun olin saanut pakosarjan kiinni ruustukkiin ja lämmitellyt hiukan  retki toholla, rupesin vääntämään pulttia auki. Jatkoskohta kesti, mutta pultti katkesi laippapinnan tasalta  Vihainen Kunnon happi-asetti-pillit olis ihan kivat olemassa. Tulee vaan hintoihinsa, kun tarvetta on joskus ja jouluna..

Pitihän sitte tota katkennutta pulttia alkaa porailemaan. Tulipa pora pöydän kallistustakin kokeiltua. Se toimi. Reikä tuli, sitte lisää lämpöä ja vastakierretapilla vääntämään. Olis han jo järjen pitänyt sanoa: ettei toi retkitoho riitä, ei se sillä irtoa. Ei, piti vääntää vastakierretappia niin paljon että valu lohkeaa. Eli vastakierretappi levittää porattua ruuvia ja se ei irtoa, jos se on tiukassa. Ei mitään uutta asiaa, mutta tyhmästä päästä kärsii yleensä lompakko.

Tosta takaiskusta ja vitutuksesta selvittyä otettiin hyllystä siellä ollut -64 vastaava kansi. Kansi vinkoilla kiinni pöytään. Ja pakosarjan pultit lähti helposti auki shokkisprayllä ja kiintoavaimen jatkovarrella Pyöritä silmiä  Eli joku homma edes onnistu

Huomenna sit pulttikaupan kautta töistä kotio tiivisteitä leikkailemaan.



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Pitu
Hyperaktiivi
Toimikunta
****
Poissa


Kutoskone kuljettaa..

Viestejä: 1369
Sijainti: Pori
Liittynyt: 31.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Pakosarjan tiivistys
Vastaus #6 - 01.08.07 klo 00:20:20
Tulosta viesti  
Noi Bilteman tiivisteet kovasti näyttivät grafiittipintaisilta, mut erittelyssä ei ollu mainittu lämpötilankestosta tai materiaalista mitään. Eipä silti tonne Biltemaan on Porista matkaa. Meiltä lienee sama lähteekö Tampesterin vai Turun suuntaan..

Jotain vastaavaa kävin täältä kyselemässä, mut en löytäny. Vasta illalla tuli mieleen et Etolassa ois pitäny käydä kyselemässä..

Mut koitan tota Klingeriittiä, sitä on hiukka jääny hyllyyn.  Silmänisku
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
audiq
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 399
Liittynyt: 08.10.05
Re: Pakosarjan tiivistys
Vastaus #7 - 01.08.07 klo 01:07:00
Tulosta viesti  
Pitu kirjoitti 01.08.07 klo 00:06:25:
Toi "kupari-silikoni" kävi mielessä. Siinä loppuu lämpötilankesto jossain 350C paikkeilla, joten sen hylkäsin jo aiemmin.


Aika vähältä se tosiaan tuntuu, mutta hyvin se on värinsä/pintansa pitänyt, autolla kuitenkin ajetaan lähes päivittäin.
Tuo mömmö oli muuten Loctite 5920:aa ja ainakin  selosteessa mainitaan jotain mm. happisensoreista, mutta tarkoittaako se, ettei riko niitä vai niiden tiivistämistä? Ja onhan  pakkauksessa näköjään pakosarjan kuvakin, joten valmistajan mukaan soveltuu siihenkin hommaan.

Noihin juuttuneisiin pultteihin olen itse käyttänyt halpaa kaasukolvia. Pienemmissä, esim. jarruhommissa ehdoton apuväline ja on halpa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Joutsi
Aloittelija
*
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 36
Sijainti: Tampere
Liittynyt: 12.05.06
Sukupuoli: Mies
Re: Pakosarjan tiivistys
Vastaus #8 - 01.08.07 klo 14:32:42
Tulosta viesti  
JaniH kirjoitti 31.07.07 klo 22:14:49:
Mulla ei ollut 232:ssa mitään tiivistettä eikä mömmöjä ja piti ihan hyvin.Ei kaksi koneistettua pintaa tiivistettä tarvitse.Ei ole SisuDiesel moottoreissa ikinä käytetty tiivistettä pakosarjassa.


No sisudieselin moottoreis käytettiin juuri tota Loctite 5920 kuparimossoo
jonku aikaa pakosarjan tiivistämiseen ja ilmeisesti kesti siellä..
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
JaniH
Aktiivi
***
Poissa


Fossiilisti...

Viestejä: 653
Sijainti: Nokia
Liittynyt: 25.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Pakosarjan tiivistys
Vastaus #9 - 01.08.07 klo 18:41:00
Tulosta viesti  
Kohta 11 vuotta ollut tuossa talossa töissä moottoriasentajana ja ei minun aikana ole käytetty yhtään mitään mömmöjä
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Joutsi
Aloittelija
*
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 36
Sijainti: Tampere
Liittynyt: 12.05.06
Sukupuoli: Mies
Re: Pakosarjan tiivistys
Vastaus #10 - 01.08.07 klo 19:13:48
Tulosta viesti  
JaniH kirjoitti 01.08.07 klo 18:41:00:
Kohta 11 vuotta ollut tuossa talossa töissä moottoriasentajana ja ei minun aikana ole käytetty yhtään mitään mömmöjä


Noo tänä vuonna siellä käytettiin jonku aikaa tota Loctitee kyllä mutta se siitä.. Silmänisku
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
JaniH
Aktiivi
***
Poissa


Fossiilisti...

Viestejä: 653
Sijainti: Nokia
Liittynyt: 25.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Pakosarjan tiivistys
Vastaus #11 - 01.08.07 klo 21:49:13
Tulosta viesti  
Se oli sitten pikainen kokeilu...Tosin en ole tänä vuonna enään ollut 5-Hallissa töissä...
Mutta asiaan eli mulla piti 232:ssa ilman mitään tiivistettä,tosin pakosarjan tiivistepinnan pitää olla suora,eihän se sitten muuten pidä
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun