Normaali aihe Classic -64 mittaristo-ongelmia (Luettu 719 kertaa)
arska71
Aloittelija
*
Poissa


... Ei ole elämän voittanutta
...

Viestejä: 28
Sijainti: Espoo
Liittynyt: 10.04.09
Sukupuoli: Mies
Classic -64 mittaristo-ongelmia
19.04.09 klo 21:52:49
Tulosta viesti  
Löytyisikö joltakulta neuvoa, Classicci alkoi poltella latauksen merkkivaloa (satunnaisesti), samaten polttoaine- ja lämpötilamittarien näyttö putosi noin puoleen oikeasta. Vika siis ilmenee silloin tällöin, en ole keksinyt mitään "sääntöä" tähän.
Lataus on kuitenkin kunnossa, akun navoista mitattuna 14.6V auton käydessä. Eli vaikuttaisi olevan mittaristossa oleva ongelma. Maadoitus? Onko jotakin säätimiä tms. rikki meneviä osia?
Täh Täh
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
pekka.j
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


040-5211052

Viestejä: 11053
Sijainti: Parainen
Liittynyt: 23.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Classic -64 mittaristo-ongelmia
Vastaus #1 - 19.04.09 klo 21:56:12
Tulosta viesti  
Mulla oli Lassissa aikoinaan sama vika.  Korjaus oli niinkin yksinkertainen, kuin napautus kämmenellä kojelaudan päälle... toimi joka kerta... Eli merkkivalon liitoksissa oli itse ongelma.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
coronetti
Vakiovieras
**
Poissa


Rust never sleeps

Viestejä: 314
Sijainti: Huutokoski
Liittynyt: 07.02.09
Sukupuoli: Mies
Re: Classic -64 mittaristo-ongelmia
Vastaus #2 - 20.04.09 klo 22:39:22
Tulosta viesti  
Mulla on mittaristoista semmosia kokemuksia,että eniten ongelmia on aiheuttanu sen pyöreän liittimen kosketushäiriöt.Yhessä mun Rebeleistä se liitin oli alkuperäisten nastojen katkettua ruuvattu sisäpuolelta peltiruuveilla,ilmanko en saanu irrotettua liitintä ennenkuin purin koko mittariston palasiksi.Toisessa mittaristossa on vielä alkuperäiset nastat,mutta siinä on kaikki lähdöt tinattu.Mulla aikoinaan Dartissa herkesi bensamittari näyttämästä mitään ja vika oli siinä kun sen pyöreän liittimen nasturat oli ihan hauraat osa niistä irtos liittimen irrottamisessa.Laitoin nasturoiden tilalle sopivankokoiset ruostumattomat ruuvit altapäin ja muttereilla kiristin ne,eipä ollu sen jälkeen ongelmia.Tämä ei varmaankaan auttanu,mut kirjottelinpa joutessani.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun