Normaali aihe Cherokeen vilkut (Luettu 1357 kertaa)
WeGe
Aktiivi
***
Poissa


Veijo Ketonen  0407451090

Viestejä: 505
Sijainti: Harjavalta
Liittynyt: 03.05.07
Sukupuoli: Mies
Cherokeen vilkut
18.10.10 klo 21:05:35
Tulosta viesti  
Tuollainen pikku vika Cherokeessa. Vilkutettaessa mittaristossa vilkkuu molemmat merkkivalot, aivankuin hätävilkuilla. Ulkona kyllä vilkkuu ihan normisti sekä auto että myös kärry (silloin kun se on perässä).
Ei tuo mua niinkään haittaa, mut kyllästyttää selittää aina uusille kyydissäolijoille tätäkin ominaisuutta. (Se on näis jenkkilotjapaskois aina ollu tälläi, eks tiä)
Missä vika?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jeep-Ukko
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa



Viestejä: 2554
Sijainti: Kuopion seutu
Liittynyt: 12.02.07
Sukupuoli: Mies
Re: Cherokeen vilkut
Vastaus #1 - 18.10.10 klo 21:14:50
Tulosta viesti  
Tästä oli ennenkin juttua.

Se on ominaisuus, ei vika.


------------

EDIT
tuossa juttua
http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1197545891/4#4
« Viimeksi muokattu: 18.10.10 klo 21:54:59 Kirjoittaja Jeep-Ukko »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 16364
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Cherokeen vilkut
Vastaus #2 - 18.10.10 klo 21:29:44
Tulosta viesti  
Totajoo, sama ominaisuus on kaikissa euroopassa alunperin myydyissä XJ Cheroissa, eli suomiautoissa ja saksantuonneissa.

Ymmärtääkseni melko selkeä korjata, Jamant mulle sen joskus selitti pirun hyvin - muttei enää muista detaileja. Vissiin "vika" on ollut laiskoissa maahantuojissa jotka käyttäneet niitä piuhoja mitä autossa on lisäämättä yhtä (minkä nää eurovalot käytännössä tarvis kun vilkut ja parkit on erikseen).
« Viimeksi muokattu: 18.10.10 klo 21:30:38 Kirjoittaja A-V »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
WeGe
Aktiivi
***
Poissa


Veijo Ketonen  0407451090

Viestejä: 505
Sijainti: Harjavalta
Liittynyt: 03.05.07
Sukupuoli: Mies
Re: Cherokeen vilkut
Vastaus #3 - 19.10.10 klo 20:41:09
Tulosta viesti  
Asai selvisi nopeasti, kiitos. En tosin rupea korjailemaan, ellei tule mitään mikä vaatii mittariston irroittamista....
Onpahan ainakin erilainen kuin muilla.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
pekka.j
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


040-5211052

Viestejä: 11052
Sijainti: Parainen
Liittynyt: 23.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Cherokeen vilkut
Vastaus #4 - 19.10.10 klo 21:16:43
Tulosta viesti  
uudemmissa ei ole tota ominaisuutta
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Tupu
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 467
Sijainti: Siuntio
Liittynyt: 19.06.07
Sukupuoli: Mies
Re: Cherokeen vilkut
Vastaus #5 - 20.10.10 klo 14:23:46
Tulosta viesti  
Eikä ollut kyllä munkaan ex-Cherossa (vm.1991), siihen lisättiin sivuvilkut itse. Ei tarvinnu vetää uusia piuhoja sen enempää, vähän vaan jatkettiin yhtä.

Ajovalon viereen siihen pitkulaiseen, joka vissiin jenkkimalleissa palaa, tulee myös vilkkupiuha. Siellä on polttimollekin paikka. Siitä otettiin omaan. Tosin mun auto oli ilmeisesti alkujaan mallia Canada, en tiedä onko vaikutusta...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 16364
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Cherokeen vilkut
Vastaus #6 - 20.10.10 klo 14:34:54
Tulosta viesti  
onjuu, canada/usa on ratkaisu erilainen.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
chief-79
Aktiivi
***
Poissa


JEEP there's only one

Viestejä: 918
Sijainti: jämsä
Liittynyt: 17.05.07
Sukupuoli: Mies
Re: Cherokeen vilkut
Vastaus #7 - 20.10.10 klo 20:22:14
Tulosta viesti  
WeGe kirjoitti 18.10.10 klo 21:05:35:
Tuollainen pikku vika Cherokeessa. Vilkutettaessa mittaristossa vilkkuu molemmat merkkivalot, aivankuin hätävilkuilla. Ulkona kyllä vilkkuu ihan normisti sekä auto että myös kärry (silloin kun se on perässä).
Ei tuo mua niinkään haittaa, mut kyllästyttää selittää aina uusille kyydissäolijoille tätäkin ominaisuutta. (Se on näis jenkkilotjapaskois aina ollu tälläi, eks tiä)
Missä vika?



Se kyllä yleistä että jenkkiautoja mollataan pahasti mutta onko käyttökinderit sen parempia. Saksalainen tekee vielä erikoisempia ratkaisuja ja japsit ollut ennen ainakin semmoisia että kun tie aurattu talvella tai karhuttu, sitten välillä auraaja käynyt linja-autopysäkin kautta. Japanilainen auto menee samoja jälkiä Virnistys Virnistys Virnistys Siinä ne ajominaisuudet.. Jeepit menee kiertelemättä suoraan Silmänisku
  
Sivun alkuun
ICQ  
IP kirjattu
 
chief-79
Aktiivi
***
Poissa


JEEP there's only one

Viestejä: 918
Sijainti: jämsä
Liittynyt: 17.05.07
Sukupuoli: Mies
Re: Cherokeen vilkut
Vastaus #8 - 20.10.10 klo 21:19:21
Tulosta viesti  
Tupu kirjoitti 20.10.10 klo 14:23:46:
Eikä ollut kyllä munkaan ex-Cherossa (vm.1991), siihen lisättiin sivuvilkut itse. Ei tarvinnu vetää uusia piuhoja sen enempää, vähän vaan jatkettiin yhtä.

Ajovalon viereen siihen pitkulaiseen, joka vissiin jenkkimalleissa palaa, tulee myös vilkkupiuha. Siellä on polttimollekin paikka. Siitä otettiin omaan. Tosin mun auto oli ilmeisesti alkujaan mallia Canada, en tiedä onko vaikutusta...


Minä en tiedä siitä mitä sähköisesti kytkennöissä canadanpojan tai usapojan eroja. Mutta se työnjälki ja laatu heikkoa canadalaisilla> liekkö sukulais-siirtolais vaikutusta mutta tämän päivän valeot muistuttaa täysin sitä. Ainakin GM pikkareissa näkee eron täysin, sen tietää siitä kumman tekemässä harnessissa häviä johtoa mittaritaulun sisältä> savusta näkee...

Sitten tuo maahantuojan tekeleitä näkee FSJ:ssä myöskin. Kaksinapainen johto viety mittariston taakse vilkkujen merkivaloille, rosvoilla otettuna. Ihmetyttää kun ei voi ottaa suoraan takavaloilta vetokoukun pistorasialle> merkkivaloilta Virnistys

Vilkuilla ei ole niin paljoa kuormaa kun on pulssijännite. Kuormitusvaikutus pientä kun johdot kestää hetkellisesti mitä vaan.
Sama kuorma silti releen päässä, lisää asennustyötä kun purat lattiaverhoilut auki ja vedät johtoa autoon. Sekin semmoinen 0,5 neliön ohutta karvaa. Ohuempi kuin auton omat johdot...
  
Sivun alkuun
ICQ  
IP kirjattu
 
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun