AMCCF foorumilogo
Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) Minkä pakun ostasit? (Luettu 3263 kertaa)
rebel70
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 7704
Sijainti: Kortejoki
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Minkä pakun ostasit?
17.11.15 klo 15:21:16
Tulosta viesti  
Oon tuossa katellu pakuja. Pitkää matalaa mallia. Ja nyt näyttää että Vito veisi voiton. Tuleeko musta mersumiäs?  Järkyttynyt
  
Sivun alkuun
YouTube  
IP kirjattu
 
Mauno Turja
Aloittelija
*
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 31
Sijainti: Lapua
Liittynyt: 28.09.12
Sukupuoli: Mies
Re: Minkä pakun ostasit?
Vastaus #1 - 17.11.15 klo 17:02:19
Tulosta viesti  
Joo kyllä mese on asfalttiteiden kunkku Vaan jos ajat pikkasenkin liukkaalle kaltevalle pinnalle niin kusessa oot Mä jäin kiinni ihan nurmikolle sateen jälkeen kun kerran sutas tyhjää niin siinä oli sama juttu kun mökiltä lähdettiin ja sellanen savimaa alla Jos haluut varmaa käyttistä niin volkkari tai hiace olis mun suosikit Tällä hetkellä ajelen Toyotan Hiluxilla Saa tuoda monta henkilöautoa enkä vaihtais tilalle on sit mukava ajella ja ei ahista pahatkaan paikat
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Janne M
Hyperaktiivi
****
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 1860
Sijainti: Kangasala
Liittynyt: 01.04.10
Sukupuoli: Mies
Re: Minkä pakun ostasit?
Vastaus #2 - 17.11.15 klo 18:54:32
Tulosta viesti  
Autoharrastajalle meke on hyvä valinta ,harrastamista riittää , valitettavasti mersun laatua ei ole riittänyt vitoon asti.Itse ostaisin Transitin , teknisesti hyviä , ruostevikaa niissä tosin on jo alle kymmenen vuotta vanhoissakin.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
TeemuS
Ylläpito
*****
Poissa



Viestejä: 4376
Sijainti: Pirkanmaa
Liittynyt: 02.05.03
Sukupuoli: Mies
Re: Minkä pakun ostasit?
Vastaus #3 - 17.11.15 klo 19:26:19
Tulosta viesti  
Ja ääni Hiacelle
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Pikku-Jaakko
Hyperaktiivi
Toimikunta
****
Poissa


AMC, hecho en los Estados
Unidos.

Viestejä: 1292
Sijainti: Pori
Liittynyt: 28.07.03
Sukupuoli: Mies
Re: Minkä pakun ostasit?
Vastaus #4 - 17.11.15 klo 19:59:15
Tulosta viesti  
-08 tai uudempi Vito, vanhempia ei missään nimessä. Jos ajaa pitkää matkaa niin ehdottomasti Vito. Kaikkein henkilöautomaisin kajuutta ja penkki. Takaveto on ihan samanlainen kuin etuvetokin, vain yksi vetävä pyörä jos ei lukkoa ole. Tietysti kevyt hanuri tekee pienen mielenkiintoisen lisän. En mä kyllä koskaan tän kanssa missä pahassa kusessa ollut.

Ei Transporterkaan mikään huono ole. Tällä en koskaan oppinu ajamaan, on todella herkkä tukehtumaan tyhjäkäynnin pinnassa manuaalivaihteistolla. Kyllä niska punoitti muutamaan otteeseen liikennevaloissa...

Näihin oikeestaan omat kokemukset rajoittuu. Ja ehdottomasti valitsisin ton Viton jos uudempaa hakemassa, vanhemmassa Portteri.

Niin juu, Hiacen tunnistaa käyntiäänestä kilometrin päästä.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Janne M
Hyperaktiivi
****
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 1860
Sijainti: Kangasala
Liittynyt: 01.04.10
Sukupuoli: Mies
Re: Minkä pakun ostasit?
Vastaus #5 - 17.11.15 klo 20:13:51
Tulosta viesti  
Meillä on noita pakuja vuosien saatossa ollu useita , hiace varmaan teknisesti paras ja huolettomin , mutta meteli kajuutassa aivan hirveä , ei sillä kovin pitkää reissua viitti ajaa.Uutta jos ostaa niin Transit Custom kannattaa käydä testaamassa.Riippuu paljon mihin ajoon auton haluaa , jokaisessa omat hyvät ja huonot puolensa.Meillä tällä hetkellä pari transua , pari mitsua ja hiase ,josta oma suosikkini mitsu L300  , joka on näppärä peli varsinkin kaupungissa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rebel70
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 7704
Sijainti: Kortejoki
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Minkä pakun ostasit?
Vastaus #6 - 17.11.15 klo 20:41:56
Tulosta viesti  
No ihan ei budjetti riitä 08 ja uudempiin meseihin. Hiase on tosiaan luotettava tekniikka, mutta ei säväytä muuten melullaan. Mukavaan matka-ajoon on laite tarkoitus laittaa. Ja on tuota kokemusta takaveto Vanetesta jo että osaa katsoa ettei mene liian pahaan paikkaan Hymiö
Nissaneja, renaulttejakin katellu.
Jotenkin muut merkit ei nyt säväytä foord, fiat...
Jos ois vara uudempaan niin sitten volkkarikin, ford Täh
No, katellaan nyt mikä se sitten on....halpaa hyvää käytettyä etsien kuin kuuta taivaalta Virnistys Virnistys Virnistys
  
Sivun alkuun
YouTube  
IP kirjattu
 
WeGe
Aktiivi
***
Poissa


Veijo Ketonen  0407451090

Viestejä: 505
Sijainti: Harjavalta
Liittynyt: 03.05.07
Sukupuoli: Mies
Re: Minkä pakun ostasit?
Vastaus #7 - 18.11.15 klo 21:38:57
Tulosta viesti  
Vaikkakin olen vasta noviisi Pyöritä silmiä autokaupan alalla, niin itse lähtisin Transit-kaupoille. Tilat on hyvät, etuvetoisella pääsee huonompiakin polkuja ja tuntuu olevan melko luotettavia tekniikaltaan.
Ja huom. en ole Ford-myyjä.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Pitu
Hyperaktiivi
Toimikunta
****
Poissa


Kutoskone kuljettaa..

Viestejä: 1369
Sijainti: Pori
Liittynyt: 31.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Minkä pakun ostasit?
Vastaus #8 - 18.11.15 klo 21:49:32
Tulosta viesti  
Ole oman elämäsi Al Bundy: Osta Dodge.  Siis Dodge Ram. Sexmacine rules..

Pitää jonkun jenkkilippua tässäkin topikissa heiluttaa..
Mulla oli sama mietinnässä kesällä. Voyagerin kipullessa tuli riittävä tekosyy hakkia tavarankuljetin. Tosin se ei ollutkaan Dodge. Vaikka bentsiini sellaista katseltiin, vaan elämäni ensimmäinen Servoletti. Ja vielä riisselillä. Ja silti olen tykänny. Tosin maanantaina kilahti seisontaan Järkyttynyt

No joo, Mä saan näistä joitain omituista iloa ittelleni. Lähtökohtana mulla oli vuodessa suht vähän kilometrejä ja lisäpenkit pitää olla.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 16380
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Minkä pakun ostasit?
Vastaus #9 - 19.11.15 klo 13:43:14
Tulosta viesti  
Jos pitäs itelle paku ostaa niin chevy vaniin kait sitä joutuisi.

Aika monessa pakussa sitä on ajellut & matkustanut pitkää ja lyhyttä matkaa ja mukavuudeltaan ei pääse edes lähelle noilla euro/japsi-tavaransiirtolaitteilla.

Tosin ei ole ollut ainuttakaan pakua itellä omistuksessa (ellei piilofarmia lasketa), joten ylläpitopuolesta vaikea sanoa mitään.
« Viimeksi muokattu: 19.11.15 klo 13:44:01 Kirjoittaja A-V »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mawerick
Moderaattori
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 1346
Sijainti: Yläne
Liittynyt: 23.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Minkä pakun ostasit?
Vastaus #10 - 19.11.15 klo 18:04:21
Tulosta viesti  
Hiace on luotettava mutta maantiellä melkoinen jyrä, eikä kulutuskaan ole kovin pieni. Meteli kabiinissa on myös kohtalaisen kova, etenkin rengasmelu on jotain käsittämätöntä. Hieman auttaa jos väliseinä ja ohjaamon katto on verhoiltu mutta ei se mikään mukava matka-auto ole.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Paikalla



Viestejä: 5922
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: Minkä pakun ostasit?
Vastaus #11 - 19.11.15 klo 18:39:12
Tulosta viesti  
Mietin kans vähän aika sitten pakua. Oli vaan muutama kriteeri: 2000-luvulta, umpikaappi, automaatti, ilmastointi, diesel, valmistusmaa usa. Ei löytyny yhtään..
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
guru
Hyperaktiivi
****
Poissa


whisky kapinallinen

Viestejä: 1258
Sijainti: vantaa
Liittynyt: 11.04.03
Re: Minkä pakun ostasit?
Vastaus #12 - 19.11.15 klo 21:38:16
Tulosta viesti  
ai että espaniassa tehty mersu  yrittäkää nyt olla tosissanne

jos vito niin meijän firmassa ajettiin etuvetosella yli 250tkm
se oli ihan hyvä

pomo meinas et toi takaveto vito lähtee kun korjaus kustannukset ylitää firman tuloksen

sitten se osti meille aaltopelti citikan eli pösön
voi v  on yhtä hirvee ajaa kun 08 hiase

toi 05 sprintteri on kanssa ajettu 550tkm siinä on mukava peli ajaa  ja ovet aukee sivulle toisin kun tossa ranskalaisessa alien autosssa

jos foorti niin omasta mielestä se pillu keula on hyvä ajaa

hiase siis ihan oikeesti maksaa vitusti tonnia
eikä se nyt niin hyvä ole

ps mä  ajan kesäsin rotkella mutta talvella ihan millä tahansa muulla
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
hentpe
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


HePe

Viestejä: 5955
Sijainti: Mynämäki
Liittynyt: 28.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Minkä pakun ostasit?
Vastaus #13 - 19.11.15 klo 22:31:59
Tulosta viesti  
En välttämättä oo ihan puolueeton mitä tulee pakuihin mut jonkun verran niitä on tullut korjattua ja ajettua tässä viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. Tämmöisiä kokemuksia mulla esim meidän vaihtureista.
1: Se Vito....ajoltaan hieno peli mut osien hinnat Mersu tasoa. Suuttimien juuritiiviste vikoja, kardaanivikoja eikä nämäkään missän nimessä ole ruosteettomia
2: Portteri....suosionsa takia ylihintasia. Kohtuullisia ajaa ja osia löytyy joka paikasta ja ne on kohtuu hintasia. 2,5tdi malleissa mielenkiintoisia/kallita vikoja johtuen rakenteesta. 1,9:sit varmoja mut tehottomia.
3: Transhitti....06 ja vanhemmat ruostuu pohjastaan, muuten ok pelejä ja hyviä ajoltaan. Joskin tästä ei löydy matalaa ja pitkää versiota. 07 ja uudemmat pelleiltään hiukan parempia ja löytyy se matala ja keskipitkä. EGR-vikoja, jonkin verran alkupään autoissa suuttimen juuritiiviste vikoja (jos korjattu oikein, niin tulee vahvemmat kiinnitykset), hyviä ajaa ja meluttomia mut työkalun näköisiä.
4: PSA/Fiat....PSA-vehkeissä Fordin tekniikka ja niissä samat murheet. Ranskalaiset sähköt ja ajettavuus. Vähän isoja möhköjä.
5: Renu/Opel/Nissan....samoin ranskalaiset sähköt ja ajettavuus. Siitä ulkonäöstä joko tykkää tai sitten ei. Laatikkovikoja.
Mun valinta olis joko shitti tai portteri johtuen käytön kustannuksista ja ajettavuudesta.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
RamiS
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


BJ-140

Viestejä: 3975
Sijainti: Hyvinkäy
Liittynyt: 27.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Minkä pakun ostasit?
Vastaus #14 - 20.11.15 klo 10:39:56
Tulosta viesti  


RS
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2 
Lähetä aiheTulosta
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun