Sivunvalintanappi Sivu: [1]  Lähetä aiheTulosta
Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 50 vastausta) AMC Hornet -70 4d (Luettu 12984 kertaa)
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
AMC Hornet -70 4d
31.01.16 klo 14:10:21
Tulosta viesti  
Terve!

Aloitan A-V:n rohkaisemana jonkinmoisen projektisivun kauan seisseestä projektistani. Projekti on ollut holdissa noin 22 vuotta.

Innoittajana projektin uudelleen käynnistämiseen on lisäksi  alla oleva valokuva 1980-luvulta. Omistimme  veljieni kanssa kyseisen 4d Hornetin ja siitä on paljon hyviä muistoja, ainakin näin vuosien jälkeen.





Projekti Hornetin hankin rullaavana siis kauan sitten Savosta Tuusniemeltä. Vuosien varrella siihen on tullut hankittua 360:nen V8 ja automaatti sekä manuaali loota. Wilwoodin etujarrutkin pitäisi olla säilössä jossakin.

Nyt aloittelen korin peltitöitä pikkuhiljaa iltaisin. Eräältä kerholaiselta sain hiljattain hankittua vararengaspoteron, jota pitää ensin ryhtyä mallaamaan paikoilleen. Sitten kokonaan poistettu takakontin lattia paikoilleen ja ne takakaarien ja takapuskurin väliset sivupellit, kunhan saan ne korjattua.

Yritän laittaa kuvia tänne sitä mukaan, kun ja jos saan jotakin aikaan.

Jussi
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #1 - 31.01.16 klo 19:31:59
Tulosta viesti  
Noniih! Komia kuva ja tässähän ihan oottaa jo kuvia nykyisestä rojektista!
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
hentpe
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


HePe

Viestejä: 5839
Sijainti: Mynämäki
Liittynyt: 28.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #2 - 31.01.16 klo 23:00:48
Tulosta viesti  
Ei kun vaan onnea projektiin.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #3 - 08.01.17 klo 12:49:32
Tulosta viesti  
Projekti on taas vähän edennyt. Omasta korista oli takapää melko hapan ja räkähitsattua lappua lapun päällä, joten hankin tuollaisen peräpään ja soodapuhallutin siitä maalipinnat ja hiekkapuhallutin ruostuneet kohdat varovasti.



Tuosta on nyt mukava purkaa osat erilleen niin, että saan takaosan uudelleen koottua. Samalla tulee puhdistettua päällekkäisten peltien välistäkin ruosteet.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #4 - 08.01.17 klo 17:36:17
Tulosta viesti  
Takahelman sain irroitettua pisteistä.



Paikkailua on siinäkin puolin ja toisin,



mutta helpompi näitä osia on pöydällä korjata, kuin autossa kiinni olevina. Nyt vaan pitää käyttää nämäkin vielä hellänvaraisessa hiekkaluhalluksessa,
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #5 - 08.01.17 klo 18:21:15
Tulosta viesti  
...ja siinä koko komeus pinossa.



Osien sopivuus toisiinsa ei näytä olleen mitään huippuluokkaa - vaan olipahan jenkkipoijjat laittaneet korikittiä reikien kohdille runsaalla kädellä.



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #6 - 11.01.17 klo 13:11:02
Tulosta viesti  
Ai hitto olis pitänyt itekin vaan karusti aikoinaan tehä sama! Hymiö  Mulla korjailtiin pellit autossa kiinni ja oli kyllä pskaa hommaa kuten arvelitkin... Virnistys Ja tuota korikittiä oli ihan tajuton pursottelu myös mun Hornetissa, pitäs josain välissä purkaa kanssa koko takapelti ja suoristella takavalojen paikat, yms. mutta kaikki aikanaan.. Silmänisku

Hienoa duunia oot kyllä tehnyt, lissää kuvia kehiin vaan!
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
faikku66
Vakiovieras
**
Poissa



Viestejä: 499
Liittynyt: 24.10.05
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #7 - 11.01.17 klo 17:56:36
Tulosta viesti  
Vieläköhän on saatavissa Taunus/Cortina (vm. -72-75)takahiekkapeltiä tarvikkeena?Laittelin yhteen Hornettiin sellaisen.Siinähän on rekkarin syvennys kans.Ei äkkinäinen huomaa että ei oo alkuperäinen.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #8 - 14.01.17 klo 19:27:54
Tulosta viesti  
Takaluukku ja oikeastaan koko peräpää näyttää nyt melko tyhjältä, ainoastaan runkopalkit ovat paikoillaan.


Varapyöränpotero näytti joskus korjatun hätäisesti. Tässä jo irtileikattuna.



Tilalle tulee hiekkapuhallettu varaosa toisesta Hornetista.



Sitäkin pitää kyllä vähän paikata, kun hiekkapuhallus paljasti ruosteen heikentämiä ja  puhkomia kohtia. No tuosta on kuitenkin helppo jatkaa ja liimata ehjä pala tilalle.


  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #9 - 14.01.17 klo 19:47:13
Tulosta viesti  
Eaglessa tuo varapyöräkotelo oli kanssa puhki, kun sen ja tankin ahtaaseen väliin mennyt kura oli sen pehmentänyt...
Muotoilin paikan niin, että se väli kasvoi isommaksi.
Eaglessa ei ole varapyörä tuossa montussa, joten ei haittaa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #10 - 19.02.17 klo 19:36:29
Tulosta viesti  
Seuraavaksi pitäisi tehdä tavaratilan pohja ja siihen alkuperäisen mukaiset jäykisteet. Itsellä on kyllä sikkikone, mutta ei sellaisia vaotusrullia, joilla saisi kyseiset jäykisteet.

Olisiko kellään sellaisia rullia jotka sopivat 22 mm akselille. Jäykisteen poikkileikkaus on v-kirjaimen muotoinen. Leveys noin 30 mm ja syvyys 15 mm. V:n kärki on pyöreä.

Tai vaihtoehtoisesti olisiko jolla kulla tietoa, missä päin pääkaupunkiseutua olisi peltiseppä, joka voisi peltiin noi jäykisteet tehdä?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #11 - 20.02.17 klo 09:26:21
Tulosta viesti  
toki mulla toi viimeistelytaso oli hiukan vaatimattomampi mutta Porissa kylmässä tallissa ilman sikkikoneita naputtelin vasaralla päältä ja lovetulla lankulla alta ton takakontin jäykkärin jotakuinkin samaan muotoon...  Silmänisku Samalla tapaa myös kabiinin lattioihin vastaavat. Yritin oikeen ettiä kuviakin mutten löytänyt (ollut ennen digitaalista aikaa).
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #12 - 13.05.17 klo 20:42:56
Tulosta viesti  
Taas on aikaa kulunut, eikä projekti ole juurikaan edennyt.
Tavaratilan lattiapellit sentään tuli teetettyä paikallisessa pajassa.
Lisäksi tuli hankittua hitsauksen kestävää pohjamaalia ja sillä tuli maalattua varapyöräpoteron pohjaan tulevat bensatankin kiinnityspantojen korvakkeet. Ennen pohjamaalausta osat on lasimurskepuhallettu ja sitten vielä syvimmät ruostekraaterit passivoitu 33%:lla fosforihapolla.



Osa paikalleen sovitettuna, tuosta on helppo hitsata kiinni.



Seuraavaksi pitää hitsata varapyöräpotero paikoilleen ja sitten pikkuhiljaa pohjapeltien mallausta paikoilleen.

« Viimeksi muokattu: 13.05.17 klo 20:53:12 Kirjoittaja Jussiko62 »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #13 - 26.02.19 klo 22:51:28
Tulosta viesti  
No kyllähän taas aikaa kului, mutta onpahan projektikin vähän edennyt. Jousen kiinnikkeen vahvikepala kiinnitettynä runkoaisaan:



Samoin pohjalevyt on vihdoin paikoillaan. Kaikki kaksinkertaiset pellit ja koteloon sisään jäävät pinnat on maalattu hitsauspohjamaalilla.





Takahelman ulkopintakin on saatu korjattua ja liimattua paikoilleen. Uuden etuhelmapellin onnistuin saamaan jenkilästä ja pikkuveli tuo sen kesällä Suomeen.



Oma hommansa on ollut noiden takasivuhelmojen sisäpintojen korjaus. Tässä apukuskin puoleinen melkein valmiina:



Samalla on tuo apukuskin puoleinen pyöränaukon sisäkehä kokolailla paikattu. Eli rakennettu se kuraa keräävä sisäänpäin taittuva reuna uudestaan Virnistys


  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 2166
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #14 - 27.02.19 klo 22:56:30
Tulosta viesti  
Ompa todella hienoa peltityötä  Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5535
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #15 - 28.02.19 klo 11:54:02
Tulosta viesti  
Hienoa jälkeä!
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Beluski
Vakiovieras
**
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 475
Liittynyt: 03.01.18
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #16 - 01.03.19 klo 20:05:29
Tulosta viesti  
Kateeks vetää...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #17 - 03.03.19 klo 16:53:27
Tulosta viesti  
Olisikohan kellään varaosakoria, josta voisi saada peltiosan takaikkunan ja takaluukun välistä. Varsinkin takaluukun upotuksen kulmapalat pitäisi olla kunnossa. Omassa korissa ne on joskus huonosti korjattu ja jotakin niillekin pitää tehdä.



Laitoin kyllä ilmoituksen tuonne Ostetaan osia -osastollekin ...
Jos vaikka tärppäis.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #18 - 08.03.19 klo 19:50:54
Tulosta viesti  
Apukuskin puoleinen takavalon upotuskappale ja varsinainen kulmakappale maalattuna sinkkipohjamaalilla. Osat oli hiekkapuhallettu, happokäsitelty ja harjattu.
Ainoastaan tuota takaluukun tiivisteuraa piti hitsaamalla vähän korjata.


Kuljettajan puoleiset vastaavat osat ovatkin sitten paljon huonommat. Noista kahdesta aihiosta pitäisi saada aikaiseksi ehjä yksilö. Viikonloppuna pitäisi nekin ja paljon muuta kunnostaa.



Koko peräpellin tiivisteura on melkoisilla syöpymillä ja osittain puhki. Onneksi ylimääräisessä peräpellissä juuri tuo kohta oli kunnossa, vaikka taas muuten se on kokolailla ruostemadon syömä. Taitaa olla Hornettien tyyppivika tuo takaluukun tiivisteuran puhkiruostuminen?

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #19 - 08.03.19 klo 23:00:03
Tulosta viesti  
tjuuh, omaan kans vaihdettu melkien kokonaan uuteen...

kattelin noita edellisen sivun kuvia, sul on kyllä työnjälki hemmetin hienoa.  Mahtava
« Viimeksi muokattu: 08.03.19 klo 23:02:06 Kirjoittaja A-V »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 2166
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #20 - 09.03.19 klo 22:07:28
Tulosta viesti  
Tätä on tosiaan mukavaa seurata  Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 2166
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #21 - 09.03.19 klo 22:33:24
Tulosta viesti  
Tuli muuten mieleen, olitko katsonut Hornetin osia täältä: http://www.amc-parts.se/?setlang=lang&lang=us
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #22 - 11.03.19 klo 20:06:48
Tulosta viesti  
Kiitos, toihan olikin hyödyllinen linkki. Onnistuuko tilaaminen ja toimitukset kuinka hyvin?

Viikonloppuna tuli tehtyä se kuljettajan puoleinen kulmapala valmiiksi ja takaluukun tiivisteuraa tuli myös vähän paranneltua. Seuraavaksi pääseekin jo kiinnittelemään osia koriin paikoilleen.







Yli kahdenkymmenen vuoden jälkeen Hornassa on takakulma paikallaan. Tietysti piti mallata jo valoakin paikalle Virnistys. Oliskohan jollakin jemmassa hyvät vanhanmalliset takavalot ja halukkuutta luopua niistä?





Pahin homma on sitten edessä, kun pitää hitsata levikepala ja korjata siihen kehän reuna. Pitää yrittää hitsata hitaasti, ettei koko kylki vetelisi pahasti.



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 2166
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #23 - 11.03.19 klo 22:44:44
Tulosta viesti  
Tuota Jan Almkronaa ei ole kovin helppo tavoittaa, tai selvittää mitä osia häneltä löytyy jne, mutta suosittelen käymään paikanpäällä 12 toukokuuta, tai pyytämään jonkun paikan päälle menevän tarkastamaan mitä AMC-Swapista  löytyy.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #24 - 13.02.20 klo 20:45:31
Tulosta viesti  
Taas  meni miltei vuosi eikä projektille tapahtunut juuri mitään. Innostus iski taas kummasti helmikuussa ja sain edes tuon oikean takaloksun liimattua paikoilleen:



Sama sisältä päin:



Varovasti piti pitkä sauma hitsailla ja paineilmalla jäähdytellä.
No tällainen siitä tuli loppuhionnan jälkeen:



Seuraavaksi kuskin puolen kimppuun, mutta se on tehtävä loppuun yhtäjaksoisesti, ei saa vuosia sen kanssa nyt kyllä kulua. Pitää muutenkin leikata loksu irti järkevämmin, kun toi nyt valmistunut.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Curpa
Vakiovieras
**
Poissa


Kyypakkaus taskussa

Viestejä: 64
Sijainti: Ii
Liittynyt: 20.03.18
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #25 - 14.02.20 klo 06:47:35
Tulosta viesti  
Wau. Hienonnäköistä jälkeä. Uteliaisuuttani kysyn, milloin aloitit Hornet projektin. Itse aloitin -87..... Ja haaste, Hornetin juhlavuosi eli kesällä auto näytille kylä raitille
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Curpa
Vakiovieras
**
Poissa


Kyypakkaus taskussa

Viestejä: 64
Sijainti: Ii
Liittynyt: 20.03.18
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #26 - 14.02.20 klo 06:49:27
Tulosta viesti  
Pitääpä laittaa illalla omasta herhiläisestä kuvia omalle projekti-osiolle
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #27 - 14.02.20 klo 07:56:33
Tulosta viesti  
Ehdottomasti. "Kuvat on kivoja"
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5535
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #28 - 14.02.20 klo 08:45:13
Tulosta viesti  
Aika massiiviset peltityöt tässäkin projektissa, mutta hienoa jälkeä. Ei muutakuin tsemppiä projektiin
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #29 - 15.02.20 klo 20:47:31
Tulosta viesti  
Kiitoksia tsempeistä. Piti oikein kaivaa auton paperit esiin ja selvisi, että olen ostanut sen vuonna 2002. Eli alussa mainitsemani 22 vuotta ei pitänytkään paikkaansa Nolostunut. No projekti on seissyt mm. muiden projektien tähden.  Harrastan toisiakin jo lopettaneen autonvalmistajan ajokkeja.

No tänään tuli tutkittua tuota kuskin puoleista takaloksua, jonka olin joskus aikoja sitten melkein kokonaan maalista puhdistanutkin:



Kuvasta näkyy, että kyseinen takaloksu on joskus aikoinaan vaihdettu. Se aiheuttaa ongelmia loksun irroittamisessa, koska selkeita pistehitsejä ei ole olemassa kaikin paikoin.  Tuossa takatolpassa on sauma, joka on tinattu ja sitten loppusilaus pakkelilla.



Päällisinpuolin näyttää melko ehjältä, mutta lähempi tarkastelu paljastaa  rautamadon olleen asialla kaaren kaksinkertaisissa pokkauksissa:







Taidan muuten  sittenkin leikata tuon loksun irti samalla tavalla, kuin toisen puolen, sillä en halua alkaa noitten tinojen kanssa pelaamaan.



Muuten olisiko kellään myydä tällaista siistiä ja ehjää vilkun lasia?










  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #30 - 15.02.20 klo 20:51:43
Tulosta viesti  
JAn Almkrona Uppsala myy uusia...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 2166
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #31 - 15.02.20 klo 23:39:31
Tulosta viesti  
Meneehän noissa aikaa, aina tulee muuta tekemistä  Hymiö

Hienoa peltiä kuitenkin valmistuu.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #32 - 16.02.20 klo 22:11:19
Tulosta viesti  
Sunnuntain ähellyksenä sain kuskin puolen loksun irti ja aika hapan toi kaksinkertainen sauma olikin vaikka päälipelti oli joskus vaihdettu. Ei oltu maltettu riittävästi laittaa ruosteensuojaöljyä tuohon saumaan. Samalla oli sisäloksua kolhittu melkoisesti:







Vähän putsattuna näkyy kolhut paremmin:





Tunnin verran vasarointia niin alkoi jo näyttää vähän paremmalta:



Tosta voisi jo alkaa leikata ruosteiset kohdat pois ja liimaamaan uutta peltiä tilalle tulevan viikon aikana:

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rebel70
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 6505
Sijainti: Kortejoki
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #33 - 16.02.20 klo 22:39:21
Tulosta viesti  
Hienoa työtä
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #34 - 15.03.20 klo 19:40:29
Tulosta viesti  
Taas on homma vähän edennyt. Kuskin takakulman "sisuskalut" kunnostettu:



Pintapellin ulkoreuna vei yllättävän paljon aikaa, mutta omasta mielestä siitä tuli kohtuullinen:



Sunnuntaina tuli takaloksu kiinnitettyä Frankenstein -hitsauksella paikoilleen:


  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 5815
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #35 - 16.03.20 klo 09:07:14
Tulosta viesti  
On meidän kerhossa näitä peltiseppiä, hienoa!
  
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
rebel70
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 6505
Sijainti: Kortejoki
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #36 - 16.03.20 klo 09:18:47
Tulosta viesti  
Hienoa työtä!!
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #37 - 18.03.20 klo 16:13:01
Tulosta viesti  
Komeeta jälkee!  Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #38 - 05.04.20 klo 20:49:20
Tulosta viesti  
No niin. Takapää tuli toistaiseksi valmiiksi. Muutamia kohtia pitää vielä parannella ja vahvistaa puhalluksen jälkeen grillissä ja muitakin saumoja vielä tasoittaa. Tänään sunnuntaina piti Herhiläinen saada ulos ahtaasta tallista ja sitten kääntää toisiin päin, että pääsee etupään kimppuun:



Etupää onkin melko ''rapsakka" vakiopaikoista;





Konepellin saranan kiinnityskohtakin menee uusiksi.



Onneksi noista osista ja pokkauksista löytyy netistä joitakin kuvia ja lisäksi varastosta löytyy varaosaetupää, joka muistaakseni on huomattavasti tätä parempi. Täytyy vain kaivaa se esille Saab-osien alta  Virnistys
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #39 - 06.04.20 klo 01:04:28
Tulosta viesti  
tutut on tosiaan nuo mätäpaikat... tsemppiä!
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #40 - 06.04.20 klo 07:53:00
Tulosta viesti  
Onneks ei ole tuosta yläsaranan alapuolelta etuoventolppa poikki... Niin kuin mun Concordissa...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #41 - 09.04.20 klo 13:55:44
Tulosta viesti  
Eturipustuksia purkaessa huomasin, että ylätukivarren kiinnityskohdassahan onkin melkoinen hiekkatasku;





Onneksi ainevahvuus on sen verran paksua, ettei pahoja korroosioita kumminkaan ollut aiheutunut. Taidan kyllä tehdä paremmat valuma-aukot tuonne konehuoneen puolelle. Varmaan kannattaa aina ajokauden päätyttyä pestä kyseiset taskut puhtaiksi painepesurilla.



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #42 - 09.04.20 klo 14:03:16
Tulosta viesti  
Noi voi olla mätiny tuonne sisäpuolelle palkkia....



kokemusta on...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rebel70
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 6505
Sijainti: Kortejoki
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #43 - 09.04.20 klo 14:40:00
Tulosta viesti  
Juu tuossa on moninkertainen pelti. Sama rakenne rebelissäkin. Ja tuonne kouruun kun toi Mähkä jää niin menee palkin lokeroihin sieltä.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #44 - 11.04.20 klo 19:58:47
Tulosta viesti  
Piti taas jatkaa hommia, kun ollaan Uudenmaan karanteenissa eikä päästy pyhiksi mökille. Kolmiotuki tuli valmiiksi; siihen piti tehdä korjauksia vain yläosaan. Materiaalin paksuus 2 mm.:



Tuossa kolmiotuen toisella puolella konepellin saranan kiinnityskohdalla on nelinkertaiset pellit. Seuraavaksi niitten kimppuun, aika happamilta näyttävät:

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 5815
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #45 - 11.04.20 klo 20:08:22
Tulosta viesti  
Nättiä työtä, aina ihastellut teitä seppiä.
  
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5535
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #46 - 11.04.20 klo 20:20:53
Tulosta viesti  
On kyllä hyvännäköistä pellinvääntöä
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #47 - 12.04.20 klo 18:54:25
Tulosta viesti  
Kiitos, kiitos. Usein asiat kuvissa saattaa näyttää paremmilta kuin todellisuudessa ovatkaan Virnistys.

Kolmiotuen alta löytyi taas tällainen hiekankeräin (jäykiste). Vaikka se oli puolillaan hiekkaa, niin ko. laatikko ei ollut juurikaan ruosteessa. Joskus on tullut hankittua sisälokarit tähän Hornaan ja varmasti laitan ne paikoille;



Vihdoin oli kaikki päällekkäiset pellit irrotettu toisistaan ja sai alkaa sovittelemaan uutta peltiä tilalle;









Pitäis varmaan hakea konepelti varastosta, että saisi nuo pellit mallattua varmasti oikeaan tasoon. Varsinkin kun tämän puolen lokarikin kaipaa korjausta kiinnityskohdastaan tuohon uuteen peltiin;



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #48 - 12.04.20 klo 19:05:59
Tulosta viesti  
Juhap:n SC:ssä näytti olevan hyvät kannet(suojat) noissa runkopalkin mudankeräimissä. Tollaset pitää tehdä tähän Herhiläiseen myös.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #49 - 12.04.20 klo 20:25:02
Tulosta viesti  
Juu ainakin Caanoissa on noi pellit suojana. Mutta olikos sitten enää uudemmissa.. no, eipä. Joihinkin on peltejä hitsattu, piilottamaan bashat...
« Viimeksi muokattu: 12.04.20 klo 20:28:58 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #50 - 14.04.20 klo 21:38:01
Tulosta viesti  
Tuli soviteltua lokasuojaa paikoilleen ja samalla innostuin sitä korjaamaan. Koska leikkasin kaiken uusittavan kerralla pois, niin piti tukea jäljelle jäänyttä lokasuojaa tuollaisilla tuilla:



Pikku hiljaa alkoi korjauspala istumaan paikoilleen. Aika vaikea rasti kyllä on tämä lokarin korjaus. Saas nähdä joutuuko käyttämään paljonkin pakkelia viimeistelyssä:





Vanha korjaus näytti alta päin aika lohduttomalta, lienee sepällä ollut taas kiirus  Virnistys:



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #51 - 15.04.20 klo 17:07:55
Tulosta viesti  
melkosen komea korjauspala  Hymiö

on meinaa oikeasti v-mäinen korjattava tuo päälinen...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #52 - 16.04.20 klo 19:53:33
Tulosta viesti  
Lokasuojan kiinnityspellin konehuoneen puolelle sain tänään kantattua ja sikkikoneella jäykisteet. Huomenna iltapuhteina pitää yrittää hitsata kasaan koko komeus;



Kummallisia nämä pystykuvat; toisen läppärin näytössä ne näkyvät kääntyneinä vaakakuviksi ja toisessa sellaisena kuin pitääkin.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 2166
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #53 - 16.04.20 klo 20:15:22
Tulosta viesti  
Komeeta työtä  Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #54 - 23.04.20 klo 14:33:12
Tulosta viesti  
Onko muuten kenelläkään kokemusta siitä, että olisi irroittanut esim. Hornetin konepellistä sen alapinnassa olevan jäykisterungon ja sitten taas hitsannut takaisin?

Itselläni kaksikin kohtuu kuntoista konepeltiä päälle päin, mutta tuon jäykisterungon ja konepellin päälipellin välinen tila on kunnolla ruosteessa.Siksi haluaisin purkaa tuon ja puhdistaa ruosteet pois ja sitten taas läjään koko kansi.

Vai meneeköhän lopullisesti piloille? Surullinen
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #55 - 23.04.20 klo 18:19:02
Tulosta viesti  
Mä tein ison altaan laudasta ja muovikalvosta, ja laitoin sinne konepellin ja sitruunahappoa. Välillä rassasin pulloharjalla mömmöjä pois...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #56 - 24.04.20 klo 11:23:40
Tulosta viesti  
OK, hyvä vinkki. Kiitos.
Ehkä kuitenkin irroitan  jäykisteen, joka varovasti puhalletaan esim. lasikuulilla. Päälipelti sitten happokylpyyn.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #57 - 26.04.20 klo 21:56:51
Tulosta viesti  
Viikonloppuna tuli taas edistettyä projektia mm. avaamalla kartturin puoleisen helman puhkiruostunut etupää. Ei tietenkään ollut mikään yllätys, että taas hiekkaa löytyi:



Ruostunut päätypeltikin luovutti paikkansa melko suosiolla, joten siitä sai hyvän mallin vääntää paikka tilalle;



Positiivinen havainto oli se, että helman sisällä ei ole juurikaan ruostetta, kuvassa näkyvät ruosteet on aiempi seppä saanut aikaiseksi, kun on rumasti hitsannut kartturin jalkatilan lattian sivusta kiinni helmaan, eikä tietenkään ollut riittänyt ruostesuojaa helman sisälle:





Siellä taitellut pellit odottavat hitsausta kiinni. Tuo helman ''katto'' pitää vielä leikata pois ja korvata tuoreemmalla pellillä;

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #58 - 03.05.20 klo 17:50:30
Tulosta viesti  
Helman pää tuli hitsattua ja siirryttyä viimein toiselle puolelle nokkaa.
Konehuone näyttää melko tyhjältä, kun akun kohdan peltikin piti poistaa ja vähän parempi korjata tilalle;





No tulihan sitten puhdistettua tuostakin kaksinkertaisten peltien väliset ruosteet;





Vielä sitten fosforihappokäsittely, harjaus ja maali  kaksinkertaisten peltien päälle ennen yhteen hitsausta.

Sitten piti mallailla avattua ja puhdistettua nokan poikittaispalkkia. Saa olla tuossa hapottumassa yön yli;



Muuten millainen akkuteline tuossa kuuluu olla? Minulta löytyy vain se telineen alle tuleva kolmion mallinen rauta, jossa on kolme reikää. Itse teline taisi olla niin rapea, ettei siitä saanut edes mallia  Virnistys
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 2166
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #59 - 03.05.20 klo 18:58:58
Tulosta viesti  
On hienoa työtä taas  Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5535
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #60 - 03.05.20 klo 21:45:52
Tulosta viesti  
Ton näköinen palikka se akkuteline

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #61 - 04.05.20 klo 18:26:10
Tulosta viesti  
Oolrait, kiitos kuvasta.
Vielä jos joku pystyisi käydä mittaamassa Hornetin jäähdyttimen kiinnitysmuttereiden (korissa kiinni) etäisyyden toisistaan keskeltä keskelle? Saisin sillä tiedolla nokan toivottavasti mittoihinsa. Oman auton jäähdytin oli kiinnitetty jollakin omilla systeemeillä ja porauksilla, ei ilmeisesti alkuperäinen kapistus.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #62 - 05.05.20 klo 18:32:18
Tulosta viesti  
Romulaatikoita penkomalla löytyi kunnostuskelpoinen akkuteline, vain se lukituskappale puuttuu enää Virnistys



Samalla löyty tän auton iso syylari. Tunnistaako kukaan mistä kärrystä toi on? Hädin tuskin mahtuu tohon aisojen väliin, kolmirivinen taitaa olla:



Saispa joku nyt mitattua sen alkuperäisen syylarin kiinnitysmuttereiden kk-mitan, niin pääsis hitsaamaan ton poikittaispalkin ja "norsunkorvat" kohdilleen Nolostunut
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rebel70
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 6505
Sijainti: Kortejoki
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #63 - 05.05.20 klo 20:06:27
Tulosta viesti  
No ei ole AMC ainakaan mitä mun autoissa on ollut. Olisiko Toyota?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rebel70
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 6505
Sijainti: Kortejoki
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #64 - 05.05.20 klo 20:10:56
Tulosta viesti  
Laitappa kuva mobilistien Facebook ryhmään. Sieltä tulee vastaus yleensä aika nopeaan.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5535
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #65 - 05.05.20 klo 20:38:32
Tulosta viesti  
Täytyy koittaa huomenna muistaa käydä mittaamassa
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5535
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #66 - 06.05.20 klo 17:55:16
Tulosta viesti  
67cm keskeltä keskelle
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #67 - 06.05.20 klo 20:41:19
Tulosta viesti  
Teemulle iso kiitos mittatiedosta!

Tänään hain osia hiekkapuhaltajalta, huono yllätys oli bensatankin ruostereiät siinä vararengaspoteron kohdalla. No onneksi melko helppo korjattava.

Lisäksi tuli irroitettua se etuspoilerin kotelorakenteen takaseinä runkoaisojen päästä. Sekin oli joskus aikoinaan korjailtu ja oli kiero kuin lentokoneen potkuri. Aikaa ähellyksessä meni, kun halusin saada siististi irti pisteistä ja muista hitsipavuista. Korjauspala tuli myös tänään puhaltajalta, sekin kaipaa vielä pientä parantelua.

Huomenna pääseekin sitten kasaamaan noi etupään pellit. Ja sitten on käytävä vähitellen lattioiden kimppuun Vihainen

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #68 - 08.05.20 klo 21:26:01
Tulosta viesti  
Etuspoilerin taustalevy hiekkapuhallettuna ja maalattuna sinkkimaalilla;



Myös runkoaisojen päät piti oikoa ja puhdistaa;



Kunnostettu taustalevy paikalleen hitsattuna;



Ja pakkohan sitten oli kokeilla tehdasuuden spoilerin sopivuutta paikalleen  -  ja aika hyvin mallasi;





Ajattelin kuitenkin hitsata tuon paikalleen vasta, kun koko korihylsy on ensin puhallettu ja pohjamaalattu. Saattaisi muuten vaan turhaan vääntyillä tuossa keulilla siirtojen aikana.

Viikonloppuna pitää saada sitten nokka muuten kuntoon - tai ainakin yrittää ehtiä.

Kiva korona-ajan palapeli  Virnistys
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 2166
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #69 - 09.05.20 klo 23:42:43
Tulosta viesti  
Kyllä on komeaa työtä  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #70 - 10.05.20 klo 21:20:56
Tulosta viesti  
Vähän äitienpäivä verotti työtunteja niin eipä tullut nokka vielä valmiiksi. Kartturin puoleinen hiekankeräin tuli kunnostettua ja hitsattua paikoilleen.  Samaten lampunpohjat ja niiden välinen palkki. 





Lisäksi tuli kantattua tuo konehuoneen yläreunan jäykistepelti. Tuli vähän pitempi kuin alkuperäisenä, mutta haitanneeko tuo?
Paljon jäi vielä "pisteiden" hiomista tehtäväksi.
Konepellin saranaa pääsi jo kokeilemaan paikoilleen  Silmänisku
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 5815
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #71 - 11.05.20 klo 14:02:57
Tulosta viesti  
Että mä kärsin kiduttaa itteeni katselemalla teidän työnsankareitten touhuja... Varmaan meen talliin viel tänä vuonna  Nolostunut
  
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #72 - 11.05.20 klo 20:32:18
Tulosta viesti  
Tänään parantelin konepellin lukkopylvästä, joka sekin oli saanut kipeetä niin kuin melkein kaikki osat tässä Hornassa;



Huonekaluputkesta uusi pala vääntyneen tilalle;



Mistähän löytyisi etulokareiden kiinnityspulttien vastakappaleita? Pitää muutenkin leikellä ja porailla ne kohdat, johon ne korimutterit työnnetään. Nippelit-kaverilla oli muutamaa kokoa, en tiedä ovatko sopivia - noi tuumat edelleenkin hämäävät  Surullinen

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #73 - 16.05.20 klo 18:40:57
Tulosta viesti  
Onko kellään kokemusta kuinka konepellin saranat saa toimimaan. Hiekkapuhalletut ja maalatut, mutta jymähtäneet kiinni eli nokkapelti ei liiku mihinkään  Vihainen



WD 40:stä suihkutin nyt kaikkiin niveliin useamman kerran, mutta tuskin aamulla toimivat.
Toimisikohan happokylpy tai jos antais niveliin kunnolla lämpöä?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
N1k0
Vakiovieras
**
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 161
Liittynyt: 25.11.13
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #74 - 16.05.20 klo 20:34:50
Tulosta viesti  
Omassani pulttasin saranaan kiinni parin metrin rhs-palkin vipuvarreksi. Väänsin varovasti saranaa kiinni päin ja suihkein melkein purkillisen ruosteenmurskaajaa niveliin useana päivänä. Alkoi pikkuhiljaa liikkumaan enemmän ja enemmän, kun sai muhia. Konepellillä en uskaltaisi vääntää...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #75 - 16.05.20 klo 21:51:28
Tulosta viesti  
Mulla on tuossa SC replicassa kiinni konepelti, jolla on väännetty.... se on mennyt aika helposti mutkalle... eikä oikene. Kunno rautaa vaan kiinni ja niitä nivelniittejä voi hieman lämmittää.... saa jumit liikkeelle.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #76 - 17.05.20 klo 18:48:15
Tulosta viesti  
Joo, kyllä VD 40 ja pitkä vipuvarsi auttoivat. Pikku hiljaa saranat notkistuivat;



Sivuttaistukeakin piti laittaa, ettei taittunut pahimmin jumissa olleet osat alta pois. Hiljaa hyvä tuli - ajattelin. Pettymys oli se, että konepellin takareuna jäi noin 30 mm  liian ylös! Saranoiden kiinnityspulttien reiä koriin olivat aivan ääriasennossaan. Eli  saranoita ei saanut alemmas.

Painamallakaan sitä ei saanut tarpeeksi alas - vintiltä piti kaivaa esiin  toiset aivan horot saranat. Niillä reunan sai heti melko lähelle oikeaa tasoa ja painamalla nurkka kerrallaan jää nyt oikeaan tasoon;



Muistelisin, että samanlainen "ominaisuus" oli siinä aiemmassakin Hornetissamme. Onko muilla vastaavanlaista harmia ollut Horneteissa?

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 2166
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #77 - 17.05.20 klo 22:51:35
Tulosta viesti  
Mulla ei ole Hornettia, mutta tuo on mielestäni yleinen ongelma noissa jenkkien konepellisaranoissa. Eli kun tapit tai reiät kuluu väljäksi, jää konepellin takareuna liian ylös johtuen tälläisen saranan ominaisuudesta, joka siis nostaa jousen voimalla koko ajan ylöspäin.

Juhap muistaakseni jopa purki ja rakensi johonkin autoonsa saranat uusiksi, kun oli tuota kulumisen aiheuttamaa ongelmaa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #78 - 18.05.20 klo 06:33:25
Tulosta viesti  
Koetin korjata tuohon Replicaan saranaa. Ei kestänyt... nuo niitit joutuvat tosi koville ja pienikin jumitus tai kulumavika jättää liikkeen siinä "alasvedossa" pois...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 5815
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #79 - 18.05.20 klo 07:07:35
Tulosta viesti  
Jos jättäis jouset pois ja laittais tikun pitämään peltiä auki, niinkuin monissa muissa autoissa on.
  
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
arskaxx
Vakiovieras
**
Poissa


Entinen/Tuleva Americanin
omistaja

Viestejä: 164
Sijainti: Masku
Liittynyt: 20.01.05
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #80 - 18.05.20 klo 10:47:16
Tulosta viesti  
Entäs modernit kaasujouset?? Mulla oli edellisessä uudehkossa autossa sellaiset Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 5815
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #81 - 18.05.20 klo 14:28:20
Tulosta viesti  
Hifistelyä...
  
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #82 - 22.05.20 klo 16:59:31
Tulosta viesti  
mä jätin jouset RWB Hornetista pois jo aikoja sitten, nostaa pelti takaa jotenkin oudosti ja ei vaan jaksanut tapella. Aika vähän sitä on tarttenut pystyssä pitää jokatapauksessa kun on käyttänyt AMCn tekniikkaa pellin alla...  Kliseinen
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #83 - 04.07.20 klo 22:12:49
Tulosta viesti  
Autotallin viilennyttyä helteiden jälkeen ajattelin kiinnittää löytämäni paremman konepellin paikoilleen, että voisin sovitella etulokareita oikeille paikoilleen. Vasta sitten huomasin, että yksi konepellin neljästä ruuvista oli katkennut ja toisesta oli kierteet pilalla Surullinen.



Ensin ajattelin tehdä vain pikakorjauksen ja hitsata tilalle uuden pultin, mutta voi olla ettei olisi ollut  hyvä ratkaisu leikellä vahvistuspeltiä jossa pultinnysä oli kiinni.
Siispä päätin halkaista paltun;



Pisteet vaan irti ja puoliskot eroon toisistaan. Joku seppä oli pursuttanut väliin sikafleksiä, mutta mattoveitsellä puolituntia ähellystä ja vahvike oli irti pintapellistä;





Onneksi sisäpuolet ovat vain kevyessä pintaruosteessa, joten eiköhän ne saa puhtaaksi fosforihapolla ja teräsharjalla sekä fiiberilaikalla.  Nyt on helppo vaihtaa katkennut pulttikin, kun irrottaa tuon jäykistepellin, jossa ne ovat kiinni;



Toivottavasti kootessa pelti ei pahemmin venyisi tai vetelisi, muuten on paremman pellin haku edessä Virnistys.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 2166
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #84 - 08.07.20 klo 16:22:34
Tulosta viesti  
Komeeta työtä konepellin kanssa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #85 - 08.07.20 klo 17:56:32
Tulosta viesti  
Mulla on sama homma edessä tuon Mätäröörin "uuden" nokkapellin kanssa...  Kliseinen
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #86 - 13.07.20 klo 21:27:24
Tulosta viesti  
Jäykistepellin sisäpuoli kokolailla puhdistettu;



Lukkokappaleen alta löytyi tietty lisää puhdistettavaa;




Irrotin vielä ne konepellin kiinnityskappaleet, joista oli kaksi pulttia vaihdettava. Sen jälkeen jää purettavaksi enää pyöreät peltilätkät, joihin konepellin kumipuskimet vastaavat Virnistys

Ajattelin vielä käsitellä kaikki pinnat fosforihapolla ja jokin sinkkimaali sitten päälle.

Mikähän olisi hyvänlaatuinen korikitti tämän jäykisteen ja pintapellin väliin?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Gary_Grand
Vakiovieras
**
Poissa


Jeep-rapist

Viestejä: 84
Sijainti: Petäjävesi
Liittynyt: 27.07.18
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #87 - 17.07.20 klo 08:53:20
Tulosta viesti  
Nyt tulee kyllä reilusti parempaa settiä kuin tehtaalta.. Järkyttynyt Kieli
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #88 - 19.07.20 klo 19:06:41
Tulosta viesti  
Konepelti sai osakseen happokylvyn alapinnaltaan eli toimi itse happoaltaana;



Pienemmät vahvikeosat kävivät myös kylvyssä ja saivat jo sinkkimaalin pintaan;



Aika hyvin pellin alapinta puhdistui yön yli kylvettyään, vielä piti etureuna laittaa erikseen happokäsittelyyn. Aikaa vaan tässä meni turkasen paljon, mutta vielä maalaukset ja hitsaukset , niin palttu olisi taas kasassa ja pääsisi vihdoin sovittelemaan etuloksuja paikoilleen.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #89 - 27.07.20 klo 21:32:17
Tulosta viesti  
wau, ton oon halunnut tehdä jo useammallekin pellille, mutta laiskuus jättänyt tekemättä. Upeaa jälkeä taas!  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 5815
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #90 - 28.07.20 klo 09:42:50
Tulosta viesti  
On meillä kerhossa kyl pontevaa jengiä!
  
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #91 - 05.08.20 klo 20:08:24
Tulosta viesti  
Muutama viikko mennyt rakennushommissa, mutta nyt taas konepellin kimpussa.

Konepellin kiinnityskappaleisiin vaihdoin uudet pultit (millikierteiset Pyöritä silmiä), vielä pitää hitsata ne kiinni pellin runkoon;



Viimeiset ruostekohdat avattu Kliseinen;



Konepellin pintapellin ajattelin puhdistaa maalinpoistoaineella, ettei talliin leviäisi enempää maalipölyä ja että pelti ylipäätään säilyisi muodossaan. Ensimmäisen käsittelykerran jälkeen tuli esille ainakin neljä eri maalikerrosta ja paksuimmillaan pakkelia yli 2 mm;



Neljännen käsittelykerran jälkeen pelti oli jo melko "puhdas" maaleista. Jotkut pakkelikerrokset oli tosi lujassa;



Valitettavasti tällaista paljastui pakkelin alta. Eli jostakin syystä peltiä on jouduttu oikomaan paristakin kohtaa. Lisäksi vanhoja ruosteita oli poistettu karskisti rälläkällä;



Voi olla, että omat taidot ei riitä tuon pellin reunan oikomiseen. Pitänee hyväksyä se, että pakkelia siihen on laitettava. Toisaalta nyt maalikerrosten alla olleet ruosteet on poistettu ja ainakin ylimääräiset maali- ja pakkelikerrokset samoin:

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 2166
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #92 - 05.08.20 klo 20:42:17
Tulosta viesti  
On komiaa jälkeä  Mahtava
Ei se pakkeli siellä maalin alla mitään haittaa, kun pellissä ei ole reikiä ja on noin hyvin puhdistettu. Vaatii jo aikamoista taikuria, joka jenkkiauton laittaa maalauskuntoon ilman pakkelia  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #93 - 09.08.20 klo 15:23:49
Tulosta viesti  
Viimeinkin alkaa olla loppusuoralla konepellin kunnostus. Happopohjamaalit pellille ja musta kiiltävä sinne, joka jää piiloon rakenteen sisään;





AMC:n neliapila Virnistys;



Sitten jäykisterunko saranoille kuivumaan;





Ja viimein pintapelti maalattu happopohjamaalilla ja alta vielä mustalla kiiltävällä;



Antaapi viikon kuivua ja sitten koittais hitsata osat yhteen Silmänisku
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #94 - 09.08.20 klo 20:47:18
Tulosta viesti  
Innostuin tutkimaan kartturin jalkatilan lattiaa. Kyläsepällä on tainnut olla hiukan kiire;



Näiden poistamisessa menee taas aikansa, koska allaoleva pitkittäisrunkopalkki ja helman sisäreuna pitää saada pelastettua jos mahdollista. Ainakin, että jäisi jotakin malliksi Virnistys;

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #95 - 09.08.20 klo 22:41:21
Tulosta viesti  
Hmm...
Tuo alemmassa kuvassa vasemmalla oleva reikä pitäisi olla lattiapellin alapuolella.

Siis tuo reikä...



Piilossa katseelta.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #96 - 10.08.20 klo 10:45:56
Tulosta viesti  
Joo, kiitos vinkistä ja kuvista.

Kun tarkemmin omaani katselin, niin siinä helman sisäreunassa näkyykin se alkuperäinen lattian kiinnityksen jälki. Ja kuten kuvastasi näkyykin on lattia kaareva ennen kiinnittymistään helman sisäsivuun.

Onko muuten nuo jäykisteuran toisessa päässä olevat reiät alunperin upotettuja vai noin kun sinä olet ne tehnyt?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #97 - 10.08.20 klo 18:17:37
Tulosta viesti  
Eaglessa noi oli tasan ja takajalkatilassa upotetut.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #98 - 10.08.20 klo 21:25:54
Tulosta viesti  
Ehdin tänään aloittaa lattian purun. Edellinen seppä oli käyttänyt noin 2mm plootua. Sinänsä ihan hyvä, mutta oli unohtanut suojata pellin alaouolelta ja vanhat ruosteiset pellit oli jätetty alle ja painettu runkopalkin sisään Vihainen;



Onneksi AMC:n palkit on tehtypaksusta tavarasta ja tässäkin tapauksessa runkopalkit tämän paikkauksen alla oli hyvässä kunnossa;



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #99 - 11.08.20 klo 00:07:01
Tulosta viesti  
paremmin toi oli korjattu kyläsepän puolesta kun mikään mun Hornetissa ollut lattia... Niistä ei meinaa yhestäkään saanut edes mallia, joten reitiksi valikoitui laikata kaikki lattiat pois (palkit oli kaikki mullakin hyvät) ja tehdä uudet, onneksi en joutunut näitä ite hitsailemaan aikoinaan.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #100 - 17.08.20 klo 08:15:05
Tulosta viesti  
Tuli eilen vähän jo harjoiteltua lattiapellin vääntöä ja sikkikonetta.
Tässä ensimmäinen harjoitelma, vasta ruuveilla kiinni;



Seuraavaksi pitää purkaa vanhoja korjauksia eteenpäin. Onneksi sielläkin runkopalkki vaikuttaisi olevan kovassa kunnossa;

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #101 - 17.08.20 klo 21:06:33
Tulosta viesti  
Aika iso aukko tohon jalkatilaan lopulta tuli. Hyvää oli se, että helman sisäsivu on ehjä, huonoa taas se, että runkopalkin oikean reunan pokkaus oli kärsinyt korroosiosta. No tuo on melko helppo rasti.
Muuten saa vähän arvailla millaiset muodot tuossa pitäisi olla. Pari jäykistettä pystyyn tohon runkopalkin oikealle puolelle ainakin näyttäis Hornaan kuuluvan;

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #102 - 17.08.20 klo 22:09:54
Tulosta viesti  
Tossa Eagle kuvassa näkyy noi pokkaukset.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #103 - 05.09.20 klo 19:28:14
Tulosta viesti  
Tuli ostettua Hornaan vanteet Saksasta. Eteen 6x15 ja taakse 10x15. Ovat kuulemma olleet kiinni jossakin Gremlinissä. Eikös Gremlinissä ole samanlaiset pyöränpesät kuin Hornassa, eli mahtunee alle sopivilla kumeilla?

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #104 - 07.09.20 klo 10:45:44
Tulosta viesti  
Jussiko62 kirjoitti 05.09.20 klo 19:28:14:
Tuli ostettua Hornaan vanteet Saksasta. Eteen 6x15 ja taakse 10x15. Ovat kuulemma olleet kiinni jossakin Gremlinissä. Eikös Gremlinissä ole samanlaiset pyöränpesät kuin Hornassa, eli mahtunee alle sopivilla kumeilla?

https://jaatiedostosi.com/jussiko62/IMG_4595.png


Etupää sopii ainakin, takapää näyttäs kuvassa siltä, ettei siinä Gremlinissä ole ollut vakiot takajouset tai taka-akseli.... Jotenkin kuvassa näyttäs levittävän liikaa ulospäin(?) vaikea sanoa ilman speksejä...Pirun komiat vanteet ovat.


Toki takajousitusta nostamalla Hornettiin/Gremliniin mahtuu melkein mitä vaan... Eli tähän tyyliin:
« Viimeksi muokattu: 07.09.20 klo 10:47:05 Kirjoittaja A-V »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5535
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #105 - 07.09.20 klo 12:48:49
Tulosta viesti  
Joo sopivalla offsetilla ja rengastuksella 10 tuumaset mahtuu kyllä. Hornettiin ehkä jopa hieman paremmin kuin gremliniin
« Viimeksi muokattu: 07.09.20 klo 12:50:02 Kirjoittaja tl »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #106 - 27.09.20 klo 20:23:16
Tulosta viesti  
Taas on pientä edistystä tapahtunut. Ensinnäkin konepellin päälipelti tuli liimattua ja hitsattua takaisin kiinni:





Kartturin jalkatilan alla olevan runkopalkin oikean sivun korjauksen jälkeen sain vihdoin liimattua lattian umpeen:



Hiomista riittää vielä. Ei varmaan tullut lähellekään orkkiksen näköinen kaikilta osin, mutta ompahan tervettä peltiä kuitenkin sitten mattojen alla:



Seuraavaksi sitten kuskin lattiaa repimään auki Surullinen
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #107 - 29.09.20 klo 11:11:51
Tulosta viesti  
Todella komeeta työtä.  Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #108 - 06.10.20 klo 19:59:37
Tulosta viesti  
Taas pientä edistymistä. Kuskin jalkatila näytti tältä pienen puhdistuksen jälkeen:



Samainen kyläseppä oli kaasulla hitsannut paikkalappuja pehmeiden kohtien päälle, koko lattia pitää laittaa uusiksi:



Onneksi taas Hornan pitkittäispalkki tälläkin puolella oli ehjä. Ilmeisesti ruostuminen on tapahtunut ylhäältä päin vuotojen ja kumimattojen yhteisvaikutuksesta?:




Samaten tuo helman sisäpuoli vaikuttais ehjältä:



Uutta peltiä paikalle menossa:



Mitäköhän tuossa kuskin oven pilarissa on sattunut? Joku räkinyt pystysauman kiinni ja repässyt palan pois???:

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5535
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #109 - 06.10.20 klo 20:50:14
Tulosta viesti  
Mulla oli americanissa samalla lailla lattiat ruostuneet sisäpuolelta. Alapuolelta näytti lähes virheettömältä. Perusmallin muovilattiamatot pitää tehokkaasti kosteuden sisällä
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #110 - 06.10.20 klo 21:22:39
Tulosta viesti  
Tuo kuskin jalkatila on hieman astetta helpompi tehdä, kun on vain tyhjä koppa, eikä kojelautaa ja polkimia sekä sähköjä tiellä...  Silmänisku
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #111 - 07.10.20 klo 11:18:59
Tulosta viesti  
Tuo pitää paikkansa. Ekassa kuvassa näkyy vielä automaatin iso jarrupoljin, jonka nykäsin vielä edestä pois Virnistys. Sen jälkeen oli tilaa työskennellä.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #112 - 12.10.20 klo 08:58:52
Tulosta viesti  
Olisiko kellään hyvää kuvaa takajalkatilan lattiasta. Tässä kuvassa on oman Hornetin oikean puoleinen lattia, jonka aion uusia kokonaan. Siksi olisi kiva saada kuva millaisia jäykisteitä siellä on tehtaanlaisena ollut:

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #113 - 12.10.20 klo 10:02:45
Tulosta viesti  
Tässä



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #114 - 12.10.20 klo 12:36:11
Tulosta viesti  
Iso kiitos Juhalle. Noissa kuvissa jäykisteet on hyvin nähtävissä.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #115 - 12.10.20 klo 17:42:09
Tulosta viesti  
Tätä kelpaa esitellä, kun on ihan tehdaskuosissa. Ainoat korjattavat oli tuon toisen tulpan kohdalla ollut repeämä ja vieressä muutama pistesyöpymä. Ilmeisesti ajettu mökin pihalla kiveen Teiskossa aikoinaan...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #116 - 04.11.20 klo 20:52:31
Tulosta viesti  
Pientä päivitystä tänne lattiahommista. Kuskin jalkatilan alla olevan runkopalkin ulommaista laippaa piti uusia tuon pystyosuuden verran. Oli sen verran ohueksi hapantunut:



Takajalkatilasta saikin sitten poistaa kaikki:



Onneksi helman sisäpelti oli kuitenkin vahvassa kunnossa:



Jotenkin noihin lattioiden laittoon leipääntyi, eikä lopputulos ole sitä millaiseksi ne olisi halunnut. No jos eivät nyt aivan mallissaan ole, niin ovat ainakin ruosteettomat eikä ole päällekkäisiä peltejä, jotka olisi alapuolelta (mm. palkkien kohdalla) suojaamatta. Lisäksi sikkikoneeseen olisi pitänyt rakentaa joku ohjuri, sillä jäykisteet ovat kuin juosten kustut. Toisella kädellä kun veivasi kammesta ja toisella koitti syöttää ja ohjata työstettävää peltiä, niin eihän siitä olikein hyvää meinannut tulla:



Toisaalta äänieristeiden ja mattojen allehan nuo jääpi. En aio noita hitsisaumojakaan kuin vaan vähän tasoitella. Turhaa kait niitä saumoja on kovasti heikentää, kun eivät tuolta oikein mihinkään näy? Tarkoitus on laittaa auto jossakin välissä korigrilliin, että pääsee altapäin tarvittaessa parantelemaan hitsisaumoja. Lähtökohta oli tämä:


  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #117 - 04.11.20 klo 21:16:51
Tulosta viesti  
Tuon sikkikoneen vaelluksen kuulemma voi välttää laittamalla veivin tilalle vaikka ratin... En ole kyllä saanut itekään aikaiseksi....  Täh
« Viimeksi muokattu: 04.11.20 klo 21:17:04 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #118 - 04.11.20 klo 21:20:45
Tulosta viesti  
Upeaa duunia!  Mahtava

...ja ei noita jäykkäreitä kukaan mittaile onko ne suorat vai ei, ja toimivat taatusti yhtä hyvin.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5535
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #119 - 04.11.20 klo 21:35:36
Tulosta viesti  
Ite haaveillu sähkömoottoroidusta sikkikoneesta jalkapolkimella, mut en oo viä raskinu ostaa. On tota veivimallia kyllä hankala käyttää yksin.

Mut komeet on lattiat!
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #120 - 08.11.20 klo 20:10:48
Tulosta viesti  
Aloin seuraavaksi tutkimaan tukivarren kiinnityskohtia, jotka olivat vahvassa pintaruosteessa sekä konehuoneen että pyöränpesän puolelta. Muutama puhkiruostunutkin kohta jo löytyi.
Kuvassa jo konehuoneen puolelta puhdistettuna:



ja sama toiselta puolelta:



Onneksi itse runkopalkki oli sentään kunnossa:




Vähän kummalliset on nuo valumareiät, pitää muistaa pitää ne puhtaina ja öljyttyinä sitten käytössä.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #121 - 08.11.20 klo 22:02:11
Tulosta viesti  
Tuo alue on semmoinen kurasyöppö ja ruostepesä, joka olisi pitänyt suunnitella paljon paremmin. Mutta tuossa on menty varmaan valmistustekniikka edellä...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #122 - 10.11.20 klo 21:00:02
Tulosta viesti  
Kuskin puoli on nyt korjattu. Kartturin puoli on ulospäin ehjä, enkä taida sitä avata. Onkos se CAR REP:in RUST STOP niin juoksevaa kamaa, että sitä saisi valutettua tuonne valumareikien kaksinkertaisten peltien väliin? Itsellä ei ko. aineesta kokemusta.



Seuraavaksi pitää korjata tuo kuskin puoleinen helman pää;



Sen verran rupinen on, että onhan tuo korjattava. Samalla pääsee kurkkaamaan helman sisään ja ihmettelemään mitä sieltä löytyy Virnistys ;

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #123 - 15.11.20 klo 21:18:12
Tulosta viesti  
Onneksi vain helmanpään "katto" oli hapan. Itse päätykappaletta ei tarvinnutkaan uusia;



Uusi korjauspala leikelty sopivaksi;



Ja lopputulos tällainen (kuskin jalkatilaan pitää vielä pieni paikka laittaa);



Mistähän noita korimuttereita saisi, esim. tuohon suorakaiteen muotoiseen reikään, johon lokasuojan alareuna kiinnitetään?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #124 - 19.11.20 klo 20:36:50
Tulosta viesti  
Vaihteen vuoksi ajattelin kunnostaa syksyllä puhalletun bensatankin. Siinä paljastui reikiä tankin yläpinnalla siinä vararenkaan poteron alla, johon kuraa paasee kertymään ja ruostuttamaan tankin peltiä:



Olisikohan paras korjauskeino leikata hapero pelti pois ja hitsata paikalle uutta peltiä vai juottaa reiät umpeen vaikka messingillä tai vastaavalla? Varmaan näitä on jouduttu paljon vuosien aikana korjailemaan.



Tankki on ollut toistakymmentä vuotta tyhjillään ilman korkkia, joten ei poksahtane rälläköitäessä tai hitsatessa?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jeep-Ukko
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa



Viestejä: 2418
Sijainti: Kuopion seutu
Liittynyt: 12.02.07
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #125 - 20.11.20 klo 21:16:13
Tulosta viesti  
Kaikki tuossa ruoste reikien ympärillä oleva pelti, on oletettavasti ohentunutta jossain määrin. Itse ainakin vaihtaisin koko palan täys paksuun.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #126 - 20.11.20 klo 21:39:55
Tulosta viesti  
Tai sitten niin kuin Wiilers Diilerssissä lätkäisivät punaisessa Triumphissa ison lyijylevyn reijän tilkkeeksi....  Kieli

Tuossa voi hieman muotoilla paikkaa hieman enemmän notkolle, koska tuo lattiapelti tulee ihan turhan lähelle ja aiheuttaa basan kerääntymisen tuohon näkyvin seurauksin. Mustassa Eaglessa nostin "varapyöräkotelon" pohjaa...
« Viimeksi muokattu: 20.11.20 klo 21:41:51 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #127 - 21.11.20 klo 17:47:28
Tulosta viesti  
Päädyin sitten vaihtamaan isomman palan haperoa peltiä. Kurkkasin sardiinipurkkiin;  Virnistys



Sisällä näytti hyvältä;



Sitten vaan piti naputella uusi luukku sardiinipurkkiin;



Yritin tehdä siitä "matalamman", että saisin tilaa sinne varapyöräpoteron alle;



Nyt se on hitsausta vaille valmis. Eli tärkein vaihe paikkauksessa. Upotin paikkaa siten, että kiinnitan sen sisäpuolelle. Lopuksi meinaan vielä tinata hitsisauman.

Muutamia alkaneita ruostekraatereita näkyy kuvassa paikan ympärillä. Käsittelen ne fosforihapolla ja laitan päälle happopohjamaalia ennen pintamaalia.

Aikanaan sitten näkee onnistuiko paikkaus. Onneksi tämä kohta on tankin yläpinnassa, eikä pohjassa Kliseinen
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #128 - 26.11.20 klo 13:33:31
Tulosta viesti  
Noi bensatankin paikkaukset on kyllä todella ankeita hommia. pitää hitsatessa todella yllättävän "plOMP" äänen - jos on missään edes höyryjen jämiä jäljellä, jonka jälkeen tankki muuttuu lähemmäs palloa kuin nykyolotilaansa...  Järkyttynyt

Sen vuoksi nuo isommatkin pajat korjailevat niitä lyijyllä, etenkin jos ei ole sellanen mikä löytyy uutena jos menee pieleen. Nojoo, ei varmaan koske tätä korjausta kun ollut hyvin tuulettumassa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #129 - 26.11.20 klo 15:33:58
Tulosta viesti  
Joo, hirvitti silti ryhtyä sitä heti suoraan hitsaamaan. Nostinkin tankin ulos autotallin nurkalle. Nurkan takaa sitten harjanvarteen jeesus-teipillä kiinnitetty palava tulitikku saksitusta aukosta sisään. No eihän se tietenkään lojahtanut Virnistys. Mutta parempi niin.

Sitten vaan migin liima palamaan ja tommonen siitä tuli:



Vähän hiontaa saumalle ja sitten ensimmäistä kertaa ikänä koittamaan pellin tinaamista. Saas nähdä mitä siitä sitten tulee.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #130 - 27.11.20 klo 14:17:02
Tulosta viesti  
nätisti män reikä umpeen  Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #131 - 05.12.20 klo 20:34:18
Tulosta viesti  
Vaihteen vuoksi aloin tutkimaan alunperin tämän neliovisen Hornan oikeanpuoleista etuloksua. Ajattelin kunnostaa siitä loksun tuohon kaksioviseen Hornaan. Tämäkin meinas kerran jo lähteä kaatopaikalle, mutta kyllä tästä jonkunlaisen saanee aikaiseksi, kun jaksaa vaan yrittää, siinäpä sitä oppii  tai sitten ei Vihainen;



Aikaisempi seppä on ollut melko suurpiirteinen, kittiä oli varmaan toista kiloa tässä loksun etuosassa;



Pahin kohta leikattu pois;



Sitten uutta palaa kanttaamaan leikattuun aukkoon;





Tuo loksun joskus vaihdettu yläosa on alta hyvin ruosteessa, mutta en ehkä lähde sitä vaihtamaan. Materiaali on paksua, jospa poistaisi mekaanisesti sen minkä porakoneharjalla irti saa. Sitten voisi hapottaa tai laittaa sitä Rust Stoppia tai vastaavaa?;



Korjauspalat heftattuna paikoilleen;



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
AMCFREAK
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Freak

Viestejä: 246
Sijainti: Salo
Liittynyt: 15.04.04
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #132 - 05.12.20 klo 21:55:20
Tulosta viesti  
Hyvältä näyttää, ei lokasuoja vaan työnjälki Hymiö Itse sain tänään 4 ovisen talliin sisälle. Pitäisi ottaa etulokasuojat irti jotta näkee millaiset ne on.
  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #133 - 14.12.20 klo 08:40:32
Tulosta viesti  
Hei, voisiko joku mitata Hornetistaan mille pituudelle (korkeudelle) konepellin etureunan kumipuskimet on kiinnityspinnastaan säädetty.
Olisi tietysti hyvä, jos mitattava auto olisi lähellä orkkista  etulokareiden kiinnitystenkin osalta, jolloinka konepellin korko niiden suhteen olisi lähes alkuperäinen.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 2166
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #134 - 15.12.20 klo 19:15:18
Tulosta viesti  
Komeaa työtä lokasuojan kanssa  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #135 - 16.12.20 klo 15:14:20
Tulosta viesti  
Jussiko62 kirjoitti 14.12.20 klo 08:40:32:
Hei, voisiko joku mitata Hornetistaan mille pituudelle (korkeudelle) konepellin etureunan kumipuskimet on kiinnityspinnastaan säädetty.
Olisi tietysti hyvä, jos mitattava auto olisi lähellä orkkista  etulokareiden kiinnitystenkin osalta, jolloinka konepellin korko niiden suhteen olisi lähes alkuperäinen.


mulla ei ole orkkiskumeja enää ja peltikin kuitua joten ei oikein ole soveltuva vertailukohde...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #136 - 16.12.20 klo 21:03:06
Tulosta viesti  
Ok, kiitti A-V.
Tuota mittaa siis kaipailen;



Jos joku vain kerkiäisi omastansa mitata, niin olisi hyvä homma.
Tarvitsen tuota mittaa saadakseni  lokarin korjattua oikealle korkeudelle eli samaan oikeaan tasoon konepellin kanssa.
Ajattelin kunnostaa pari extra -paria Hornan loksuja mielummin kuin heittää ne romunkeräykseen.

Tällä hetkellä muuten  vain odotan, kun tammikuussa saan korigrillin niin 4d korin pohjan putsaaminen massasta helpottuu ja saa kaikki hitsisaumat alta käsin vahvistettua ja viimeisteltyä helposti. Ei tartte sitten auton alla ryömiä.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
AMCFREAK
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Freak

Viestejä: 246
Sijainti: Salo
Liittynyt: 15.04.04
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #137 - 20.12.20 klo 09:58:36
Tulosta viesti  
Joko sait tuon mitan, voisin käydä katsomassa mitä noissa mun autoissa on.
  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #138 - 20.12.20 klo 11:14:44
Tulosta viesti  
Moi! Ei ole vielä kukaan kerinnyt mittaamaan.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #139 - 27.12.20 klo 14:16:36
Tulosta viesti  
Noo mulla on 24mm. Tuo ylhäällä mainittu disclamer huomioiden...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
AMCFREAK
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Freak

Viestejä: 246
Sijainti: Salo
Liittynyt: 15.04.04
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #140 - 27.12.20 klo 14:40:25
Tulosta viesti  
ai niin en ole käynyt toisessa tallissa missä nuo voisi mitata palaan kanssa kohta
  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #141 - 31.12.20 klo 19:02:55
Tulosta viesti  
Tänään postissa tuli tällainen kutistuslaikka eli shrinking disc.
Otin sen isompaan kulmahiomakoneeseen sopivan mallin. Harjoittelua varmasti vaatii, mutta saas nähdä miten oppii???

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #142 - 13.02.21 klo 18:17:04
Tulosta viesti  
Etulokarin korjaus on vähän edennyt. Tänään naputtelin alakiinnitysraudan valmiiksi. Nyt olis kaikki ruosteet poistettu ja paikkapalat heftattu paikoilleen. Sitten pitää hitasta saumat umpeen - todennäköisesti saa sitten kokeilla tuota shrinking diskiä.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Kutlama
Aloittelija
*
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 1
Sijainti: Lappeenranta
Liittynyt: 15.02.21
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #143 - 15.02.21 klo 18:31:04
Tulosta viesti  
Hienon näköistä. Hymiö Hyvä, hyvä!
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 2166
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #144 - 16.02.21 klo 22:41:39
Tulosta viesti  
Komeaa jälkeä on.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #145 - 20.02.21 klo 19:40:20
Tulosta viesti  
Taas on tullut nyhrättyä samaa lokasuojaa. Yläreunan pahin ryppy piti leikata irti ja mallata uutta peltiä tilalle. Mankeli olis ollut kiva laite pellin pyöristyksessä:



Koska mankelia ei ollut tuli paikasta tollainen:





Koko lokasuojan yläpelti oli kuitenkin niin ruosteessa alapuolelta ja koska se oli vielä huonosti kohdistettu niin päätin vaihtaa kyseisen pellin kokonaan:





Tässä uusi pelti tehty sikkikoneella:

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #146 - 20.02.21 klo 19:52:14
Tulosta viesti  
Vanha ruosteinen pelti kiinnitysreunoineen sitten vaan pois:



Uuden palan mallailua:



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #147 - 20.02.21 klo 20:00:43
Tulosta viesti  
Seuraavaksi piti tehdä se kiinnitysreuna. Seuraavissa kuvissa siitä näkymiä:



Piti irroittaa lampunkehikkokin paikoiltaan , että saisi kaikki palikat puhdistettua:




  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #148 - 20.02.21 klo 20:04:50
Tulosta viesti  
Lampunkehikon sai helposti irti pisteistä:

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #149 - 20.02.21 klo 20:11:42
Tulosta viesti  
Lampunkehikon kulmapala oli vähän huonossa hapessa,  joten se meni vaihtoon:





Osien mallailua:

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #150 - 20.02.21 klo 20:21:40
Tulosta viesti  
Tänään pääsi sitten hitsaileen kaikki saumat kiinni. Tuollainen Frankenstein loksu:



Hitsasin saumat tuolta alapuolelta niin ei tarvitse niin paljon hioa:





  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #151 - 20.02.21 klo 20:31:58
Tulosta viesti  
Sitten levityksessä oli pari pistemäistä ruostereikää, jotka tuli purettua irti rasiaporalla:







Sitten hitsiä ja hionta käsiviilalla:





Mielestäni  tuo käsiviila on aika hyvä ainakin pintasaumojen tasaamisessa. Ei pääse vahingossa rälläkkä leillaamaan liian paljon tavaraa pois. Tietty kaikkiin paikkoihin ei käsiviilalla pääse.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rebel70
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 6505
Sijainti: Kortejoki
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #152 - 20.02.21 klo 21:03:05
Tulosta viesti  
Hyvä tulee
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
1320
Aloittelija
*
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 17
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 18.01.18
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #153 - 21.02.21 klo 23:33:28
Tulosta viesti  
Täytyy kyllä nostaa hattua, kohtuu reilusti joutuu Hornettia pellittämään uusiksi mutta hienoa jälkeä teet! Muutenkin kiva katsella kun tehdään ruostepaikkaukset kunnolla eikä tehdä mitään ratsupaikkauksia.





  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 15604
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #154 - 25.02.21 klo 00:23:41
Tulosta viesti  
komeeta jälkeä taas.  Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #155 - 25.02.21 klo 13:46:33
Tulosta viesti  
Kiitos vaan kaikille kannustuksesta koko projektin aikana. Tarkoitus olisi saada katsastettua kesän 2021 aikana ...
Pitäis saada seuraavaks koppa korigrilliin laitettua tulevana viikonloppuna. Saisi sitten viimeisteltyä pohjan paikkauksia ja poistettua alustamassa seisten Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #156 - 25.02.21 klo 14:19:27
Tulosta viesti  
Etupää onkin jo kiinni grillissä. Se oli helposti tehtävissä runkopalkkeihin puskurin kiinnitysrautojen reikiin. Takapään kiinnitys vielä mietityttää. Teen ehkä pienet aukot peräpeltiin puskurin kiinnityskohtiin siten, että saan grillin kiinnityskappaleet pultattua lehtijousen takakiinnityskohdan jäykistepeltiin tavaratilan lattian päältä pultaten.

Onko joku muu ratkaissut mitenkä tuon takapään kiinnityksen?

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #157 - 25.02.21 klo 15:43:01
Tulosta viesti  
SCReplicassa pistin takapuskurin raudat koppaan kiinni ja hitsasin grillin niihin kiinni. LAikkasin ja hioin korvakkeet myöhemmin kuntoon.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HV
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC Javelin 68

Viestejä: 2166
Sijainti: Seinäjoki
Liittynyt: 04.07.08
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #158 - 01.03.21 klo 22:50:09
Tulosta viesti  
Todella komeaa peltityötä jälleen. Hävettää kun en itse saa peltihommia taas aloitettua, vaikka pitäisi. No näistä kuvvista saa kyllä inspiraatiota  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #159 - 02.03.21 klo 08:48:58
Tulosta viesti  
No, takapään kiinnikkeistä tuli kuitenkin  tällaiset:





Puskurin kiinnikkeiksi laitoin Riian peltisepän tekemät versiot. Ovat millin paksummasta tavarasta kuin alkuperäiset:

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rebel70
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 6505
Sijainti: Kortejoki
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #160 - 02.03.21 klo 16:03:34
Tulosta viesti  
Mistä ostit grillin?
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #161 - 02.03.21 klo 20:17:17
Tulosta viesti  
Grilli tuli Kuortaneen Autosalilta -se järeämpi malli. Kantokyky on noin 2000 kiloa.
Nyt on kaikki kiinnikkeet valmiit. Joku Hornetin tai Americanin grillannut tietää varmasti mikä on korihylsyn painopiste tai pyörähdyspiste?
Pyörii varmaankin sen ympäri helpoiten Kliseinen?
Arvaamalla laittaisin pyörähdyspisteen siihen aivan kardaanitunnelin yläosaan.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #162 - 06.03.21 klo 19:10:37
Tulosta viesti  
Nyt on hyvä alkaa puhdistamaan pohjaa ja parantelemaan saumoja:



  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #163 - 06.03.21 klo 19:32:25
Tulosta viesti  
Tässä hommassa kirjamellisesti "lopussa kiitos seisoo"... On se vaan niin ikävää puuhaa. Mutta kyllä se kannattaa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jussiko62
Vakiovieras
**
Poissa


AMC Voimavaunut

Viestejä: 179
Sijainti: Järvenpää
Liittynyt: 01.01.16
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #164 - 06.03.21 klo 19:50:08
Tulosta viesti  
Niinhän se on.
Ajattelin tuossa repiessäni vanhoja bensa- ja jarrulinjoja irti, että kannattaisikohan siirtää ne kulkemaan tuolla sisätiloissa? Olisivat silloin suojassa vedeltä ja kaikelta lialta, joka nopeuttaa niiden ruostumista.
Toinen asia: onko tuo etujousien yläpään jousilautanen miten kiinnitetty? Tuli vaan mieleen vaihtaa niihin ne kolme iskaritornin kiinnityspulttia pidemmiksi. Jos vaikka laittais siihen joskus poikittaistuen ja noi orkkis pultithan on aivan liian lyhyet sellaiseen.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 7956
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: AMC Hornet -70 4d
Vastaus #165 - 06.03.21 klo 23:32:51
Tulosta viesti  
Siellä oli Eaglessa ainakon 10 kpl isohkoa pistehitsiä. Piti aluksi irrottaa lautanen, mutta ruostevaurioiden vuoksi vaihdoin silloin koko tolpan...
Ja tein tuon runkopalkinkin aika pitkälti uusiksi, Hornetin tolpan laitoin...

Kannattaa varmaankin katkaista pultit, tehdä läpireijät ja hitsata kiinni toiselta puolelta.

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: [1] 
Lähetä aiheTulosta
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun