Normaali aihe MJ/XJ tuulilasin vaihto (Luettu 1700 kertaa)
jamba
Aktiivi
Poissa

Sijainti: Ruhtinansalmi
Sukupuoli: Mies
MJ/XJ tuulilasin vaihto
23.11.16 klo 14:46:25
Tulosta viesti  
Kaipaan vinkkejä ja neuvoja tuulilasin vaihtoon. Onko pahakin rasti vaihtaa itse?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Kautsi
Aktiivi
Poissa

Willys Jeep Rules

Sijainti: Järvenpää
Re: MJ/XJ tuulilasin vaihto
Vastaus #1 - 23.11.16 klo 15:36:50
Tulosta viesti  
Liimalasi irtoaa esim. mikkilangalla "sahaamalla", uuden liimaus kunnon aineilla.
Youtubesta löytyi Grand Cherogee  https://www.youtube.com/watch?v=mW5U89TGR5w
« Viimeksi muokattu: 23.11.16 klo 15:44:56 Kirjoittaja Kautsi »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

maze
Vakiovieras
**
Poissa

Sijainti: Sodankylä
Vastaus #2 - 23.11.16 klo 16:46:51
Tulosta viesti  
Motonetissä Sika lasiliima kitti tulee lanka mukana ja muut tarvittavat aineet. Ite vaihdoin wj jeepiin ja hyvin onnistu.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/609024/SikaTack-Drive-tuulilasisarja

Ulkoa listat pois lasin reunoista että laisin reuna näkyy ja pyyhkimet. Sisältä ainakin tausta peili ja muoveja ehkä riipuu autosta, sitten pujottaa lanka läpi lasin ja korin välistä sitten hinkuttaa lasi ympäri niin että jää liimaa koriin enemmän kuin lasiin, sitten olen vetänyt mattoveitsellä koriin jäävän liiman tasaseksi että ei jää sahalaittaa tai palkeen kieliä, liimaa saa jäädä pari kolme milliä, sitten tarvittavat aineet lasiin ja koriin. Kun liimat on levitetty niin lasi paikalleen oikeaan paikkaan ja teipillä kiinni ylä laidasta että ei valu.
« Viimeksi muokattu: 23.11.16 klo 17:06:27 Kirjoittaja maze »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

A-V
Ylläpito
Toimikunta
Poissa

just ramblin'...

Sijainti: Bearcity
Vastaus #3 - 24.11.16 klo 01:37:03
Tulosta viesti  
oon vaihtanut molemmat XJ ja MJ, sanosin että melko simppeli (vaikkakin varovainen) homma etenkin jos irrotettavaa lasia ei tartte saaha ehjänä irti.

Irrottele lasien listat ulkoa, tähän käy pari isoa ruuvaria ja sähköteippiä suojaamaan maalipintaa jos tarpeen. Varaudu siihen että ainakin puolet muoviklipsuista hajoaa irrottaessa, eli nippelitepolta lisää...

Irrottele sisämuovilistat, nämä mulla lähteneet ihan OK irti, toki pientä puuhastelua noissa aina on, muistaakseni myös sisäpeili kannatti irrotella tässä vaiheessa.

Mattopuukolla sisäpuolelta mahdollisimman paljon liimasta läpi kiertäen lasin ympärystän. Sitten heppilangalla tai sähköjohdolla/jne läpi jostain nurkasta ja sahailemaan (puukalikka langan molemmissa päissä auttaa).  Kun koko lasi irti niin tarttet apuhenkilön sen nosteluun. Käytännössä ite oon noita risoja laseja nostattanut irti selkä penkkiä kohden ja jaloilla työntäen jossei ole muuten lähtenyt kaikkien yllämainittavien askelten jälkeen (joskus noi liimat on oikeasti lujassa). Tässä vaiheessa ota talteen ne kumiohjurit lasin kehyksen alareunasta.

Sitten homman työläin vaihe, eli vanhan ja todnäk pintaruostuneen lasinkehyksen putsaus ja maalaus. Kannattaa vähän nähdä vaivaa sekä antaa maalien kuivua kunnolla ennen liimauksen aloittelua.

Noita Sikan settejä en ole kokeillut, oon tilannut aina liimat lasifirmalta samalla. Niissä tulee primeri ja varsinainen lasikitti joka lopulta pursotellaan pyramidin muotoon kehykseen ja annetaan olla hetki.

Sitten lopuksi vähintään yhdellä apuhenkilöllä lasi paikalleen. Tähän ei ole helppoa tapaa, yleensä alhaalta ensin (katsoen että ne kumiset ohuripalikat on paikoillaan ENNEN lasin asettelua) ja sitten varovasti paikoilleen painaen. Kun lasi on kohallaan niin sitten sitä ympäri painellen että ottaa kunnolla joka kohasta kiinni (mutta lasia rikkomatta toki). Tässä kohtaa on tärkeetä huomata että lasin tulee olla keskellä, että ne muoviklipsut mahtuu paikoilleen molemmille sivuille sekä tietty ylös ja alas.

Sitten lopuksi listat paikoilleen, sisäpuolelta voi ehkä joutua siistimään kittiä että listat mahtuu.

Tommosia nyt tuli ulkomuistista mieleen.
« Viimeksi muokattu: 24.11.16 klo 01:42:13 Kirjoittaja A-V »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

jamba
Aktiivi
Poissa

Sijainti: Ruhtinansalmi
Vastaus #4 - 24.11.16 klo 07:09:05
Tulosta viesti  
Kiitokset! Eiköhän noilla ohjeilla onnistu.  Hymiö