AMCCF foorumilogo
Normaali aihe Teemu kohtasi VIHAISTEN POLIISIEN uuden tekniikan! (Luettu 369 kertaa)
TeemuS
Ylläpito
*****
Poissa



Viestejä: 4369
Sijainti: Pirkanmaa
Liittynyt: 02.05.03
Sukupuoli: Mies
Teemu kohtasi VIHAISTEN POLIISIEN uuden tekniikan!
10.08.20 klo 23:03:43
Tulosta viesti  
Oon meidän Akaan Viialan AMC-tallilla purkamassa yhdestä GM:läisestä tekniikkaa yhteen jenkkiautooni (ei AMC). Purku on edennyt koko kesän ja nyt oli sitten aika nostaa kone keulilta eli tarve moottorinostimelle.

TL oli ystävällisesti luvannut moottorinostinta lainata, mutta koska hänen moottorinostin on nyt muussa käytössä, mulle ystävällisesti luvattiin moottorinostin lainaan Ruskon tallilta. Koska ainut ajokelponen farkku on seisonnassa oleva veronkierto-paku-Mersu, niin trafin sivuilta laittamaan se nopsasti liikenteeseen Trafin sivuilta ja matkaan.

Juuri ennen tallia takana vilkkuu sini- ja punavalot, oletin et ne vilkkuu edelläni menneelle epämääräiselle pakulle enkä heti pysähtynyt, vaan ajoin vielä 50m tallin pihaan menevään risteykseen. Siinä vaiheessa huusi jo heidän sireenitkin.

- AJOKORTTI! (Ne ei näköjään enää sano "ajokortti ja rekisteriote koska digidigi-ajassa ollaan)

Tuli muuten sitten niin vihaisella äänensävyllä et vähän olin jo siinä et mitäs tää on..

- Näetkö sä kuule edes mitään sieltä auton sisältä!?

- Anteeksi MITÄ? Samalla tajusin et tässähän on jonkun edellisen omistajan laittamat tummennuskalvot etusivulaseissa..

- TEILLÄ ON LAITTOMAT TUMMENNUKSET ETUSIVULASEISSA!

- En mää oon tollasiin kiinnittäny huomioo, ajellu vaan..  Pyöritä silmiä Voin mä ottaa ne vaikka heti poiskin jos haluat, ei mua tollaset kiinnosta

- EI OLE KYSE MINUN HALUSTA, VAAN TIELIIKENNELAISTA

- Okei..

- TÄMÄ AUTO ON REKISTERISTÄ POISTOSSA!

- No itseasiassa laitoin just ennen kuin lähdin 10min sitten kotoa

- NO EI SILTÄ NÄYTÄ

- No mutta kun laitoin tosiaan

- Me lähdemme selvittämään asiaa onko todella näin, tässä saattaa kestää

No siinä sit tuntuikin kestävän, joten ajattelin lepytellä heitä alkamalla repimään samantien etutummennuksia irti, ei mulla tosiaan sellaset kiinnosta enää näin melkein viiskymppisenä, kuten heille kerroinkin, ja tummennukset tuli revittyä siinä irti.

Vajaa puoli tuntia meni ja toinen poliisi tulikin jo kysymään et voitko ite näyttää kännykästä että on rekisterissä ja ajossa oikeasti, ja näytin, samaan aikaan toinen poliisi tuli maijasta todeten että oot oikeassa, Trafista kyseltynä auto on otettu ajoon ihan just vähän aikaa sitten.

Kertoili että Trafiin tehdyt muutokset ei heti näy poliisien järjestelmissä johon totesin että teen työkseni tietojärjestelmiä erinäisillekin viranomaisille et tunnen kyllä näiden asioiden haasteet, et ei siinä mitään.

Siinä sitten tunnelma alkoi leppyä ja kävi ilmi että niillä tosiaan oli sellanen medioissakin ollut "uusi" systeemi, et kun he ajelee tuolla liikenteessä niin heidän laitteet skannaa automaattisesti rekisterikilpiä ja antaa hälyn heti jos auto on seisonnassa tai katsastamaton. Tämä tuli nyt tosiaan sit todettua.

Huikkasivat vielä lopuksi "Et muuten jatka sitten ajamista ennen kuin nuo nastarenkaat on vaihdettu kesärenkaisiin", johon seivailin että tämä on vain talviauto ja poikkeustilanne tällä kertaa koska moottorinostimen haku, että en tietenkään normaalisti nastoilla täällä ajele.

- No, ei kirjotella lappuja tällä kertaa. Ei muuta kuin kiitos ja hei.

TARINAN OPETUS, tai pikemminkin muistutus, että pienimmässäkin ajossa kannattaa aina olla auto pois seisonnasta ja katsastettu, koska noiden laitteet nykyään hälyyttää automaattisesti, ei heidän tarvi enää tarkistella asioita ite erikseen enää.

Ei muuta kuin leppoisia kohtaamisia sinivuokkojen kanssa!  Hymiö

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 16348
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Teemu kohtasi VIHAISTEN POLIISIEN uuden tekniikan!
Vastaus #1 - 11.08.20 klo 00:23:36
Tulosta viesti  
Nooh, eipä tuo nyt kovin paha ollut  Silmänisku

Mulla on poliisien kanssa ollut viimeiset vuodet vain hyviä kokemuksia vaikka olis tullut vähän itellä hölmöiltyäkin esim kuminpolton suhteen... Virnistys
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 6204
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Teemu kohtasi VIHAISTEN POLIISIEN uuden tekniikan!
Vastaus #2 - 11.08.20 klo 08:43:00
Tulosta viesti  
Tuohan oli varsin asiallista toimintaa, niinkuin itsekin huomasit.
  
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun