Normaali aihe Hornet oven lukko/vastakappale (Luettu 188 kertaa)
sj.hero
Vakiovieras
**
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 257
Liittynyt: 15.12.14
Sukupuoli: Mies
Hornet oven lukko/vastakappale
05.03.24 klo 12:39:03
Tulosta viesti  
Hornetin ovien lukitusta olen ihmetellyt, ovet on säädetty nyt kokolailla kohdalleen mutta ongelma on sulkeutuminen. Tuntuu että vaatii kohtuutonta paiskomista.
Katselin eilen lukkosalvat läpi ja vikaa ei löytynyt, ainut mikä herätti ajatuksia on vastakappaleen halkaisija.
Lukkosalpaan voisi mahtua vaikka n.10mm tappi mutta b-pilarissa oleva tappi on n.7mm. Kuuluuko tapin päällä olla metalliholkkia? Jossain tapissa olen sellaisen nähnyt? Tappi sikäli ei vaikuta kuluneelta vaan on tasaisen pyöreä.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5919
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornet oven lukko/vastakappale
Vastaus #1 - 05.03.24 klo 14:37:16
Tulosta viesti  
Kuuluu siihen holkki, olen nähnyt muovisia ja metallisia
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 9255
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornet oven lukko/vastakappale
Vastaus #2 - 05.03.24 klo 15:45:20
Tulosta viesti  


American parts depot myy tämmöistä...
Tuon metallikierteen tai muovin voi korvata, muttei ihan helposti.
Joskus tein... valoin muovia ja sitten sorvasin... ei kannata.
« Viimeksi muokattu: 05.03.24 klo 15:48:31 Kirjoittaja juhap »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
sj.hero
Vakiovieras
**
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 257
Liittynyt: 15.12.14
Sukupuoli: Mies
Re: Hornet oven lukko/vastakappale
Vastaus #3 - 06.03.24 klo 10:37:02
Tulosta viesti  
Joo, testasin eilen pajalla koritöiden jälkeen kiertään tappiin teippiä n. 2mm paksuudelta. Tuntuu sulkeutuvan paremmin, tosin tappia piti ottaa vähän ulospäin ja silloin ovi ei taas istu ihan korilinjaan.

Aika monet ovet olen säätänyt mutta nämä vähän vastustaa, ei oikein edes näe mikä siellä ottaa kiinni koriin. Ja tilanne sama kummallakin puolella.
Maalaus alkaa kohta häämöttää niin silloin tulee purettua tiivisteet ovista, näkee sitten paremmin.

Mutta, nuo tapit pitää jotenkin holkittaa. Siinä toiminee irtoainen päällysholkkikin ihan ok? Joskus sellaisiin rillukan olen nähnytkin.
« Viimeksi muokattu: 06.03.24 klo 10:42:23 Kirjoittaja sj.hero »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 16361
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Hornet oven lukko/vastakappale
Vastaus #4 - 08.03.24 klo 10:27:16
Tulosta viesti  
sj.hero kirjoitti 06.03.24 klo 10:37:02:
Joo, testasin eilen pajalla koritöiden jälkeen kiertään tappiin teippiä n. 2mm paksuudelta. Tuntuu sulkeutuvan paremmin, tosin tappia piti ottaa vähän ulospäin ja silloin ovi ei taas istu ihan korilinjaan.

Aika monet ovet olen säätänyt mutta nämä vähän vastustaa, ei oikein edes näe mikä siellä ottaa kiinni koriin. Ja tilanne sama kummallakin puolella.
Maalaus alkaa kohta häämöttää niin silloin tulee purettua tiivisteet ovista, näkee sitten paremmin.

Mutta, nuo tapit pitää jotenkin holkittaa. Siinä toiminee irtoainen päällysholkkikin ihan ok? Joskus sellaisiin rillukan olen nähnytkin.


onko sulla muuten oven ikkunakarmi vielä pulteilla ja säädettävissä vai onko joku hitsannut sen oveen kiinni? Muistelisin, että mulla oli ongelmia saada ovi istumaan kun ikkunakarmi oli hepattu yhteen asentoon ja se otti kiinni eestä ja haritti takaa ja ovi ei oikein istunut kiinni.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5919
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: Hornet oven lukko/vastakappale
Vastaus #5 - 08.03.24 klo 13:49:20
Tulosta viesti  
sj.hero kirjoitti 06.03.24 klo 10:37:02:
Joo, testasin eilen pajalla koritöiden jälkeen kiertään tappiin teippiä n. 2mm paksuudelta. Tuntuu sulkeutuvan paremmin, tosin tappia piti ottaa vähän ulospäin ja silloin ovi ei taas istu ihan korilinjaan.

Aika monet ovet olen säätänyt mutta nämä vähän vastustaa, ei oikein edes näe mikä siellä ottaa kiinni koriin. Ja tilanne sama kummallakin puolella.
Maalaus alkaa kohta häämöttää niin silloin tulee purettua tiivisteet ovista, näkee sitten paremmin.

Mutta, nuo tapit pitää jotenkin holkittaa. Siinä toiminee irtoainen päällysholkkikin ihan ok? Joskus sellaisiin rillukan olen nähnytkin.


Irtonainen se alkuperäinen holkki/jousikin on. Muovista en tiedä onko orggiksia vai jotain korjausosia. Gremlinissä mulla muistaakseni muoviset
« Viimeksi muokattu: 08.03.24 klo 13:51:51 Kirjoittaja tl »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun