American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Viesti Kirjoittaja juhap »

Kattelin tuossa omia romppeita, ja mietin saisikos Jeep 4.0 ruiskukoneen imusarjasta hyvän turbosarjan... Läppärungon kohtahan on jotakin 2.5 tuumainen reikä. Siihen pistäis kiinni turbon (paineputken), joka imee kaasarin läpi. Koneen peltisarja poikki ja kollektori ylöspäin, siihen ahdin ja putki siitä imusarjaan. Ei tulis kovin pitkiä putkia=pieni viive.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
tulppu
Viestit: 26
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 5:10 pm

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Viesti Kirjoittaja tulppu »

Tuli tänään pällisteltyä americanin konehuonetta, kun siinä kone on vielä paikoillaan. Hieman ahdasta olisi turbolle imu/pakosarjan puolella, kait sen sais modifioitua sinne valusarjankin kanssa, tiedä häntä?

Toisella puolella olisi tilaa enemmän, mut sinne joutuis vetää putken liian pitkän mutkan kautta. :-?

Kateeks käy täs asiassa moparin slant-ukkoja, niillä sitä tilaa on turboja varten.

Pitäis jostain saaha joku murikka käsiin pyöriteltäväks, ni vois paremmin hahmottaa sitä mahtuvuutta sinne caanon pellin alle. ::)
tulppu
Viestit: 26
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 5:10 pm

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Viesti Kirjoittaja tulppu »

Jaa, piti taas käydä pällistelemässä.

Jos pakoputken alkukäyrän kääntäis alas/eteenpäin, kun se nyt menee alas/taaksepäin, siitä mutkä ylös, turbo siihen päälle laturin taakse. Siihen ehkä vois mahtua, ehkä.. Turbolta lähtevä pakopuoli kyllä mahtuis hyvin, ja painepuolen putkesta tulis kans mukavan lyhyt. Kenelläköhän Imatran-seudulla olis joku puhallin pyörimäs irtonaisena tallin nurkissa? ::)

Sais rauhotettua yöunet.

Tai pilattua ne.
tulppu
Viestit: 26
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 5:10 pm

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Viesti Kirjoittaja tulppu »

No niin. Nyt on visioita jalostettu suunnitelmiksi.

1. Remppaa kone, homman laajuushan selviää vasta purkamalla. Pytyissä ei ainakaan pahaa pykälää, kansi oli irti muutama kuukausi sitten.

2. Sovita volvon M-40 loota ja kytkin hyödyntäen omaa kytkinkoppaa.

3. Suorita sisäänajo vanhalla kaasarilla.

4. Asenna TBI-ruisku mekaruutan ohjaamana ja turbo. Ruisku ahtimen imupuolelle. Painepuoli suoraan orggis-imariin. Kairaa reikä sitä ennen mahd. isoksi.



Näin pääpiirteittään. (toivottavast vaan on rahua hommata se ahdin)



Mielipiteitä/ideoita?
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Viesti Kirjoittaja raipe »

joooo o niin haitekkia että, eiköhän tosta hyvää seuraa.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Käytä vanhan 733 beewämeen tai vastaavan imusarjaa ja tee sovite kappaleet niin saat sovitettua monipisteruiskun. Tuon seoksen syöttäminen ahtimeen ei oo mun mielestä oikeen järkevää. Ei sen imusarjan tekeminen ja suutinten istukoiden koneistaminen pitäis mikään ylivoimanen homma olla. Voi olla, et tohon orkkis imusarjaan sais sovitettua ne suutinten istukat. Ei oo kukaan koskaan vissiin kokeillut.



Mulla on itellä menossa ruisku 232 rojekti. Ostin 258:n johon oli sovitettu em. beewämeen ruisku. Kuulemma toiminutkin ihan ok. Nyt on vaan taas noi raksahommat vieneet vapaa-ajan ja homma ei oo edistynyt sitten mihinkään. Koitetaan taas talvella, jos sais jotain aikaseks.
tulppu
Viestit: 26
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 5:10 pm

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Viesti Kirjoittaja tulppu »

Joo, monipisteruutta itseänikin kiinnosti ekaks, mutta:

1: yksreikäseen imariin ei saa oikein mitään läppärunkoa kiinni järkevästi

2: monipiste kaikkine ruiskusuuttimineen huomattavasti kalliimpi

3: olis yks TBI tarjolla suht edukkaasti

4: TBI:n paineistaminen? painelaatikon rakentaminen rumentaa konehuonetta mielestäni, tosin paine tarkoitus pitää pienenä, ehkä n. 0,5bar, toimisiko ilman laatikkoa?

5: neuvottiin laittaa imemään läppien läpi, itseänikin hieman mietityttää



Monipiste tulee kyllä joskus, ehkä, onko tää turha välivaihe?



Lisää vaan neuvoja ja mielipiteitä. On tässä vielä hyvästi aikaa sulatella tota ruutta/turbo viritystä.

::)
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Ei TBI välttämättä ole huono vaihtoehto. Itse vaan en asentaisi mitään polttoainesyöttöä tulikuumaan ahtimeen. Onhan noita ollut mutta?????? Saisko jostain 2-kurkkusen imusarjan esim. 258 Jeepistä ja siihen sitten TBI päälle ja paineputki siihen. Voi sitä ainakin kokeilla toimiiko toi TBI ilman koteloa pienillä paineilla. Väittäisin et toimii.
tulppu
Viestit: 26
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 5:10 pm

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Viesti Kirjoittaja tulppu »

Joo. Kyllä se TBI menee painepuolelle. Niin paljon oon saanu täs lähiaikoina kuulla mielipiteitä sen puolesta, että unohdan sen imupuolelle asennuksen. Voihan sen lootankin siihen laittaa, jos tarve vaatii.
Vastaa Viestiin