American rumpujarrut 196 vs 232
American rumpujarrut 196 vs 232
Kysymymys on siis 196 Americanin rumpujarrujen päivittämisestä 232 vastaaviksi. TSM manuaalin(-66) mukaan 232 takajarrut ovat 2", kitkapinnoissa on pituusero(verrattuna 196). Etujarruissa on ero leveydessä, 2,25"-2,50"(232) vs 2,00"(196). Pääsylinterin ja työsylinterien koot ovat samat riippumatta moottorikoosta. Ja kysymys kuuluu: Onko jarrurumpujen leveydellä eroja,vai käyvätkö levemmät kengät suoraan? Entä jarrukilpi, Onko se samanlainen? Jos joku on tehnyt ko. muutoksen, olisi kiva kuulla asiasta. Ja kiitollisuuden määrällä ei olisi päätä ei häntää...
American rumpujarrut 196 vs 232
196 o kapeemmat hihnat edessä ku 232:ssa. muistaakseni rumpujen+hihnojen vaihto riittää eteen. täytyy muistaa kattoo että hihna osuu hyvin jarrusylinteriin. mun miälestä takana ei oo 2 tuumaset hihnat vaan kapeemmat voi olla että muistan väärin.
American rumpujarrut 196 vs 232
Kiitoksia, kävin tänään maalla tarkistamassa varaosa-auton jarrut. Oli onneksi ne isommat. Vaativat kuulemma konttorilla isommat, jos meinaa tekniikaksi 229+350.
American rumpujarrut 196 vs 232
ilmeisesti gm pitosta tekniikkaa?
American rumpujarrut 196 vs 232
Siis ootko nyt tosissas että ne konttorilla sanoi sulle että pitää pistää isommat rummut jos pistää kutosen paikalle kutosen?? ;D En mä voi tommosta uskoa, en sitten millään...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
American rumpujarrut 196 vs 232
No keniamotorsiltahan se tekniikka on. Olen tässä lyhyen ja tapahtumaköyhän elämäni aikana oppinut luottamaan GM-tekniikkaan niin paljon, että uskallan laittaa sellaista ihan oikeaan autoonkin. Opelia en kuitenkaan suostu ostamaan... Siellä konttorilla oli ihan kiva käydä kyselemässä, ja se jarrujen vaihtokin johtuu vain siitä, että on olemassa vertailuauto. Ja eihän sitä tiedä vaikka joskus maailmassa 3,8 paikalle vaihtuisi 4,3+ruisku, mutta askel kerrallaan. Oli muuten hauska huomata että konttorilla viidestä inssistä yksi oli kiinnostunut asiasta, ja kuinka ollakaan juuri sama sälli on usemmin katsastanut minun aikaisempia vehkeitäni, mm. Nova -67, Tipparellu -70, Parisienne sedan -85(käyttöauto). Kai siellä konttorillakin paskahommat pistetään aina nuorimmalle...
American rumpujarrut 196 vs 232
2" tuumaa levee aina Americaanossa takana.
2" tai 2,5" levee edessä, muistaakseni tarttee vaihtaa myös jarrukilvet, mahdollisesti myös akselitappi.
RS
2" tai 2,5" levee edessä, muistaakseni tarttee vaihtaa myös jarrukilvet, mahdollisesti myös akselitappi.
RS
American rumpujarrut 196 vs 232
Täytyy vielä tarkistaa minkä kokoiset jarrut tuossa on alla. Nimittäin varaosa-auto on rekisteriotteen ja etupalkin perusteella 3,2, mutta siinä on isommat rummut, tuurillaan voisi olla tuossa kilvellisessäkin? Tyhmä kun olen, niin ajatus on juuttunut siihen, että pienimoottorisessa pienet ja isommassa isot tilkkeet. Pitänee mennä lumeen kahlaamaan, täällä Jkl:ssä on tullut pari senttiä.